כזה אני רוצה: Samsung Galaxy S5

אני חייב להודות שלא כל כך נכון לסווג את הפוסט הזה לקטגוריית "כזה אני רוצה". התכנון שלי, כמו בכל פעם שאני קונה טלפון סלולרי, היא לשרוד איתו 3 שנים לפחות, מה שלא קרה לדעתי מאז הטלפון הסלולרי הראשון שקניתי בשנת 2000. לכן, אתחיל מהסוף: אם הכל ילך כשורה, Samsung Galaxy S5 לא יהיה הטלפון הסלולרי הבא שאקנה. מצד שני, זה לא אומר שלא הייתי רוצה כזה.
Samsung Galaxy S5 (תמונה: יח"צ)

ביום שני ישבתי וחיכיתי כמו מיליוני אנשים אחרים בעולם להשקה של הגלאקסי אס 5, ששודרה בשידור חי ביוטיוב. כמו כולם חיכיתי בערך 11 דקות שהתזמורת הענקית שסמסונג הביאה להשקה, תסיים לנגן, וכמו כולם ראיתי את המנהלים הבכירים ונטולי הכריזמה של סמסונג מכריזים על המכשיר הבא, מסדרת מכשירי האנדרואיד המצליחה ביותר בכל הזמנים.


כמו רבים מכתבי הטכנולוגיה בארץ ובעולם סיימתי את הצפייה בהשקה הזאת באכזבה. ההבדל ביני ובינם הוא שחיכיתי עד היום כדי לכתוב את תחושותיי לגבי ה-Galaxy S5 ולא כתבתי את הפוסט הזה בעודי מרגיש שבור, מאוכזב ונבגד כמו חלק גדול מהם. בדיעבד טוב שכך. אני מרגיש שהדיעה שיש לי לגביו כרגע, הרבה יותר שקולה והגיונית, ואינה מושפעת מגורמים שלא אמורים להשפיע על דעתי על טלפון סלולרי חדש.

החוויה המעצבת בתחום השקות הטלפונים הסלולאריים, האירוע שכל השקה היתה רוצה להיות כמותו, היא ללא ספק, ההכרזה על ה-iPhone הראשון. היה שם מוצר פורץ דרך, שהתהדר במפרט שגרתי למדי באותם ימים, אך נעטף בממשק שהעניק חויית משתמש שלא נראתה עד כה. התוצאה היתה מכשיר שקשה שלא להתלהב ממנו, ומהפכה סלולרית שהפכה את הסמארטפונים מצעצוע של עשירים ואנשי עסקים, לחלק אינטגרלי מהיד של כמעט כל אחד מאיתנו. מעבר למוצר עצמו, היה שם פרזנטור מנוסה ומחונן, שעדיין לא קם לו יורש ראוי, או אפילו כזה המתקרב לתואר הזה.



נסו להיזכר כעת בהשקות של ה-Galaxy S3 וה-S4, וההשקות של ה-iPhone 4S, 5 וה-5S. גילויי האכזבה שראינו השבוע בכל המדיות המסקרות טכנולוגיה, הן ריטואל שחזר על עצמו בכל ההשקות בשנים האחרונות, בעיקר במכשיריהן של שתי היצרניות האלו. האכזבה די מוצדקת. העיתונאים שחוו את המהפכה, את שינויי סדרי העולם הסלולרי ב-2007, מקווים להיות עדים שוב להתפוצצות שכזאת, ומתאכזבים בכל פעם מחדש לגלות שהמכשיר החדש הוא העתק שחזק בדיוק ב-10 אחוז מקודמו בכל פרמטר. יתרה מכך, חלק גדול מהשמועות שנפוצות לפני ההשקות, מתגלות כלא מדויקות בעת חשיפת המכשיר החדש, מה שמעורר אכזבה נוספת שלסמסונג ואפל אין באמת קשר אליה.

ואולי בעצם "אכזבה" היא לא המלה המתאימה? אחד המחזות ששינו השבוע את דעתי בנוגע לגלאקסי אס 5 היתה כתבה בערוץ 2, שהביאה צילום וידאו של עורך The Verge, יושב באולפן, בהבעת פנים שספק אם מבטאת יותר כעס או יותר תסכול, ומסביר כמה המכשיר החדש של סמסונג דומה לספינת הדגל שלה משנה שעברה, ה-Galaxy S4. אני האחרון שיכול למתוח ביקורת על אנשים שמפתחים תגובות רגשיות מוגזמות בכל הקשור לגאדג'טים, אבל כאן היה מדובר בהתנהגות שלא הצלחתי להתחבר אליה.

בואו נדבר תכלס. ה-Samsung Galaxy S5 הוא ממכשירי האנדרואיד האטרקטיביים ביותר בשוק נכון לכתיבת שורות אלו, בדיוק כפי שהיו כל קודמיו לסדרה בעת השקתם. מה שסמסונג עשתה הוא פשוט ואכזרי כלפי מתחרותיה: היא לקחה את מכשיר הדגל שלה, הגדילה לו טיפה את המסך (שהיה קרוב כבר ככה לקטגוריית הפאבלטים), שדרגה לו את המעבד (שהיה חזק כבר ככה), הגדילה מעט את קיבולת הסוללה (שנתנה זמן שימוש מצוין גם קודם), הוסיפה עוד מגה פיקסלים למצלמה וכו'. בנוסף, היא לקחה את אחד הפיצ'רים הכי מעוררי קנאה באייפון 5 אס, קורא טביעת האצבע, והוסיפה אותו למכשיר הדגל שלה. ואם זה לא היה מספיק, הוא גם עומד בתקן IP67 (עמידות במים עד עומק של מטר, ועמידות באבק), התכונה שסוני התגאתה שהיא היחידה המשלבת אותה במכשירי הדגל שלה. אין כאן מהפכות, אבל יש כאן מכשיר מעולה, שנכון להיום, משלב את הטוב מכל העולמות באופן שאף יצרנית אחרת, אולי מטעמי גאווה ("שאנחנו נשלב קורא טביעת אצבע במכשיר שלנו? מה אנחנו? אפל?") לא עשתה עד כה. אפשר להתלונן שזו לא חוכמה, ושסמסונג הציגה מכשיר שנראה יותר כמו התפתחות אבולוציונית ופחות כקפיצת מדרגה, אבל לא ניתן להתעלם שמדובר (לפחות עד להשקה של מכשיר מתקדם יותר) במכשיר האנדרואיד הנחשק ביותר כרגע.

אז למה לא אקנה כזה? כי קניתי טלפון סלולארי חדש לפני חצי שנה ואני רוצה להאמין שאני לא פסיכופת שחייב לשדרג את המכשיר שלו בכל פעם שסמסונג בוחרת להשיק מכשיר חדש. הגלאקסי אס 4 שלי כיום הוא מכשיר חזק ועדכני בדיוק כפי שהיה הגלאקסי אס 3 לפני שנה. למען האמת, מדיניות עדכון גרסאות האנדרואיד של סמסונג במכשיריה, גורמת לגלאקסי אס 3, מכשיר הדגל של החברה מלפני שנתיים, להשאר עדכני ורענן גם כיום, כשבקרוב יקבל שדרוג לגרסת האנדרואיד החדשה ביותר, 4.4.2. מבלי שהתכוונו לכך, בהתפתחויות האבולוציוניות של מכשיריהן, אפל וסמסונג מונעות תסכול אצל לקוחותיהן. אני יודע שאישית הייתי מתוסכל הרבה יותר אם מדי שנה הן היו מציגות מכשיר שגורם לקודמו להראות כמו גרוטאה. מעבר לכך, אין ליצרניות האלו שום צורך לשנות נוסחא שהוכיחה את עצמה ככזאת העובדת בצורה מצויינת גם ככה, ומכניסה להן הרבה מאוד כסף. לא תמיד צריך להקשיב ללקוחות הקולניים של החברה שמעוניינים לקבל ממשק חדש ומלהיב בכל השקה: תשאלו את אפל על לקוחותיה הזועמים בעקבות השינוי העיצובי שהביאה גרסא 7 של מערכת ההפעלה iOS. תשאלו את מיקרוסופט על התגובות שקיבלה בהתחלה (וממשיכה לקבל עד היום) על Windows 8. כשדברים עובדים טוב (ותגידו מה שתגידו על טאצ'וויז, היא עובדת נהדר על גלאקסי אס 4), עדיף שלא לגעת בהם.
Samsung Galaxy S5 (תמונה: יח"צ)

אז אפשר להיתפס לסוגיית החומרים הפלסטיקיים שמהם בנוי ה-Galaxy S5. אפשר להתלונן על בחירתה של סמסונג שלא לשלב בו את המעבד הכי חזק בשוק כיום. אפשר גם לגעור בסמסונג שלא שילבה בתוך מכשיר הדגל שלה כור גרעיני קטן שיבטיח לפחות יום שלם של רפרוש הפיד שלי באפליקציית פייסבוק בלי לחשוש לחיי הסוללה. מצד שני אפשר להפנים את העובדה שייתכן מאוד שעבורנו כצרכנים, עדיף לקבל השקות משעממות, שישאירו אותנו מרוצים מהמכשירים שכבר יש לנו. כמו שכבר אמרתי, סביר להניח שהגלאקסי אס 5 לא יהיה המכשיר הבא שלי. מצד שני, לפי השמועות, הגלאקסי אס 6 מתחיל להשמע כמו הדבר הבא.

3 תגובות

  1. כתבה טובה.
    יש לך קישור לוידאו של העורך המאוכזב של THE VERGE? מעניין לראות :)

    השבמחק
  2. תהנה:
    http://mobile.mako.co.il/news-channel2/Channel-2-Newscast/Article-560c93e9e9a6441004.htm

    השבמחק
  3. אני ובעלי לשעבר נפרדנו לפני שנה וחודשיים והייתי בחודש השישי להריוני. שנינו אוהבים אחד את השני וזה היה הלם עבורי וזה ממש שבר לי את הלב. ניסיתי להתקשר אליו ושני הקווים נותקו. ניסיתי להשיג אותו ברשתות החברתיות, אבל הוא סילק אותי מהן. ניסיתי להגיע להורים שלו והם אמרו לי שהבן שלהם אמר שהוא לא אוהב אותי ולא רוצה לראות אותי והם לא יודעים מה לא בסדר. בכיתי ובכיתי כל יום כי אהבתי אותו מאוד. עד שילדתי והתינוק היה בן שנה, לא הצלחתי להחזיר את אהבתי. שוב, התבלבלתי. אני לא יודע מה לעשות וגם איבדתי את העבודה ואין לי כסף לטפל בתינוק. הייתי אומללה בחיים אז בכיתי לאחותי וסיפרתי לה את הבעיה שלי ואמרתי שהיא יודעת על כישוף עוצמתי של ד"ר אפטה שעוזר לה כשהיא לא יכלה להיכנס להריון. יצרתי איתו קשר במייל והוא אמר שהוא יעזור לי ואמר לי שאישה עשתה כישוף על בעלי ואמרה שהוא יעזור לי לשבור את הכישוף כדי שבעלי יחזור אליי לנצח והדבר יהיה שלי. זו הייתה הפתעה גדולה עבורי שכל מה שהוא אמר קרה. בעלי מיד חזר אלי ואמר לי לסלוח לו. תודה רבה למטיל הקסמים החזק והאמיתי הזה. אני מתפלל שהוא יחיה זמן רב ויעשה עוד מהעבודה הנפלאה שלו. אם יש לך בעיה שמטרידה אותך בחיים, עליך ליצור קשר עם שחקן הכישוף החזק הזה! הוא יכול לעזור לך. הוא לא יאכזב אותך, אתה יכול להגיע אליו דרך כתובת ה-gmail: drapata4@gmail.com או שאתה יכול להשיג אותו דרך הוויבר / WhatsApp שלו:(+66 81 302 8552)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר