כזה יש לי: Otterbox Defender Case

מאחר ומדובר בפוסט השלישי (וישנו עוד אחד בדרך) העוסק בקייס לטלפון, הגיע הזמן להודות: יש לי בעיה נפשית קלה. "קלה" מאחר והנזק הנגרם מהבעיה הזאת הוא מינורי, רוב הקייסים שאני קונה זולים מאוד, ואם אתם קוראים את הפוסט הזה וחושבים על הסיגריה הבאה שתעשנו, אז בעיית ההתמכרות שלכם  חמורה יותר גם מבחינה בריאותית וגם מבחינה כלכלית. עכשיו, אחרי ניסיון כושל לגרום לכם להרגיש לא בסדר עם זה שאתם שופטים אותי, אפשר לגשת לעיקר: Otterbox Defender.

Otterbox Defender צילום: גד גניר

אם טרם יצא לכם להכיר, Otterbox הוא אחד המותגים הותיקים והמוכרים בתחום הדי חדש של קייסים ממותגים (לפני 2007 ועליית הפופולריות של הסמארטפונים, המותג המוכר היחיד בתחום היה Krusell) לטלפונים סלולריים. ככלל, Otterbox מייצרת קייסים עמידים ואיכותיים מאוד לטלפונים המתקדמים והנפוצים בשוק. סדרת Defender, היא סדרת קייסים קשיחים במיוחד שנועדו להגביר את הסיכוי של הטלפון שלכם לשרוד נפילות אקראיות, מכות ושאר סוגי זעזועים. הקייסים האלו בנויים משלושה חלקים: "כלוב" המורכב למעשה משני חלקים- חלק אחורי, ופלסטיק מגן שקוף מקדימה. שני החלקים נסגרים על הטלפון עצמו, והחלק השלישי שעוטף את הכלוב הוא כיסוי גומי קשיח. גם בתוך הכלוב עצמו ישנו חומר רך שנועד לספוג חלק מעוצמת המכות שהמכשיר עלול לקבל. 

שלוש שכבותיו של Otterbox Defender צילום: גד גניר

פעם, Otterbox היו מציעים קייסים בצבעים מפתיעים ומרגשים כמו לבן, אפור, סגול, כחול או שחור, כמו שאני בחרתי. כיום יש להם סדרות חדשות של קייסים, עם הדפסי קומנדו, קשקושים צבעוניים, צילום של ענפים, ושאר דוגמאות אחרות לחוסר טעם משווע של המעצבים שם.


כפי שאמרתי בהתחלה, אני מזמין יותר קייסים לטלפון שלי מהאדם הממוצע, אבל בדר"כ אני לא משקיע בקייסים יקרים במיוחד. למרות שבדר"כ אעדיף לקנות מוצר איכותי מבית טוב, בקייסים לטלפונים יש לי פילוסופיה צרכנית מאוד מגובשת: אין שום היגיון בלהעדיף קניה של קייס בכמה עשרות דולרים, על פני קייס פשוט בדולרים בודדים. למה? פשוט מאוד. האחריות שנותנות לכם יצרניות הקייסים היקרים, על נזקים שעלולים להיגרם לטלפונים שלכם גם בזמן שהם בתוך הקייסים האלו, זהה לאחריות שתקבלו על הנזקים שעלולים להיגרם לטלפון, אצל כל מוכר של קייסים סיניים ב-2.5 דולר. כמובן שאני יכול לבחור להאמין לתיאורים המפוצצים של מותגי הקייסים, ולחשוב שהם תוכננו בהתאם לסטנדרטים של תכנית החלל האמריקאית, אבל בסופו של דבר, המבחן האמיתי הוא במקרה שבו הטלפון נופל מהיד, וכלל לא בטוח שבמצב כזה, הקייס הסיני ייתן תוצאות פחות טובות מאלו של הקייס הממותג.

Otterbox Defender עם התפס לחגורה המגיע איתו בערכה. צילום: גד גניר


דיברנו על קייסים סיניים: את ההחלטה לקנות דווקא את ה-Otterbox קיבלתי אחרי שויתרתי על קניית ה-Love Mei. ליתר דיוק, הזמנתי אותו יום אחרי שהזמנתי קייס אחר, וגיליתי שה-Listing הספציפי של הקייס ההוא נעלם (אירועים דרמטיים לא ספק, עליהם אכתוב בפוסט אחר). לי אישית הוא עלה 24 דולר בהזמנה מאיביי, כאשר בארץ מחירו עומד על כפול מזה אם לא יותר. אבל רגע, 24 דולר? לא כתבתי קודם שאני לא מוציא סכומי כסף גדולים על קייסים? ובכן, 24 דולר הם סכום סביר לחלוטין בעיני, במיוחד אחרי שפנטזתי במשך שנה לקנות ל-HTC One X המנוח שלי גם קייס כזה. פנטזתי, מאחר ו- Otterbox Defender המותאם לגרסא הספציפית של ה-HTC One X  שהיתה לי, ה-S720e, עלה בזמנו למעלה מ-60 דולר, סכום שבאמת נראה היה לי מוגזם.

Otterbox Defender באריזה. צילום: גד גניר

אז הזמנתי את הקייס. מאחר וזה היה בתקופת החגים בישראל, המתנתי בסבלנות שיגיע הקייס במשך כמעט ארבעה שבועות. כאן הגיע הזמן לספר לכם שאני בחור די זהיר. בתחום הספציפי שבו אנחנו עוסקים, אני יכול לספר כי את כמות הפעמים שבהם נפלו לי טלפונים סלולריים מהיד אל הרצפה, ניתן לספור על יד אחת, ועדיף עם היד שאינה אוחזת בטלפון. אני מספר לכם את זה, כי מיד לאחר שפתחתי את הקופסא בה הגיע הקייס, והרכבתי אותו על הטלפון, הגיע המבחן הראשון שלו, שהיה מאוד לא מתוכנן: ניסיתי לתת אותו לחבר טוב בעבודה, אך החבר לא תפס אותו בצורה טובה והוא נפל לו מהיד היישר על הרצפה במשרד, המכוסה בשטיח מקיר אל קיר. עובדה חשובה שכדאי שתכירו, גובהו של החבר הזה הוא 2.08 מטר, כך שנפילה של טלפון מגובה המותן של בחור בגובה שכזה, שקולה לנפילה מגובה הכתפיים אצל אנשים בגובה סביר. לשמחתי, לא נגרם נזק ולו הקטן ביותר למכשיר. המכשיר גם לא ניזוק מהתרסקות על השולחן שעה לאחר מכן, כשהטלפון הסלולרי עטוף ב"כלוב" בלבד ללא הכיסוי גומי, שוב באדיבותו של אותו חבר גבוה, שעד לסופו של אותו יום ויתר על ניסיונות אחיזה נוספים במכשיר, כנראה מחשש שאוותר עליו כחבר.

Otterbox Defender  צילום: גד גניר

ולמרות הכל, בסופו של דבר, זה לא הפך להיות הכיסוי הקבוע לטלפון שלי. ראשית, הוא כבד ומסורבל אפילו יותר ממה שחשבתי. כשהוא עטוף בקייס הזה, מגיע הטלפון למימדים הדומים מאוד לאלו של ה-Samsung Galaxy Note, והוא ודאי עבה יותר ממנו, מה שאומר שלא מאוד נוח לדחוף אותו לתוך הכיס הקדמי בג'ינס. בעיות נוספות: כיסוי הפלסטיק השקוף, מגן המסך הקדמי, לא נצמד בצורה הרמטית למסך המכשיר, מה שיוצר אחרי יום-יומיים של שימוש, נקודות מגע בין כיסוי הפלסטיק למסך. במילים אחרות, אחרי כמה ימים תראו עיוותים על המסך שמקורם במגן המסך השקוף. אגב, הוא לא שקוף לחלוטין, הוא מנוקד בנקודות זעירות, שבולטות לעין במיוחד לאחר שמנקים אותו. למה לנקות אותו? כי ה-Otterbox Defender, לפחות מהניסיון האישי שלי, אינו אטום לאבק וחול לצערנו. בנוסף, שקע האוזניות, ושקע הטעינה והסנכרון מכוסים ע"י כיסוי הגומי החיצוני. בהתחלה זה נראה כמו רעיון מצוין, אבל המאבק בכיסוי נמאס בערך בפעם השניה שתחליטו שאתם מעוניינים לבצע פעולה לא שגרתית כמו...נניח... לטעון את הטלפון שלכם?

Otterbox Defender צילום: גד גניר

אם אני צריך לשים את הנקודה על החסרון האמיתי, זה שללא ספק גרם לי לוותר על השימוש היומיומי בקייס הזה, היא העובדה שכפתורי הווליום והנעילה בצידי הטלפון דורשים לחיצה אסרטיבית במיוחד כדי לקבל תגובה, בגלל כיסוי הגומי העבה. אחרי שבוע שבו ניסיתי לשכנע את עצמי שמדובר במחלות ילדות ושהכפתורים יתחילו להגיב בצורה טובה יותר (או שאפתח שרירים משונים באגודל), התייאשתי סופית וחזרתי לקייס UAG עליו אכתוב כאן בקרוב.

ובכל זאת, אני לא יכול לסיים בנימה כל כך שלילית. אי אפשר לקחת ממנו את יתרון המאסיביות, את העובדה שכשהטלפון בתוכו, אני יודע שסיכויי השרידות שלו עולים באופן משמעותי. נוטים להפיל את הטלפון הסלולרי שלכם על הרצפה לעיתים קרובות? ה-Otterbox Defender הוא בהחלט בשבילכם. אם אתם זהירים ואוהבים את הטלפון שלכם דק וקל, נסו את אחד הקייסים האחרים עליהם אני כותב כאן לעיתים קרובות מדי כנראה.

2 תגובות

  1. נראה לי שהוא מתאים לטיולים וכדומה.

    השבמחק
  2. יש במה שתיארת את כל המאפיינים של החיקוי....

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר