כזה ניסיתי: טאבלט (Nexus 7 (2013

נפתח במבזק חדשות קצר: בשנת 2013, כבשה מערכת ההפעלה אנדרואיד נתח של כ-62 אחוזים משוק הטאבלטים, כך עפ"י חברת המחקר גרטנר, לעומת 36 אחוזים בהם שולטת עדיין אפל עם משפחת האייפדים שלה. גרטנר מייחסים את ההצלחה של מערכת ההפעלה אנדרואיד השנה למבחר רחב (וגם ביקושים גדולים) של טאבלטים קומפקטיים, בגודל מסך של 7 אינטש. עם חדשות כאלו, מה יותר מתאים מלספר לכם על ההתנסות בת השבועיים שלי עם טאבלט הדגל הנוכחי של גוגל, הנקסוס 7, מודל 2013?
Nexus 7 2013 (צילום: גד גניר)

לפני שניגש לנקסוס 7 2013, בואו ניזכר רגע במשמעות המושג "נקסוס". נקסוס הוא שם כולל למשפחת חפיצים שיוצרה עפ"י דרישות ספציפיות של גוגל, ומעניקה חויית שימוש "טהורה" של מערכת ההפעלה אנדרואיד, נטולת התוספות והשינויים שיצרניות כמו סמסונג, HTC, סוני ואחרות מבצעות במכשיריהן. חלק מהיתרון במכשירי נקסוס הוא שהם מקבלים ראשונים כל עדכון למערכת ההפעלה אנדרואיד, ואף ממשיכים לקבל עדכונים למערכת ההפעלה למשך תקופה ארוכה יותר מהנהוג במכשירים שאינם משתייכים למשפחת ה"נקסוס". עד שנת 2012, כשהייתם אומרים "נקסוס", הייתם מתייחסים אך ורק לטלפונים סלולריים. בשנת 2012 הציגה גוגל את הטאבלט הראשון שנכנס לתכנית הנקסוס, הנקסוס 7.


נקסוס 7 נמכר לא רע בשנת 2012. ההערכות מדברות על כך שמדובר בטאבלט האנדרואיד הרביעי הכי נמכר בעולם בשנה זו (אחרי ה-Kindel Fire, Nook, ומשפחת הטאבלטים של סמסונג - Galaxy). אם תרצו עוד מספרים – בבריטניה הנקסוס 7 היה טאבלט האנדרואיד הנמכר ביותר, וביפן, מדובר בטאבלט הכי נמכר, עם נתח שוק של 44 אחוזים מהשוק (לעומת 40 אחוז בלבד לאייפד).

בשנת 2013, הציגה גוגל את הנקסוס 7 בגרסא חדשה לחלוטין שיוצרה גם היא ע"י שותפתה לייצור הנקסוס 7 הקודם - אסוס. מעבר לעיצוב שהתעדכן באופן קיצוני, גם המפרט הטכני זכה לשדרוג: מעבד מהיר יותר -  Snapdragon S4Pro מרובע ליבה מבית קוואלקום, זכרון העבודה הוכפל מ-1 ל-2 גיגה, רזולוציית המסך השתדרגה ל-FHD  ועומדת כעת על 1920x1200, ונוספה בגבו מצלמת 5 מגה פיקסל שנעדרה מדגם הנקסוס 7 של שנת 2012.
לשמחתי, משך כל תקופת הבדיקה יכולתי להשוות בין הנקסוס 7 2012 האישי שלי, לבין הנקסוס 7 2013. עליי להתוודות שלא כל כך מיהרתי לקחת לבדיקה את הנקסוס 7 2013 מאחר ובכנות, לא חשבתי שעומד להיות בין שני הדגמים הבדל ניכר. מה שחיזק אצלי את ההרגשה הזאת היתה העובדה שבפרקי הזמן הבאמת מצומצמים  שיצא לי להניח את ידיי על הנקסוס 7 2013 (בעיקר בתצוגה בחנויות), לא הרגשתי חויית מהירות מטורפת לעומת מה שיש לי בבית.
נקסוס 7, מודל 2012 (מימין) ומודל 2013. שימו לב להבדלים ברוחב (צילום: גד גניר)

מסתבר שטעיתי ובגדול. הנקסוס 7 החדש מהיר בהרבה מנקסוס 7 2012. אין לאגים, אפליקציות נטענות במהירות הרבה יותר גבוהה ובאופן כללי חויית השימוש בו זורמת ומרגישה יציבה בהרבה מזו של קודמו. חשוב לי להדגיש כי לא מדובר בטאבלט מאוד חדש בשוק, אבל זה לא מפריע לו להיות בין הטאבלטים החזקים ביותר בנמצא. הוא הושק יחד עם גרסת האנדרואיד 4.3 (JellyBean) וקיבל לפני מספר חודשים עדכון לגרסא 4.4 (KitKat). לאחר שימוש של מספר ימים בנקסוס 7 2013, חזרתי לשם ההשוואה אל הנקסוס 2012 שלי. הטאבלט שלי, שהתרגלתי לשבח ולהלל על כמה ש"לא צריך יותר ממנו" (משפט #1 ב"לקסיקון לחובבי גאדג'טים מאותגרי תקציב") נראה לפתע מקרטע, מגמגם, וחלש באופן כללי. אני כמובן מגזים, אבל העניין הוא שההבדל בחויית השימוש בין הטאבלטים, בהשוואה זה מול זה, הוא הבדל מאוד משמעותי, משהו שקצת קשה לשים אליו לב במישוש הטאבלט בתצוגה בחנות. אגב, הוא מגיע עם ה-Launcher הרגיל של גוגל, והעדכון לגרסא 4.4 לא הביא עמו את ה-Launcher החדש שראינו בנקסוס 5. בצעד משמח (כרגע רק עבור בעלי מכשירי נקסוס) בחרה גוגל בשבועות האחרונים לאפשר התקנה של ה-Launcher  הזה ישירות מה- Play Store, כמו כל אפליקציה לגיטימית אחרת, מה שחוסך את הצורך לחפש את ה-APK שלו ברשת, ולהתקין תוך חשש שהדבר יפגע איכשהו בטאבלט החדש שלכם.

מה שכן ניתן לשים אליו לב בחנות (ואפילו יותר מין הסתם, בשהות בת השבועיים שלי איתו) זה העיצוב והחומרים מהם הוא בנוי. טעם הוא עניין אישי, אבל לדעתי הוא נראה פחות טוב מהנקסוס 7 2012. הנקסוס 7 2013 שחור כולו, מחומרים שמרגישים איכותיים, למרות שהתחושה הכללית היא לא מאוד יוקרתית. בטח לא בהשוואה לגימור הנעים למגע בנקסוס 7 2012 בחלקו האחורי, והמסגרת הכסופה מסביב למסך. חשוב להדגיש – הנקסוס 7 החדש לא משדר פשטות או מחיר זול, הוא פשוט מעוצב פחות יפה, לדעתי האישית בלבד, מקודמו. חוסר ההתפעלות שלי מהעיצוב הכללי, לא מפריע לי להתלהב מהעובדה שהנקסוס 7 2013 צר מקודמו ב-6 מ"מ, וקל ממנו ב-50 גרם. על הנייר זה לא נראה הרבה אבל בפועל זה אומר שהמסגרות משני צידי המסך צרות עכשיו בהרבה, מה שמאפשר (ובתנאים שתבטיחו לא לשבת ככה) להכניס את הנקסוס 7 לכיס הג'ינס האחורי שלכם בנוחות יחסית כפי שאני עשיתי כשהסתובבתי איתו בחוץ (ושוב, אני מסיר מעלי כל אחריות מכל נזק שיגרם לנקסוסים שלכם אם תעשו את זה). גם המסך עבר שדרוג רציני. הרזולוציה שקפצה ל-1920X1200 הופכת את התמונה לחדה יותר ואם קודם לא ראיתי פיקסלים (בנקסוס 7 2012) על המסך, עכשיו גם קשה לי לדמיין אותם.

קצת מביך אותי לגלות לכם את זה, אבל הייתי צריך לקבל את הנקסוס 7 2013 כדי להתוודע לפיצ'ר המגניב Photosphere באפליקציית המצלמה המובנית של אנדרואיד. למה זה מביך? כי טענתי בכל מקום שאין צורך במצלמות בתוך טאבלטים (אפילו בבלוג זה), וכי הפיצ'ר הזה הושק ממש מזמן. ובכל זאת, משהו בטאבלט הזה, כנראה בגודל שלו, הופך את חויית הצילום לנוחה ופשוטה יותר. המצלמה לא מספקת תוצאות מדהימות, אבל הן לא רעות ובואר יום היא מוציאה צילומים איכותיים. עדיין לא השתכנעתי בצורך במצלמה אחורית בטאבלטים בגודל מסך של למעלה מ-8 אינטש, אבל יש מצב שיום אחד יגיע הטאבלט הנכון וישנה את דעתי גם לגבי זה.
נקסוס 7 2013, מציג את הבלוג האהוב עליי (צילום: גד גניר)


הגיע הזמן לסכם. הנקסוס 7, מודל 2013 הוא כנראה טאבלט האנדרואיד 7 אינטש הטוב ביותר בשוק. אם אני צריך לשים את האצבע על שלושת היתרונות הכי חזקים של הנקסוס 7 על פני טאבלטים אחרים בשוק (למעשה, ה-Samsung Galaxy Tab 3, וה-Asus Memo Pad HD7, המתחרים היחידים ממותגים מוכרים, מציעים מפרט לא רע, אבל חלש מזה של הנקסוס 7 החדש), אז הם ללא ספק החומרה החזקה (המעבד החזק ו-2 גיגה זכרון עבודה), מסך איכותי וחד, והעובדה שמדובר בכל זאת במכשיר נקסוס שיקבל את עדכוני מערכת ההפעלה אנדרואיד מהר יותר, ולאורך יותר זמן מאשר אצל המתחרות. במחיר של 1345 ₪  (בישראל) נכון להיום, מדובר בהחלט בעסקה משתלמת.

1 תגובות

  1. קניתי את הטבלט הזה כשיצא לשוק ואני מסכים עם כל מה שנאמר בביקורת. אוסיף רק דבר אחד שנעדר ממנה. למכשיר בעיה בה הוא מאתחל עצמו לפתע בלי התראה מוקדמת. משיטוט ברשת הבעיה מוכרת ולא רק בטבלט הזה אלא גם במכשירים אחרים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד קיט קט. פרט לבעיה מטרידה זו המכשיר קרוב למושלם.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר