על כזה הנחתי את הידיים: LG G3

ביום שלישי האחרון הוזמנתי לאירוע מיוחד של נציגות LG בישראל, במהלכו ניתנה לי ההזדמנות למשש את ספינת הדגל החדשה של היצרנית הקוריאנית, ה-G3. לאור ההתלהבות שלי מה-G2, הייתי סקרן מאוד לראות איך נראה ממשיך דרכו ואיך הוא מתפקד. אני יכול לספר לכם שלפני המפגש עצמו, רף הציפיות שלי מהמכשיר היה בשמיים. האם זה הרושם שנשאר גם בסיום המפגש? אם תשארו איתי עד הסוף, מבטיח שתדעו.

מבט כללי על ה-LG G3 (צילום: יח"צ)


בתקופה האחרונה יצרניות הסלולר מתמודדות עם ביקורת בכל השקה של מכשיר חדש, על כך שהן לא מציגות משהו חדשני או פורץ דרך באמת. LG שהשיקה את ספינת הדגל שלה אחרי סמסונג, HTC וסוני, בחרה לא להבליט את המפרט הטכני שלה המכשיר שלה (למרות שהוא לא נופל בשום צורה מהאחרים, להיפך), ובמקום זאת בחרה להכריז כי החידוש האמיתי ב-G3 הוא למעשה פשטות ההפעלה והשימוש. אמנם לא מדובר בקו השיווקי המקורי ביותר (נסו להיזכר למשל בהשקה של הסמסונג גלאקסי אס 4, המכשיר שהגיע עם הסלוגן Life Companion), אך מדובר בהכרזה ששווה לבדוק את האמת מאחוריה.

אז כיצד מפשטת LG את חויית השימוש במכשיר הדגל שלה?


במצלמה: רזולוציית המצלמה ב-G3 נשארה אמנם זהה לזו של ה-G2, אך LG עבדה לא מעט כדי להקל על המשתמשים להוציא תוצאות טובות. ממשק המצלמה נקי מאוד, ובניגוד לאופנה הרווחת אצל יצרניות סלולר אחרות, LG ויתרה על עשרות מצבי צילום ופיצ'רים שונים. במקום זאת, על מנת לצלם עם ה-G3 תצטרכו רק לגעת עם האצבע באיזור בו תרצו להתמקד בתמונה, והצילום יתבצע שבריר שניה לאחר המיקוד. המיקוד עצמו מהיר מאוד, הודות לחיישן לייזר המסייע למנגנון המיקוד. בסופו של דבר, מצלמה של מכשיר סלולרי נמדדת ביכולת שלה להפיק תמונות איכותיות במהירות, בלי יותר מדי מאמץ, ונראה ש-LG בהחלט בכיוון. עוד פיצ'ר חמוד שנחשפתי אליו – מצב סלפי. כדי לצלם סלפי ב-G3 עליכם להציג לו את כף היד שלכם, לסגור אותה, ולאחר שניות ספורות הצילום יתבצע מעצמו. בכך נחסכת מכם הלחיצה על המסך, אשר מזיזה את המצלמה ותורמת לטשטוש התמונה ברוב המקרים.

באמצעות התראות חכמות: ה-G3 מציג לכם התראות מפורטות ומציע דרכים לטפל בהתראות האלו. מה הכוונה? אם תחזית מזג האויר לדוגמא מצביעה על ירידה דרסטית בטמפרטורות, או גשם צפוי, מערכת ההתראות של ה-G3 תמליץ לכם ללבוש סוודר ולקחת מטריה. כמו כן, במידה וחייגתם למספר כלשהו (או קיבלתם ממנו שיחות) מספר פעמים, המכשיר ימליץ לכם להוסיף את המספר הזה לספר הטלפונים שלו. בגדול, זו דרך לקחת את כל המידע המצטבר בוילון ההתראות בכל מכשיר אנדרואיד אחר, ולחסוך למשתמש את המחשבה מה לעשות עם המידע הזה. לדעתי האישית קצת נסחפו ב-LG עם ההתרגשות ממערכת ההתראות הזאת, אבל כשאקבל את המכשיר אליי לבדיקה מעמיקה יותר, אוכל להגיד לכם אם יש כאן בעצם משהו מלהיב באמת.
מערכת ההתראות החכמות ב-LG G3 (צילום: יח"צ)

Quick Circle: אם תרכשו את הכיסוי החכם של LG, תוכלו לעשות שימוש בממשק יעודי לכיסוי זה, אשר מאפשר תפעול אפליקציות מסויימות ב-G3 (כרגע רק האפליקציות המובנות), גם כשכיסוי מכסה את המסך שלכם. החלון העגול הזה מציג לכם את האפליקציות בהן עשיתם את השימוש הרב ביותר לאחרונה, ווידג'ט של שעון, זיהוי מתקשר ועוד.

Quick Circle (צילום: יח"צ)


Knock Code: פיצ'ר אשר קיים כבר במכשירים הנוכחיים של LG. בגדול, באפשרותכם להקיש על המסך בתבנית מסויימת (כשהוא כבוי!) כדי לשחרר אותו מנעילה. בהדגמה זה נראה נהדר, נותר לי רק לנסות את זה ביום יום ולראות אם זה אכן נוח ומאובטח כמו שזה נראה.

טעינה אלחוטית: ה-G3 מסוגל להיטען באופן אלחוטי בתקן QI, עליו סיפרתי לכם בפוסט הקודם שלי, על מטען אלחוטי. שם גם הסברתי לכם מדוע מטען אלחוטי הוא המצאה שמשפרת את נוחות השימוש בטלפון, לפחות לפני השינה.
אחד הדברים שהכי הלהיבו אותי כששמעתי לראשונה על ה-G3 היתה העובדה שנראה כי תיקנו בו המון נושאים שעלו כביקורת על קודמו, ה-G2:

סוללה וכרטיס זכרון: ב-G2 לא ניתן היה לפרק את הסוללה או להוסיף כרטיס זכרון כדי להרחיב את נפח האכסון. ב-G3 ניתן לפרק את מכסה הסוללה ולהחליף שם את הסוללה (בעלת הקיבול המרשים של 3000mAh) ואף להוסיף כרטיס זכרון, שתי אפשרויות שהיו קיימות עד כה רק במכשירים מבית סמסונג.

חלקו האחורי של ה-G3 (צילום: יח"צ)


ממשק: בזמנו, מאוד התלהבתי מהממשק של ה-G2 ואפשרויות ההתאמה הרבות שהוא הציע. מצד שני, היתה לי ביקורת לא קטנה על העיצוב שלו, שנראה לי צבעוני ומצועצע מדי ודומה מדי ל-Touchwiz של סמסונג. ב-G3 ישנו שיפור משמעותי בהיבט הזה: האייקונים, התפריטים, הכל עבר עיצוב מחדש. אל תצפו כאן לסטייל של ה-Sense ב-HTC One M8, אך בהחלט יש כאן שיפור משמעותי.

אפליקציות: האמת שה-G2 תפקד ללא רבב גם עם כל האפליקציות המובנות (Bloatware) ש-LG התקינה עליו מראש. ובכל זאת, LG הקשיבה לביקורת והחליטה לאחד חלק מהאפליקציות שלה על מנת לצמצם את מספרן הכללי על המכשיר, וקיימת אף אפשרות להסיר חלק מהן כליל מהטלפון.

מראה חיצוני: לי אישית לא היו תלונות על עיצובו ועל החומרים מהם בנוי ה-G2. מצד שני, יצרנית סלולר שמשיקה בימים אלו ספינת דגל שעשויה מפלסטיק תחטוף ביקורת לא פשוטה, תשאלו את סמסונג. ה-G3, אל תגלו לאף אחד, עשוי גם הוא מפלסטיק, אך בגימור שנראה ומרגיש יוקרתי ומתכתי, במיוחד בצבע אפור כהה, אחד מחמשת הצבעים בהם המכשיר הזה מגיע.

LG G3 (צילום: יח"צ)


מעבר לכל אלה, כאמור, LG לא חסכה במפרט הטכני של המכשיר. מעבד Snapdragon 801 מבית קוואלקום, עם ארבע ליבות במהירות 2.5 גגיהרץ, 3 גיגה זכרון עבודה, וגולת הכותרת, מסך בגודל 5.5 אינטש, ברזולוציית Quad HD (כמו שזה נשמע, פי 4 מ-HD רגיל, או פי 2 מ-FHD). כאן אני חייב להתוודות. עד לרגע המפגש לא הבנתי מדוע יש צורך במסך ברזולוציה כזאת, והייתי בטוח שעין אנושית לא תוכל להבחין בהבדל. הו כמה שטעיתי, מסך ה-Quad HD הוא המסך החד ביותר שראיתי אי פעם בטלפון סלולארי. כאדם סקפטי, ביקשתי לראות את אותה תמונה, אותו קובץ בדיוק, על מסך ה-FHD של ה-G2 אל מול מסך ה-Quad HD של ה-G3. ההבדל בין המכשירים היה מדהים. ה-G2, עם המסך שלו שנחשב עד לפני כמה חודשים לאחד הטובים ביותר בשוק, נראה לפתע ליד ה-G3 מרוח קצת ודהוי. קצת הזכיר לי למען האמת את המעבר שלי מטלויזיית מקרן אחורי לטלויזיית LCD FullHD.


נותרתי עם מספר שאלות: האם גם ה-G3, כמו ה-G2 יצליח לעבור יום שלם של עבודה אינטנסיבית בלי צורך בטעינה? האם מערכת ההתראות החכמות באמת חכמה? האם אצליח לצלם את הבת שלי רצה באמצעות המצלמה של ה-G3 מבלי שתצא מטושטשת? ומה לגבי איכות השמע בשיחה ובשימוש בספיקר? כל אלו שאלות שאני מקווה שאוכל לענות עליהן כשאקבל את המכשיר למשך זמן ארוך יותר, אך גם מההתנסות הקצרה שלי איתו אני יכול לקבוע בוודאות כי בהחלט מדובר באחד המכשירים המבטיחים ביותר לשנת 2014.

2 תגובות

  1. מה לגבי מחיר צפוי? מתי מתוכננת השקה בארץ?

    השבמחק
    תשובות
    1. ממה שהבנתי מהאנשים ב-LG, הוא אמור לעלות בארץ כמו מכשירי ה-High End של היצרניות האחרות, משהו באיזור ה-3500 ש"ח, אבל אין לי מספרים מדויקים. לגבי ההשקה - כנראה במהלך השבועיים הקרובים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר