כאלו ניסיתי: החפיצים שעשו לי את 2014

אי שם לפני שנתיים בערך, תקופה ארוכה לאחר שהפסקתי לעסוק בסקירת מוצרים במסגרת העבודה, הבנתי שהעניין הזה חסר לי. ברגע שמתרגלים להניח את הידיים על הטלפונים הכי מתקדמים בשוק, על המחשבים הניידים הכי חזקים, ועל הטאבלטים הכי מסקרנים, קשה להתנתק מהעניין ולהסתפק במישוש אקראי של אזניות בתצוגה של חנות אלקטרוניקה. ההחלטה להקים את הבלוג הזה הגיעה מספר חודשים לאחר מכן, אך ההתחלה היתה צנועה. תכננתי להתמקד בשטויות שאני מזמין מאיביי (התכוונתי בהתחלה לספר לכם על כבלי USB שהזמנתי, והאמת שבהתחלה סיפרתי לכם גם על מראה למסך, ומתאם עם ווליום לאזניות), אך לאחר שהבלוג הזה החל לתפוס תאוצה, נוצרה הזדמנות לקבל מוצרים לבדיקה מיבואנים בארץ. מאחר ועשיתי לעצמי כלל להתמקד במוצרים שמעניינים אותי אישית, מעטים המוצרים שבאמת קטלתי. חלק מהחפיצים שהגיעו אליי במהלך השנה האחרונה הלהיבו אותי יותר מאחרים, ולמען האמת היה לי קשה להיפרד מהם. סוף השנה היא הזדמנות מצויינת לחזור אליהם ולראות מיהם החפיצים שעשו לי את שנת 2014:

הענק
Samsung Galaxy Note 4 (צילום: גד גניר)

 לא ניתן לסכם את שנת 2014 ללא התייחסות למכשיר החזק ביותר כיום בשוק מכשירי האנדרואיד, ה-SamsungGalaxy Note 4. החברה שהמציאה את קונספט הפאבלט השיקה השנה את הדור הרביעי שלו שמספק חויית שימוש מלוטשת מתמיד, והופך אפילו מבחינתי, סולד מסורתי מפאבלטים, למעריץ נלהב. במכשיר הענק שהושק ב-IFA2014 נמצא המסך האיכותי ביותר שנתקלתי בו עד כה בטלפון סלולרי (מסך Super AMOLED ברזולוציית QHD) המעבד החזק ביותר בשוק, זכרון RAM בנפח של 3 גיגה, וכמובן הסטיילוס הכמעט בלעדי לפאבלטים של סמסונג, אשר מוסיף להם פונקציונליות שאין כמעט באף פאבלט אחר בשוק. כל אלו מסייעים ל-Note 4 להיות מכשיר שתענוג להשתמש בו, והפכו את הפרידה ממנו בסיום הבדיקה לקשה במיוחד. סמסונג הקשיבה לביקורת שנמתחה לגבי עיצוב המכשירים שלה, ושילבה במכשיר היקר ביותר שלה את מסגרת המתכת שאפיינה גם את ה-Galaxy Alpha. האם זה גורם לו להראות טוב? זה כבר עניין של טעם אישי. אותי זה קנה.

שלט החוצות שכנראה פספסתם (צילום: גד גניר)


עסקה שנשמעת מצוין
במהלך 2014 בדקתי כאן לא מעט אזניות בלוטות' סטריאופוניות. השתדלתי להתמקד באזניות במחירים סבירים ונגישים (למעט חריגות כמו ה-Beats Studio Wireless, וה-Jabra Revo Wireless). האוזניות שהכי הלהיבו אותי השנה היו ללא ספק ה-SHB7000 של פיליפס. אהיה כנה, מדובר בדגם של שנה שעברה שלאחרונה נעשה קצת קשה להשיג אותו, אך זה בהחלט שווה את המאמץ. במחיר בו נמכרו בארץ (399 ש"ח) הן מספקות איכות סאונד מעולה, איטום טוב לרעשים מבחוץ, וגם נראות לא רע בכלל. עם סכנה שאשמע כמו איש מכירות מהזן הבזוי ביותר, אני אישית הזמנתי לעצמי דגם מקביל שלהן, SHB7150 (הכולל גם קישורית NFC) וממתין בקוצר רוח שיגיעו כבר מחו"ל.

Philips SHB7000 (צילום: גד גניר)

הייחודי
Meizu MX4 (צילום: גד גניר)

שנת 2014 תיזכר בין היתר בשל הפריצה הגדולה קדימה של טלפונים סיניים בשוק הישראלי. 7 טלפונים סיניים הגיעו אליי לבדיקה במהלך השנה, ורובם סיפקו תמורה מצויינת למחיר וחויית שימוש לא רעה בכלל. הבולט מכולם היה ה-Meizu MX4, מכשיר סיני שהגיע לישראל לפני כחודש, ונמכר בבאג במחיר של 1599 ש"ח לגרסת ה-16 גיגה ונתן את התחושה שמדובר במשהו אחר לחלוטין. זה מתבטא בין היתר בממשק ייחודי, שונה מכל מכשיר אנדרואיד אחר שבדקתי, תגובה חלקה בצורה יוצאת דופן למגע ואיכות בנייה שלא היתה מביישת כל יצרנית מוכרת אחרת. הייתי שמח לזמן סוללה ארוך יותר, ולתמחור אטרקטיבי אפילו יותר, שיהפוך את ההתלבטות בינו לבין מכשירי בדגל של שנה שעברה, לקלה יותר.


Meizu MX4 (צילום: גד גניר)

ההיברידי שכבש אותי
לפני קצת יותר משנה קיבלתי לידיי את ה-T100 של אסוס, טאבלט Windows 8 היברידי לבדיקה. נותרתי כל כך מורשם ממנו, שהמלצתי עליו לכל מי שחיפש מחשב/טאבלט זול וקומפקטי, ובסופו של דבר קניתי אותו בעצמי. יכולתי להמשיך ככה עוד חודשים אלמלא קיבלתי לפני מספר שבועות את ה-Acer Switch, טאבלט היברידי שדומה מאוד בקונספט שלו ל-T100, אך מציג מספר שיפורים כמו האפשרות לפתוח את המסך לזוית רחבה הרבה יותר, מקלדת מעט מרווחת יותר, מסך בהיר במיוחד, ואפשרות חיבור של יחידת הטאבלט למקדת הפוך, מה שמוסיף לשימושיות ולדרכים בהן ניתן לעשות שימוש במחשב הזה. לכל אלו תוסיפו את היתרונות המשותפים לכל המחשבים מהסוג הזה: קומפקטיים, בעלי ביצועים סבירים, וזולים יחסית למחשבים "אמיתיים".

Acer Switch (צילום: גד גניר)

המשתלם מכולם
אני אוהב חפיצים מתקדמים, אבל אני גם אוהב חפיצים שנותנים תמורה טובה למחיר שלהם. שלושה מוצרים של אסוס שבדקתי לאחרונה (ה-TF103c, וה-MemoPad 8) הציגו תמורה טובה למחיר אך האחרון שבהם, ה-Zenfone 5, עשה זאת באופן המובהק ביותר, גם בגרסת ה-LTE שלו. מכשירי הזנפון שנחשפו לאחרונה בישראל הם לא מכשירי High End, לא מבחינת מפרט ולא ברמת המחיר שלהם. הם אמורים להכנס למקום אותו הפקירו היצרניות הגדולות, ולמקום אותו כל כך אוהבות היצרניות הסיניות - שוק הביניים. לפי ההתרשמות שלי, הזנפון 5 של אסוס נותן כיום את התמורה הטובה ביותר שתוכלו לקבל ל-1349 ש"ח, והאמת, מדובר בתמורה שהייתי מתמחר בסכום גבוה בהרבה. יקר לכם? תמיד תוכלו לקנות את הגרסא הרגילה שלו, עם מעבד אינטל, בפחות מ-1000 ש"ח. על מה כל ההתלהבות? בראש ובראשונה ממשק ה-Zen UI היפה והיעיל, הביצועים המצויינים, איכות הבנייה והחומרים האיכותיים.

Asus Zenfone 5 LTE (צילום: גד גניר)

1 תגובות

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר