כזה ניסיתי: טאבלט Asus MeMO Pad 10 FHD

קטלוג הטאבלטים של אסוס לשנת 2013 כלל כמה טאבלטים די דומים זה לזה בצורה ובשם. לכן, כאשר אשת הקשר שלי באסוס התקשרה וסיפרה לי שיש לה טאבלט שעשוי לעניין אותי בגודל 10.1 אינטש, היה לי קשה לנחש האם היא מתכוונת ל-Asus MeMO Pad Smart 10”, Asus MeMO Pad 10, או הטאבלט שבסופו של דבר קיבלתי, ה-Asus MeMO Pad 10 FHD (הידוע גם בשם הדגם הקצר יותר ME302C).

אז מה דעתכם על רקע שחור לחפיצים? Asus MeMO Pad 10 FHD (צילום: גד גניר)

אז למה היא כל כך רצתה שאבדוק אותו? שאלה טובה, שגם אני שאלתי את עצמי. עד שנברתי קצת במפרט שלו והבנתי שלמרות שלא מדובר בחפיץ ייחודי כמו ה-FonePad, או  ה- PadFone 2,  מדובר באחד הטאבלטים החזקים שאסוס מייצרת. בראש ובראשונה וכפי שמרמז השם, יש לו מסך 10.1 אינטש ברזולוציית FullHD (1920x1200) בטכנולוגיית LED. מתחת למכסה המנוע פועם מעבד אינטל Atom Z2560, בעל ליבה כפולה בלבד במהירות של 1.6 גיגה הרץ, אך בעל 2 גיגה זכרון עבודה. ניתן להשיג אותו בשתי תצורות של נפח אכסון, 16 ו-32 גיגה, אך ניתן להרחיב את הזכרון הזה באמצעות כרטיס MicroSD ב-32 גיגה נוספים. אם זה לא מספיק לכם, תוכלו לקבל 5 גיגה נוספים חינם בשירות האחסון בענן של אסוס לתמיד (ולא כמו ההצעות הנבזיות של דרופבוקס לקבל 50 גיגה לתקופה מוגבלת). מלבד זה כל השאר די סטנדרטי: מצלמה קדמית ברזולוציה של 1.2 מגה פיקסל ומצלמה אחורית ברזולוציה של 5 מגה פיקסל המסוגלת לצלם וידאו ב-רזולוציה של 1080p, זוג רמקולים סטריאופוניים ואם אתם רוצים לדעת עוד על המפרט שלו אתם מוזמנים להכנס לכאן. רק אוסיף ואומר שגרסת האנדרואיד איתה הוא הגיע היא גרסת אנדרואיד 4.2, אשר במהלך התקופה בה הוא שהה אצלי השתדרגה ל-4.3.


אז בואו ניגש לעיקר, והעיקר בטאבלט הנושא את ראשי התיבות FHD בשמו זה ללא ספק המסך. כצפוי, המסך של ה-Asus MeMO Pad 10 FHD נראה מעולה. הוא חד מאוד, בהיר ובעל צבעים חיים. את הצבעים אגב ניתן לשנות ולהגדיר כרצונכם דרך אפליקציית Asus Splendid המאפשרת שליטה בגוונים בצבעוניות ואפילו בנטיה לצבעים "חמים" או "קרים" יותר. הדבר היחיד שמרגיז כאן הוא למעשה משהו שמרגיז אותי בכל טאבלט, הנטייה להשתמש במסכים בעלי גימור מבריק. מעבר לזה שמסכים כאלו מבליטים טביעות אצבעות, הם גם סובלים מהשתקפויות של מקורות אור, מה שמחייב אותי לבחור בקפידה את המקום בו אני יושב, או להחזיק כל העת את הטאבלט בזוית כזאת שלא אסתנוור מהמנורה בסלון, מהאור הבוקע מהתריסים וכו'. הצד החיובי של מסכים מבריקים הוא העובדה שהתמונה נראית "חיה" יותר ומרשימה יותר כך שבבחירה בין אפקט מרשים לשימושיות, כל יצרניות הטאבלטים בוחרות באופציה הראשונה.
גם הסאונד שמפיקים זוג הרמקולים של ה-Asus MeMO Pad 10 FHD נשמע מצוין. כמו ב-MeMO Pad HD7 וכמו ב-N550J שילבה כאן אסוס את אפליקציית השליטה בהגדרות השמע SonicMaster המאפשרת בחירה בין מצבי שמע מוגדרים מראש או להגדירו באופן ידני. הסאונד לא רק נשמע טוב, הוא גם נשמע חזק באופן מפתיע, משהו די אופייני לטאבלטים של אסוס, לפחות ברובם של אלו שיצא לי להניח עליהם את ידיי.

תמונת המחשה שלא באמת נותנת לכם מושג על הצבעים שמציג המסך ב-Asus MeMO Pad 10FHD (צילום: אתר יצרן)


כאמור, ה-Asus MeMO Pad 10 FHD נבנה על בסיס מעבד דו ליבתי בלבד. ליבה כפולה היה המונח הלוהט ביותר בכל הקשור לטלפונים סלולריים בסוף שנת 2010. בשנת 2012 החלו לצאת לשוק מכשירים בעלי מעבדים עם ארבע ליבות, והיום, בתחילת 2014 מעבדים עם 8 ליבות מתחילים להיות נפוצים יותר ויותר. מה זה אומר מבחינת ביצועים? לא הרבה. לצורך העניין, מספר הליבות במעבד משפיע על ביצועי המכשיר בערך כמו שכמות המגה פיקסלים משפיע על איכות התמונה. במילים אחרות, בסיטואציות מסוימות, טאבלט בעל מעבד עם שתי ליבות יכול לתפקד לא פחות טוב (אם לא יותר) מטאבלט עם מעבד בעל ארבע ליבות. ה-Asus MeMO Pad 10 FHD הוא דוגמא מצויינת לטענה הזאת: הוא מגיב מעולה ובזריזות לכל מגע, ופועל בצורה חלקה מאוד, ללא שום גמגום. מעבר לכך, יש לו 2 גיגה זכרון עבודה, מה שמאפשר עבודה רציפה על מספר אפליקציות פתוחות במקביל, מבלי להתקל בקריסה פתאומית.

למקרה שאתם לא בטוחים, יש בפנים מעבד של אינטל, Asus MeMO Pad 10 FHD (צילו: גד גניר)

לאסוס יש מדיניות עדכון מכשירים חיובית למדי, והם מקפידים לשחרר עדכוני גרסא למכשירים שלהם פעם בחודשיים שלושה. לרוב מדובר בעדכונים קטנים ובתיקוני באגים בעיקר, אך בשנה הראשונה לאחר השקת טאבלט, הם מקפידים לעדכן אותו בגרסאות מערכת ההפעלה אנדרואיד העדכניות ביותר. ה-Asus MeMO Pad 10 FHD היה זמין בשוק כבר בחודש אוגוסט האחרון, אך הגיע לשם עם מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.2. יומיים לאחר שה-Asus MeMO Pad 10 FHD הגיע אליי, קיבלתי הודעה כי קיים עדכון גרסא וכי מומלץ שאתן למכשיר לעדכן את עצמו. עוד בהודעה נאמר כי תהליך העדכון אינו אמור למחוק מידע השמור בטאבלט. כמובן שאישרתי את הורדת העדכון וההתקנה שלו, כי בכל זאת, מדובר בעדכון רשמי שלא אמורה להיות בו שום סכנה. נתתי לתהליך שנמשך בערך 3-4 דקות לעשות את שלו, והמתנתי עד ש ה-Asus MeMO Pad 10 FHD נדלק מחדש. הבעיות החלו כאשר פתחתי את הטאבלט, וקפצה מולי הודעת שגיאה "לצערנו פעולת ממשק משתמש של המערכת נפסקה". הצרה הגדולה עם הודעת השגיאה התמימה הזאת היא שבכל פעם שלוחצים בה על "אישור", היא מופיעה מחדש באופן מיידי ולא מאפשרת להשתמש בטאבלט. הבנתם נכון, ה-Asus MeMO Pad 10 FHD מושבת ולא ניתן לעשות איתו כלום.
הודעת שגיאה, Asus MeMO Pad 10 FHD (צילום: גד גניר)

לא פריאר אנוכי. כשהבנתי שלא נותר לי הרבה מה לעשות עם הטאבלט במצבו הנוכחי, נאלצתי לפנות למוצא האחרון שאינו פנייה לשירות הלקוחות: איפוס כללי. אבל איך עושים איפוס כללי אם הודעת שגיאה מסויימת לא מאפשרת לכם להגיע בכלל לתפריט ההגדרות? אז ככה: מכבים את הטאבלט, ולוחצים יחד על כפתור ההדלקה וכפתור הווליום (העליון!). הפעולה הזאת תוביל אתכם כמעט בכל מכשיר אנדרואיד לתפריט הדומה ל-BIOS במחשב שלכם. בחרתי בלב כבד באפשרות איפוס המכשיר ולאחר מספר שניות הטאבלט עלה מחדש כשהוא שמיש לחלוטין, אך נקי מכל זכר למידע שלי: אפליקציות, חשבונות משתמש, תמונות, מוזיקה וכו'.הטאבלט אגב, שודרג במהלך העדכון הזה למערכת ההפעלה אנדרואיד 4.3. לא הבחנתי בהבדלים ניכרים בתפקוד, או בשינויים בממשק או באפליקציות המותקנות עליו. חשוב שתדעו, העדכון מגרסת אנדרואיד 4.2 לגרסא 4.3 (בכל מכשיר אנדרואיד באשר הוא) מביא עמו בין היתר שינוי משמעותי, תמיכה ב-TRIM . השיפור הזה מביא לכך שהמכשיר שלכם יבצע באופן יזום, פעולה דומה לפעולת איחוי הדיסק הקשיח במחשב האישי שלכם, על מנת לשמור על ביצועים טובים של המכשיר לאורך זמן.

שבוע עבר. שוב קיבלתי הודעה כי קיים עדכון למערכת, הפעם עדכון קטן עם תיקוני באגים קלים. שוב בחרתי לעדכן אותו ושוב, לצערי, אותה הודעת שגיאה קפצה שוב, ושוב נאלצתי לבצע מחיקה כללית כדי להחזיר אותו לחיים. אני חייב להדגיש. עבורי אישית לא מדובר באסון. ממילא רוב הדברים שאני שומר בטאבלט מסונכרנים ברשת, ורוב העבודה שנדרשתי להשקיע כדי לשחזר אותו היתה לעשות לוג אין לכל האפליקציות מחדש. מצד שני, מדובר בטאבלט נפלא למשחקים. אני לא רוצה לחשוב על המשבר שעלול להיווצר כשהילדים שלכם יגלו שנאלצתם למחוק את השיאים שלהם רק כדי לעדכן את הטאבלט לגרסת אנדרואיד 4.3. חייבים להיות הוגנים כאן עם אסוס ולהגיד שכנראה באמת מדובר בתופעה נקודתית ליחידה הספציפית שבדקתי, ולא בעיה גורפת, מאחר ואם זה היה כך, הייתי שומע על זה כבר קודם, וחיפוש בגוגל של הודעת השגיאה הזאת ודאי היה מעלה תוצאות רלוונטיות, מה שלא קרה בפועל.

מה עוד לא סיפרתי לכם? איך הוא בנוי: חלקו האחורי עשוי פלסטיק, בגימור מחוספס. אמנם זה לא נשמע מבטיח על הכתב אבל במציאות זה דווקא נראה לא רע, ומרגיש מאוד נוח להחזיק אותו. מה שבטוח, זה נראה יותר אלגנטי ויוקרתי מהגב של ה-Asus MeMO PAD HD7, ובאופן כללי, הטאבלט הזה מרגיש יותר איכותי ומרשים. ממשק ה-Asus MeMO Pad 10 FHD זהה לזה הקיים ב-Asus MeMO Pad HD7, ומכיל את כל הצ'ופרים הרגילים כמו תפריט האפליקציות הצפות על המסך, וילון ההתראות המשופר ועוד.
חלקו האחורי של Asus MeMO Pad 10 FHD (צילום: אתר יצרן)

1650 ₪. זהו מחירו בארץ של ה-Asus MeMO Pad 10 FHD. אם תשאלו אותי, בהחלט מצדיק את מחירו, במיוחד כשמשווים אותו לטאבלטים אנדרואידיים אחרים בעלי מסך עם רזולוציה דומה. למעשה מדובר בטאבלט הזול ביותר שתמצאו בשוק נכון לכתיבת שורות אלו עם מסך ברזולוציה הזאת. מעבר למסך מעולה, הוא נותן לכם סאונד משובח, ביצועים מצוינים וחוויית שימוש כללית נהדרת. בקיצור, מומלץ מאוד. 

4 תגובות

  1. להבא כאשר זה קורה לך... תעביר את המכשיר לשפה האנגלית (כל פעם שקופת ההודעה תלחץ "אישור" ואז יש לך כמה שניות לשחק בתפריטים, ככה עד שתגיע לשפות בהגדרות). לאחר שתשנה לאנגלית (ארה"ב). המכשיר יסתדר וההודעה כבר לא תקפוץ. לאחר מכן אפשר להחזיר לעברית... והנה הכל תקין...

    בעתיד, מומלץ לפני כל עדכון, לעבור מראש לשפה האנגלית, כי העדכונים לא כל-כך מסתדרים עם העברית בשעת האתחול הראשוני לאחר התקנת העדכון. ולאחר התקנת העדכון וסיום שרשרת הבוטים שהטאבלט עושה, אשר להחזיר לעברית.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי ירון,
      קודם כל תודה!
      ההבדל במקרה שלי לעומת המצב שאתה מתאר, הוא שהודעת השגיאה קופצת שבריר שניה אחרי שלחצתי אישור.

      חששתי שהבעיה נעוצה בשימוש בשפה העברית כשפת ממשק, מאחר ולא נתקלתי באיזכורים ברשת לתופעה דומה בחו"ל (ולמען האמת גם לא בארץ). בכל אופן, הפתרון שלך, להחליף את שפת הממשק לפני תהליך העדכון נשמע טוב.

      שוב תודה!

      מחק
  2. אני קצת חוזר בי... איפוס כללי, והתקנה מחדש של מערכת ההפעלה בעברית, עדיין מקפיצה הודעת שגיאה "לצערנו פעולת ממשק משתמש של המערכת נפסקה". גם אם עוברים לאנגלית, ואח"כ בשפות משנים לעברית, הרי שלאחר הכיבוי וההדלקה הראשונים, שוב מופיעה הודעת השגיאה.... כנראה שהעדכון לא מסתדר טוב עם עברית. עד לעדכון חדש, אין מנוס אלא להישאר בעברית.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא נורא. החלפת שפת ממשק לוקחת בערך 5 שניות. אם נורא חשוב לך להשאר בעברית, צריך לזכור להחליף לאנגלית רק לפני עדכוני גרסא. מקווה שמי שצריך את המידע הזה אכן ימצא אותו:)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר