כזה ניסיתי: טלפון סלולארי Sony xperia Z1

בדיקת טלפונים סלולריים היא סוג של מזוכיזם עבורי כרגע. יש לי טלפון חדש יחסית, בן חצי שנה בלבד ואין לי שום תכנון, שלא לדבר על הצדקה, לקנות בקרוב טלפון חדש. ובכל זאת, אני בוחר במודע (ורק למענכם קוראי הבלוג, תעריכו את זה!) להתנסות בטלפונים, רובם ספינות דגל של היצרניות השונות, אשר גורמים אפילו לגלאקסי אס 4 שלי להראות טיפה עייף. אחרי שהתנסיתי ב-LG G2 וה-Samsung Galaxy Note 3, הגיע תורו של ה-Sony xperia Z1, המכשיר היקר והחזק ביותר שיש לסוני להציע כרגע.

xperia Z1 (צילום: אתר יצרן)

כיאה לספינת דגל, הסוני אקספריה זי 1 מצויד במפרט שגורם לאנשים כמוני להזיל ריר: מעבד800  Snapdragon בעל ארבע ליבות במהירות של 2.2 גיגהרץ  מבית קוואלקום, זכרון עבודה בנפח 2 גיגה, נפח אחסון של 16 גיגה מובנה וחריץ הרחבה באמצעות כרטיס MicroSD לכרטיס זכרון בנפח של עד 64 גיגה, מצלמה ברזולוציה של לא פחות מ-20.7 מגה פיקסל, מסך TFT בגודל 5 אינטש וברזולוציית FHD  (1920X1080). מה עוד? ה-xperia Z1 מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.3 (Jelly Bean), וסוני אישרה כי תשדרג אותו גם לגרסא 4.4 (Kit Kat). בנוסף, כמו קודמו ה-Xperia Z, גם ה-xperia Z1 עמיד במים ואבק, ועומד בתקן IP58 האומר כי ניתן להשאירו במים בעומד של עד 1 מטר, למשך 30 דקות. הבנתם נכון, הטלפון הזה ישרוד נפילה לאסלה.


ספינת הדגל של סוני מגיעה בקופסא די מינימליסטית, עם ערכה הכוללת מטען וכבל סנכרון בלבד. אין אוזניות וחבל. סוני מייצרת אוזניות נפלאות, אפילו כאלו שצורפו בחינם לטלפונים הסלולריים שלה. אז נכון, זה מוריד כמה שקלים ממחירו הסופי של המכשיר, וממילא מי שבאמת אכפת לו מאיכות השמע, אף פעם לא מסתפק באוזניות המצורפות לערכה, ובכל זאת, מבאס.

לאחר שהתאוששתי מעניין האוזניות, הגיע הזמן להוציא את ה-xperia Z1 מהאריזה. המכשיר כבד (170 גרם) וענק (144 מ"מ אורך). ברוחב הוא דווקא סטנדרטי למדי וכך גם בעובי, כך שאם עליי להשוות אותו לגלאקסי אס 4 שלי, מדובר במכשיר מוארך יותר שמרגיש בהתחלה ענק אפילו בכף יד גדולה יחסית כמו שלי, אך מתרגלים לזה די מהר. יש משהו מאוד נוח בשימוש במכשיר שכזה ולקבל את התחושה שהוא מצליח לכסות את המרחק שבין האוזן לפה. השיחה הראשונה שביצעתי עם הטלפון היתה סיוט, הצד השני לא שמע אותי כמעט בכלל והסתיימה בטריקת טלפון מהצד השני. לשמחתי גיליתי שמדובר בבעיה בקו השני. כל שאר השיחות היו תקינות לחלוטין ואין לי שום תלונה על איכות או עוצמת השמע באפרכסת. הספיקר זה כבר סיפור אחר, הוא ללא ספק חלש מדי ולא מאפשר שיחה נוחה בזמן נסיעה ברכב, ואם אני משווה אותו לטלפון האישי שלי, אז ההבדל לרעת האקספריה זי 1 ניכר מאוד. לא מן הנמנע שהעוצמה החלשה היא תוצאה של איטום של המכשיר למים, אם כי אני לא בטוח בזה במאה אחוז, אז אל תתפסו אותי במילה.
הספיקר ב-xperia Z1 (צילום: אתר יצרן)

פרק התלונות מתקרב לסיומו, אך לפני כן, עליי להתלונן על סידור וצורת הכפתורים ב- Sony experia Z1. במכשיר שאורכו יותר מ-14 ס"מ, יש שפע של שטח למקם בו כפתורים משני צידי המכשיר. סוני בחרה להשתמש בכפתור כיבוי והדלקה זעיר ועגול שהלחיצה עליו לא נוחה במיוחד, מתחתיו דחסה בורר ווליום קצר מדי וקרוב מדי לכפתור ההדלקה. למטה, עדיין באותו צד נמצא כפתור הצילום אותו אשבח אח"כ למרות שגם הוא קצת קטן מדי לטעמי. האקספריה זוכה כאן לקיטור הקבוע שלי על יצרניות שבוחרות למקם את כל הכפתורים בצד אחד והופכות את ההצבה שלו בתושבת ברכב שלי לאתגר הנדסי. מעבר לכך פשוט לא נוח לתמרן בין כפתור ההדלקה  הצמודים לכפתורי הווליום באמצעות האגודל בשימוש יומיומי.

כל הכפתורים בצד אחד, xperia Z1 (צילום: גד גניר)

אלו בגדול התלונות העיקריות שלי על המכשיר הזה. מכאן והלאה אני עומד בעיקר לשבח את האקספריה זי 1. אתחיל ברשותכם במסך הגדול. האמת שהרושם הראשוני שלי מהמסך היה שהצבעים שלו טיפה דהויים, אך מאחר והטלפון האישי שלי הוא בעל מסך AMOLED, התרגלתי לצבעים צבעוניים בצורה כמעט מוגזמת. כעבר שעה של שימוש הצבעים על המסך כבר נראו לי נורמליים לגמרי, והתמונה נראית עליו חדה ומרשימה.

באופן כללי, האקספריה זי נראה ומרגיש יוקרתי מאוד. אני קיבלתי להתנסות את הגרסא הלבנה, ואני מעריך שהגרסא השחורה נראית אפילו יותר אלגנטית. הפינות שלו יכולות היו להיות מעט מעוגלות יותר אך לא מדובר במשהו שפוגם ממש בנוחות השימוש. למעט כניסת האוזניות, כל שאר כניסות המכשיר (חריץ סים, חריץ לכרטיס זכרון וכניסת Micro USB), מכוסות בכיסוי פלסטיק, לצורך שמירה על אטימות המכשיר למים ואבק. לא ברור לי כיצד המכשיר הזה קיבל תקן IP58 כאשר שקע האוזניות חשוף לגמרי, אם כי סוני כנראה הצליחה ליצור בו איטום אשר מונע ממנו להינזק במים. חלקו האחורי מכוסה כולו בזכוכית, אשר תורמת עוד יותר למראה האלגנטי של ה-xperia Z1.

xperia Z1 (צילום: גד גניר)

שמעתי פה ושם תלונות על האקספריה Z, קודמו של ה-Z1, על כך שהוא לא מרגיש חזק כמו הדור הנוכחי של ספינות הדגל של יצרניות אחרות. משהו לגבי התגובה, תנועה שאינה חלקה מספיק, ודברים אחרים שמיותר לכתוב אותם כאן כי ככל שזה נוגע ל-Z1, הם לא רלוונטיים. סוני דאגה לצייד את ה-xperia Z1  במעבד ה-Snapdragon 800, המעבד הפועם גם בליבם של הנקסוס 5, LG G Flex, Nokia Lumia 1520, ועוד מכשירי פרימיום אחרים. תוסיפו לזה 2 גיגה זכרון עבודה ותקבלו טלפון יציב כסלע, שמתפקד בצורה חלקה וזורמת, בלי שום בעיה.


לרוב, אני לא נוטה לכתוב כאן על מצלמות של טלפונים סלולאריים או טאבלטים שאני בודק. אני לא חושב שזה לא חשוב, אבל זה פרט מאוד משני בעיני, ולטעמי מצלמה טובה לא יכולה לפצות על טלפון שהממשק שלו בעייתי. במקרה של ה-xperia Z1 אין את הבעיה הזאת. מדובר בטלפון נהדר, שיש בו מצלמה משובחת. מעבר למספר המגה פיקסלים המטורף (20.7!) יש כאן תמיכה במיקוד באמצעות מגע, ייצוב תמונה, זיהוי פנים, צילום HDR  ועוד. אל כל אלו מצטרף כפתור הצילום, שאמנם כפי שציינתי קודם קצת קטן מדי, אך מאפשר גישה נוחה ומהירה למצלמה (לחיצה ארוכה מפעילה אותה מכל מקום שבו אתם נמצאים בטלפון, גם כאשר המסך כבוי), והופך את הצילום עצמו לחויה נוחה יותר. מעבר לכל מה שכתבתי כאן, התמונות פשוט נראות נהדר.



טעימה קלה מהפוסטים העתידיים בבלוג זה

ויזואלית, הממשק של סוני נראה רחוק שנות אור מהממשק הרגיל של אנדרואיד. מבחינה פונקציונלית לעומת זאת, כל הדברים נמצאים היכן שהייתם מחפשים אותם במכשירי אנדרואיד. למה זה דבר טוב? כי נכון להיום, חצי שנה אחרי שקניתי את הגלאקסי אס 4, אני עדיין לא בטוח לאיזה מבין 4 הטאבים במסך ההגדרות אני צריך לגשת כדי להגיע להגדרה מסוימת. בסוני החליטו לא להמציא מחדש את הגלגל, וכל ההגדרות נמצאות היכן שהן צריכות להיות.

לקראת סיום, כמה מילים על הסוללה: העקשנות שלי לגבי טלפונים סלולריים הכוללים סוללה מובנית שלא ניתן להוציא, הולכת ונחלשת. ה-Sony xperia Z1 מגיע עם סוללה בקיבול של 3000 mAh, סוללה המאפשרת לו להחזיק מעמד כיום וחצי-יומיים. בכך, הוא מיישר קו עם מכשירים כמו ה-Samsung Galaxy Note 3 וה-LG G2. אני עדיין לא בטוח שאני יכול כבר להמליץ בלב שלם לחלוטין על טלפון שאינו מאפשר החלפת סוללה באופן שלא מסכן את המשך קיומו, אבל העובדות הן שגם ה-LG G2, וגם ה-Sony xperia Z1 מספקים זמן סוללה ארוך משמעותית מזה של הגלאקסי אס 4 שלי.

כל התענוג הזה רחוק מלהיות זול במונחים של מכשירי אנדרואיד, כמעט 2800 ₪ (אייפון עדיין עולה יותר). ולמרות זאת, אם מביאים בחשבון את המצלמה המעולה, את הסוללה שאינה נגמרת וכמובן את העמידות במים שחשובה לכל מי ששלח הודעת וואטסאפ אחת יותר מדי מהשירותים, מקבלים כאן מכשיר ייחודי שמצדיק את מחירו הגבוה.

3 תגובות

  1. לא קיבלת אוזניות כי רכשת מחנות פח

    השבמחק
    תשובות
    1. לא מדויק. לא רכשתי את הטלפון. קיבלתי אותו להתנסות בת שבועיים ישירות מיבואנית סוני בישראל. הערכה הגיעה אליי ללא אוזניות, כמו שגם בחו"ל הערכה מגיעה ללא אוזניות.

      מחק
  2. קניתי טלפון סלולרי של סוני- Xperia Z1 שאמור להיות עמיד למים, באתר של סוני אפילו מראים שניתן לצלם מתחת למים.(לא הספקתי לבדוק אם הוא באמת עמיד למים)
    למכשיר יש מדבקות לבנות שהופכות לאדומות במגע עם מים, במכשיר שלי הן היו לבנות, כלומר לא חדרו מים!
    חודשיים אחרי קניית המכשיר הוא הפסיק לפעול, מאחר ויש אחריות על המכשיר שלחנו אותי לתיקון במעבדה של סוני.
    מהמעבדה הודיעו לנו שבמכשיר יש קורוזיה מחדירת מים (??)
    ועלות התיקון 1500 ש"ח!!
    לא עזרו לנו הנסיונות להסביר שהמכשיר לא נרטב, שהמדבקות עדיין לבנות ומוכיחות שלא חדרו מים, שזה אולי בעיה במכשיר עצמו,
    המכשיר חדש! איך קורוזיה??
    השרות והיחס של סוני גרוע!
    אני מקווה שכמה שיותר אנשים יקראו ויחשבו פעמיים לפני שהם קונים טלפון של סוני!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר