כזה ניסיתי: Lenovo Yoga 2 13

הרבעון השלישי של 2014 האיר פנים ללנובו בישראל. מכון המחקר IDC ישראל קבע כי מכירות הלפטופים של היצרנית הסינית בישראל עלו בכ-50.5%, והיא הצליחה לתפוס נתח של כ-31.9 אחוזים מסך כל מכירות הלפטופים בישראל בתקופה זאת. כל זאת קורה על רקע מגמת התאוששות מסויימת של שוק הלפטופים וצמיחה במכירות, כ-11.7 אחוז יותר ממה שנמכרו ברבעון המקביל בשנה שעברה. הנתונים האופטימיים האלו לשוק הלפטופים בכלל וללנובו בפרט הביאו אותי לראשונה מזה זמן רב לקחת לבדיקה מחשב נייד, את ה-Lenovo Yoga 2.

Lenovo Yoga 2 13, מצב אוהל (צילום: גד גניר)

סדרת היוגה של לנובו כוללת טאבלטים מבוססי Windows, טאבלטים מבוססי אנדרואיד ומחשבים ניידים רגילים. הפוסט הזה עוסק כאמור ב-Lenovo Yoga 2 13, מחשב נייד שייחודו, כמו קודמו הוא האפשרות להסיט את המסך בזוית של כמעט 360 מעלות. כאשר המקלדת מקופלת לחלוטין מאחורי המסך ניתן להשתמש בו כמו בטאבלט לכל דבר. אם תרצו, לנובו גם מציעה מצב בינים שנקרא בשם "אוהל", המאפשר לפתוח את המסך בזוית של למעלה מ-270 מעלות, ולהניח אותו בצורה שמזכירה, ובכן, אוהל. התצורה הזאת טובה בעיקר להצגת מצגות, סרטים, תמונות או כל דבר אחר שלא דורש גישה מהירה למקלדת. עוד מצב לא שגרתי שבו אתם יכולים להציב את ה-Yoga 2 הוא מצב "סטנד", שבו המחשב יושב על המקלדת ההפוכה, וגם הוא מיועד להצגת דברים שונים על המסך, לנפח את מספר התנוחות שהמחשב הזה מסוגל לעשות ולהצדיק את השם Yoga. אגב, במעבר בין התנוחות השונות, מופיעה הודעה קטנה על המסך שמספרת למשתמשים איך קוראים לתנוחה שבה הם הציבו את המחשב, וממליצה על אפליקציות שמתאימות לשימוש בתנוחה הזאת.


בלנובו סבורים שהתצורה הזאת עובדת, אחרת לא היה לנו Yoga 2 (וגם Yoga3). אני אישית מאוד התלהבתי ממחשב היוגה הראשון שראיתי והקונספט שלו נראה לי גאוני. בניגוד לסדרת הטרנספורמרים ההיברידיים של אסוס, כאן, כדי להשתמש במחשב כטאבלט, אין צורך לפרק שום דבר, אין צורך במנגנוני נעילה וכו', רק לקפל את המקלדת אחורה, והכל מוכן. התצורה הזאת אולי פשוטה ושגרתית יותר מזו של ה-Toshiba u920T שבדקתי כאן, אך היא נראית גם אמינה ועמידה יותר.

Lenovo Yoga 2, מצב טאבלט (צילום: גד גניר)


ההתלהבות הזאת נמשכה בעיקר כשהתבוננתי על המחשב הזה מהצד. כשיצא לי להשתמש בו בימים האחרונים, הבנתי שלא הכל ורוד. ראשית, המחשב הזה קצת גדול מדי וקצת כבד מדי (1.56 ק"ג) מכדי לשמש כטאבלט שנוח לשבת איתו במיטה. בנוסף, עיצוב המחשב גורם לכך שכאשר המקלדת מקופלת, הקצוות שלו חדים ולא נעימים לאחיזה. כאשר המחשב במצב טאבלט, מקשי המקלדת פונים החוצה וממוקמים בדיוק היכן שהידיים האוחזות בו כטאבלט נמצאות. המקלדת כמובן הופכת ללא פעילה כך שניתן ללחוץ על המקשים ללא שום חשש, אך התחושה עדיין מוזרה. בנוסף, נושא העולה בכל פוסט שלי על חפיץ כלשהו המריץ את מערכת ההפעלה Windows 8 (או 8.1 במקרה זה), היצע האפליקציות גדל, אך הוא עדיין דל בהשוואה לטאבלטים של אפל או כאלו המריצים את מערכת ההפעלה אנדרואיד.

ה-Lenovo Yoga 2 כמחשב נייד רגיל (צילום: גד גניר)

אז כטאבלט, ה-Yoga 2 רחוק מלהרשים, אך כמחשב נייד, הוא דווקא לא רע. המקלדת עצמה נוחה למדי. התלונה היחידה שלי עליה נוגעת לסידור מקשים ה-Home, End, PgUp, ו-PgDn, אשר ממוקמים מימין למקלדת, צמודים אליה ונוטים להילחץ בטעות. פרט לכך, לא לקח לי זמן רב מדי להתרגל אליה, וטעויות ההקלדה נעלמו כעבר מספר דקות. מקשי המקלדת נותנים פידבק מצוין, אינם רועשים מדי, ויש להם תאורה תחתית המאפשרת שימוש נוח גם בתאורה חלשה. גם משטח העכבר מצויין: הוא גדול, מרווח, רגיש וכפתוריו אינם רועשים מדי ומגיבים מעולה.

Lenovo Yoga 2, מבט מבחוץ (צילום: גד גניר)

יש לי רגשות מעורבים בנוגע ל-Yoga 2, בכל הקשור לעיצוב. מבחוץ הוא נראה פשוט למדי: כולו עשוי מפלסטיק אפור כסוף, וצידיו מפלסטיק שחור. כאשר פותחים אותו הוא נראה הרבה יותר טוב: המקלדת בנויה מאותו סוג של פלסטיק אך המקשים שחורים. מסגרת המסך שחורה ומצופה בזכוכית, מה שגורם למסך להראות מבריק, יוקרתי ומטונף מטביעות אצבעות בתוך זמן קצר. אם כבר דיברתי על המסך - הוא מגיב מעולה למגע (עד 10 נקודות מגע, כל האצבעות שיש לכם, אלא אם אתם משתוקקים להשתמש בו זמנית גם באצבעות הרגליים שלכם), עוצמת התאורה שלו מצויינת, הוא חד מאוד (רזולוציית FHD) ומציג צבעים חיים ויפים גם בצפייה מזויות לא שגרתיות, הודות לטכנולוגיית IPS

ברמת הביצועים, לא מדובר כאן בסוס עבודה. המפרט של הדגם הספציפי שאני בדקתי כולל מעבד i3 - 4010U כפול ליבה במהירות של 1.7 גיגהרץ, יחד עם 4 גיגה זכרון RAM ודיסק קשיח סטנדרטי בנפח של 500 גיגה, המסוגל לנוע במהירות של 5400 סיבובים לשניה.  זה בהחלט יספיק לכם לביצוע משימות יומיומיות כמו צפייה בסרטי HD, שימוש בתוכנות אופיס, עריכת תמונות קלה, וכך הלאה. מעוניינים להריץ עליו משחקים כבדים או לעשות איתו עבודה רצינית בפוטושופ? כדאי שתשקלו מחשב אחר. לנובו מתגאה בכך שה-Yoga 2 יצליח לשרוד כ-8 שעות עבודה. חייב להודות שלא הצלחתי למשוך איתו מעבר ל-7 שעות עבודה, אך גם זה נתון לא רע בכלל.

Lenovo Yoga 2 מלמטה (צילום: גד גניר)

מחירו לצרכן של ה-Yoga 2 עומד על כ-3415 ש"ח בהצעת המחיר הזולה ביותר שמצאתי ברשת. ניסיתי לחפש מחשבים סטנדרטיים אשר מגיעים עם מפרט זהה לחלוטין, כדי לנסח משפט סיכום שאומר מהי תוספת המחיר שתאלצו לשלם על הגימיק של המקלדת המתהפכת, העניין הוא שלא הצלחתי למצוא קונפיגורציה של מחשב עם מעבד כזה, ומסך ברזולוציה שכזאת, מה שמסבך עוד יותר את ההשוואה. בכל מקרה, מחשבים דומים, בעלי מסך ברזולוציה פחות גבוהה, עולים בין 600 ל-800 ש"ח. האם תוספת המחיר הזאת שווה את המסך האיכותי ואפשרות הקיפול? תלוי בסדרי העדיפויות שלכם. ה-Yoga 2 הוא מחשב מצוין, אך במחיר שמבקשים עבורו תוכלו לקנות מחשב סטנדרטי עם מעבד חזק יותר. לא זקוקים לתוספת הכוח הזאת? ה-Yoga 2 יפנק אתכם עם מסך ברזולוציה שתמצאו רק במחשבים יקרים בהרבה, ובתצורה נדירה יחסית בשוק המחשבים הניידים.   


3 תגובות

  1. בדקתי באתר שלהם את הקונפיגרציה שח ה-YOGA 2 PRO, אם מדובר בדגם שבדקתה. אז ה-Specs ממש שונים ולא מאפשרים קונפיגרציה כמו שאתה מתאר

    השבמחק
  2. תבדוק גם את לנובו פלוס 2 14
    מחשב כמו היוגה רק שהוא יכול להגיע עד מצב סטנד יש לי אותו מחשב מעולה יותר זול מהדגם הזה ו(3300)עם מפרט הרבה יותר טוב
    והוא גם קל ודק יחסית

    השבמחק
  3. זה מחשב שהוכרז כבר לפני שנה, הושק מאז כבר יוגה 3..
    אני דר"א עם יוגה 1, i5, 256GB SSD ומבסוט עד הגג: הסוללה מדהימה (יום שלם באוניברסיטה בלי שקע), לכל צורה בו יש שימוש (ממש נוח לקרוא ברכבת לדוגמה או לראות סרט במיטה כשהמסך פתוח והמקלדת פונה אחורה), אין תקיעות ואין תקלות לאחר יותר משנה של שימוש יומיומי די אינטנסיבי..

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר