כזה ניסיתי: AMOI A920

את היצרן הסיני AMOI, אני מודה, לא הכרתי לפני שפנו אליי עם ההצעה לקבל מכשיר שלהם, ה- A920 לבדיקה. תתפלאו לשמוע, אך מדובר במותג שיש לו אתר יצרן בינלאומי מסודר (אמנם מכוער, אבל היי, למה להיות קטנוניים), רשימת מוצרים ומידע שגורם לו לבלוט קצת מעל שאר המותגים הסיניים הפחות מוכרים. לא מדובר במכשיר שיכול להתמודד עם מה שמציעות יצרניות סיניות גדולות כמו Xiaomi, OPPO, Huawei או אפילו Meizu. מדובר במשהו שקרוב יותר למכשירי ה-Doogee שבדקתי כאן לפני מספר חודשים. כמה קרוב? מסתבר שיותר ממה שחשבתי, אבל לזה נגיע בהמשך.

AMOI A920 (צילום: גד גניר)

ה-A920 הוא המכשיר השני של AMOI שמיובא לישראל באופן רשמי והוא כולל מפרט חזק יותר מקודמו: מעבד בעל ארבע ליבות במהירות 1.3 גיגהרץ כל אחת (אין מידע על איזה מעבד, כנראה של MediaTek), זכרון אחסון בנפח 4 גיגה עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס MicroSD, וזכרון RAM בנפח של 1 גיגה, די והותר בשביל גרסת אנדרואיד 4.4.4 אותו מריץ המכשיר. ה-AMOI A920 הוא מכשיר בעל שני חריצים לכרטיסי SIM, ותומך ברשתות של דור 3.5 בלבד (לא, אין כאן LTE). לא נתקלתי בקריסות או בחוסר יציבות, ואפילו ה-GPS עבד נהדר. מצד שני, לא מדובר במכשיר מהיר במיוחד, וישנה השתהות קטנה לפני פתיחה של אפליקציות או כניסה לאתרים בדפדפן. גם אנימציות המעבר, הגלילה בדפי הבית והתגובה הכללית למגע, סבירים בלבד, ולא מפתיעים לטובה בשום צורה. אגב, משתמשים ב-NFC? רישתתם את הבית ומקום העבודה במדבקות חכמות המאפשרות לכם לבצע באמצעותן פעולות בטלפון בנוחות ובקלות? אז תשכחו מזה. כמו טלפונים סיניים רבים אחרים, גם ל-AMOI אין תמיכה בקישורית הזאת.

מותגים סיניים רבים משתמשים באותה פלטפורמה ומתאימים אותה לדרישות הייחודיות שלהם. ה-AMOI A920 מציע את אותו ממשק משתמש (למעט האייקונים) שכבר פגשתי ב-THL 5000 ב-Doogee DG2014 וב-Doogee DG800. זהו ממשק אנדרואיד נקי כמעט לחלוטין משינויים למעט כאמור האייקונים, אקולייזר מובנה (שלטעמי האישי די הורס את השמע ומומלץ להשאירו כבוי) וכמובן גולת הכותרת, פרופילי שמע מותאמים אישית, שאחד מהם, פרופיל "רטט" מכבה משום מה את הפידבק במקשי המגע מתחת למסך. גם פרופילים שייצרתי אישית לא הצליחו להתגבר על התופעה המרגיזה הזאת. על המכשיר מגיעות מותקנות מראש מספר אפליקציות. אני לרוב לא אוהב את הרעיון שמישהו אחר מתקין לי מראש אפליקציות על המכשיר, אך AMOI נקטה כאן במדיניות חביבה ומאפשרת להסיר ידנית את האפליקציות האלו. למען האמת, רוב האפליקציות שהגיעו מותקנות מראש על המכשיר היו אפליקציות שממילא תכננתי להתקין בעצמי כמו Whatsapp, או אפליקציית פנס. עוד אפליקציה שנתקלתי בה ב-AMOI A920 היא אפליקציית OTA, עדכון גרסא באופן אלחוטי, בדומה למה שנהוג אצל היצרניות הגדולות. לא הייתי מתרגש יותר מדי מהאפליקציה הזאת או בונה עליה. סביר להניח שהעדכונים שתקבלו דרכה הם בעיקר עדכונים מינוריים ותיקוני באגים בתקופה שלאחר הקנייה. קשה לי לראות את AMOI מעדכנת את מכשיריה לגרסת לוליפופ של אנדרואיד. הסיבה לכך הגיונית, מאחר ולא מדובר במכשיר שצפוי לכבוש את השוק בסערה ולהפוך למכשיר באמצעותו תביס AMOI את סמסונג –LG מפסגת המכירות בעולם האנדרואיד, אין ל-AMOI הצדקה אמיתית (או משאבים) להשקיע בעדכוני גרסא משמעותיים.

חלקו האחורי של ה-AMOI A920 (צילום: גד גניר)

מבחוץ ה-AMOI A920 לא מושך יותר מדי תשומת לב. זהו מכשיר מלבני שנראה די משעמם. הוא מגיע עם שני כיסויי סוללה לבחירה: לבן או כחול, כשבחלק הפנימי שלהם ישנו תבליט לא מוסבר של מבוך. הפלסטיק עצמו לא משדר איכות או יוקרה כלשהי, אבל הוא גם כמעט ולא צובר סימני אצבעות. אין נתון רשמי לגבי המשקל שלו, אך הוא מרגיש כבד ובעל נוכחות, הרבה יותר מהצפוי ממכשיר שעשוי מהחומרים האלו.

ה-AMOI A920 מגיע עם שני כיסויי סוללה לבחירתכם (צילום: גד גניר)

המסך של ה-AMOI A920 הוא מסך בטכנולוגיית IPS בגודל 5 אינטש וברזולוציית HD של 1280X720 פיקסלים, רזולוציית HD. הצבעים נראים מצוין, התמונה עצמה חדה וברורה והמסך מתמודד באופן סביר אפילו עם אור יום. כמו מכשירים סיניים זולים אחרים שבדקתי, גם המכשיר הזה מגיע כאשר כבר מודבקת עליו מדבקת מגן מסך שגרמה למסך להראות פחות טוב ולהגיב פחות טוב למגע. הסרת המדבקה שיפרה את המצב אבל רק לכמה דקות. לאחר מכן הוא התכסה בסימני אצבעות ונראה פחות מרשים וחדש.

השמע באפרכסת מצוין ואין לי תלונות לגביו. השמע ברמקול לעומת זאת מעט חלש. לא מדובר בדיל ברייקר, אפשר בהחלט לחיות עם עוצמת השמע שלו, למרות שאם אתם מעוניינים במכשיר עם שמע חזק במיוחד, שווה לשקול קנייה של מכשיר אחר. על המצלמה אין לי יותר מדי מה להרחיב. מצלמה סטנדרטית למכשירים בסדר הגודל הזה, התמונות שהיא מפיקה לא מספיק חדות לטעמי, לא ביום ובטח שלא בלילה, ודורשות יד מאוד יציבה כדי לצלם תמונה שאינה מטושטשת.

פתח הרמקול האחורי - AMOI A920 (צילום: גד גניר)

AMOI מציידת את ה-A920 בסוללה בקיבול של 2100 mAh. הסוללה הזאת דקה מאוד ובעלת קיבול צנוע יחסית למקובל בשוק במכשירים בעלי גודל מסך קרוב או דומה. ביצועיה בהתאם: בדר"כ המכשיר הצליח לשרוד לי בקושי יום אחד של עבודה בשימוש סטנדרטי. מי שרוכש בישראל את המכשיר מקבל איתו שני צ'ופרים: ערכה הכוללת סוללה נוספת ומטען שולחני עבורה, ובנוסף לכך קייס TPU למכשיר. הרעיון של סוללה נוספת נחמד מאחר והוא מאפשר רציפות שימוש במכשיר למכורים: אתם מגיעים הביתה עם סוללה שנותרו בה אחוזים בודדים, ניגשים אל השידה ומחליפים את הסוללה הריקה בזאת שנטענה במשך היום, ויכולים להמשיך להיות סוציומטים ללא הפרעה. בכלל, אביזרים נלווים לטלפונים שאינם מהמיינסטרים זו סוגיה בעייתית, כך שהקייס אולי לא נראה מרשים, אך לא פשוט להשיג כזה וכאן אתם מקבלים אותו ללא מאמץ.

הערכה המאובזרת איתה הגיע ה-AMOI A920 (צילום: גד גניר)

לא ציפיתי למצוא בתוך האריזה הנדיבה של ה-AMOI A920 את הטלפון הבא שלי. בסה"כ מדובר במכשיר שאני לא יכול להצביע בו על חסרון מהותי. להיפך, יש לו מסך שנראה טוב יותר מהממוצע למכשירים שתוכלו לקנות ב-1190 ש"ח (מחירו בסניף הדואר הקרוב למקום מגורכם), וב-99% מהזמן הוא עושה את העבודה. מצד שני, מעבר לעבודה, הוא לא עושה שום דבר ולא מפנק בשום דרך: לא בממשק ייחודי, לא בעיצוב אטרקטיבי, לא באפליקציות יוצאות דופן, וגם לא בביצועים. כמעט כל מכשיר שבדקתי במסגרת הבלוג הזה, הצלחתי למצוא בו עניין כלשהו. ב-AMOI A920 זה פשוט לא קרה. החברה המשווקת אותו בישראל הכריזה עליו (ועל מכשירים אחרים של היצרנית) כבשורה עבור צרכנים המעוניינים במכשיר מתקדם במחיר אטרקטיבי. אישית, אני לא מאוד מסכים עם האמירה הזאת ואני יכול להצביע על כמה וכמה מכשירים, אמנם בני שנתיים ויותר, של יצרניות גדולות ומוכרות יותר מ-AMOI, שמציעים כמעט באותו מחיר חויית שימוש מפנקת יותר. אז למי ה-AMOI כן יתאים? למי שלא רוצה לעשות עניין מרכישה של טלפון סלולרי. למי שאיבד הרגע את הנוקיה 3100 שלו, והחליט שהגיע הזמן להתקדם לסמארטפון, אך לא מעוניין להכנס לדיונים של מה עדיף, סמסונג או אייפון.

במידה והסוללה תיגמר לכם מהר מדי, תמיד תוכלו לפתוח את גב המכשיר ולנסות לפצח את המבוך מתחת למכסה הסוללה (צילום: גד גניר)



1 תגובות

  1. הטלפון הזה באמת סבבה חוץ מהשקר בפרסום! הם אומרים שנותנים סוללה נוספת, מטען שולחני וערכת הגנה, רק כשמגיעים לדלפק מגלים שהמבצע כבר לא בתוקף ושנגיד תודה כי המחיר ירד ל 1000 ש"ח

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר