כזה ניסיתי: פאבלט Samsung Galaxy Note 3 Neo

לאחר ההשקה החגיגית של ה-Galaxy S5 בישראל, בחרה סמסונג לגשת למהלך של השקת שישה מכשירים חדשים בתקופה של החודש-חודש וחצי הקרובים, מהלך מורכב ויוצא דופן בשוק הישראלי.  אחד מששת המכשירים האלו הוא ה-Samsung Galaxy Note 3 Neo, אותו קיבלתי לבדיקה לפני שבועיים. למרות הדמיון בשם ובמראה, ה-Samsung Galaxy Note 3 Neo הוא מכשיר שונה לחלוטין מה-Note 3 עליו ריירתי כאן בבלוג לפני שלושה חודשים. בין ההשקות של שני המכשירים הפרידו כ-4 חודשים, ובניגוד למצופה, דווקא המכשיר החדש יותר (ה-Neo, אם לא הבנתם עד עכשיו...) הוא המכשיר הצנוע יותר מבחינת מפרט טכני. בישראל הוא מושק בימים אלו כגרסא זולה יותר, אך בעלת תמיכה ברשתות הדור הרביעי שיופעלו כאן בקרוב, תמיכה שלא היתה קיימת בגרסת הנוט 3 שסמסונג שיווקה עד כה בישראל.

Samsung Galaxy Note 3 Neo (צילום: גד גניר)

כאמור, ההבדלים בין שני המכשירים במראה החיצוני הם זניחים, אך בכל זאת קיימים. גימור העור בחלקו האחורי של ה-Note 3 Neo נראה מצוין כמו זה שב-Note 3, אולם איזור המצלמה האחורית לא תחום במסגרת נפרדת, כי אם בפתחים נפרדים עבור נורת הפלאש ועדשת המצלמה. דפנות ה-Note 3 היו באותו גימור שגם הגיע בסופו של דבר גם ל-Galaxy S5, מעין חריצים לאורך המסגרת הכסופה, משהו שזכה לכינוי שאהבתי במיוחד: "דיינר". ב-Note 3 Neo אין את הגימור הזה, ובמקומו יש סתם מסגרת כסופה עם בליטה עדינה לכל אורכה. פרט להבדלים אלו, עין בלתי מזויינת לא תצליח להבחין בהבדלים בין המכשירים.




Samsung Galaxy Note 3 Neo (צילום: גד גניר)
איך שלא תסתכלו על זה, פאבלטים אינם נוחים לשימוש ביד אחת. לי אישית קשה להסתדר עם מסכים בגודל של למעלה מ-5.2 אינטש. בזמנו התלוננתי בפוסט שלי על גודלו של הנוט 3 (מסך 5.7 אינטש), והתמדתי בתלונות שלי בכל פאבלט אחר שבדקתי מאז. איכשהו, ה-Note 3 Neo הרגיש לי מעט נוח יותר. בהתחלה חשבתי שאחרי בדיקה של מפלצות עתירות אינטשים כמו ה-AsusFonePad Note 6, Sony xperia ZUltra ואפילו ה-LG G-Flex, גודל המסך של הנוט 3 פתאום נראה צנוע, אך עיון במפרט הטכני סיפק לי הסבר נוסף. במסגרת הניסיון להוזיל את עלותו של הנוט 3 ניאו, בחרה סמסונג גם להקטין את המסך של ב-0.2 אינטש, מה שהשפיע גם על מימדיו הכלליים. זה לא הפך אותו למכשיר קומפקטי, והוא עדיין לא נוח לשימוש ביד אחת. מצד שני, עדיין מדובר במסך גדול מאוד שיספק את רוב חובבי הפאבלטים. אם כבר התחלנו לדבר על המסך, אז לידיעתכם, גם הרזולוציה שלו שונמכה, וירדה ל-720x1280 שזו עדיין רזולוציית HD, אך לא רזולוציית FHD. לי אישית זה לא הפריע, והמסך נראה לי מספיק חד גם ככה. לשמחתי, סמסונג בחרה להשאיר ב-Note 3 מסך בטכנולוגיית Super AMOLED, מה שמאפשר למסך להציג גוונים שחורים עמוקים במיוחד, וגווני צבע חיים ועשירים מאוד.

סדרת מכשירי ה-Note של סמסונג, פאבלטים וטאבלטים, התאפיינה עד כה בעיצוב מוקפד ועסקי יותר משאר המכשירים, בסטיילוס ובמפרט הטכני החזק ביותר מבין סדרות המכשירים האחרים שלה. ה-Note 3 Neo מציג כאמור מפרט טכני צנוע יותר ממה שהורגלנו: מעבר למסך שכבר אינו ברזולוציית FHD, סמסונג בחרה לצמצם את זכרון ה-RAM מ-3 גיגה, ל-2 גיגה. בנוסף, ה-Note 3 Neo עושה שימוש במעבד בעל 6 ליבות (4 ליבות במהירות 1.3 גיגהרץ בלבד ועוד שתי ליבות במהירות 1.7 גיגהרץ). אם שרדתם את רצף המספרים הזה, סימן שאתם ראויים לחוות דעתי על הביצועים של הטלפון הזה. ובכן, ה-Note 3 Neo אכן חזק. הוא מסוגל להריץ מספר רב של אפליקציות במקביל, אך בחלק מהמקומות ישנו לאג בפתיחת אפליקציות. לעיתים הלאג מופיע בדמות עיכוב בהדלקת המסך לאחר לחיצה על כפתור הבית. את הלאג הזה לפחות אתם יכולים לפתור ע"י השבתת אפליקציות "המגזין שלי" ואפליקציית השליטה הקולית של סמסונג. במשך כל תקופת הבדיקה נרשמה פעם אחת תקיעה של המכשיר באופן שחייב אותי להסיר את הסוללה ולאתחל אותו מעבר לכך, לעיתים אחורות קרסו לי אפליקציות מסוימות, אך אין לי אפשרות לקבוע אם האשם נעוץ באפליקציות עצמן או בטלפון. הנוט 3 ניאו מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 4.3, גרסא עדכנית יחסית, שמגיעה עם הממשק הקבוע של סמסונג – Touchwiz.

הנוט 3 ניאו והסטיילוס שלו (צילום: גד גניר)

כאמור, כמו הנוט 3, גם הנוט 3 ניאו מגיע עם סטיילוס, ומספר אפליקציות ייחודיות בהן ניתן לעשות שימוש בעט הזה. SketchBook for Galaxy היא תוכנת ציור מתקדמת עם מגוון מטורף של כלי ציור ואפשרויות התאמה של כלים אלו. באמצעות S note תוכלו לכתוב תזכורות במגוון כלי כתיבה, ו"תזכיר פעולה" יזהה את הכתב שלכם ויאפשר לכם לעשות שימוש בטקסט שרשמתם. לדוגמא, אם רשמתם באפליקציה הזאת מספר טלפון באמצעות העט, האפליקציה תזהה את המספר ותאפשר לכם לחייג אליו ישירות מהחייגן. בנוסף, בעת שליפת העט מהמכשיר, או בלחיצה על המקש שנמצא עליו כשהעט קרוב אל המסך, תוכלו לגשת במהירות לפעולות הקשורות לשימוש בעט כגון פתיחת חלון אפליקציה נוספת בגודל מותאם אישית (רוצים לגלוש בדפדפן בחלון מוקטן על המסך, תוך כדי צפיה באלבום תמונות?). כמו כן, תוכלו לצייר על המסך (פונקציה דומה לזו שקיימת ב-Asus FonePad Note 6), לערוך חיפוש בתכני המכשיר, לפתוח תזכיר פעולה, ועוד. ללא ספק, סמסונג מציידת את מכשירי ה-Note שלה בכמה שיותר סיבות להשתמש בסטיילוס.



גם בתחום המצלמה נרשם שנמוך. ממצלמה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל בנוט 3, ירדו ל-8 מגה פיקסל ב-Samsung Galaxy Note 3 Neo. האם זה מורגש? לא באופן משמעותי. התמונות שצילמתי איתו נראות מצוין, חדות, ממוקדות, עם צבעים חיים כמו בכל מכשירי ה-High End של סמסונג בשנים האחרונות. המצלמה מצויידת במנגון ייצוב תמונה, זיהוי פנים וחיוך, ומסוגלת לצלם וידאו ברזולוציית 1080p בקצב של 30 פריימים בשניה.
כטלפון, ה-Galaxy Note 3 Neo אינו שונה במיוחד מכל מכשיר סמסונג אחר שיצא לי להתנסות בו לאחרונה. הספיקר משביע רצון הן מבחינת עוצמה והן מבחינת איכות, כמו גם בשיחות באמצעות האפרכסת. סמסונג לא חסכה באוזניות המצורפות לערכה, אותן אוזניות המגיעות יחד עם הגלאקסי אס 5 ו-4, אוזניות In-Ear מצויינות שיספיקו לרוב המאזינים שאינם אודיופיליים.

הנוט 3 התהדר בחיי סוללה ארוכים, בין היתר הודות לקיבול מרשים של כ-3200 mAh. הנוט 3 ניאו צויד בסוללה בעלת קיבול של 3100mAh. על הנייר זה נשמע כמו הפרש קטן, אבל בפועל, המכשיר התמודד פחות טוב עם עומס עבודה אינטנסיבי, והגיע לסוף היום עם אחוזי סוללה בודדים. קשה לי להאמין כי העניין נעוץ ספציפית רק בהבדלים המינוריים בקיבול הסוללה ואני משער שהמעבד השונה מנהל את צריכת החשמל של המכשיר באופן פחות יעיל. כך או כך, עדיין מדובר בזמן שימוש מתקבל על הדעת ולא הייתי פוסל את הנוט 3 ניאו על סמך ביצועיו בתחום זה. סמסונג ממשיכה ב-Galaxy Note 3 Neo את מדיניותה הקבועה בנוגע לסוללה, ומאפשרת את שליפתה החוצה, כך שאם חיי הסוללה מטרידים אתכם (והם לא צריכים להטריד, בהשוואה לרוב המכשירים בשוק), אתם בהחלט יכולים לרכוש סוללה נוספת ולהחליף ביניהן בשעת הצורך.

כאילו שקטלוג המכשירים שלה לא מסועף ומורכב גם ככה, סמסונג החליטה להוציא לשוק את ה-Galaxy Note 3 Neo ולסבך אותו עוד יותר. הוא נכנס לנישה מאוד ממוקדת: אנשים המעוניינים בחויית השימוש בעט, מוכנים להתפשר בנוגע לנתונים אחרים במפרט הטכני, אך לא בצורה מוגזמת. במילים אחרות, המכשיר הזה מתאים למי שמעוניין ללכת בלי Samsung Galaxy Note 3, אך להרגיש עם (ובלי לשלם את המחיר היקר שלו). כמה זה עולה? המחיר המומלץ עפ"י היבואן הרשמי עומד על 2799 ש"ח, מחיר זול יחסית לפאבלט, בטח לפאבלט מצוין כמו זה. מצד שני, הנוט 3 נמצא כבר לא מעט זמן בשוק, מה שאומר שמחירו נתון לתחרות וההפרש בינו לבין הנוט 3 ניאו הולך ומצטמצם. אז אם הפרש המחירים ביניהם לא גדול, למה לא ללכת על הנוט 3 וזהו? בין השאר כי חויית השימוש די דומה, אך חשוב יותר, כפי שציינתי כבר קודם, לנוט 3 ניאו יש תמיכה ברשתות הדור הרביעי שיוקמו בחודשים הקרובים בישראל. ככל הידוע לי, אין לסמסונג כוונות להשיק בארץ גם את גרסת ה-LTE של הנוט 3, מה שאומר שאם נקודה זו חשובה לכם, הנוט 3 ניאו הוא האופציה הטובה ביותר (והיחידה בינתיים) עבורכם.

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר