כזה ניסיתי: Meizu MX4

למרות העובדה שמותגים סיניים בעולם הסלולר הולכים ותופסים תאוצה ומגדילים במהירות מרשימה את נפח המכירות שלהם בעולם בשנים האחרונות, בישראל, החדירה שלהם לשוק עדיין די איטית. Meizu, אחת מ-10 יצרניות הסלולר המובילות בסין היא בין היצרניות הסיניות הבודדות שמכשיריה מיובאים לישראל באופן מסודר ומקבלים כאן אחריות ושירות. סדרת מכשירי ה-MX שלה היא סדרת מכשירי הפרימיום של היצרנית מאז שנת 2012. ביום שישי שעבר הגיע הדור הרביעי של מכשירי ה-MX לארץ והחל להימכר במחיר די אטרקטיבי, אך למחיר נגיע כמו תמיד בסוף.

Meizu MX4 (צילום: גד גניר)


ה-MX4 מבוסס על פלטפורמת MediaTek MT6595, בעלת 8 ליבות: 4 ליבות במהירות 2.2 גיגהרץ, ועוד 4 ליבות במהירות 1.7 גיגהרץ. בניגוד למכשירי דגל של יצרניות אחרות, הסתפקה Meizu בזכרון RAM בנפח של 2 גיגה בלבד, וגם זכרון האחסון במכשיר לא ניתן להרחבה, ומגיע בישראל בשני נפחים אפשריים לבחירה: 16 ו-32 גיגה. הדבר הבולט ביותר בשימוש ב-MX4 הוא התנועה החלקה שלו, באפליקציות ובמסכי הבית, מה שאנשים רבים אוהבים להתייחס אליו בתור ה"טאצ של המכשיר". גם מכשירים קודמים בסדרת ה-MX הצטיינו בהיבט הזה, ולמען האמת הייתי שולח כמה יצרניות שאינן סיניות להשתלמות קצרה אצל Meizu כדי ללמוד איך עושים זאת נכון. אפליקציות לא נטענות בו באופן מהיר במיוחד, אך זה ממש לא אומר שהמכשיר מרגיש איטי. בנוסף, אנימציות עדינות ומלוטשות תורמות לתחושה הכללית הטובה שהמכשיר הזה מעביר בשימוש קבוע. היו לי לא מעט מקרים של אפליקציות שקרסו. הדבר נובע מטעות שהבנתי שיש באפשרותי להמנע מלעשות אותה ואז הכל עובד כרגיל. מסתבר של-Meizu יש אפשרות מובנית לעדכון אפליקציות שהורדתם מה-Play Store, אבל לא דרך ה-Play Store. אל תשתמשו באפשרות הזאת, ובכל פעם שהמכשיר ממליץ לכם לעדכן אפליקציה, גשו ל-Play Store ובצעו זאת דרך שם. אם אי אפשר, חכו בסבלנות שהעדכון יגיע. רוב האפליקציות שעדכנתי באמצעות הממשק של Meizu החלו לקרוס באופן קבוע לאחר שעדכנתי אותן והפתרון היחיד שסידר זאת היה להסיר אותן ולהתקין אותן מחדש. סוגיה מעיקה נוספת במכשיר הזה היא סוגיית ההתחממות. הוא לא ישאיר לכם כויות על הידיים, אך בשעת מאמץ הוא נוטה להתחמם יותר מהממוצע. ה-GPS אגב, לכל קוראיי למודי התקלות ממכשירים סיניים מבוססי מדיה טק, עובד מעולה.

אנבוקסינג, MX4 (צילום: גד גניר)

כלפי חוץ, ה-MX4 מזכיר באופן מסוים את ה-iPhone 6, במיוחד מסגרת המכשיר המעוגלת עם הקוים המפרידים והגריל של הרמקול שהוא למעשה ארבעה חורים עגולים המסודרים בשורה. מכסה הסוללה ניתן לפירוק אך מאחר ויש ל-MX4 סוללה מובנית שלא ניתנת לשליפה, הסיבה היחידה לפתוח את המכסה הזה היא לצורך החלפת כרטיס Sim. כפתור נעילת המסך ממוקם בחלקה הימני של הדופן העליונה של המכשיר מה שמקשה קצת על ההגעה אליו. אל תתנו לזה להטריד אתכם, כמו ב-LG G2 וה-G3, וגם ה-HTC One (M8), תוכלו לפתוח את המכשיר באמצעות הקשה על המסך הכבוי. זה לא נגמר רק בהקשה כפולה. Meizu מאפשרת דילוג היישר ממסך כבוי למסך הבית (ובכלל לא לפגוש במסך הנעילה) ע"י החלקת האצבע מלמטה למעלה. החלקת האצבע בכיוון ההפוך תעביר אתכם ישירות ממסך כבוי למצב של וילון התראות פתוח. החלקה לצד ימין תפתח את יישום המצלמה, והחלקה לצד השני תפתח אפליקציה אחרת, לבחירתכם. הודות למבחר הזה של מחוות מגע, נקלעתי פה ושם למצבים בהם שלפתי את המכשיר מהכיס וגיליתי לחרדתי שהמצלמה עובדת או שהמכשיר פתוח, כנראה בגלל האופן שבו החזקתי ונגעתי במסך. בכל אופן, אם בימים האחרונים הבחנתם שעשיתי לייקים לדברים שאני לא עושה להם לייק באופן קבוע, או ששיתפתי תמונות מתוך הכיס שלי, היו רגועים, אף אחד לא השתלט לי על הפייסבוק.

חלקו האחורי של ה-MX4 (צילום: גד גניר)

נראה כי החברה ב-Meizu משקיעים מאמצים ניכרים כדי להצניע כמה שניתן את התחושה ה"אנדרואידית" ב-MX4. הוא אמנם מריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקאט, ואף צפוי להתעדכן לגרסת לוליפופ בקרוב, אולם פרט לכך, המון סממנים קבועים של מכשירי אנדרואיד נעלמו מהמכשיר הזה. ראשית, הוא מגיע כאשר מותקנת עליו אפליקציית המפות של גוגל, וחנות האפליקציות עצמה. זהו. אין Gmail, אין Hangouts, אין יוטיוב, כל מה שתרצו מעבר למה שהותקן מראש, תאלצו ללכת ולהוריד ידנית מהחנות. כל האפליקציות שכן הותקנו מראש על המכשיר (וגם כאלו שהתקנתי לאחר מכן) הופיעו מיידית על דף הבית, ואין כאן "מגירת אפליקציות" ב-Launcher המובנה של המכשיר. מעבר לכך, כפתורי הניווט המסורתיים של אנדרואיד דפקו כאן נפקדות. כפתור הבית הוא סימון עגול קטן בתחתית המכשיר (שוב, דמיון מסוים לאייפון), ועל מנת לשוב שלב אחד אחורה באפליקציה או בתפריט בו אתם נמצאים, אתם יכולים לעשות בכפתור ניווט וירטואלי המופיע על המסך במקרה הצורך, או לחילופין, לעשות שימוש בכמה מפתיע, מחוות מגע, החלקת האצבע מכפתור הבית כלפי מעלה. מעוניינים לצפות באפליקציות הפתוחות? אין בעיה, החליקו את האצבע מעלה מצד ימין או מצד שמאל לכפתור הבית ושורה אופקית שדומה באופן מפתיע, נו אתם כבר יודעים למה, תופיע ותאפשר לכם גישה מהירה לכניסה או סגירה של אפליקציות פתוחות. כל השינויים האלו הם חלק מממשק משתמש בשם FlyMe, ייחודי של Meizu, אשר כולל גם תוספות כמו חנות סינית בה תוכלו להרכוש ערכות נושא חדשות (אם תצליחו להבין סינית, האפליקציה הזו לא תורגמה לא לאנגלית ולא לעברית) ושלל אפליקציות מובנות אחרות הכל מאפליקציית פתקים, מוזיקה, גלריה וכל הדברים הרגילים. ראויה לציון אפשרות קטנה ומטופשת שדווקא די הלהיבה אותי, היכולת לשמור הגדרות ייחודיות של טיימר, שימושי במיוחד בעת בישול, וחוסך את הצורך לדוגמא, לכוון כל פעם את הטיימר ל-18 דקות כשאני מכין אורז. לפרטים נוספים אודות האורז הבאמת מעולה שאני מכין, פנו אליי אישית, זה בלוג טכנולוגיה, לא בישול.


מסך הבית, כל האפליקציות כאן, אין "מגירת אפליקציות"

מסך הטיימר שכבש אותי

חנות ערכות הנושא, מגוונת, ובסינית בלבד

וילון ההתראות

מסך הנעילה, בזמן טעינה


ל-MX4 רמקול אחד בחלקו התחתון. הרמקול הזה מייצר עוצמת שמע חזקה מאוד, אך האיכות ממוצעת בלבד. זה יספיק לכם בהחלט לביצוע שיחה בעת נסיעה ברכב. גם בשימוש רגיל באפרכסת ה-Meizu מספק עוצמה טובה ועושה את העבודה.

למעט ה-Huawei P7 אותו בדקתי כאן לפני מספר חודשים, כמעט כל מכשיר סיני שיצא לי לכתוב עליו כאן בבלוג, או סתם להניח את ידיי עליו, היה מצויד במצלמה סבירה, לכל היותר. Meizu ציידו את ה-MX4 במצלמה ברזולוציית 20.7 מגה פיקסל, עם פלאש לד בשני גוונים, ואפשרות צילום וידאו ב-4K. התמונות שמפיק ה-MX4 נראות מצוין, אם כי חלקן יוצא מטושטש, ייתכן בשל מנגנון מיקוד איטי יחסית, הצורך להחזיק את המכשיר ביציבות מוחלטת, או אולי שילוב של שניהם.

מצלמת ה-Meizu MX4 (צילום: גד גניר)

התלונה העיקרית על קודמו של ה-MX4, ה-MX3 נגעה לסוגיית חיי הסוללה הקצרים שלו, למרות שהותקנה בו בזמנו סוללה בקיבול סביר בהחלט של 2400mAh. ב-Meizu לקחו את התלונות ברצינות ושתלו ב-MX4 סוללה בקיבול מרשים של 3100mAh. האם זה עזר? חד משמעית לא. בשימוש רגיל, ה-MX4 שרד לי ללא טעינה מ-06:30 בבוקר ועד 18:30-19:00 בערב. אם אתם חושבים שזה מאכזב, אז בשימוש יותר אינטנסיבי המכשיר נזקק לטעינה כבר בשעות הצהריים המוקדמות. אז נכון, ייתכן ומשתמשי אייפון קוראים את השורות האלו ואומרים לעצמם "היי, זה דווקא סבבה!" אבל ביחס למכשירי אנדרואיד אחרים, בטח כאלו המצוידים בסוללות בסדר גודל כזה, מדובר בנתון לא מרשים במיוחד.

סוללה מובנית שלא ניתנת לפירוק, אפילו כתוב את זה באנגלית וסינית (צילום: גד גניר)

כמו קודמיו, ה-MX4 מיובא לישראל באופן רשמי ע"י רשת באג. הם דורשים עליו כ-1600 ₪ לגרסת ה-16 גיגה, ו-1850 ₪ לגרסת ה-32 גיגה. מדובר במחיר מצוין למכשיר שמספק חויית שימוש טובה, ייחודית ומעניינת. יש אנשים שבשבילם, להסתובב עם מכשיר ייחודי שאינו חלק מהמבחר הקבוע, זה מרכיב חשוב בהנאה מהמכשיר עצמו, ועצם העובדה שהוא עולה פחות מ-2000 ₪ רק מוסיפה לייחוד הזה. מעבר לכך, בין כל המכשירים הסיניים שיצא לי לבדוק במסגרת הבלוג הזה, ה-MX4 הוא הבשל והמלוטש ביותר. בטווח המחיר הזה, התחרות שלו נכון להיום היא בעיקר עם מכשירי דגל של שנה שעברה כדוגמת הגלאקסי אס 4, ה-Lg G2 וה-HTc One, שעדיין נחשבים למכשירים חזקים. במצב כזה, למרות כל המחמאות להן זוכה ה-Meizu MX4, סוגיית הגזענות כלפי מכשירים סיניים צפה מחדש. אישית, בגלל שאין אפשרות להרחיב את זכרון המכשיר, הייתי הולך על גרסת ה-32 גיגה, אולם בטווח המחיר של הדגם היקר יותר, התחרות הופכת לקשה אפילו יותר. מצד שני, העובדה שיש כאן בכלל התלבטות, יכולה להמחיש איזו התקדמות עשתה תעשיית הסלולר הסינית בשנתיים האחרונות ולאן השוק הזה יכול עוד להתקדם.

9 תגובות

  1. ביקורת מעולה. רק עלי לציין ששדרגתי למכשיר מנקסוס 5 והמייזו ברוב ההיבטים טוב יותר ואף עדיף עליו מאופן משמעותי. אין ספק שמייזו עשתה פה צעד גדול לעבר הענקיות

    השבמחק
  2. השמח אם תספר קצת על המכשיר הזה כי לפי מה שמספרים עלו הוא מעולה
    ויותר מידי טוב זה קצת מפחיד הייתי שמח אם תספר מה לא אהבתה
    י
    יש לי כמה שאלות קצרות
    1 אם הוא מתחמם מהר ואם זה ניסבל
    אורך חיי סוללה
    ואחות צפייה וצילום ושמע שזה מאוד חשוב לי ?
    תודה

    השבמחק
  3. שלום. רציתי רק לשאול לגבי המיקרופון, איך הוא מתפקד, אם בכלל. מאז שרכשתי גלקסי אס 5 המכשיר באמת עובד יפה אך המיקרופון שלו באמת צולע ורציתי לדעת מה לגבי הMX4.
    תודה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מתפקד בסדר גמור. לא נתקלתי בבעיות מיוחדות, אך גם לא בביצועים יוצאי דופן. הצלחתי לבצע שיחה בזמן נסיעה ברכב.

      מחק
  4. שלום אך ניתן להתקין דוא"ל שהוא פתוח בגדול על המסך הראשי כמו שאפשר לעשות עם היומון.
    לא משנה איזו אפליקציה הורדתי אין אפשרות כזאת דרך הווז"ט של המכשיר.
    אשמח לעזרה בעניין.

    השבמחק
  5. שלום
    רציתי לשאול איך המצלמה הקדמית? האם היא טובה?

    השבמחק
    תשובות
    1. חייב להודות, המצלמה הקדמית היא נושא שאני לרוב לא מתעכב עליו בסקירות שלי, אבל ממה שזכור לי, הביצועים שלה סטנדרטיים.

      מחק
  6. שלום,
    אשמח לדעת מה לדעתך עדיףלקנות את המייזו mx4 או את השיאומי mi4.
    תודה !

    השבמחק
  7. היי קניתי לפני כמה ימים את הטלפון הזה, נתקלתי כבר פעמיים במשהו שנורא עצבן אותי, המסך מגע לא הגיב לי ונפתחו ונסגרו אפליקציות שונות, רק שהצלחתי לבסוף לכבות את המכשיר ולהדליק מחדש זה הסתדר...
    ממה זה יכול לקרות? תודה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר