כזה ניסיתי: טאבלט Sony xperia Tablet Z

אם לא הבנתם את זה עד כה, יש לי סלידה מסויימת מטאבלטים עם מסך בגודל 10.1 אינטש. את הסלידה הזאת פיתחתי במהלך התקופה שביליתי עם ה-TF101, תקופה עליה כתבתי בפוסט על חפיץ אחר, מקלדת בלוטות' לנקסוס 7. איכשהו בימים ההם של סוף שנת 2011, העובדה שטאבלטים המריצים את אנדרואיד מגיעים עם מסך טיפה גדול יותר ממסך האייפד, נראתה כמו יתרון מסוים. היום אני כבר יודע שטאבלטים בגודל כזה (וצפונה ממנו), הם כבדים, לא נוח להחזיק אותם ביד אחת, ובקיצור, נוחים לקריאה כמעט כמו עיתון הארץ (במהדורת הפרינט).
Sony xperia Tablet Z (צילום: גד גניר)

כמובן שאת כל הדברים האלו לא טרחתי לספר לאנשים הטובים שהעבירו לי להתנסות את ה-Sony Tablet Z. אם טרם יצא לכם להכיר עדיין, אספר לכם כמה עובדות יבשות טכניות עליו, ואז נוכל להמשיך לקטעים המעניינים יותר. המסך שלו, בגודל 10.1 אינטש ומציג רזולוציה של 2000x1920. ה-Sony xperia Tablet Z נושא בקרביו מעבד מרובע-ליבה של קוואלקום, במהירות של 1.5 גיגהרץ, 2 גיגה זכרון מערכת, 16 גיגה זכרון אכסון (ובנוסף, אפשרות הרחבה לעוד 64 גיגה באמצעות כרטיס זכרון). אני יכול להמשיך עוד, אבל אתם תשתעממו ולי ימאס לכתוב. אסכם זאת בקצרה: מדובר במפרט חזק מאוד, בין החזקים ביותר בשוק הטאבלטים מבוססי האנדרואיד נכון לכתיבת שורות אלו.


כל העוצמה הזאת עטופה בעיצוב פשוט, אבל כזה הזועק יוקרה ואלגנטיות. אין כאן התחכמויות עיצוביות מיוחדות, רק מלבן שחור ודק מאוד (6.9 מילימטר). כמו ה-xperia Z, גם ה-xperia Tablet Z תוכנן כך שיהיה עמיד למים ולאבק. כל פתחיו מכוסים, ולדברי סוני, ניתן להשאיר אותו בעומק של מטר אחד בתוך המים למשך עד חצי שעה. לגבי עמידות באבק- קצת יותר קשה לי להבין את ההתרגשות (ברור שטאבלט המוגן בפני מים יהיה מוגן בפני אבק...לא?) אבל את הרעיון הכללי הבנתם, ה-Tablet Z עמיד מאוד. חשוב לציין כי אין במפרט מילה על עמידות במכות וזעזועים, מה שאומר שלמרות הפיתוי העז, מומלץ מאוד שלא להעמיד אותו במבחן כזה. בכל מקרה, לטענת סוני, ה-xperia Tablet Z עומד בתקני IP55, ו-IP57, שאם אין לכם כוח לקרוא כאן, אומרים כפי שציינתי קודם, שניתן להכניס אותו עד לעומק של מטר אחד למים, והוא יכול לעמוד בהתזות מים מכל כיוון שלא תחשבו עליו. אל תזלזלו בהגנה הזאת. תחשבו על רגעי האימה בכל פעם שנשפכה לכם כוס מים/קפה ליד הטאבלט, עם ה-Sony Tablet Z אתם מקבלים את השקט הנפשי הזה כחלק מהחבילה.


Sony xperia Tablet Z (צילום: אתר יצרן)

קצת קשה לחשוב על פיצ'ר מודרני שסוני לא שילבה בטאבלט הדק הזה. החל מ-NFC, קישורית אינפרא אדום (המאפשרת לטאבלט לתפקד כשלט רחוק), קישורית סלולרית (בדגם הספציפי אותו קיבלתי להתנסות), ואפילו רדיו FM שאינו מהווה פיצ'ר מודרני, אבל תמיד נחמד שהוא קיים. סוני התרחקה מאוד מממשק ה-HOLO של אנדרואיד וטרחה לשנות, לפחות ברמת העיצוב, כל תפריט אפשרי במכשיר. עליי לציין כי התוצאה הסופית נראית מעולה, וממשיכה בצורה יפה מאוד את הרושם היוקרתי שהוא מקרין. פרט מעניין: ביום שבו קיבלתי את הטאבלט, השתמשתי בו מספר דקות עד שקיבלתי עדכון מערכת. במספר הדקות האלו, הטאבלט כלל ממשק משתמש המותאם לטאבלטים גדולים, כאשר וילון ההתראות נפתח מצידו הימני תחתון של המסך, וכפתורי השליטה נמצאים בחלקו השמאלי תחתון של המסך. מיד לאחר העדכון השתנה הממשק, וכעת ישנו וילון התראות אחד הנגלל כלפי מטה ממרכז חלקו העליון של המסך, וכפתורי השליטה יישרו קו עם ממשק ה-HOLO ועברו למרכז החלק התחתון של המסך.

הטאבלט זי כולל חליפת אפליקציות מובנות של סוני, כמו נגן המוזיקה הממותג בשם ההיסטורי WALKMAN, גלריית תמונות, נגן סרטים ואף חנות אפליקציות אלטרנטיבית משלה, שסביר להניח שאין ל-Play Store מה לחשוש ממנה.
העבודה על ה-Sony xperia Tablet Z חלקה רוב הזמן, אם כי מדי פעם נתקלתי בגמגום במעבר בין מסכי הבית, במיוחד מיד לאחר פתיחת נעילת המסך. אחרי שניה-שתיים הדבר מסתדר והתנועה חלקה מאוד. אפליקציות נטענות במהירות ולא נתקלתי בהשהיות או לאגים למיניהם גם לאחר זמן ממושך ללא הפעלה מחדש. המסך עצמו בהיר, יחסית אך אם מתבוננים עליו מקרוב מאוד, ישנו ריצוד לא ברור, אם כי הוא לא מפריע ביום יום.


צילומי מסך מתוך ה- Sony xperia Tablet Z (צילום: גד גניר)

מעולם לא הצלחתי להבין אנשים המשתמשים במצלמת הטאבלט שלהם. טאבלט הוא מכשיר גדול וכבד יחסית, ולא נוח להחזיק אותו כדי לצלם. ה-xperia Tablet Z מצויד במצלמת 8 מגה פיקסלים אחורית עם חיישן Xmor שאמור לשפר את ביצועי המצלמה בתנאי תאורה שאינם אידיאליים, ובמצלמת 2 מגה פיקסל קדמית. בגלל העוינות שלי למנהג לצלם עם הטאבלט אני נוטה לזלזל בבדיקת המצלמה. התוצאות כאן לא היו מרשימות בצורה יוצאת דופן וניתן להגיד שיש לו יכולות צילום אופייניות לטאבלט, אם כי, כאמור, לי אישית זה באמת לא משנה.

ובכל זאת, את הפוסט פתחתי במניפסט הקורא להוקעת טאבלטים בגודל מסך 10.1 אינטש. אני מודה, ה-xperia Tablet Z הוא הטאבלט הראשון שגורם לי לפקפק בסטיגמות שבניתי לגבי טאבלטים גדולים. נוח להחזיק אותו, נוח לקרוא ממנו, והוא אפילו לא כבד מאוד (רק 500 גרם). יש בו את כל מה שמצפים למצוא בטאבלט אנדרואיד, הוא דק באופן קיצוני, נראה מאוד יוקרתי ובנוסף הוא גם עמיד למים. עוד פרט חשוב לגביו, שלפחות מבחינתי מוסיף לו הרבה נקודות זכות: סוני כבר הודיעה שהוא צפוי לקבל עדכון לגרסת האנדרואיד החדשה ביותר- אנדרואיד 4.4 קיטקאט.

Sony xperia Tablet Z (צילום: גד גניר)

אז למה הוא לא יהיה הטאבלט הבא שלי? כי הוא יקר בטירוף. לסוני יש מסורת ארוכה עם תמחור יקר מהנהוג בקטגוריה (בכל קטגוריה כמעט שבה הם נמצאים), וה-Sony xperia Tablet Z לא שונה מהבחינה הזאת. המחיר שלו בארץ עדיין מרחף באיזור ה-3000 ₪ (לגרסא הסלולרית אותה ניסיתי. קיימת גרסת Wifi בלבד העולה באיזור ה-2400 ש"ח). יחד עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בטאבלט פרימיום שלא רק נראה יוקרתי, אלא נותן גם המון לרוכשים שלו בעבור הכסף הרב ששמו עליו. לכן, אם אתם מחפשים את טאבלט האנדרואיד היוקרתי, המפנק והעמיד ביותר בסביבה, ייתכן מאוד שה-Sony xperia Tablet Z הוא בדיוק בשבילכם.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר