כזה רציתי: Asus PadFone 2

ראשית, היכרות קצרה: פדפון, סדרת טלפונים של אסוס אשר מגיעים כחלק מערכה הכוללת טלפון, ותחנת עגינה שהיא למעשה טאבלט, לתוכה מוכנס הטלפון. אסוס נותנת הזדמנות לנישה הזאת הזדמנות כבר כמעט שנתיים, והוציאה במסגרת הסדרה הזאת את הפדפון הראשון, השני, ושתי גרסאות חזקות יותר העונות לשם פדפון אינפיניטי. מרגע היווצרותו של הקונספט ועד היום, הוא לא הצליח לתפוס תאוצה משמעותית, לא בארץ ולא בעולם. רוב אתרי הטכנולוגיה היללו את המכשירים הללו, ציינו שהם לא נופלים ברמתם מספינות הדגל של סמסונג או HTC, אך התמחור שלהם לא הגיוני והופך אותם ליקרים יותר לרכישה, מטאבלט וטלפון בנפרד (אותם גם ניתן להפעיל בו זמנית, בניגוד לפדפון לדורותיו).

הפדפון 2 שהושק בעולם בדצמבר (ותקופה קצרה לאחר מכן גם בישראל), לא שונה מכל חבריו לסדרה. גם הוא זכה מצד אחד לשבחים על מפרט מכובד (מעבד מרובע ליבה, זכרון של 2 גיגה), עיצוב יפה, ביצועים מעולים ואפילו זמן סוללה לא רע בכלל. מצד שני, רוב הביקורות עליו ברשת דיברו על עלות מוגזמת של החבילה הכוללת את הטלפון ואת תחנת העגינה, עלות שודאי תשאיר אותו כמוצר נישה בלבד, ובמידה רבה גם במקרה שלו הם צדקו.

הפדפון 2 סיקרן אותי באופן אישי. היה לי קשה להתחבר למסקנה הסופית על עניין התמחור של המכשיר, כי בכל החישובים דובר על רכישת סמארטפון מתקדם, ובנוסף טאבלט רגיל. העניין הוא שאם באמת רוצים לעשות השוואה הוגנת, צריך לקחת בחשבון, שכאשר הטלפון עגון בתוך תחנת העגינה מדובר בטאבלט בעל קישורית סלולרית, מה שאמור להקפיץ באופן משמעותי את מחירו. כך או כך, סקרנות לחוד ומעשים לחוד. בתקופת ההשקה שלו הייתי רק חצי שנה עם ה-HTC One X כשהכל עדיין היה יפה ואופטימי.

ואז, יום בהיר אחד ביולי, כשכבר התחיל להישבר לי מחיי הסוללה הקצרים של הטלפון שלי, Ynetshops יצאו במבצע שלא ניתן לעמוד בפניו: פדפון 2, בגרסת ה-64 גיגה (זכרון מובנה, אין אפשרות להרחבה ע"י כרטיס זכרון) עם תחנת העגינה ב-1999 ₪ בלבד. באופן מוזר, בוקר למחרת, קפץ מחיר החבילה ל-2499 ₪, אך עדיין מדובר היה בעסקה מ-א-ו-ד משתלמת. האמת שמדובר היה במחיר מעולה למכשיר שבמובנים רבים נמצא בליגה של גלאקסי אס 4 או ה-HTC One. תוסיפו לזה את תחנת העגינה הכלולה במחיר, את העובדה שלא צריך לקנות לו בנוסף גם כרטיס זכרון (מי צריך יותר מ-64 גיגה בטלפון שלו...?) ותבינו שהמבצע הזה מנטרל בדיוק את נקודת התורפה העיקרית של המכשיר הזה.



ובכל זאת התלבטתי. 2499 ₪ הם סכום לא מבוטל. בזכות ידידה טובה הצלחתי להניח עליו את ידיי למשך יומיים, והגעתי למספר תובנות:
·         העיצוב שלו יפיפה. לא יודע לגבי ה-HTC One, אבל בלי שום ספק הוא נראה ומרגיש יוקרתי יותר מהגלאקסי אס 4. החלק האחורי שלו עשוי אמנם מפלסטיק, אבל בגימור שנראה כמו אלומיניום מלוטש, לא אוהב להכנס לניסוחים מוגזמים וגרפיים מדי בנושאים האלו אז פשוט תסמכו עליי- זה נראה ומרגיש מצוין. הטלפון עצמו נראה חזק, לא שומעים רעשי פלסטיק, הבנתם את הקטע.
·         המסך שלו מצוין. חד מאוד, ועם עוצמת בהירות חזקה מספיק כדי לאפשר שימוש נוח גם בחוץ. לא מדובר במסך AMOLED, אבל השחור שלו כהה מאוד, הצבעים נראים חיים ויפים
·         סוללה: היו לי יומיים להנות מהמכשיר ולכן השתמשתי עשיתי בו שימוש אינטנסיבי יותר מהרגיל. למרות זאת, הוא הצליח לשרוד שימוש של יום שלם ללא הטענה, הישג מרשים לעומת הסוללה המביכה של ה-One X. מצד שני, גם כאן, כמו ב-One X, הסוללה לא ניתנת להסרה מגוף המכשיר ולאור החשיבות שהתחלתי לתת לנושא הזה לאחרונה, מדובר כאן בחתיכת חסרון.
היתרון החשוב ביותר בפדפון הוא תחנת העגינה ההופכת את הטלפון לטאבלט. אחרי ההתנסות הקצרצרה שלי איתו אני יכול לספר לכם שמדובר בקונספט שעובד מעולה. הטלפון מתיישב בצורה חלקה ומהירה מאוד בתוך פתח העגינה בחלקו האחורי של הטאבלט, והופך אותו בתוך שניות בודדות לטאבלט בעל קישורית סלולרית, ועם כל המפרט המרשים של הטלפון עצמו. כטאבלט הוא מהיר מאוד, פועל בצורה חלקה ואף טוען את סוללת הטלפון (מאחר ולתחנת העגינה ישנה סוללה מובנית). החסרון היחיד באיחוד הזה הוא המסך המאכזב של הטאבלט, הסובל מצפיפות פיקסלים נמוכה יחסית, מה שגורם לו להראות פחות טוב בהשוואה לטאבלטים אחרים וחבל.




בשלב הזה הגיע הזמן לקבל החלטה. אם בוחנים את זה במונחים יבשים של עלות מול תמורה, אין ספק, מדובר בעסקה שמזמן לא ראיתי משתלמת ממנה בתחום הסלולר. ולמרות זאת, האם העסקה המשתלמת הזאת, משתלמת גם עבורי אישית? התשובה לא, מכמה סיבות:
·         יתכן ומדובר בצירוף מקרים, ייתכן ומדובר בבעייה נקודתית עם המכשיר שקיבלתי, אך לאורך כל זמן השימוש, נתקלתי בבעיות קליטת אינטרנט סלולרי ברשת גולן טלקום. למען הסר ספק פעלתי לפי ההנחיות שלהם, הגדרתי כהלכה את ה-APN, איפשרתי שימוש בנתונים גם בנדידה, וכמובן הפעלתי את אפשרות הנדידה עצמה. למעט מקרים בודדים, רוב הזמן, פשוט לא יכולתי לגלוש במהירות סבירה ברשת גולן טלקום, וזאת למרות שהמכשיר תומך בתדרים שלה ובתדרי סלקום בה היא מתארחת (שימו לב, הגרסא שהגיעה לארץ לא תמכה באופן מלא בתדרים של פלאפון ובתדרים של הרשתות המתארחות בתשתית שלה). זוהי למעשה הסיבה המעשית שפסלה על הסף את המכשיר.
·         אין למכשיר קהילת פיתוח. אז נכון, ב-One X כלל לא ניסיתי לצרוב רום חלופי או לעשות דברים שלא כדרך הטבע (כפי שהיצרן הגדיר אותם) בעיקר בגלל קשיים ש-HTC החליטו להערים על משתמשים שינסו לעשות דברים כאלו, אך זה לא אומר שאני צריך להתפשר על הנקודה הזאת גם בטלפון הבא שלי.
·         יש לי כבר טאבלט. נקסוס 7, טאבלט מצוין, חדש יחסית אצלי, שאין לי שום כוונה למכור. אמנם מחיר החבילה הכוללת גם את הטאבלט נמוך יותר ממחירו של גלאקסי אס 4 חדש, אבל עדיין מדובר במוצר שאת היתרון הגדול ביותר שלו אני לא באמת צריך.
·         יש לי ניסיון טוב עם הרגלי עדכון התוכנה של אסוס. כאשר הייתי בעליו של ה – TF101, הייתי מקבל אליו עדכוני תוכנה קטנים (בעיקר תיקוני באגים ושיפורים מינוריים) פעם בחודשיים-שלושה. מדובר במשהו נדיר יחסית בנוף של יצרניות מכשירי אנדרואיד, הנוטות להפסיק את התמיכה במכשירים שלהן מיד עם השקת ספינת הדגל הבאה שלהם. מצד שני, אסוס לא מתבלטת בכל הנוגע לעדכונים משמעותיים של מערכת הפעלה לגרסאות חדשות של אנדרואיד. כאשר מוסיפים לכך את העובדה שהפדפון 2 קיבל כבר עדכון תוכנה מאנדרואיד 4.0.4 לאנדרואיד 4.1.1, הסיכוי לקבל עדכון משמעותי נוסף למכשיר בעתיד קלוש ביותר (במיוחד כשמדובר במכשיר נישה כמו הפדפון 2).
לכל מי שהתעניין, המבצע כבר לא בתוקף כיום. אם הוא היה בתוקף, הייתי שמח להמליץ למי שמתלבט לגבי טלפון חדש, לקנות את המכשיר הזה. נקודה שחשוב לי להדגיש בעניין זה היא את המענה האיטי בהיסטוריה לפניה שלי לחנות Hyper. באחד הימים הראשונים של המבצע, ראיתי שגם בחנות  הזאת מוצג הטאבלט והטלפון במחיר של 1999 ₪ (אמנם בגרסת ה-32 גיגה, אבל עדיין עסקה מאוד משתלמת). פניתי אליהם דרך האתר ב-28 ביולי על מנת לוודא האם המחיר כולל גם את תחנת העגינה. מספר שעות לאחר מכן עודכן המחיר באתר ל-2499 ₪ ולאחר מספר ימים קפץ המחיר עוד, צפונה. רק ב-5 לספטמבר, חודש ושבוע לאחר הפניה, אחרי שהספקתי לשכוח בכלל מכל העניין:

"גם טלפון וגם טאבלט"


אם זה היחס שמקבלים רוכשים פוטנציאלים בחנות, מעניין לדעת איזה יחס מקבלים לקוחות הזקוקים לשירות.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר