כזה אני רוצה: OAXIS InkCase Plus

אז אמנם לא קלטתם את הרמז, וגם אחרי שפרסמתי את הפוסט על כרטיס הקול החיצוני, אף אחד מקוראי הבלוג לא טרח לקנות לי כזה, למרות שמדובר היה בפוסט "כזה אני רוצה". זה לא אמור להפריע לי להמשיך לנסות, אם כי הפעם מדובר במוצר שאמנם תוכלו לשלם עליו, אבל האספקה שלו תתחיל במקרה הטוב רק באוקטובר. כן, אני מדבר על מוצר שעדיין לא קיים ומגייס כרגע כסף בקיקסטארטר.
 
InkCase Plus (צילום: KickStarter)
לפני שנגיע ל-InkCase Plus, נחזור קצת אחורה בזמן, לעשור הקודם. בתחילת שנות ה-2000, לפני עידן הסמארטפונים, אחת התצורות הפופולריות ביותר לטלפון סלולרי היתה ה-ClamShell, או בעברית, טלפון צדפה. במכשירים האלו ניתן היה לבחור במענה ע"י פתיחה של המכשיר, או ע"י פתיחה ולחיצה על Send לאחר שראינו את מספר הטלפון של המתקשר. בשלב מסוים נוספו למכשירים בתצורה הזאת מסכים חיצוניים, שהציגו את המספר של המתקשר, וחסכו את ביצוע הפעולה הפיזית של פתיחת המכשיר והתבוננות במסך הראשי שלו.


נוקיה 6101, טלפון צדפה עם מסך חיצוני (צילום: GSMARENA)

בשנים 2009-2010 מכשירי הצדפה החלו להידחק לשוליים ונשארנו בעיקר עם סמארטפונים בתצורה קלאסית, מכשיר שרוב חזיתו מאכלסת מסך גדול שברוב המקרים מהווה צרכן עיקרי של כוח הסוללה, וגם חשוף לסכנות כמו נפילה או פגיעות אחרות. בתוך זמן קצר החלו להופיע בשוק קייסים עם מכסה קדמי, חלק מהם משמשים כארנקים עם חריצים לכרטיסי אשראי. הקייסים האלו אמנם סיפקו הגנה מסויימת לטלפונים, אך כדי לעשות שימוש בטלפון אתם חייבים לפתוח את הכיסוי. עם השקת ה-Galaxy S4, וה-LG G2, זן חדש של קייסים עם כיסוי חיצוני התחיל לצבור פופולריות. היו אלו קייסים עם "חלונות" בחזיתם. המכשירים שידעו לזהות את הקייסים האלו הציגו ממשק חדש ומותאם לחלונות שבקייסים, ואיפשרו מענה לשיחה מבלי לפתוח את הקייס, אך לא הרבה מעבר לכך. יחד עם השקת ה-G3, השיקה LG קייס חכם חדש משלה, המאפשר שימוש במספר קטן של אפליקציות, דרך חלון עגול בחזית הקייס.

הקייס החכם החדש של LG (צילום: יח"צ)

ואז נתקלתי ב-InkCase Plus, של חברת OAXIS, קייס הכולל בתוכו מסך בטכנולוגיית E-Ink הניתן לפירוק מהקייס עצמו. למה כל כך התלהבתי ממנו? כי הם פנו לאחת הנקודות הכי חשובות מבחינתי בטלפון סלולרי: הסוללה. OAXIS משווקת את הקייס הזה כפתרון לשימוש בטלפון אשר חוסך בכוח הסוללה ומאפשר שימוש ממושך יותר במכשיר, אכן מטרה נעלה שאני יכול להתחבר אליה.

אז איך זה עובד? פשוט מאוד, מדובר בקייס עם מכסה חיצוני, אשר לתוכו ניתן להכניס (וגם להוציא) את מסך ה-E-Ink הקטן. המסך הזה מתחבר בבלוטות' לטלפון שלכם, ומאפשר לכם לבצע מספר פעולות (הוא לא מאפשר תפעול מלא של הטלפון, תשכחו מלהתבונן בפיד שלכם בפייסבוק דרך המסך הזה) דרכו. מאחר ומדובר בחיסור אלחוטי, ניתן להשתמש במסך הזה גם כשהוא מופרד מהקייס ולא מחובר פיזית לטלפון הסלולרי שלכם. לפי מה שהבנתי, לא מדובר במסך מגע. תפעול המסך הזה מתבצע באמצעות שלושה כפתורים פיזיים בתחתית המסך. באמצעות המסך הזה תוכלו לקרוא ספרים דיגיטליים בנוחות, לעשות בו שימוש בפעילויות ספורטיביות (הוא עמיד בהתזות מים!), לקבל התראות (בממשק מיוחד שפותח עבור המסך הספציפי הזה) מהטלפון, לקבל ולסנן שיחות (וגם להפעיל ולכבות את הספיקר), ואפילו לשלוט על נגן המוזיקה במכשיר. בנוסף, תוכלו גם להציג עליו 10 תמונות לבחירתכם כדי ליצור ייחוד אישי משלכם לקייס שלכם, כאשר אתם לא עושים במסך שימוש אחר.

הדמיית השימוש ב-InkCase Plus (צילום: KickStarter)

מעל כל הפונקציונאליות הזאת עומד כאמור הערך העליון – שמירה על חיי הסוללה. ב-OAXIS טוענים כי המשתמש הממוצע פותח את מסך הסמארטפון שלו כ-110 פעמים ביום, והמסך צורך 50% מעוצמת הסוללה. לדבריהם, ניתן לקרוא במשך כ-4 שעות רצופות ממסך ה-Samsung Galaxy S4. שימוש במסך ה-E- Ink שלהם אמור להקפיץ את נתון חיי הסוללה ל-19 שעות רצופות. טכנולוגיית ה-E-Ink שונה לחלוטין באופן הפעולה שלה ממסך LCD רגיל, לכן, היא מאפשרת חסכון עצום בחיי סוללה. למען האמת, מסך E-Ink צורך חשמל רק כאשר התמונה על פניו מתרעננת. לכן, המסך הזה נשאר דלוק באופן קבוע, וממשיך להציג את המידע האחרון שהוצג עליו גם כאשר הסוללה התרוקנה לחלוטין.
מסך ה-E-Ink של ה-InkCase Plus (צילום: KickStarter)

OAXIS אינה החברה הראשונה המשדכת בין טלפונים סלולריים למסכי E-Ink. קדמה לה YotaPhone הרוסית, המשווקת טלפונים סלולריים עם שני מסכים בשני צידי המכשירים שלה – אחד LCD ואחד E-Ink. כמו כן, ה-InkCase Plus אינו הניסיון הראשון של OAXIS לשווק קייס הכולל מסך כזה. הקייס הקודם נראה שונה לחלוטין, וכלל מסך בלתי ניתן להפרדה, היושב בגב הקייס ומציג בעיקר תמונות, וגם יכול לאפשר קריאה של ספרים דיגיטליים. ה-InkCase Plus הוא כאמור מוצר שונה לחלוטין, הרבה יותר מתוחכם ובעל פונקציונליות רחבה הרבה יותר.


כדי להיות בין הראשונים המקבלים את ה-InkCase Plus באוקטובר, תאלצו להיפרד מ-89 דולר. אם תבחרו להמתין עד לייצור הסדרתי, המחיר הצפוי של ה-InkCase Plus צפוי להיות יקר יותר מ-139 דולר. את היעד הראשוני שלהם, להשיג 100,000 דולר, הם כבר השיגו, כך שאלא אם משהו לא צפוי יקרה, הפרוייקט הזה יצא אל הפועל.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר