כזה ניסיתי: Asus Zenfone 5 LTE

מאז פברואר, החל מרגע הכרזת סדרת ה-Zenfone, אשת הקשר שלי באסוס נאלצה לסבול הטרדות חוזרות ונשנות מצידי. זה לא שלא קיבלתי מוצרים אחרים של אסוס בתקופה הזאת, להיפך, הם שלחו אליי טאבלטים, מחשבים ניידים, ואפילו פאבלט אחד. ולמרות זאת, לפני כל מוצר שנשלח אליי הצקתי ושאלתי "מה יהיה אבל עם הזנפונים!?!?". ההצקות האלו נגמרו בשבוע שעבר, בהשקה החגיגית (והדי מאוחרת יש לציין) של סדרת הטלפונים של אסוס בישראל. בסוף ההשקה, פתחתי את השקית שמקבלים עיתונאים ומצאתי בתוכה את הדגם היקר ביותר שהושק, ה-Asus Zenfone 5 בגרסת ה- LTE(בהשאלה כמובן, אני לא סלב וזה לא אייפון). היא אמנם טענה שזה במקרה, אבל אני די בטוח שהדרך שלה להתנקם בי על כל ההטרדות היתה לתת לי את ה-Zenfone 5 בצבע סגול, הצבע היחיד במגוון הצבעים בהם מגיע המכשיר, שאותו לעולם לא הייתי בוחר בעצמי.

Asus Zenfone 5 LTE בצבע סגול (צילום: גד גניר)
                                           
אל הצבעים ואיך המכשיר הזה נראה עוד נגיע בהמשך. חשוב לי קודם להסביר מדוע המכשירים האלו סיקרנו אותי כל כך. במהלך השנה וחצי האחרונות יצא לי לבדוק שני טלפונים סלולריים של אסוס במסגרת הבלוג. האחד היה ה-Padfone 2, טלפון המגיע יחד עם תחנת עגינה המשמשת כטאבלט, והשני כפי שציינתי קודם, היה הפאבלט של אסוס, ה-Fonepad 6 Note. שניהם הותירו בי רושם לא רע, אך שניהם מכשירי נישה שלא באמת פונים אל הקהל הרחב. סדרת ה-Zenfone היא ללא ספק הניסיון הרציני והמשמעותי ביותר של אסוס להכנס לשוק הטלפונים הסלולריים. מעבר לכך, דגמי ה-Zenfone השונים לא פונים אל רמת ה-High-End, כי אם לשוק הרבה יותר תוסס ותחרותי בשנתיים האחרונות, שוק הביניים וה-Low-End של עולם הסמארטפונים. התסיסה בשוק הזה נובעת כמובן מהלגיטימיות ההולכת ומתבססת של יצרניות סיניות, המציגות מכשירים איכותיים יותר ויותר, ובמחירים אטרקטיביים.


למרות שה-Asus Zenfone 5 LTE הוא הגרסא היקרה והחזקה ביותר מבין ארבעת המכשירים שהוצגו בשבוע שעבר לראשונה בישראל, מדובר במכשיר ביניים לכל דבר. בניגוד לשלושת המכשירים האחרים (המגיעים עם מעבד מבית אינטל), גרסת ה-LTE שבדקתי (A500KL) מגיעה עם מעבד Qualcomm MSM8926 (מוכר גם בשם Snapdragon 400, מעבד שפגשתי במכשירי ביניים אחרים כאן בבלוג: ה-Desire 610 וה-One Mini 2 של HTC, וגם ה-ZTE Vec 4G) בעל ארבע ליבות במהירות הצנועה של 1.2 גיגהרץ כל אחת וזכרון RAM בנפח נדיב ביחס למתחריו בקטגוריה – 2 גיגה. הוא מגיע עם 16 גיגה לאחסון, וניתן להרחיב את הזכרון הזה באמצעות כרטיס מסוג MicroSD. גרסת האנדרואיד איתה הגיע ה-Zenfone 5  היא גרסא 4.4.2 (KitKat) אשר צפויה להתעדכן לגרסת האנדרואיד העדכנית ביותר, גרסא 5 Lollipop, באיזור חודש אפריל 2015. כמשתמע משמו, זה הטלפון היחיד של אסוס בסדרת ה-Zenfone שמגיע עם תמיכה ברשתות הדור הרביעי. יצא לי לבדוק בבלוג מכשירים בעלי מפרט מרשים ומבטיח הרבה יותר, אך במקרה של ה-Zenfone 5, נראה כי המכשיר יודע לנצל היטב את המעבד, והתחושה היא שמדובר במכשיר זריז למדי, יציב, זורם ובאופן כללי הוא בהחלט עושה את העבודה.

Asus Zenfone 5 LTE - מסך הבית (צילום: גד גניר)

אסוס שילבה ב-Zenfone 5 את ממשק ה-Zen UI החדש שלה, אותו ממשק שכבר פגשתי ואהבתי כבר ב-TF103 וב-Memo Pad 8 שלה. כבעל ניסיון ארוך עם מכשירי אנדרואיד של אסוס, אני יכול לספר לכם שהחברה הטייואנית עברה כברת דרך ארוכה בכל הקשור לעיצוב ממשקים. המכשירים הראשונים שלה הגיעו עם ממשק אנדרואיד נקי לחלוטין למעט תוספות ושינויים בודדים בלבד. במהלך השנים אסוס הוסיפה עוד ועוד אפליקציות מובנות ונגעה עיצובית בכל פינה במכשיר, עד לשנת 2014 בה החליטה לארוז את כל השינויים והתוספות האלו תחת השם Zen UI, כפי של-HTC יש את ה-Sense UI ולסמסונג יש את ה-Touchwiz. ייתכן ואמרתי זאת בעבר, אך גם אם כן, אומר זאת שוב: לדעתי ה-Zen UI נראה הרבה יותר טוב מה-Tochwiz של סמסונג, ולא פחות טוב גם ה-Sense. הוא אמנם עמוס באפליקציות, שינויים ותוספות לממשק האנדרואיד, אך המכשיר מתמודד איתו נהדר, זורם ולא מקרטע. כל אפליקציה מובנית מעוצבת לפי שפה עיצובית אחידה ונאה. אגב אפליקציות, אסוס הציפה את המכשיר באפליקציות שלא ניתן להסיר. לזכותה ייאמר שמדובר באפליקציות שנותנות ערך ברוב הזמן, אפליקציות גיבוי, שליטה מרחוק על המחשב, וגם אפליקציות המאפשרות התאמה אישית כמו Splendid המאפשרת התאמות מדוייקות של גווני המסך, או אשף השמע המאפשר לערוך שינויים באופי הצליל שהמכשיר מפיק. יש המון יצרניות שלוקחות את הממשקים הייחודיים שלהן לאנדרואיד למקום רע, מכבידות על המכשירים ובאופן כללי פוגעות בחויית השימוש. אסוס, עם ה-Zen UI שלה היא בהחלט לא אחת מהן.

Zen UI - מסך הנעילה של ה-Zenfone 5 LTE (צילום מסך: גד גניר)

Zen UI - וילון ההתראות וההגדרות המהירות - Asus Zenfone 5 (צילום: גד גניר)

Zen UI - מגירת האפליקציות - Asus Zenfone 5 (צילום: גד גניר)

בפעם האחרונה שקיבלתי מוצר לבדיקה בצבע סגול, זה היה לפני 5 שנים בערך, מצלמה קומפקטית סגולה של Canon, שעל מנת לעמוד בלו"ז, נאלצתי לקחת לבדיקה יחד איתי למילואים. ברשותכם, אחסוך מכם את ההערות להן זוכה גבר במסגרת כמו מילואים אשר שולף מכיסו מצלמה בצבע סגול. מצויד בטראומות העבר, התחלתי להשתמש ב-Zenfone תוך שאני מאחל למי שאחראי לכך שקיבלתי את המכשיר דווקא בצבע הזה, שגל אוחוסבקי יכתוב עליו טור במאקו. להפתעתי, הסתבר שהסובבים אותי לא עושים עניין כמוני מהצבע הזה, להיפך, אנשים התלהבו ממנו (בעיקר בנות, בכל זאת...) ועליי להודות שהוא באמת נראה מצוין. חלקו הקדמי שחור, כאשר יש לו "סנטר" מתחת למסך בגימור מתכתי. חלקו האחורי מגיע בצבע אחר, מתוך חמישה צבעים לבחירה (אדום, לבן, שחור, שנהב וסגול) והפלסטיק ממנו הוא עשוי נראה איכותי מאוד ונעים למגע. שתי טענות בנוגע לעיצוב החיצוני: מסגרת המסך די סטנדרטית בגודלה בצדדים, אך המכשיר עצמו ארוך מדי וקצת קשה להתרגל למימדיו. מתחת למסך נמצאים שלושה מקשי ניווט של מערכת ההפעלה אנדרואיד. באור יום הכל כשורה איתם, אך משום מה, מישהו באסוס לא טרח לחשוב שצריך לדאוג שמקשים האלו יוארו בחשיכה, כפי שזה בכל מכשיר אנדרואיד אחר בעולם. כך נוצרו מצבים רבים בהם נאלצתי למשש בחשיכה את חלקו התחתון של המסך במשך שניות ארוכות, כדי לבצע פעולות בסיסיות במכשיר. מסך ה-Zenfone 5 הוא בגודל 5 אינטש, בטכנולוגיית LED IPS וברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים. הוא נראה מצוין ולא הפריע לי לרגע שלא מדובר במסך FullHD. מצד שני, הוא לא המסך הכי בהיר שיצא לי לראות, אם כי מדובר בתופעה ששמתי לב אליה רק בהשוואה למכשירים אחרים, וזה ממש לא הגיע לרמות שזה מפריע לי בשימוש רגיל.

כפתורי הווליום וכפתור הנעילה בצד ימין של המכשיר (צילום: גד גניר)

מכסה הסוללה ניתן לפירוק, לצורך החלפת סים וכרטיס זכרון (צילום: גד גניר)

חזית המכשיר, Asus Zenfone 5 LTE (צילום: גד גניר)

הניסיון שיש לי עם מצלמות של אסוס, הוא עם המצלמות שהיא משלבת בטאלבטים שלה. עד כה, המצלמות האלו היו רחוקות מאוד מלהרשים אותי. ב-Zenfone 5 שילבה אסוס מצלמה אחורית ברזולוציה של 8 מגה פיקסל, מספר פיקסלים צנוע ביחס למכשירי High End, אך די סטנדרטי בקטגוריה בה ה-Zenfone 5 מתמודד. כחלק מהניסיון לשכנע את השוק שיש לאסוס מה להציע בתחום הצילום, היא מיתגה את טכנולוגיית הצילום שלה תחת השם PixelMaster. לא אלאה אתכם בכל הטקסט השיווקי שאסוס ואסכם זאת כך: מדובר במצלמה לא רעה בכלל, מתמקדת מהר יחסית, אך לא יוצאת דופן בביצועיה.

כן, עצרתי בצד הדרך וצילמתי קשת. אז מה?  (צילום: גד גניר)

הדברים שיש לאסוס לספר לכם על המצלמה בסדרת הזנפון (צילום: גד גניר)

דוגמא לצילום במצב עומק שדה (צילום: גד גניר)

דוגמא נוספת לצילום במצב עומק שדה, האורז הצהוב שלי עליו סיפרתי לכם לפני מספר פוסטים (צילום: גד גניר)

צילום ב-HDR (צילום: גד גניר)

צילום נוסף ב-HDR (צילום: גד גניר)

אותו צילום בדיוק, רק הפעם במצב עומק שדה (צילום: גד גניר)

צילום בחוץ באור יום (צילום: גד גניר)

סלפי שלי עם הבת שלי בחוץ באור יום (צילום: גד גניר)

צילום בחוץ באור יום (צילום: גד גניר)

צילום במצב לילה. אם תגדילו את התמונה תוכלו להבחין בגרעון שלה (צילום: גד גניר)

באסוס מתגאים בביצועי המצלמה באור נמוך ואכן התמונות יוצאות בהירות יותר מבמצלמות מקבילות, אך באופן לא מפתיע זה קורה הודות לערכי ISO גבוהים אליהם מגיעה המצלמה, מה שיוצר המון גרעון בתמונה. בין מצבי הצילום המובנים במצלמה ניתן למצוא מצב צילום עם עומק שדה (המטשטש את הרקע), מצב HDR, מצב מיוחד ללילה ועוד.


כטלפון, ה-Zenfone 5 מתפקד כמצופה. עוצמת ואיכות השמע טובים, אם כי לא מדהימים. הייתי שמח לעוד כמה דציבלים ברמקול, לשיחות בזמן נהיגה, אם כי בהחלט לא מדובר במשהו שלא ניתן לחיות איתו.

אסוס בחרה לצייד את ה-Zenfone 5 LTE בסוללה קבועה בקיבול של 2110 mAh. זהו קיבול צנוע יחסית לנהוג בשוק, אך במצב רגיל, בשימוש סטנדרטי, הסוללה הזאת תחזיק לכם מעמד כמעט יום שלם. אני לא חסיד גדול של מצבי חיסכון בסוללה מאחר ואלו לרוב מנתקים את קישוריות הרשת כאשר המסך כבוי. אסוס מאפשרת בחירה במצב סוללה אופטימלי שאינו מנתק את החיבור לאינטרנט, וגם לא ממש משפיע על תפקוד המכשיר. בימים בהם עשיתי שימוש במצב הסוללה הזה, הצלחתי להגיע לסוף היום עם 20% סוללה נוספים, הישג מרשים ללא ספק.
 
מצבי חיסכון  בסוללה, Asus Zenfone 5 LTE (צילום: גד גניר)

ציינתי זאת כבר קודם, מדובר במכשיר היקר ביותר מבין מגוון המכשירים שאסוס השיקה בישראל. מחירו עומד על 1349 ש"ח. מרגע הקמת הבלוג הזה, והאמת שגם לפני כן, לא פגשתי טלפון שנותן תמורה כל כך גבוהה לעלות שלו, וכל זה מגיע ממותג מוכר וידוע. זו לא הפעם הראשונה שאני מגיע למסקנה שכזאת לגבי מכשיר של אסוס, אך הפעם זה בולט באופן מיוחד. התקופה הארוכה שבין ההכרזה בחו"ל על המכשירים האלו, ועד שהגיעו לישראל היתה בדיוק התקופה בה סמארטפונים סיניים הפכו לאופציה לגיטימית לקנייה, והתהייה שלי בזמן שהמתנתי להגעתו של ה-Zenfone היתה אם זה לא מאוחר מדי מבחינתה של אסוס, וכיצד היא תצליח להתחרות בשוק כה תחרותי ואכזרי, בו למחיר נמוך יש חשיבות כל כך מכרעת. ניסיתי בתקופה האחרונה לא מעט מכשירים סיניים: ה-Amoi a920, ZTE Vec 4G, Meizu VX4 ואחרים, כולם בטווח מחיר של 100 ש"ח פלוס מינוס ממחירו של המכשיר הזה, ומאף אחד מהם לא הצלחתי להתלהב, ולהיקשר אליו כמו שנקשרתי למכשיר הזה. אני אפילו אלך רחוק יותר, אם מישהו היה מציע לי להחליף את הגלאקסי אס 4 שלי ב-Zenfone 5 LTE, הייתי הולך על ה-Zenfone מבלי להתלבט בכלל. לכן, גם אם לקח לו יותר מחצי שנה להגיע לישראל, אני יכול להגיד בבטחון שה-Zenfone 5 LTE מציע חויית שימוש שטרם נראתה עדיין במכשירים אחרים במחיר הזה, ואף בכמה מכשירים שנמכרים במחירים גבוהים יותר.

30 תגובות

  1. אבל איפה קונים? באתר הרשמי של אסוס ישראל אין אזכור לסדרה בכלל, האם חייבים לרכוש מחנויות ״צד שלישי״?

    השבמחק
  2. יש למכירה ברשת באג ובאתר ייעודי של אסוס ישראל.

    לגד: ראשית, תודות על הביקורת שלה חיכיתי מאז שהמכשירים האלה הוכרזו - היא חשובה לי הרבה יותר מהביקורות של Cnet ושאר אתרי הטכנולוגיה (שכבודם במקומם מונח).
    שנית, שאלה - כמה חשוב לדעתך להוסיף את ה - 450 ש"ח בשביל ה - LTE? או שמדובר בהבדלים משמעותיים אחרים בין הגרסה הזו ל - 5 ה"רגיל"? אני יודע שהמפרט שלהם לא זהה, אבל תהיתי אם ידוע לך אם יש הבדלים מעשיים בין הגרסאות.
    כמו"כ, הבנתי שה - 5 הרגיל מגיע עם 4.3. האם ידוע לך אם הינו בר שדרוג ל - 4.4.?

    השבמחק
    תשובות
    1. למיטב הבנתי ההבדל במחיר נעוץ בעובדה שאינטל מסבסדים את מחיר המעבד לאסוס ומכיוון שדגם ה LTE בא עם מעבד של קוואלקום ההבדל במחיר גדול יחסית.

      מחק
  3. כולכם צודקים:)
    אכן - ניתן לקנות את המכשירים האלו (או שבקרוב ניתן יהיה, לא סגור על זה) ברשת באג. כמו כן, ניתן להרשם למכירה המוקדמת בלינק הזה: http://asustore.co.il/
    לא ניסיתי את הדגם שאינו LTE, אך ממה ששמעתי והבנתי, חיי הסוללה שלו פחות מרשימים מאלו של דגם ה-LTE. מקווה שיזדמן לי מתישהו להתנסות גם בגרסא של אינטל ולדעת בוודאות.
    בכל אופן - עניין ההבדל במחיר הוא בדיוק כפי שרשם המגיב האלמוני (שהגיב לאלמוני, שהגיב לאלמוני :) ). מנכ"ל אסוס ישראל הודה זאת בעצמו באירוע ההשקה. אינטל מסבסדת את מחירי המעבדים עבור אסוס, כדי לחדור לשוק המעבדים הסלולריים, מה שמוזיל את עלותו הכללית של המכשיר. דגם ה-LTE מכיל מעבד של קוואלקום (לא יודע אם לאינטל אין מעבד שתומך ב-LTE או שהיא סתם לא מעוניינת לסבסד אותו) ולכן מחירו גבוה משמעותית משל האחרים. מצד שני, עדיין יחסית לקטגוריה בה מתמודד הזנפון 5 ולתמורה אותה הוא נותן, מחירו מאוד מאוד תחרותי.

    השבמחק
  4. היי גד הבלוג שלך מאוד עזר לי ורציתי לדעת אם את יודע משהו על ה zenfone 6 ואם הוא טוב . יש לי גלקסי 4 ואני מתלבט איזה יותר כדאי לי לקנות . תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה :)

      כמו שכתבתי, מאוד נהניתי מהזנפון 5, ובהחלט הייתי שמח להחליף את הגלאקסי אס 4 האישי שלי במכשיר הזה. את הזנפון 6 לא יצא לי לבדוק לעומק, אז קצת קשה לי להגיד לך בוודאות מה טוב יותר, אך אני יכול להגיד לך שבמובנים מסוימים לגלאקסי אס 4 יש עדיין מה להציע, בראש ובראשונה מצלמה טובה יותר. בכל אופן, בבחירה בין גלאקסי אס 4 לזנפון צריך להחליט קודם אם אתה בכלל רוצה טלפון רגיל, או שאתה רוצה פאבלט.

      מחק
  5. אם היו שואלים אותך zenfone 5 LTE או zenfone 6 מה היית בוחר?

    השבמחק
    תשובות
    1. הייתי אומר שלא ניסיתי את הזנפון 6 ולכן טיפה קשה לי לחוות עליו דיעה :)

      ממה שאני יודע ושמעתי, יש לו מצלמה טובה יותר מזו של הזנפון 5, וסוללה גדולה יותר, אך זה מתבקש מאחר ומדובר בפאבלט. מצד שני, מאחר ובדקתי את דגם ה- LTE, אין לי ניסיון עם מעבדי אינטל.

      ממה שקראתי, הזנפון 6 הוא מכשיר מצוין, כך שהשאלה שאתה צריך לשאול את עצמך קודם היא האם אתה מעוניין בפאבלט או בטלפון רגיל.

      מחק
  6. אני חי בבנגקוק ויש לי זנפון 6 מהשבוע שהוא נחת כאן (יוני 2014). זה הנייד הכי טוב שהיה לי אי-פעם במושגים של עלות/תמורה. למי שמעוניין, שימו לב שבוא בא בשני דגמים שונים מעט. הזול עם מעבד זהה לזנפון 5. והיקר יותר (שהפסיקו למכור אותו בתאילנד) עם מעבד 2 גה"צ.

    אגב, במהלך שבעת החודשים מאז הקניה, רכשתי 6 מכשירי זנפון 5 למשפחה וחברים (רק אחד מהם LTE) וכולם מרוצים לגמרי.

    ותודה על הסקירה המדוייקת

    bangkok.tower@gmail.com

    השבמחק
    תשובות
    1. היי,
      היכן ניתן להשיג את ZenFone 6 עם המעבד החזק ומה העלות שלו?
      תודה

      מחק
  7. היי גד,
    תודה רבה על הבלוג המועיל, מה לגבי כיסוי קשיח בסגנון אוטרבוקס לזנפון 5 ? למיטב הבנתי אוטרבוקס מייצרים רק עבור הגדולים (אפל, סמסונג, סוני).
    תודה שוב

    השבמחק
    תשובות
    1. צודק, אוטרבוקס מייצרים בעיקר קייסים עבור דגמים פופולריים של יצרניות גדולות. למיטב ידיעתי הם לא מייצרים קייסים לטלפונים של אסוס. האמת שלא ערכתי מחקר בנושא אבל הסיכויים שמותגי קייסים גדולים מייצרים עבור אסוס הוא די קלוש.

      מחק
  8. שבוע טוב גד
    אני מתלבט וחסר אונים בין LG G2 שעלה כ 2100 ש"ח לבין האסוס zanphon 5 lte יש לי כיום אייפון 4 ישן ואיטי .

    תודה רבה

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נתנאל!
      שניהם מכשירים מצוינים, אבל אם הייתי צריך לבחור כיום על איזה מכשיר ללכת מבין השניים, סביר מאוד להניח שזה היה ה-G2. המכשיר של LG הוא מכשיר טוב יותר מבחינת מצלמה, סוללה, ומהירות כללית.

      מחק
  9. שבוע טוב גד,
    ראשית תודה רבה על הסקירה המוצלחת והידידותית -בזכותך קניתי את המכשיר ואין ספק שהוא בהחלט עונה על הציפיות עם אותן השגות שצינת.
    רק משום מה אני לא מצליח להגדיר את הדוא"ל שלי בתוך תיבת הדואר המובנת בנייד אלא רק ע"י הורדת האייקון של GMAIL. יש לך מושג מדוע זה קורה?
    תודה רבה,
    נאור

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי האמת להגדיר את דואר הג'ימייל שלי בתיבה הרגילה של הדואר של אסוס, מאחר ואני נוהג להשתמש באפליקציית ג'ימייל. זו תופעה מוזרה, אבל אם במקרה ייפול לידיי עוד מכשיר מהסוג הזה או מהסדרה הזאת, מבטיח לבדוק ולעדכן.

      מחק
  10. תודה רבה על הסקירה הבהירה והמוצלחת. אני מתכוון כנראה לקנות את המכשיר ( למרות התלבטות עדיין אם להוסיף עוד ולקנות נקסוס 5 ) אך שמתי לב כי הוא מגיע בלי חיישן GYRO. על מה בעצם זה משפיע? איך זה בא ליידי ביטוי והאם זה משפיע על אפליקציות ריצה למיניהן? תודה מראש

    השבמחק
  11. שלום לך , הייתה ממליץ לי לעבור מגלקסי 5ס לזינפון 5?

    השבמחק
    תשובות
    1. חס וחלילה. עם כל ההערכה לערך המצוין שנותן הזנפון 5 למחירו, גלאקסי אס 5 הוא בפירוש מכשיר טוב יותר. אם יש ברשותך גלאקסי אס 5, לא רואה סיבה לוותר עליו ולקנות במקומו זנפון 5.

      מחק
  12. שלום גד,
    האם ידוע לך מתי תתחיל המכירה של הזנפון 5 החדש (זנפון 2) בישראל?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין לי מושג, אם לשפוט לפי הזמן שלקח להביא את הדור הקודם של מכשירי הזנפון, הייתי ממליץ מאוד להתאזר בסבלנות.

      מחק
  13. גד שלום,
    אם היית משווה את הזנפון לנקסוס 5, מה עדיף?

    השבמחק
  14. שלום גד
    מתלבט בין LG 3 BEAT לבין הזנפון 5
    מה דעתך?

    השבמחק
  15. הי
    כיצד לדעתך אפשר לעשות צילום מסך בזנפון,

    השבמחק
  16. הי
    כיצד לדעתך אפשר לעשות צילום מסך בזנפון,

    השבמחק
  17. הי תודה על הסקירה והתגובות
    אני גם רוצה כזה
    מצאתי אותו בעלות של 904 ש"ח - 16 ג'יגה
    אבל איך אני יוכל לדעת מה הדגם ?
    האם תודה
    כדאי להשקיע עוד כ 200 שח ל- LG G2/3/4 ?
    תודה
    מיכאל

    השבמחק
  18. איך אני יכול להוריד ולהעביר תמונות מה zenfon5 למחשב? אני מחבר ורואה רק 2 ספריות??? ולא רואה את ספריות התמונות. תודה מראש לעזרה

    השבמחק
  19. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  20. שלום גד,
    בין טלפון זה לטלפון Asus Zenfone 2 Laser ZE500KL (שהוא גרסה חדשה יותר), במה היית בוחר?
    אוהב לקרוא את הבלוג ונהנה מהכתיבה שלך!
    תודה מראש

    השבמחק
    תשובות
    1. אמנם לא ניסיתי את הלייזר, אבל אינטואיטיבית הייתי הולך עליו כי הוא חדש יותר. ותודה :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר