כזה אני רוצה: כרטיס קול חיצוני USB

ייתכן וכבר ציינתי זאת. אני הכי אוהב קניות שמתחילות מצורך ספציפי. צורך ספציפי בא בשתי צורות: חפיץ שיכול לסייע לי לייעל, להקל, להפוך לנוחה יותר פעולה מסויימת בחיי היומיום שלי. הצורה השנייה היא שחפיץ המשרת את אותה מטרה הלך לעולמו ויש למרבה השמחה צורך להחליפו. כאן המקרה קצת שונה.

יש לי מחשב נייח בחדר העבודה. מחשב שאני לא נוטה להשקיע בו יותר מדי. זהו מחשב נייח בעל מפרט סביר, שעבור המשימות הכבדות של גלישה באינטרנט, הורדת סדרות וסרטים, ושימוש באופיס, הוא בהחלט מספיק. המחשב הזה, שלוח האם שלו חוגג השנה 8 שנים לרכישתו, הפסיק להוציא סאונד דרך יציאת ה-3.5 מ"מ שלו. במקרה כזה, שולחים את לוח האם בדר"כ לתיקון, אבל לוח אם בן 8 שנים הוא לא משהו שמתקנים, ולכן אני בבעיה.

הפתרון האפשרי הוא די פשוט, לנסות ולהוציא סאונד דרך מקור אחר. היה לי בבית כרטיס קול חיצוני שכזה. שבצידו האחד חיבור USB, ובצידו השני יציאת אוזניות 3.5 מ"מ, וכניסת מיקרופון. התוצאות היו מזעזעות. סוף סוף יש סאונד אבל הוא נשמע נורא. ייתכן וזה קשור לעובדה שמדובר בכרטיס קול שעולה דולר וחצי באיביי, בלי סימן זיהוי של יצרן כלשהו, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום (החריפים שביניכם יבינו את הקישור של כרטיס קול לציטוט משיר).

כרטיס קול חיצוני USB אלמוני (מקור: ebay)

החלטתי לבדוק מה יש לחברות הגדולות להציע בתחום הזה. הבחירה הטבעית היא ב-Creative, היצרנית שהביאה לעולם את המותג Sound Blaster, המזוהה יותר מכל עם כרטיסי קול. כאמור, הכוונה שלי היא לא להשקיע סכום נכבד מדי, סה"כ המטרה הראשית שלי היא להוציא סאונד מהמחשב הזה כדי שאוכל לוודא שהכתוביות שאני מוריד אכן מסונכרנות לסרטים, אולי לשמוע מדי פעם מוזיקה, או לקבל שמע בסרטוני יוטיוב ולא יותר מזה. לכן, אני מתמקד באמצעים הזולים ביותר שיש ל-Creative להציע בתחום הזה.


חיפוש באתר של Creative העלה את המוצר הבא:

Sound Blaster X-Fi Go! Pro (מקור: אתר יצרן)


זהו ה-Creative Sound Blaster X-Fi Go! PRO. (סימן הקריאה הוא במקור, לא תוספת שלי) זה למעשה כל מה שאני צריך ואפילו טיפה יותר מזה. כרטיס קול בפני עצמו, המתחבר למחשב דרך USB, ומוציא אות שמע דרך יציאת 3.5 מ"מ. ההצעה הזולה ביותר עבורו באיביי עומדת כרגע על 85 ₪ כולל משלוח. כרטיס הקול הזה נראה כמו דיסק און קי, וקנייה של כרטיס קול מסוג כזה מוסיפה תועלת חדשה שלא חשבתי עליה. לפי רשימת הפורמטים בה תומך כרטיס הקול הזה, וכל הלוגואים המאוד מרשימים שיש ברשימה הזאת, נראה שהמטרה העיקרית שלו היא לא רק לסדר לי את בעיות הסאונד במחשב הנייח הקשיש שלי, כי אם לשפר את השמע במחשבים שיש בהם כרטיס קול נחות. לדוגמא, המחשב נייד שקיבלתי מהעבודה. לכן, כשאני קונה כרטיס קול שכזה אני יכול לעשות בו שימוש קבוע במחשב בעבודה, ובמידת הצורך, לקחת אותו הביתה ולחבר אותו במחשב בבית.

חיפוש באיביי הביא אותי למוצר נוסף, דומה מאוד ל-Creative Sound Blaster X-Fi Go! PRO. מדובר ב-Sound Blaster Play! (גם כאן, סימן הקריאה הוא במקור, אני לא באמת מתרגש לכתוב את שמות המוצרים האלו). אין לי מושג מה ההבדל בינו לבין הקודם, כל מה שאני יודע זה שהוא מופיע רק באתר של Creative באוסטרליה, יש לו את אותן כניסות ויציאות של ה- Creative Sound Blaster X-Fi Go! PRO, ויש לו קצת פחות לוגואים מרשימים ברשימה. וגם, הוא יעלה לי 150 ₪. פחות אטרקטיבי, ללא ספק.

!Sound Blaster Play (מקור: אתר יצרן)

ואם כבר מדברים על משהו אטרקטיבי, קבלו את גרסת ה"אני-לא-צריך-כזה-בכלל-אבל-ממש-בא-לי-על-זה-כי-זה-
מעוצב-מגניב-וזה-דופק-לי-את-שיקול-הדעת-אני-חייב-כזה" של הכרטיס קול החיצוני שאני צריך, אני מדבר על ה-Creative Sound Blaster OMNI Surround 5.1 (בא לי להוסיף סימן קריאה מיוזמתי, אבל אתאפק, הפעם אין כזה בשם המקורי).

Sound Blaster Omni Surround 5.1 (מקור: אתר יצרן)


בגדול, הוא עושה בדיוק מה שעושים השניים הקודמים שסיפרתי לכם עליהם קודם, אבל יש לו מלא פיצ'רים מגניבים כמו שני מיקרופונים מובנים שיודעים לזהות מנין מגיע הקול ומתמקדים בדיוק באיזור הזה ומשתיקים רעשים מהסביבה (נשמע מדהים וכמו משהו שכלל אין לי צורך בו), יש לו מגוון יציאות אודיו (וביניהן גם יציאה אופטית), יש לו שליטה על הווליום דרך גלגלת, ותוכנת ניהול למחשב שעוזרת לעשות התאמות מדוייקות של הסאונד לפי הטעם והצרכים האישיים שלי. התענוג עולה כמעט 450 ₪ באיביי, ולאור העובדה שרוב הפיצ'רים המיוחדים שהוא מציע אינם רלוונטיים עבורי, כנראה שאשאר עם ה- Creative Sound Blaster X-Fi Go! PRO או עם הגרסא האוסטרלית שלו, ה- Sound Blaster Play! שאין לי מושג למה היא עולה יותר, אבל ברגע שאגלה, ואזמין, אעדכן אתכם.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר