כזאת יש לי: Anker Astro Slim2

הפוסט הראשון בבלוג הזה, אי שם בספטמבר 2013, עסק בסוללה חיצונית ניידת של ANKER שקניתי בעקבות ייאוש מחיי הסוללה של ה-HTC One X שהיה ברשותי באותה תקופה. חלפה שנה, הספקתי להחליף בינתיים טלפון סלולרי, ולבדוק על הדרך גם כמה אחרים, אך לצערי 2014 לא היתה השנה שבה הסוללות ביצעו קפיצת מדרגה כלשהי. גם היום, רוב הטלפונים הסלולריים בשוק צולחים רק בקושי יום עבודה שלם, וגם זה כשמדובר רק בשימוש סטנדרטי. נסו לקחת איתכם טלפון לטיול, להשתמש בו לניווט לפרק זמן של למעלה משעה, להאזין למוזיקה באמצעות אזניות בלוטות' למשך שעתיים, או אפילו סתם לעשות איתו פעילות כלשהי שאתם לא עושים בדר"כ, ותמצאו את עצמכם במצוקה אמיתית בשעות הערב המוקדמות, במקרה הטוב. אז נכון, כיום כמעט בכל מקום תוכלו למצוא שקע USB ולטעון את הטלפון שלכם. זאת במידה ויש עליכם את כבל הסנכרון. מצד שני, זה מחייב אתכם  להשאר באותו מקום כל עוד הטעינה נמשכת. כשמדובר בשקע USB של מחשב, מדובר בפרק זמן ארוך במיוחד. כפי שכבר סיפרתי לכם בעבר, סוללה חיצונית יכולה לחסוך לכם את זה, ולאפשר לכם להיות ניידים גם בזמן שאתם טוענים את הטלפון שלכם.


Anker Astro Slim2 (צילום: גד גניר)

אז איך מרגישה בימים אלו ה-Anker Slim Talk שקניתי לפני שנה? לא משהו האמת. היא עדיין מתפקדת, אבל הרבה פחות טוב. במהלך השנה היא הצילה אותי לא מעט, אך לאחר כמות מחזורי הטעינה שהיא עברה, היא כבר לא באמת מגיעה ל-3200mAh המובטחים שלה. מעבר לכך, לא ניתן לטעון דרכה מכשירים באמצעות הכבל המובנה הנשלף שלה. כמובן שתמיד אני יכול לטעון מכשירים באמצעות חיבור כבל USB לשקע הסטנדרטי שלה, אבל הרבה יותר כיף לקנות סוללה חדשה.


בזמנו, כשקניתי את ה-Anker Slim Talk, זלזלתי באפשרויות הסיניות העומדות בפני הרוכשים של סוללות כאלו, ובצדק (מדהים, הרגע קבעתי שהיה צדק בדברים שאמרתי בעצמי), לא היו בשוק אופציות מוכרות שאפשר לסמוך עליהן, בטח לא מיצרנים סיניים. אני מכיר המון אנשים שקנו סוללות סיניות עלומות שם, וכולם בריאים ושלמים עד עצם היום הזה. ובכל זאת, במוצר שכל תכליתו היא להיטען, ושאחת מתופעות הלוואי שלהם עשויה להיות פיצוץ או שריפה, אני מעדיף להסתמך על מותג מוכר יותר, אם כי הסיפורים על הסוללות המתפוצצות של הגלאקסי אס 4 די מחלישים את הטיעון הזה. בכל אופן, ספציפית בעולם הסוללות החיצוניות, נראה שהיצרניות הסיניות הגדולות נכנסו לתחום אפילו לפני היצרניות המערביות. מי שעומד בפני קנייה כזאת ומברר מה האופציות שעומדות לרשותו, סביר להניח שייתקל בשתי יצרניות שקוראי הבלוג הזה כבר נתקלו בהן, Xiaomi, ו-OnePlus.

אתחיל מ-OnePlus. בשבוע שעבר היצרנית הסינית הכריזה על סוללה חיצונית משלה, סוללה בטכנולוגיה LiPo, בקיבול של לא פחות מ- 10,000mAh ומתומחרת באופן שערורייתי (בקטע טוב), 14.99 דולר בלבד. הסוללה מגיעה בשני צבעים (זהים לאלו של מכשירי ה-OnePlus One). ל-OnePlus Power Bank (יש להם קטע עם שמות חסרי השראה) שני שקעי USB סטנדרטיים שכל אחד מהם מסוגל להוציא זרם של 2 אמפר, ושקע Micro USB לטעינה של הסוללה עצמה. למען האמת כרגע היא עדיין בסטטוס של Coming Soon באתר ולא ניתן להזמין אותה, אך כאשר תהיה זמינה, כנראה שתאלצו להשקיע יותר מאמץ להשיג אחת כזאת, בדיוק כפי שהייתם צריכים להתאמץ לא מעט כדי להצליח לרכוש טלפון מהחברה הזאת. הצד החיובי של הסיפור הוא ש-OnePlus הוכיחה כבר שהיא מותג איכותי, וסביר להניח שהסוללה הזאת לא תאכזב.


OnePlus PowerBank (צילום: אתר יצרן)

סוללה שאתם דווקא כן יכולים לרכוש כבר היום,הוא הסוללה החיצונית של Xiaomi, ה- Mi PowerBank במחיר דומה של 69 יואן שהם בערך 44 ש"ח. זאת כמובן, אם יש לכם חברים בסין, ואתם רוכשים באתר של Xiaomi. אם לא, יש לכם אפשרות לרכוש דרך אתרי קניות אחרים, אם כי הבעיה העיקרית של הסוללה הזאת היא תעשיית חיקויים ענפה (ככה זה, אפילו מותגים סיניים לא חסינים בפני חיקויים סיניים). קצת על הסוללה עצמה – יש לה קיבול של 10400mAh, שקע USB סטנדרטי אחד (לא מצאתי מידע על זרם הטעינה שלו), שקע MicroUSB לטעינה של הסוללה עצמה וכפתור Reset. באופן מאוד לא פטריוטי, החברה הסינית מתגאה שתאי הסוללות בתוך הסוללה שלהם הן בטכנולוגייה של LG וסמסונג. אישית, ההתעסקות והחשש לקבל סוללה לא מקורית, יחד עם העובדה שמדובר בסוללה שמנמנה יחסית, הופכים אותה לפחות אטקרטיבית מבחינתי.


Mi Power Bank (צילום: אתר יצרן)

אני אישית הלכתי שוב על סוללה של ANKER, מדגם Astro Slim2. מדובר בסוללה קצת שונה מהשתיים האחרות. ראשית, הקיבול שלה קטן משמעותית ועומד על 4500mAh. לשם הבהרה: סוללה ממוצעת של טלפון סלולרי בימיני היא בעלת קיבול שבין 2000 ל-2500 mAh, מה שאומר שהסוללה הזאת, תיאורטית אמורה לטעון את הטלפון שלכם קצת יותר מפעם וחצי. בפועל, בגלל שאתם ודאי רוצים להמשיך לעשות שימוש בטלפון תוך כדי הטעינה, אז זה יספיק לכם לקצת יותר מטעינה מלאה אחת. 


שקע ה-USB הסטנדרטי ב-Anker Astro Slim2 (צילום: גד גניר)

Anker Astro Slim2, שקע הטעינה של הסוללה עצמה, מוסתר בדר"כ ע"י הכבל המובנה. שימו לב, הוא אמנם נחתך מהתמונה אך הוא עדיין שם ולא ניתן לנתק אותו.

מדובר בסוללה קומפקטית. היא אמנם גדולה יותר מה-Slim Talk, אך עדיין היא דקה ואפשר לשאת אותה בכיס בנוחות. יש לה כבל טעינה מובנה עם חיבור Micro USB שחוסך לכם את הצורך בחיבור כבל בנפרד כאשר אתם מעוניינים לטעון את הטלפון שלכם. הכבל הזה משתלב בגוף הסוללה בצורה יותר חכמה מזו של הסוללה הישנה שלי ומועד פחות לפורענות. בנוסף, יש לסוללה שקע יו אס בי סטנדרטי במידה ואתם רוצים לחבר כבל משלכם. זרם הטעינה של ה-Astro Slim2 עומד על 2 אמפר לשתי היציאות יחד. אם לשפוט לפי המהירות שבה מתבצעת הטעינה, נראה שהסוללה יודעת לתת את כל ה-2 אמפר שלה במידה ואתם טוענים רק מכשיר אחד, באמצעות הכבל המובנה שלה.
כבל הטעינה המובנה, Anker Astro Slim2 (צילום: גד גניר)

קניתי את הסוללה הזאת לפני כחודשיים. למען האמת קניתי אחת לאשתי, אחת בשבילי, והמלצתי עליה בחום עליה לאנשים אחרים שהזדקקו לסוללות כאלו. למרבה ההפתעה, מסתבר שבאתר היצרן של ANKER הן כבר לא במלאי. חיפוש באיביי מעלה מכירה אחת של הסוללה הזאת במחיר שערורייתי של למעלה מ-400 ש"ח. כשאני קניתי אותה היא עוד עלתה רק 110 ש"ח. עם זאת, באפשרותכם לקנות את הדור הבא של סדרת ה-ASTRO של החברה, שזמין כעת לרכישה אם כי לצערי ב-ANKER בחרו שלא להשיק במסגרת הדור החדש סוללות חיצוניות דקות כמו ה-Astro Slim2, וכמו ה-SlimTalk. קניתם סוללה חיצונית טובה ואמינה? אשמח מאוד לשמוע עליה, כתבו לי עליה בתגובות!

3 תגובות

  1. באתר דילאקסטרים יש את הסוללה של Xiaomi ב 85 שקלים ומשלוח חינם. כמובן שהיא מקורית.

    השבמחק
  2. תודה!
    יש לך מידע בנוגע למהירות ההטענה שלה? לזרם? אם זה 1 אמפר? 2 אמפר?

    השבמחק
  3. לפי מה שאני יודע הוא 2 אמפר, אתה יכול למצוא את כל המידע פה: http://bit.ly/13wu4IU
    יש גם גרסה עם נפח קטן פי 2 ב 65 שקלים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר