כזה ניסיתי: מקלט טלויזיה לטאבלטים וסמארטפונים - Meron

על המירון שמעתי כבר לפני מספר חודשים, אך רק לאחרונה לקחתי אותו להתנסות. חג סוכות הוא הזדמנות מצויינת להכיר גם לכם אותו. מדובר במקלט DVB – T המיועד לשימוש באמצעות טאבלטים וטלפונים סלולריים. במילים אחרות, המירון, המיוצר ע"י חברה ישראלית בשם סיאנו מאפשר לכם לצפות בשידורי עידן+ על מסך הטאבלט או הטלפון הסלולרי.

המירון (צילום: גד גניר)

אתחיל מהדברים הבסיסיים – איך הוא עובד. ובכן, מדובר באחד החפיצים הפשוטים ביותר שיצא לי להניח את ידיי עליהם במסגרת הבלוג הזה. המירון הוא כאמור מקלט DVB-T נייד ואלחוטי. הוא קולט שידורי עידן+, ועל מנת לצפות בהם עליכם להתחבר באמצעות הטאבלט או הטלפון שלכם לרשת האלחוטית שהוא מייצר, ובאמצעות אפליקציה ייעודית (קיימת אפליקציה ל-iOS ולאנדרואיד), ניתן לצפות בשידורי ערוץ 1, 2, 10, 33, 23, וערוץ 99. למה לקנות את המירון ולא להסתפק בשידורים החיים שמציעות אפליקציות כדוגמת חדשות ערוץ 2? הסיבה פשוטה – הן לא באמת מציעות שידור טלויזיה רציף – אולי רק של מהדורות החדשות. מעבר לכך, שימוש באפליקציות שכאלו מחייב חיבור קבוע לרשת אלחוטית ביתית או שימוש בזבזני במיוחד בחבילת הגלישה שלכם.
לצורת החיבור האלחוטית אל המירון יש יתרונות וחסרונות. היתרון העיקרי הוא שהטאבלט עצמו לא חייב להיות באיזור בו ניתן לקלוט טלויזיה. באיזור המגורים שלי ברעננה היו מאז ומעולם קשיי קליטה של עידן+, אפילו עם אנטנה מוגברת. הפעם הראשונה בה יכולתי לצפות בטלויזיה באמצעות שידורי עידן+ היתה השבוע, כאשר הצבתי את המירון על אדן החלון בממ"ד, התחברתי באמצעות טאבלט סמסונג גלאקסי טאב אס (עליו אספר לכם בימים הקרובים) אל הרשת האלחוטית שלו, וכך צפיתי בשידורים בסלון. עם מקלטי DVBT אחרים, כאלו המתחברים פיזית אל המחשב או הטאבלט, הייתי צריך לשבת עם הטאבלט, בממ"ד, ליד אדן החלון, או לחילופין להתארגן על אנטנה עם כבל מאוד ארוך שירוץ ברחבי הבית, בקיצור, הבנתם את הרעיון. את המירון ניסיתי גם עם מכשיר אייפד וגם עם טלפון סמסונג גלאקסי אס 4, בכולם הוא פעל ועשה את מה שציפיתי שיעשה, ללא שום דופי. שידורי הטלויזיה אגב היו באיכות מעולה ונראו מעולה (למרות שאינם באיכות HD, ככה זה כרגע בעידן+, לא קשור למירון עצמו), אפילו על מסך ברזולוציה גבוהה במיוחד כמו זה של ה-Samsung Galaxy Tab S.


אם כבר התחלתי לדבר על האנטנה: המירון מגיע עם אנטנה קטנה וטלסקופית. בבית ברעננה, האנטנה הזאת לא איפשרה לי לקלוט כלום, והחלפתי אותה באנטנה גדולה יותר (שאינה מוגברת) וזה פתר את הבעיה. בנתניה, הצלחתי לקלוט שידורים בצורה רציפה ואיכותית גם עם האנטנה הטלסקופית המצורפת. אל הרשת האלחוטית של המירון ניתן להתחבר ממרחק של עד 10 מטר, מה שאומר שבבית ממוצע, תוכלו להניח את המירון היכן תרצו ולהתחבר אליו מכל חדר.

מירון (צילום: גד גניר)

שני החסרונות העיקריים של החיבור האלחוטי של המירון בהחלט מתקבלים על הדעת: הראשון, בגלל שעליכם להתחבר לרשת האלחוטית של המירון, זה אומר שלא יהיה לכם אינטרנט בטאבלט איתו התחברתם למשך כל זמן הצפייה. להזכיר לכם איך זה בלי אינטרנט? אז ככה: אין מיילים, אין אפליקציות הודעות מיידיות למיניהן, אם אתם רוצים להפסיק לרגע לצפות בטלויזיה, לגשת לפייסבוק ולבשר לכל העולם שאתם מאושרים מהמירון שרכשתם, עליכם קודם להתחבר לרשת אלחוטית אחרת, ועוד. חסרון נוסף, מאחר והמירון אלחוטי – הוא פועל עם סוללה שיש לזכור להטעין כל פעם לפני שאתם מתכננים לצפות באמצעותו בשידורים. בהקשר זה, ניתן להשתמש במירון גם בזמן שטוענים אותו. עוד נקודה שחשוב לשים אליה לב, המירון הוא מכשיר אישי, ורק טאבלט אחד יכול לעשות בו שימוש בכל רגע נתון. לא ניתן להתחבר אליו במקביל מכמה טאבלטים, אפילו אם תכננתם לצפות באותו ערוץ.

מילת המפתח כאן היא "פשוט", כפי ששמתם לב, וגם האפליקציה ממשיכה את הקו הזה. האפליקציה מאפשרת צפייה בשידורים, הקפאה שלהם, הקלטה, ומציגה לוח שידורים (EPG). הניווט בתפריטים שלה קל והגיוני, ולאחר הגדרה ראשונית, השימוש במירון מאוד קל וזריז. אגב, האפליקציה לאייפד, והאפליקציה למכשירי אנדרואיד זהות לחלוטין ברמה העיצובית וברמת הפונקציונליות.






מחירו של המירון עומד כיום על 299 ש"ח. יקר? תלוי אם אתם קהל היעד למכשיר הזה. חייב להודות שאני לא מצאתי בו שימוש קבוע, אך אני בהחלט יכול להצביע על אנשים שעבורם המירון יכול להיות שימושי מאוד: אנשים שיוצאים לקמפינג וטיולים רבים בשטח, אנשים שעושים יותר מילואים ממני ואין להם שם גישה לטלויזיה, ואפילו אנשים שאין להם טלויזיה בחדר השינה, אך עדיין מעוניינים לצפות שם בשידורי עידן+. למי שיושב בסוכה אגב, המירון יתאים מצוין, אם כי לאור מזג האויר בימים האחרונים, אני חייב להזהיר כי היצרן לא מציין דבר על עמידות במים.

נמסר לבדיקה ע"י המפיץ בישראל YeshGo.

1 תגובות

  1. הם חושבים שאנשים מטומטמים? כאן זה עולה 50$ וזה בדיוק אותו מכשיר, הרשת שהוא מייצר נקראת Meron - http://www.aliexpress.com/item/Geniatech-Mygica-Wi-TV-on-your-Pad-Phone-Android-devices-watch-DVB-T-TV-or-ISDB/816306931.html

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר