כאלו השוויתי: האנדרואידים הכי חזקים בשוק

כל שנה מביאה איתה את ההתלבטויות הסלולריות שלה. סביר להניח שב-2006 התלבטתם בין Nokia N73 ל-Sony Ericsson K800i, ב-2010 ההתלבטות שלכם היתה כנראה בין Galaxy S לבין iPhone 3GS, ובשנה שעברה, בהתאם לגדילה בפלח שוק מכשירי האנדרואיד, ההתלבטות התרחבה וכללה מכשירים מחברות כמו סוני ו-LG שעד אותה עת לא נחשבו לשחקניות משמעותיות. עפ"י מכון המחקר IDC, נראה כי נכון לרבעון השני של שנת 2014, 85% משוק הסמארטפונים העולמי נשלט ע"י מכשירים המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד. בדיוק בתקופה זו, סיימו ארבע יצרניות האנדרואיד המובילות עפ"י רשימה זו את תהליך השקת מכשירי הדגל שלהן לעת הנוכחית, ה-LG G3, HTC עם ה-One M8 שלה, SamsungGalaxy S5, ו-Sony xperia Z2. תוסיפו לכך את העובדה שבדיוק היום, הבלוג הזה חוגג שנה לפרסום הפוסט הראשון שלו, ותקבלו סיבה מצויינת לכנס את ארבעת מכשירי האנדרואיד המובילים בשוק להשוואה. 
HTC One M8, LG G3, Samsung Galaxy S5, Sony xperia Z2 (צילום: גד גניר)

לפני שניגש להשוואה עצמה, אני רוצה להתעכב לרגע דווקא על מכשירים שלא נכללו בהשוואה: האייפון 5S הוא מכשיר ראוי, אך הוכרז בדיוק לפני שנה, ועתיד לראות את יורשו מגיח לאויר העולם בימים הקרובים, ולכן לא הוגן להכניסו להשוואה יחד עם מכשירים שהוכרזו יותר מחצי שנה אחריו. בלקברי ו-Windows Phone 8.1 אינן תופסות פלח שוק משמעותי המצדיק את הופעתם של מכשירים המריצים את מערכות ההפעלה האלו כאן, מה שאומר שההשוואה הזאת היא על טהרת מכשירי האנדרואיד בלבד. מאחר ובחרתי בהשוואה בין מכשירים המיובאים לארץ באופן רשמי ומסודר בלבד, גם ה-One Plus One, מכשיר אנדרואיד סיני בעל מפרט מרשים, לא נכלל בהשוואה הזאת.

כאמור, בחרתי שלא להסתפק בבדיקות שעשיתי למכשירים האלו, כל אחד בנפרד, בסמוך להשקה שלהם. ביקשתי, וקיבלתי את ארבעתם שוב, הפעם בו זמנית, לבדיקה השוואתית שנמשכה שבועיים. בחרתי להתמקד בנושאים כמו ביצועים, איכות המסך, עיצוב חיצוני, ארגונומיה, איכות סאונד ופרמטרים נוספים אחרים. כל זאת מתוך כוונה למצוא את הטלפון הטוב ביותר מבין ארבעת המכשירים הנהדרים האלו כאשר בכל נושא, בחרתי להציג את שני המכשירים שהציעו את הביצועים הטובים ביותר מבין הארבעה. וכעת, לאחר כל ההקדמות, אפשר לעבור לתוצאות עצמן:


ביצועים: HTC One M8 (הבחירה שלי), Samsung Galaxy S5 (עפ"י Antutu)

בליבם של כל ארבעת המכשירים פועם מעבד בעל ארבע ליבות, יחד עם ערכת השבבים Snapdragon 801 של קוואלקום. ההבדלים היחידים בתחום העיבוד הם לא מאוד משמעותיים: הגלאקסי אס 5 וה-LG G3 מצויידים במעבדים הפועלים במהירות 2.5 גיגהרץ, בעוד ה-HTC One M8 וה-Sony xperia Z2 פועלים במהירות 2.3 גיגהרץ. Sony ו-LG  (בדגם שקיבלתי לצורך ההשוואה הזאת) ציידו את המכשירים שלהן בזכרון RAM בנפח של 3 גיגה, בעוד HTC וסמסונג הסתפקו רק ב-2 גיגה. כמו עם ה-THL 5000, החלטתי להריץ מבחן ביצועים על ארבעת הטלפונים. כפי שכבר ציינתי בעבר, אני לא אוהב את המבחנים האלו גם מאחר וחברות רבות יודעות לתמרן את המבחנים האלו כדי לגרום למכשירים שלה להוציא ציונים גבוהים יותר. מעבר לכך, התוצאות במבחנים האלו לא תמיד משקפות את חויית השימוש היומיומי במכשיר. השניים שקיבלו עפ"י מבחן הביצועים Antutu את הציון הגבוה ביותר הם ה-Samsung Galaxy S5 וה-Sony xperia Z2, כאשר הגלאקסי אס 5 מוביל בנקודות בודדות.

תוצאות מבחן הביצועים AnTuTu (צילום מסך: גד גניר)

ברמה האישית, המכשיר הזריז ביותר בחבורה לפי התחושה שלי, הוא דווקא ה-One M8 שהגיע במבחן הביצועים הזה משום מה למקום שלישי. ההתרשמות שלי ממנו היא בעיקר בזמן שלוקח לאפליקציות להיטען, ובתנועה במסכי הבית. אם אתם מעוניינים להשתמש במכשירים האלו בעיקר למשחקים אז הפער בין המכשיר שקיבל את הציון הגבוה ביותר לזה שקיבל את הציון הנמוך ביותר מסתכם בעשרה אחוזים, די זניח.

מסך: LG G3, Galaxy S5

האמת שמדובר באחד הסעיפים הקלים ביותר לשיפוט. אמנם כל המכשירים מצויידים במסכים מרשימים שנראים נפלא, אך ל-Samsung Galaxy S5 ול-LG G3 יש ערכים מוספים: המסך של הגלאקסי אס 5 מציג צבעים חיים ותוססים מאוד, יחד עם צבע שחור עמוק הודות לטכנולוגיית ה-Super AMOLED (כמו קודמיו לסדרה). ה-LG G3 מציג רמת צבעוניות קרובה לכך מבלי לעשות שימוש ב-AMOLED, אך מעל לכל מתהדר ברזולוציה גבוהה פי 2 מכל האחרים על פני המסך הגדול מכולם, בגודל 5.5 אינטש, מה שהופך אותו לטלפון הנוח ביותר לצפייה בסרטונים ותמונות (ברזולוציה שהאחרים לא מסוגלים כלל להציג).

עיצוב חיצוני וארגונומיה: HTC One, Galaxy S5

כתבתי זאת עוד בפוסט על ה-HTC One  ואני עדיין חושב כך: מדובר בטלפון הסלולרי היפה ביותר שאי פעם ראיתי. הוא היחיד מבין כולם שעשוי מתכת (לא LG, פלסטיק בגימור מתכת זה לא באמת מתכת, זה לא קר מספיק), והכי מזמין להחזיק אותו ביד מכולם. אם הסעיף הזה היה תחרות יופי היתה כאן התמודדות בעיקר בין ה-Z2 ל-One. מאחר ולא מדובר בתחרות יופי, ואני גם צריך לחשוב על הבחירה הפרקטית, אז ה-Samsung Galaxy S5 מקבל כאן תוספת ניקוד בשל העובדה שמבין ארבעת הענקים האלו, הוא היחיד שבאמת ובתמים ניתן להגיד שהוא נוח לתפעול ביד אחת ולא דורש מתיחת אצבעות לא סבירה. מעבר לכך, הוא היחיד שכפתורי הווליום ונעילת המסך ממוקמים בו נכון, היכן שהגישה אליהם הכי נוחה.

HTC One M8, LG G3, Samsung Galaxy S5, Sony xperia Z2 (צילום: גד גניר)

מצלמה LG G3, Galaxy S5

קשה מאוד לבחור מנצח בתחום הצילום, במיוחד ברביעיה שכזאת. בסופו של דבר, כדי להכריע, החלטתי ללכת על שילוב של תוצאות טובות ושימושיות, ולהעדיף את הפרמטרים האלו על פני פיצ'רים מיוחדים. כמו במקומות אחרים, גם כאן הפערים בין הטלפונים מינוריים, אולם שני טלפונים הצטיינו יותר מהשניים האחרים באחוז התמונות הטובות שהצלחתי להפיק באמצעותם, אלו הם ה-Galaxy S5 וה-LG G3 שגם הצטיינו במיוחד במהירות המיקוד שלהם (ל-G3 יש את מערכת מיקוד הלייזר המסייעת למיקוד מהיר). הפתיע אותי לטובה גם ה-Z2 בכל הקשור לתמונות במצבי תאורה נמוכה, אם כי יותר אהבתי את הגוונים בתמונות של המכשירים של LG וסמסונג.



חלק קטן מהצילומים שביצעתי עם ארבעת המכשירים (צילום: גד גניר)

סוללה Sony Z2, Galaxy S5

קוראי הבלוג הקבועים יודעים עד כמה נושא זה חשוב לי ולצערי בהשוואה הזאת לא יכולתי להצביע על טלפון שהציג ביצועים יוצאי דופן בסעיף זה. למען האמת, אילו יכולתי, הייתי מכתיר את ה-LG G2 משנה שעברה כזוכה בסעיף זה, מאחר והוא החזיק לי יותר זמן מעמד מכל אחד מהתמודדים בהשוואה הזאת. שלא תבינו לא נכון. כל המכשירים ללא יוצא מן הכלל צלחו יום שלם בשימוש סביר בלי בעיה. אף אחד מהם לא עשה הרבה מעבר לכך. אם בכל זאת אני צריך לבחור מנצח מהרביעיה, אז יהיה זה ה-Sony xperia Z2, המצויד בסוללה בעלת הקיבול הגדול מכולם, 3200mAh (שאינה ניתנת להחלפה) שניצחה בהשוואה הזאת בנקודות בודדות בלבד. ה-S5 הגיע כאן למקום השני, אך באופן מוזר הציג תופעה משונה – זה הרגיש כאילו הסוללה משתפרת בביצועיה לאורך זמן. כאילו שזה לא היה מוזר מספיק גם ככה, הסוללה שלו היא בעלת קיבול מהנמוכים בהשוואה – 2800mAh, ולשמחתי האישית (כאחד שניסה לבצע הליך החלפת סוללה באופן עצמאי לטלפון שלא באמת ניתן לעשות בו דבר שכזה) ניתן לפרק אותה ללא בעיות.

סאונד ותפקוד כטלפון: LG G3, HTC One

בסעיף הזה, הטלפון הבולט ביותר הוא ללא ספק ה-HTC One. הוא נשמע נפלא, הן באמצעות אוזניות והן באמצעות זוג הרמקולים האיכותיים והחזקים המופנים קדימה, באופן שהייתי שמח לראות גם אצל יצרניות אחרות. הנצחון בסעיף הזה מפתיע עוד יותר לנוכח העובדה שזהו אחד המכשירים הראשונים בהם החליפה HTC את השותפות שלה עם Beats, באקולייזר מקורי וייחודי משלה עם השם המעט מטופש BoomSound. שם טיפשי או לא, האקולייזר הזה בהחלט עושה את העבודה וגורם לסאונד של ה-One להיות האיכותי ביותר מבין כל השאר. טלפון נוסף הראוי לציון בסעיף זה הוא ה-G3 שמספק עוצמת שמע חזקה ביותר, אולי אפילו יותר מזו של ה-One.

פיצ'רים נוספים: Sony xperia Z2, Samsung Galaxy S5.

בתחרות מול מכשירי אנדרואיד אחרים בעלי מפרט זהה, חייבת כל יצרנית להציג ייחוד משלה, ואכן כל היצרניות כאן עושות זאת. סמסונג וסוני הביאו להשוואה הזאת את שני המכשירים היחידים אשר מוגדרים כעמידים במים, לפחות באופן רשמי. לא מומלץ לצלול איתם (למרות הידיעות על ה-Z2 ששרד מספר ימים בקרקעית הים), אך אין ספק שמדובר בתכונה שמעניקה המון שקט נפשי למשתמשים במכשירים האלו, וכל מי שהטלפון שלו צלל לאסלה, לבריכה, לאמבטיה או סתם נשפכה עליו כוס משקה, יכול להבין אותי. אמנם קייס עמיד במים יכול להוסיף את התכונה הזאת גם לשני המכשירים האחרים, אך הוא עושה זאת במחיר הפיכתם למגושמים ומכוערים יותר. סוני שילבה מערכת להתאמה אישית של טריגרים ב-xperia Z2 (אם חיברתם את האוזניות לדוגמא, תוכלו לבחור רשימת שירים ספציפית שתתנגן לכם במכשיר). סמסונג מצידה שילבה בגלאקסי אס 5 שלה גם מד דופק, וקורא טביעות אצבע (שפחות הרשים אותי, מאחר והוא מחייב שימוש בשתי הידיים).
 
HTC One M8, LG G3, Samsung Galaxy S5, Sony xperia Z2 במבט מאחור (צילום: גד גניר)
המנצח
ברור לי שאין דבר צפוי יותר מלכתוב כאן שהבחירה בטוב ביותר מבין ארבעת המכשירים היתה קשה מאוד השנה. LG, HTC, Samsung  ו-Sony הציגו ארבעה מכשירי אנדרואיד מצטיינים, כל אחד בתחומו. ובכל זאת, כדי להצליח במשימה הבלתי אפשרית הזאת של בחירת המכשיר המנצח, הרגשתי צורך לנתק את עצמי משיקולים של איזה מכשיר הכי מלהיב אותי מבין הארבעה, ולחשוב על התכלס, על איזה מכשיר מציג את השילוב הטוב ביותר של תכונות, עם איזה מכשיר הכי נוח לי ביום יום, או בקיצור, מהו המכשיר הכי פרקטי מכולם.

סמסונג גלאקסי אס 5 הוא המכשיר הראשון מבין הארבעה שבדקתי השנה, אי שם בחודש אפריל, חודשיים לאחר ההכרזה שלו ב-MWC, הכרזה שלוותה בתגובות חמוצות משהו מצד עיתונאי טכנולוגיה בעולם. אני, אישית חשבתי שמדובר במכשיר מצוין, אך תהיתי אם מה שיש לאס 5 יספיק בתחרות האכזרית בין מכשירי הדגל של היצרניות האחרות, אלו שהוכרזו עד לאותה נקודה ואלו שהוכרזו אחריו. כיום,  כמעט חמישה חודשים אחרי, קיבלתי את התשובה – זה אכן מספיק.
מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר נכון להיום, ה-Samsung Galaxy S5 (צילום: גד גניר)


אז כנראה שלא מדובר במכשיר היפה ביותר, ואולי גם לא המהיר ביותר מבין הארבעה. ולמרות זאת, בכל פרמטר כמעט, הוא מציג ביצועים טובים, לא נופל בשום תחום, ולאורך כל ההשוואה נוכחתי לדעת שמבין הארבעה, זהו המכשיר שהכי נוח לי לחזור ולהשתמש בו ביום יום. זה מתבטא בגודל הנוח ביותר (כל השאר גדולים מדי, גם לבעל אצבעות ארוכות יחסית כמוני), זה מתבטא בזמן סוללה מהטובים ברשימה, מצלמה מצויינת וזריזה, מסך שתענוג להתבונן בו וכמובן העמידות במים. גם בתחומים בהם הוא לא מוביל על פני האחרים, הוא שומר על ביצועים מצוינים. אז נכון, יש ברשימה הזאת מכשירים מרגשים יותר, ובמובנים מסוימים גם מרשימים יותר. ולמרות זאת, ה-Samsung Galaxy S5 הוא המכשיר הפרקטי ביותר, המכשיר שהכי קל לי להמליץ עליו לאחרים, והכי חשוב, המכשיר אותו הייתי בוחר היום לעצמי.

הסיבה האמיתית שבגללה היה לי חשוב כל כך להשיג את ארבעת המכשירים יחד, תמונת Cover חדשה לדף הפייסבוק של הבלוג (צילום: גד גניר)

8 תגובות

  1. אחלה בדיקה, עד כמה באמת המצלמה של סוני חלשה יותר מה S5?

    השבמחק
    תשובות
    1. כמו שציינתי, במידה מועטה. הפרמטר שהכי חשוב לי הוא מהירות ופשטות הצילום, יחד עם מהירות. פיצ'רים מיוחדים פחות מלהיבים אותי. האס 5 נתן בהיבטים האלו את התוצאות הטובות ביותר אולם גם הזי2 מצויד במצלמה מצויינת

      מחק
  2. לא מבין את הבחירות. אם הייתי קונספירטיבי - הייתי אומר שיש כאן חשד להטייה מראש. מכיוון שאני עוקב אחרי הבלוג כבר זמן רב, אהיה חייב לציין שזו הפעם הראשונה בה המסקנות של הבדיקה שלך לא נהירות לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. יש בבדיקה שעשיתי פרמטרים אובייקטיביים, וישנם מקומות בהם יש מקום לפרשנות אישית. ולמרות זאת, כל ארבעת המכשירים היו אצלי בו זמנית ועשיתי כמיטב יכולתי להעביר אותם בדיוק את אותם אתגרים. מאחר ולא רשמתי "בחרתי בטלפון הזה כי ככה בא לי" ונימקתי כל בחירה שעשיתי באופן מפורט מספיק (לדעתי), אשמח לשמוע את הבחירות שלך.

      מחק
    2. תראה, אני אעשה גילוי נאות ואציין שגם אני מגיע מהתחום. לטעמי ישנם שלושה פרמטרים שאני לא מבין איך הוצאת את הסמסונג במקום ראשון. המסך, המצלמה והארגונומיה. הצבעים של סמסונג סובלים מהטייה ברורה לצבעוניות יתר. זו תוצאה של השימוש באמולד - יש שאוהבים, לדעתי זה כמו מישהי שהתאפרה יותר מדי, זה וולגרי. המסכים של הLG הHTC ושל הסוני אוכלים את הגלקסי בלי מלח. המצלמה של הLG ושל סוני הרבה יותר מוצלחות ולגבי הארגונומיה זה אמנם עניין אישי, אבל סמסונג מעולם לא הצליחו להגיע לאיכויות של HTC וLG (למרות שאני לא חסיד של כפתור השליטה בגב המכשיר). לדעתי הסמסונג הוא מכשיר פרווה. הוא לא מצטיין בשום דבר וזה מה שהופך אותו לפופולרי אצלנו, זה סינדרום המזדה 3 רק בתחום אחר. אנחנו מסתכלים על כמה פח לשקל נקבל.

      מחק
    3. מסך - אני אוהב את הוולגריות הזאת. אני יודע שאלו כנראה לא גוונים מדויקים, שהתמונה לא אמיתית, ושיש כאלו שלא אוהבים את זה. אני כן, למען האמת, זה אחד הסעיפים לגביהם הייתי הכי שלם בבחירה שלי, פשוט כיף לי יותר להסתכל על מסך כזה ממסכים אחרים.

      ארגונומיה - החזקתי את ארבעת המכשירים. אני לא חסיד גדול של מגמת גדילת המסכים, ולמרות שיש לי ידיים גדולות יחסית, בכל שלושת המכשירים האחרים נאלצתי למתוח את האצבעות באופן לא טבעי ולא נוח. חשוב לי שהמכשיר שלי יהיה נוח לשימוש ביד אחת, וזה משהו שקשה לי להגיד על שלושת המכשירים האחרים.

      מצלמה - כפי שכתבתי, לכל המכשירים האלו יש מצלמות טובות. העובדה היא, לפחות מהבדיקה שלי, שעם הסמסונג (וגם עם ה-LG), צילום ספונטני, כזה שבו אתה שולף את המכשיר מהכיס וחייב לצלם משהו במהירות, עבד בצורה הטובה ביותר וסיפק לי ברוב הפעמים את התוצאות הטובות ביותר.

      בכל אופן, לדעתי כדי שאוכל להמליץ על מכשיר בלב שלם, הוא חייב לתת ביצועים טובים בכל פרמטר. ברור לי לגמרי שאנשים שמתרשמים מגוף המתכת של One, או מאיך שנראים סרטונים על המסך המדהים של ה-G3, יבחרו אחרת ממני. לי אישית נראה יותר הגיוני להמליץ על המכשיר שלדעתי הציג את השילוב הטוב ביותר בין כל הפרמטרים.

      מחק
  3. לגביי ה LG, יש הרבה ביקורת כל כך שיש לו נטייה להכבות פתאום, או התחממות יתר, או בעיות קליטה באזורים מסוימים, או בעיה בסוללה שגורם לה להתרוקן מהר. כמובן שזה לא בכל המכשירים וגם לא כל התקלות במכשיר אחד אך בכל זאת זה מרתיע מלקנות אותו...

    השבמחק
  4. אני חייב להגיד, לאמא שלי יש LG G3 ולי יש HTC one m8. המצלמה של הm8 פשוט הרבה יותר טובה משל הG3. (וגם משל הs5)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר