כזה ניסיתי: מטען אלחוטי

כמו בהתמכרויות אחרות, גם אנשים שמזמינים חפיצים מחו"ל מתחלקים לכמה רמות של התמכרות, ובין הרמות האלו ניתן להבדיל בסוג החפיצים אותם הם מזמינים. בקצה הנמוך של הסקאלה, אלו שיכולים להפסיק מתי שרק ירצו, נמצאים אלו שמזמינים קייסים חדשים, כבלי סנכרון, מגני מסך, מטענים לרכב, רכישות שלא עולות על 10-15 דולר. בשלב מסוים, הריגוש ממעטפה עם עוד כבל סנכרון לא מספיק, ואז צריך לעבור למשהו יותר רציני. המשהו הזה, היותר רציני, יכול להיות בהחלט מטען אלחוטי. רשת קרביץ זיהתה כנראה את קהל היעד המכור לקניות קטנות כאלו והחלה לייבא לישראל מטענים אלחוטיים. לבקשתי, הם אפילו ניאותו להעביר לי אחד כזה להתנסות.

המטען האלחוטי באריזה (צילום: גד גניר)

תחום המטענים האלחוטיים נשלט ע"י יצרניות סיניות עלומות שם. המטען שקרביץ מביאה לארץ הוא מטען כזה. למען האמת, לא הצלחתי למצוא עליו שם של מותג כלשהו על האריזה. בהתאם לכך, קרביץ מוכרת אותו במחיר סביר בהחלט, 100 ש"ח. לפני שאתם מסתערים על חנויות הרשת ישנם מספר דברים שכדאי לדעת באופן כללי לגבי מטענים אלחוטיים.


תקן QI: לא יצא לי לשמוע על תקן טעינה אלחוטי אחר, אבל זה התקן שבו תומך המטען. לא אכנס לפרטים טכניים, אבל בגדול מדובר בתקן להעברת מתח באופן אינדוקטיבי. במילים אחרות ופחות מתחכמות – מדובר בתקן הנפוץ ביותר של טעינה אלחוטית, ובמידה והטלפון הסלולרי שלכם תומך בטעינה אלחוטית בתקן הזה, אתם יכולים להיות בטוחים שהמטען הזה יטעין אותו.


תכולת האריזה של המטען האלחוטי (צילום: גד גניר)


הטלפון שלכם: הראשונה ששילבה טעינה אלחוטית (בתקן QI) בטלפונים שלה היתה נוקיה. לצערי היא לא שילבה את התמיכה בטעינה הזאת בכל הטלפונים שלה. חלק מהמכשירים של סמסונג מאפשרים הוספת רכיב (רסיבר) אשר נצמד למגעים יעודיים מתחת למכסה הסוללה ומוסיף למכשיר את הפונקציונליות של טעינה אלחוטית. במכשירים שאין בהם את המגעים האלו, או שיש בהם סוללה מובנית (כמו למשל ה-HTC One M8, או ה-LG G Flex) שאין גישה אליה, אם ממש תתעקשו על טעינה אלחוטית, תוכלו לעשות זאת בצורה המכוערת ולהדביק את רסיבר אל גב המכשיר שלכם, ולחבר את הכבל המשתלשל ממנו אל פתח הטעינה במכשיר שלכם, אם כי קשה לי להבין מי באמת ירצה לעשות דבר כזה.


הרסיבר, מודבק אל הסוללה, מתחת למכסה האחורי ב-Galaxy S4 שלי (צילום: גד גניר)

המטען שלכם: בסרט "מבצע סבתא", בני שואל את ברוך מוכר המקררים כמה אמפראז' יש למקרר אותו רצה לקנות לאחיו קרמבו. אמנם ברוך כמעט אשפז אותו על השאלה הזאת, אך כשמדובר במטען אלחוטי (או בכל מטען אחר), מדובר בנתון חשוב שכדאי לבדוק. המטען האלחוטי של קרביץ מגיע רק עם כבל USB ללא חיבור לחשמל. אתם יכולים לחבר אותו לאחד משקעי ה-USB של המחשב שלכם, או לחילופין, למטען הטלפון הרגיל שלכם, במידה ויש לו חיבור MicroUSB. עדיף שהמטען שלכם ידע להוציא זרם של לפחות 1 אמפר, על מנת שתהליך הטעינה יהיה זריז. המטען האלחוטי עצמו מסוגל להפיק זרם של 0.7 אמפר, ולקבל בין 1 ל-2.4 אמפר ממקור חיצוני.

בטיחות: לא מומלץ להשאיר את הטלפון בטעינה ליד הראש שלכם (כן, גם על השידה ליד המיטה, היא ליד הראש שלכם) במשך הלילה. קשה לי להאמין שהוספת מטען אלחוטי משפרת את המצב, אך מאחר ולא חקרתי את הנושא – ההמלצה שלי אליכם היא לטעון את הטלפון במרחק סביר מהגוף שלכם.

קייס: אתם יכולים לטעון את הטלפון שלכם באופן אלחוטי אפילו כשיש עליו קייס. עם זאת, חשוב מאוד להדגיש שאסור שזה יהיה קייס עם חלקי מתכת. תלמדו מהניסיון שלי: לאחר שניסיתי וגיליתי שהגלאקסי אס 4 שלי נטען כשהוא מכוסה בקייס ה-UAG שלי, השארתי אותו כך לטעינה מלאה. כאשר חזרתי אליו לאחר שעתיים, מצאתי טלפון ומטען לוהטים, כנראה בגלל הלוגו המתכתי על גב הקייס. אגב, לקייס, לטלפון ולמטען שלום, אך זו היתה התנסות שלא נראה לי שמוסיפה בריאות למכשיר.

נחזור למטען האלחוטי של קרביץ. מדובר בחפיץ די פשוט. הוא נראה כמו דיסקית הוקי עם הכיתוב המפתיע Wireless Charging על חלקה העליון. אחד הפיצ'רים שזוכים לנדל"ן המשמעותי ביותר על אריזת המטען (לא פחות מ-2 איזכורים!) הוא חיווי הטעינה באמצעות נורת LED. מדובר סה"כ בנורה כחולה שנדלקת כאשר מניחים את הטלפון על המטען. אגב, בגלאקסי אס 4 שלי, מופיע גם חיווי על מסך הטלפון שמתבצעת טעינה אלחוטית.
החיווי על טעינה אלחוטית על מסך הגלאקסי אס 4 שלי (צילום: גד גניר)

הגלאקסי אס 4 שלי על המטען האלחוטי, נורת ה-LED והחיווי על המסך (צילום: גד גניר)



באופן כללי, המטען הזה בהחלט עושה את העבודה. מניחים עליו את הטלפון, הנורה נדלקת והטלפון נטען. לא מדדתי במדויק את הזמן שלקח לו להיטען מאחר ולא ניתן להסיק דבר מטעינה שכזאת: לכל אחד יש מטען אחר, טלפון אחר וסוללה ברמת שחיקה אחרת. מה שאני כן יכול להגיד לכם זה שלא הבחנתי בהבדל משמעותי במשך זמן הטעינה בין טעינה אלחוטית לטעינה רגילה. אז לאחר שהבנו שמדובר במטען שעושה את הנדרש ממנו, ונמכר במחיר אטרקטיבי, נותר לשאול שאלה אחת – למה לקנות כזה בכלל? התשובה כאן פשוטה: אם אתם מאותם אנשים שמצליחים תמיד לחבר מטען עם חיבור MicroUSB עם הצד הנכון שלו כלפי מעלה (בעלי אייפון 5, כן, אני מקנא בכם) בחושך (ובעצם גם באור) על הניסיון הראשון – אין לכם צורך במטען אלחוטי. מאחר ואני יודע שאין כאלו אנשים בעולם, הפתרון האלגנטי והנוח שנותן לכם מטען אלחוטי, שווה בהחלט את המחיר.

7 תגובות

  1. לא היה צריך ליבא את זה מחול בעלת הפטנט העולמי היא חברה ישראלית בשם פאוור מאט

    השבמחק
    תשובות
    1. פאור מאט אינה מייצרת את שיטת QI אלא שיטה אחרת שלצערינו לא פופלרית בכלל

      מחק
  2. האם מתאים לאקפיריה זד ?

    השבמחק
  3. טעינה אלחוטית מאוד נוחה כאשר היא מתבצעת במהלך היום ויש סיכוי גדול שתצטרך להשתמש במכשיר, בעיקר לשיחות. לא צריך לנתק ולהחזיר לטעינה בכל שיחה, גם לא לעמוד ״על העוקם״ בגלל החוט הקצר שמחובר לקיר או למחשב... מרימים, מדברים ומחזירים. כשזה עובד, זה עובד יופי.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר