כזה רציתי: Love Mei

חלק מהפרנויות שנובעות מהעובדה שהרסתי במו ידיי את הטלפון הקודם שלי, הביאו אותי להתעניין במה שיש לשוק הקייסים לטלפונים להציע, בכל הנוגע לכאלו המגינים מפני מים וזעזועים (לא שקייס כזה היה עוזר בנסיבות שבהן מת הטלפון הקודם שלי, אבל לא משנה עכשיו). השיטוטים שלי הביאו אותי להתמקד בקייס הזה, בעל השם הלא מבטיח: LOVE MEI.



אבל לפני שנגיע אליו, מדוע רציתי דווקא אותו ומדוע ויתרתי עליו (סיפרתי לכם כאן את כל הסיפור בקוים מאוד כלליים, אז אם זה לא מוצא חן בעיניכם, אתם מוזמנים לעזוב כרגע, לא תהיה הפתעה בסוף), אשתף אתכם קצת בתהליך המחקר על קייסים מהסוג הזה. ראשית ניסגר על כמה מונחים בסיסיים:


Waterproof: אפשר להפיל אותו למים (בריכה, אמבטיה, אסלה - אבל עדיף שלא, מגעיל). עם זאת, לא מומלץ להשרות את הטלפון עם הקייס במים לאורך זמן ממושך, או להפיל אותו לעומק שמעבר לזה המומלץ ע"י היצרן.

Water Resistant: היצרן מתגאה בכך שניתן להתיז מים על הקייס, אך לא לוקח אחריות על נזקים כי המשתמשים לפעמים מגזימים. לכן נניח שהמונח המעורפל הזה אומר, בתסריט האופטימי, שניתן לקיים שיחת טלפון איתו בגשם שוטף, מבלי לפחד.

Shock Proof: עמידות למכות, ניתן להפיל את הטלפון ללא חשש. הגובה והזוית מהן ניתן להפיל את הטלפון משתנה מקייס לקייס, ואם חשבתם שההגדרות בנוגע ל-Water Resistant מעורפלות, אז כאן הן בכלל אמורפיות. נסתפק בכך שטלפון עם קייס כזה טיפה עמיד יותר לנפילות מטלפון עם קייס רגיל, אבל עדיף שלא להעמיד זאת למבחן.
כל זה נכון ועקבי יחסית כל עוד אנחנו מדברים על קייסים ממותגים מוכרים וידועים. בעולם הקייסים הסיניים, המותגים האלו מעורפלים אפילו יותר, למרות שלרוב, לא מציינים סתם את ההגדרות האלו בשם המוצר, ויש מאחוריהן איזשהו כיסוי (קלטתם? "יש כיסוי", בפוסט שמדבר על קייסים...לא משנה).

כאמור, התעניינתי מאוד בכיסוי שגם יספק הגנה מקסימלית ממים (Waterproof), וגם יהיה עמיד למכות. ל-Seidio יש בדיוק אחד כזה, בשם OBEX. לדברי היצרנית, הוא עומד בתקן IP68, שאומר מלא דברים מחמיאים בכל הקשור לעמידות במים, אבק ונפילות, ולצורך העניין עומד בהיבט העמידות בכל הציפיות. לצערי הקייס הזה עולה 80 דולר, סכום בלתי סביר בעיני, מה גם שלדעתי הוא גם לא יפה במיוחד.



לאחר שה- Seidio OBEX ירד מהפרק, שקלתי את Otterbox, יצרנית מוכרת מאוד מתחום הקייסים העמידים, אם כי גיליתי מהר מאוד, שלפחות בכל הקשור לגלאקסי אס 4, אין לאוטרבוקס מה להציע, לפחות לא בסטנדרטים המאוד מחמירים שהצבתי (עדכון, מאוחר יותר שיניתי את החלטתי והזמנתי Otterbox Defender, ועל כך ארחיב בפוסט נפרד).

בשלב הזה נתקלתי ב-LOVE MEI (תחזיק את עצמך גד, אל תשתמש בקלישאת האהבה ממבט ראשון, אתה מסוגל לזה). מדובר בקייס סיני, שלא ברור לי מה שם היצרן שלו. הוא נראה כמו גרסא משודרגת ומלוטשת יותר של כיסוי בשם PEPK (שהוא בכלל חיקוי סיני של כיסוי מגושם לאייפון בלבד, עמיד בצורה פסיכית, העונה לשם Lunatik Taktik). וכעת, הגיע הזמן להכיר קצת את Love MEI:



למי שלא היתה סבלנות לראות את כל הסרטון, אספר כי מדגימים שם כיצד זורקים את הקייס על רצפה המכוסה באבנים, זורקים אותו לחול, מכניסים אותו לבגד ים רטוב, מפילים אותו מאופנוע ים לתוך המים, מפילים אותו על רצפה, מפילים אותו על שפת הים, ורחמנא ליצלן, מפילים אותו משולחן בבית קפה. מיותר לציין כי לפי הסרטון, הטלפון שורד את ההתעללות הזאת בלי בעיה, והכל הודות למבנה המשלב מתכת וגומי, כיסוי קדמי מובנה מגורילה גלאס, ואטימה מושלמת המושגת ע"י סגירת הקייס על הטלפון באמצעות ברגים. והמחיר? 40 דולר בערך, מחיר סביר והגיוני ביחס למה שהקייס מבטיח שהוא עושה.

במשך שבועיים התלבטתי האם לקנות אותו או שלא. בסוף החלטתי שלא, בעיקר בגלל  ביקורות מאוד מפורטות של חברי פורום XDA, שדווקא רובם לא קטלו אותו, אבל הצביעו על כמה חסרונות שלא יכולתי לחיות איתם:

מימדים ומשקל: לדברי כל מי שאחז בקייס, הוא שוקל כפול מהטלפון עצמו. בחשבון פשוט, הקייס משלש את משקל הטלפון, וגורם לו לגדול למימדים של גלאקסי נוט 2. יכולתי דווקא לחיות עם זה, מימדים מוגזמים פירושם שכבת הגנה טובה יותר, העניין הוא שדווקא המיגון הזה יוצר בעיות אחרות.

אי אפשר לשמוע אותי: אחת הטענות שחזרו על עצמן מספר פעמים בשרשור הרלוונטי היא שצריך לדבר בקול רם יותר אל הטלפון כאשר הוא בתוך הקייס, ושהצד השני בשיחה תמיד מתלונן שהמשתמש נשמע חלש, כנראה בשל המיגון הרב.

בעיות קליטה: טענה נפוצה נוספת היא שבשל העובדה שהטלפון קבור תחת שכבות הגנה של גומי ומתכת, הקליטה שלו פחות טובה. משתמשים רבים דיברו על לפחות קו אחד פחות במד הקליטה הסלולרית ובמד קליטת ה-Wifi, באופן קבוע. אם אני מוסיף את זה לבעיות הקליטה שכבר ככה יש לי בגולן טלקום, אני מקבל שילוב בעייתי מאוד, ואני כבר לא מדבר על ענייני קרינה שהופכים לרלוונטיים יותר כשמשדרי הטלפון צריכים לעבוד בעוצמה חזקה יותר כדי להשיג אות.

מים: כאן המקום לציין שהסרטון פשוט מטעה! לדברי כל מי שקנה את הקייס, מסתבר שהוא לא Waterproof. במקרה הטוב הוא Water Resistant. האמת שהתעוררו אצלי חשדות לגבי העניין הזה כבר כשראיתי שמוכרים ב-ebay לא ממליצים להכניס אותו למים, למרות הסצינה הבלתי נשכחת בסרטון בו הוא נופל לתוך המים מאופנוע ים. בפועל, אנשים שלא סמכו על הסרטון, וניסו לטבול אותו במים, גילו שהם חודרים לתוך הקייס.

אחרי קריאה של למעלה מ-20 עמודים בשרשור, החלטתי פשוט לרדת מזה וזהו. אמנם 40 דולר הם סביר לדעתי לקייס מהסוג הזה, אך לא עם הויתורים והבעיות שעולות ממה שהמשתמשים מספרים עליו.



2 תגובות

  1. ערב טוב
    אני רכשתי את הכיסוי לטלפון שלי LG G3 של חברת LOVE MEI
    קראו לי כמה דברים מוזרים הרגישות של הטץ לא עובדת כמו שצריך צריך לילחוץ ממש חזק בשביל שהחלונות יעבדו
    והכי מעצבן שהטלפון נפל לי מהיד בגובה המותנים נשבר לי הכיסוי מקדימה
    פניתי למוכר וכמובן המוכר התחיל להתחמק מימני
    אני עכשיו לא יודע איזה כיסוי לקנות

    השבמחק
  2. דווקא מגן אדיר וחזק, מאסיבי בטירוף ועמיד, מהסוג הזה שאתה לא מפחד שייפול בלי כוונה (לא להיות מפגרים ולהפיל בכוונה) מגן על המכשיר מכל צדדיו כולל כל היציאות ואפילו יש כיסוי לגריל של הרמקולים.
    קניתי באיביי ומרוצה גג

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר