על כזה אני מוותר מראש: OnePlus One

לפני שאתם ממשיכים לקרוא, הבהרה חשובה: זו אינה סקירה על ה-OnePlus One. הוא לא הגיע אליי, לא הנחתי עליו את הידיים שלי, ואפילו לא ראיתי אותו מרחוק.

באופן מפתיע, אחת ההשקות המדוברות ביותר של טלפון סלולרי השנה, הגיעה מחברה צעירה שמייצרת נכון להיום טלפון מדגם אחד בלבד. אני מדבר כמובן על ה-OnePlus One, מכשיר המיוצר ע"י סטארטאפ אשר אנשיו פרשו מחברת OPPO המוכרת לבקיאים בשוק הסלולר הסיני. מטרתם המוצהרת היתה להוכיח כי ניתן לייצר טלפון סלולרי ברמה של ספינת דגל עדכנית, ובמחירסביר. בעצם איזה סביר, מחיר זול, זול מאוד, 299 דולר.

OnePlus One (צילום: אתר יצרן)

עפ"י ביקורות מחו"ל ומהארץ, נראה כי יש הסכמה גורפת בנוגע לאיכות המכשיר הזה. התגובות אליו נעות בין "קרוב למושלם" ל"נפלא". זה לא מפתיע כאשר מדובר במכשיר עם מפרט טכני חלומי שכזה, שבהחלט לא נופל מהמפרט של מכשירים כמו ה-LG G3, Samsung GalaxyS5 או  ה-HTC One (M8): מעבד Snapdragon 801 במהירות של 2.5 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, מסך בגודל 5.5 אינטש וברזולוציית FHD, מצלמה ברזולוציה של 13 מגה פיקסל, אפשרות צילום וידאו ברזולוציה של 2160p, ועוד. כל החומרה הנפלא הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסא 4.4.2, בשתי תצורות לבחירתכם: או עם ממשק ייחודי של OnePlus One הנקרא Color UI או הרום הקהילתי המוכר והפופלרי ביותר בקרב משתמשי האנדרואיד המתקדמים: Cyanogenmod בגרסא שפותחה והותאמה ספציפית למכשיר הזה. החברה מתהדרת בסלוגן Never Settle. המפרט של המכשיר הזה מצדיק ללא ספק את הסלוגן הזה.

תמונה שכאילו ממחישה טוב את המפרט הטכני של ה-OnePlusOne, אבל לא באמת (צילום: אתר יצרן)

אז למה החלטתי שלא בא לי עליו? מדובר בתהליך איטי שהגיע אל שיאו בימים האחרונים. נתחיל מההתחלה: המכשיר הזה הוכרז השנה בחודש אפריל. במשך חודשיים, עד להגעתו לשוק ("הגעתו", סוגיה שעוד מעט אגיע אליה), שמענו על כמה נפלא הוא, על המפרט המפלצתי שלו, על העובדה שהוא יימכר במחיר זול באופן שערורייתי, ומה לא. בתוך מספר ימים נודע כי המכשיר לא יהיה זמין לכל קונה, ועל מנת שתוכלו לקנות אותו, תצטרכו לקבל הזמנה לקנייה מחברת OnePlus, טריק שיווקי שאפילו אפל (שנטען לגביה בעבר כי היא מגבילה ייצור של מוצרים חדשים על מנת ליצור חוסרי מלאי ובכך להעלות ביקושים) לא עשתה בו עדיין שימוש.


עם זה עוד יכולתי לחיות, אבל אז החליטו להשיק ב-OnePlus את מבצע Smash the past, Join the future, מבצע שכשמו כן הוא: OnePlus קוראים לכם לרסק את הטלפון שלכם, לצלם זאת בוידאו, להעלות את הוידאו לרשת ולקוות להיות בין ברי המזל שקיבלו עבור המעשה הדי מטופש (והמסוכן) הזה את הזכות לקנות את המכשיר במחיר של דולר אחד בלבד. כעבור זמן קצר, לאחר ביקורת ציבורית שהוטחה בה, OnePlus One שינתה את תנאי המבצע כך שניתן יהיה לתרום את המכשירים, במקום לרסק אותם.

הזמן חלף, ההזמנות לקנייה הפכו לנדירות ומבוקשות יותר, והנה בימים האחרונים הודיעה OnePlus על פרובוקציה חדשה (או כפי שקוראים לזה ב-OnePlus: "מבצע"): במסגרת המבצע הזה, שזכה לשם האידיוטי "Ladies First", נשים מתבקשות לצייר על גופן, או על פיסת נייר שהן מחזיקות, את הלוגו של חברת OnePlus One. התמונות הפופולריות ביותר יזכו את המצולמות בהן בפרס החלומי, ניחשתם נכון, הזמנה לרכישת ה-OnePlus One. לא אכנס למשמעויות הסקסיסטיות והמשפילות של המבצע הספציפי הזה, החבר'ה ב-The Verge עשו זאת טוב ממני. בכל אופן, לי אישית נמאס מהטריקים השיווקיים של החברה הזאת, שלא עושה את הדבר הפשוט והבסיסי ביותר שהיא מתבקשת לעשות: לאפשר ללקוחות פוטנציאלים לרכוש את המכשיר שלה, ארבעה חודשים לאחר שהוכרז. במקום זאת היא מעדיפה לרתום אותם למסע היח"צ שלה, על מנת ליצור עוד באזז, לטלפון שמרגע שנודע המפרט והמחיר שלו, השיג ממילא את כל הבאזז שצריך כדי להפוך אותו ללהיט מכירות מטורף.

לא דיברתי על זה בפוסט עצמו, אבל שתדעו שניתן להחליף את הגב של ה-OnePlusOne למגוון דוגמאות יפיפיות שוודאי יכוסו ע"י הקייס שתקנו כדי להגן על המכשיר (צילום: אתר יצרן)

מצבם של ישראלים המעוניינים לרכוש אותו גרוע אפילו יותר. ישנם מספר ספקים המאפשרים ייבוא אישי של המכשירים, אך גוזרים עליו קופון שמן, בלי קשר למיסי הקנייה שלו שהמדינה גם כך מוסיפה לעסקה. כך נוצר מצב שמי שאין לו קשרים, ומעוניין להזמין את המכשיר לארץ, ישלם עליו בסביבות ה-2400 ש"ח, פי 2 ממחירו המקורי. בינינו, למרות המפרט המטורף, קצת מטריד אותי לשלם מחיר כזה על טלפון מחברה ללא היסטוריה, שמשתמשת בשיטת הזמנות כנראה כדי לחפות על כושר ייצור מוגבל, ועם עתיד לא ברור.


אדגיש זאת שוב. כטלפון בפני עצמו, ה-OnePlus One הוא כנראה מכשיר נהדר. מה שהמאיס אותו עליי הוא כל הקשיים מסביב. בהתלהבות הכללית שלהם מהבאזז שיצרו סביב ה-Flagship Killer שלהם, החבר'ה ב-OnePlus שכחו שהבאזז, בסופו של דבר אמור להוביל לקנייה של המכשיר. חבל שעבור רוב המעוניינים לעשות זאת, האפשרות הזאת חסומה.


3 תגובות

  1. יש אפשרות לקנות הגרסה הסינית בלי קשקוש ההזמנות דרך אלי אקספרסס, geekbuying, tp2c ועוד

    השבמחק
  2. כן, רק שהם כולם לוקחים פרמיה משמעותית, וזה עוד לפני מיסים ושאר צרות.
    ואני מסכים - שיטה סליזית לייצר באזז.
    ועכשיו שאלה - יש למישהו INVITE?

    השבמחק
  3. צודק. יש לי אותו ביד. שילמתי עליו 300$+מגן מסך ומגן טלפון, 327$.
    תוסיף 33$ הובלה לישראל מהחברה שנותנת כתובת בארהב, 360$.
    ועכשיו לחלק המכוער: אין מכס על טלפונים, אבל יש מס קניה ומע״מ, ביחד עוד 36%. ובנוסף, עמילות, אגרת מחשב, אחסנה, ומע״מ על שלושת אלו. סה״כ עוד 650₪.
    אוקי, לפחות הגיע הטלפון.
    מכניס סים - לא עובד.
    כותב לoneplus - זמן תגובה: שבוע!
    מתקשר ל-012mobile - לא יודעים מה לעשות.
    הולך לאורנג׳ - כנ״ל. אין להם מושג.
    אני בדרך ל׳מעבדה׳ פרטית של שני ערסים בני 19, זה יעלה עוד קצת.
    עדיין לא דיברנו על זה שלמכשיר אין חלקים בארץ! וזה הכי גרוע!...

    בשורה התחתונה: עדיף לקנות בארץ, בתשלומים ובידיעה ברורה שהמכשיר עובד.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר