כזה ניסיתי: Meizu MX4 Pro

שאלה אחת חזרה על עצמה שוב ושוב בהשקה של ה-Meizu MX4 בישראל לפני חצי שנה: "אתם מביאים גם את ה-Pro נכון?". זה לא שלקח יותר מדי זמן ל-MX4 להגיע לישראל, פשוט פער הזמן בין ההכרזה עליו, לבין ההכרזה על ה-MX4 Pro היה קצר במיוחד, חודש בלבד. כך יצא שבשבוע שבו הנחתי לראשונה את ידיי על מכשיר הדגל החדש של Meizu, כל אתרי החדשות בחו"ל עסקו כבר בגרסה המתקדמת והמשודרגת שלו. לפני כחודש בדקתי כאן את המכשיר הזול ביותר שהחברה מציעה בישראל, ה-Meizu M1 Note וכעת מגיע תורו של המכשיר היקר והמתקדם ביותר שלה, רגע לפני שמכריזים רשמית בחו"ל על דור ההמשך, ה-MX5.

Meizu MX4 Pro (צילום: גד גניר)


בניגוד לשני המכשירים האחרים של Meizu שבדקתי, ה-MX4 Pro מוותר על שירותיה של מדיהטק הטייוואנית, ומגיע מצויד במעבד של סמסונג. סמסונג אינה שחקן גדול בשוק מעבדי המובייל העולמי, אבל פה ושם יצרניות סיניות בוחרות במעבדים שלה, כך עשתה בעבר Xtreamer בגיחה שלה לעולם הסמארטפונים, וכך עשו גם ZTE ולנובו בחלק ממכשיריהן. אפילו Meizu עצמה עשתה שימוש במעבד מבית סמסונג ב-MX3 שלה לפני כמעט שנתיים. הפעם, המעבד שנבחר הוא Exynos 5 Octa 5430  מעבד בעל 8 ליבות: 4 מהן פועלות במהירות 2 גיגהרץ, ו-4 נוספות במהירות של 1.5 גיגהרץ. את המעבד הזה פגשתי גם ב-Samsung Galaxy Alpha, והוא גם קיים ב-Galaxy A7, אחיו הגדול והחזק יותר של ה-A5 אותו גם בדקתי במסגרת הבלוג. אל המעבד הזה שידכה מייזו זכרון RAM בנפח אופייני למכשירי דגל, 3 גיגה, וזכרון האחסון במכשיר שאני בדקתי הגיע בנפח של 32 גיגה. החומרה הזאת מריצה את מערכת ההפעלה FlyMe, גרסתה הייחודית של Meizu לאנדרואיד, כאן בגרסא 4.4.4, כאשר ההערכות הן שעדכון לגרסת Lollipop אמור להגיע בזמן הקרוב מאוד.



וילון ההתראות המתקדם של ה-Meizu MX4 Pro (צילום: גד גניר)


כמו שני מכשירי Meizu הקודמים שבדקתי, גם כאן חויית השימוש היא חלקה וזורמת מאוד. האפליקציות נפתחות במהירות טובה, אם כי לא מרשימה בצורה יוצאת דופן. לזכותו של ה-MX4 Pro ניתן להגיד שהוא מתחמם פחות מה-MX4. אל תצפו למכשיר שנשאר צונן בעת שימוש אינטנסיבי, אבל ביחס לקודמו יש כאן שיפור ניכר. שני באגים בהם בכל זאת יצא לי להתקל היא נטייה של המכשיר שלא להגיב כשרוצים לפתוח אותו. זה לא קורה הרבה, וגם כשזה קורה צריך להמתין שנייה או שתיים ואז זה מסתדר. בעיה אחרת קשורה למקלדת TouchPal שנוספה ל-MX4 Pro באחד מעדכוני התוכנה שקיבל. משום מה ההתקנה שלה גורמת למקלדת גוגל לקרוס, ולכפתורי הווליום הפיזיים שלא לתפקד. הסרתי את TouchPal והכל הסתדר. גם כן Pal. בעיית הניווט שאפיינה את ה-M1 Note לא קיימת כאן, הודות לעובדה שמדובר במעבד שונה, והניווט עם המכשיר עובד מצוין.

ועכשיו בכל פעם שמישהו יחפש בגוגל Meizu MX4 Pro, אחת התמונות שתופיע לו תהיה התמונה הזאת, עם הבלוג שלי על המסך (צילום: גד גניר)


למי שטרם יצא לו להכיר, FlyMe זוהי מערכת הפעלה שנראית שונה מאוד מהשטנץ האנדרואידי הרגיל. הגלילה בה חלקה מאוד, ב-Launcher המובנה, בדומה לאייפון, אין מגירת אפליקציות, אם כי ניתן להציב ווידג'טים במסכי הבית. המכשיר תומך במחוות אצבעות כמו הקשה לפתיחה (בדומה למכשירי LG ו-HTC) ומחוות נוספות לפתיחה של אפליקציות ספציפיות. לצד היתרונות הקבועים יש כאן גם את החסרונות הקבועים כמו השליטה הבסיסית בלבד בעוצמת השמע. כפתורי הווליום מאפשרים שליטה קונטקסטואלית בלבד, כלומר, רק באפליקציה הפתוחה, ולא ניתן לעבור בקלות לשליטה על עוצמת השמע הכללית, להתראות, ועוד. בנוסף, Meizu לא עושה שימוש בכפתורי הניווט האופייניים לאנדרואיד, פיזיים או וירטואליים, הם פשוט לא שם. יש כפתור שמחזיר (כמו באייפון) אתכם ישירות למסך הבית וזהו. כפתור ה"חזור" מופיע בהתאם לצורך, או לחילופין כדי לבצע את פעולת החזרה ניתן להחליק את האצבע על כפתור הבית  וזה יעשה את אותה פעולה. האפשרות הראשונה מכוערת ויזואלית, האפשרות השניה פחות נוחה ולא תמיד מצליחה.

ב-MX4 Pro עברה Meizu לגודל מסך סטנדרטי ופופולרי בקרב יצרניות רבות, 5.5 אינטש. המסך הזה מציג רזולוציה של 2560 על 1530 פיקסלים, דהיינו, רזולוציית 2K, כנהוג במכשירי דגל מודרניים. המסך נראה מצוין, מציג גוונים נאים ובהיר במידה מספקת. ההגדלה במסך באה לידי ביטוי בעיקר ברוחב שלו, וזה משפיע לרעה במידה מסויימת על נוחות האחיזה. בנוסף, ייתכן וזה קשור לעובדה שעברתי אליו מ-Galaxy S6 Edge, אך שולי המסך היו חדים מדי ולא נעימים למגע. כמו כן, תחושה דומה יש בחלקו האחורי, כאשר הפרש גדלים זעיר בין מכסה הסוללה לגוף המכשיר מפריע לאחיזה שלו בכף היד. אם דיברתי על חלקו האחורי, קשה מאוד להבחין באיזשהו הבדל בינו לבין ה-MX4, הם פשוט נראים זהים.

Meizu MX4 Pro (צילום: גד גניר)


מבט מקרוב על מסגרת המסך (צילום: גד גניר)


Meizu MX4 Pro מאחור, זהה ל-MX4 (צילום: גד גניר)


ההבדל היחיד שקל להבחין בו הוא בחלק הקדמי. את כפתור המגע עם המעגל הלבן הקטן החליף כפתור בית גדול, מלבני עם קצוות מעוגלים המשמש גם כקורא ביומטרי. הקורא הזה עושה עבודה מצויינת. הוא גדול ורחב, ומזהה את האצבע ללא בעיות מיוחדות ובזריזות, כפי שמצופה מסורק שכזה. למען הסר ספק, הסורק הזה דומה בפעולתו לזה הקיים במכשירי אפל החדשים וב-Galaxy S6, ולא דורש החלקה של האצבע כמו ב-Galaxy S5

ב-Meizu שמרו את כל טעויות הגיור של המכשיר לממשק סריקת טביעת האצבע (צילום: גד גניר)


כמו ב-Note M1, השמע ברמקול ובאפרכסת עושים את העבודה, אך לא מתבלטים במיוחד. ניתן בהחלט לבצע איתו שיחה ברכב נוסע, והוא מציג עוצמה ואיכות שמע שמזכירים מאוד את אלו של ה-Galaxy S6 וה-S6 Edge. גם כאן תוכלו למצוא את האקולייזר הנהדר של Meizu העונה לשם Dirac HD. בקצרה, ה-MX4 Pro מספק חוויית שמע איכותית מאוד, טובה יותר מחלק גדול מהמכשירים שבדקתי במסגרת הבלוג.

החלק התחתון של ה-Meizu MX4 Pro (צילום: גד גניר)


המצלמה של ה-Meizu MX4 Pro זהה לזו הקיימת ב-MX4, מצלמה ברזולוציה של 20.7 מגה פיקסל המסוגלת לצלם וידאו באיכות 2K. עם זאת, ביצועיה כאן טובים בהרבה. אני מניח שמקורו של השיפור בביצועים טמון בעדכוני תוכנה ששיפרו בעיקר את מהירות המיקוד של המצלמה. השיפורים לא הפכו את מהירות המיקוד למשהו שמזכיר את המצלמה הנפלאה ב-S6, והיא עדיין מתקשה בהתמודדות עם אובייקטים נעים במהלך הצילום אך השיפור הוא באמת משמעותי ביחס למכשיר הקודם. אם לסכם סוגיה זו, עם ה-MX4 Pro היה לי קל יותר להפיק תמונות איכותיות לעומת ה-MX4, למרות שחומרתית מדובר במצלמות זהות.

http://www.hafizim.co.il/2015/05/meizu-mx4-pro.html
Posted by ‎חפיצים‎ on Saturday, May 30, 2015

לנוכח ביצועי הסוללה הנהדרים של ה-Meizu M1 Note פיתחתי ציפיות גבוהות במיוחד לגבי ה-MX4. הציפיות האלו קיבלו חיזוק מההבטחות של Meizu כי המסך האיכותי אמור להיות חסכוני במיוחד בחשמל. בנוסף, הסוללה ב-Meizu MX4 Pro היא הסוללה הגדולה ביותר הקיימת במכשירי Meizu, בקיבול של לא פחות מ-3350mAh (לא ניתנת לפירוק או החלפה). שימוש במכשיר לאורך כמה ימים הוביל אותי למסקנה המאכזבת שהמכשיר הזה, מבחינת אורך חיי הסוללה, מזכיר יותר את מכשירי ה-MX הקודמים (שלא הרשימו במיוחד) ופחות את ה-M1 Note. בשימוש סטנדרטי, הסוללה התרוקנה לי לחלוטין באיזור השעה 17:30. בשימוש יותר אינטנסיבי, התחלתי לחפש מטען בשעות הצהריים המאוחרות. לא מדובר בנתון גרוע, אולם ביחס לציפיות ממכשיר עם סוללה בקיבול כזה, זה מאכזב.

מחירו של ה-Meizu MX4 Pro עומד על 2099 ש"ח לגרסה עם נפח האחסון הקטן יותר, 16 גיגה. גרסת ה-32 גיגה עולה 2399 ש"ח. בשתי הגרסאות, כמנהגה של Meizu, לא ניתן להרחיב את הזכרון באמצעות כרטיס, מה שהופך את הגרסה הזולה יותר לפחות אטרקטיבית. ה-MX4 Pro הוא מכשיר פרימיום במונחי מכשירים סיניים, אך בהחלט לא הייתי שם אותו בהשוואה מול מכשירים כמו ה-G4, ה-M9 או ה-S6. עם זאת, גם בהשוואה למכשירי הדגל של שנהשעברה, הוא לא מציג אלטרנטיבה משתלמת במיוחד מבחינת מחיר, בטח כשמכניסים למכלול השיקולים את העובדה שלא ניתן להרחיב בו את הזכרון. לפיכך, כמו ה-MX4, ה-MX4 Pro יכול לספק חויית שימוש מצויינת וייחודית, אך במחירו הנוכחי התחרות שניצבת בפניו מאוד לא קלה.

המכשיר נמסר לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug.

3 תגובות

  1. תודה על הביקורת אבל מה עם חסרונות ?
    בביקורת הקודמת שלך על הmx4 לא רשמת דבר וחצי דבר על כך שהמכשיר נוטה מאוד להתחמם כולל רצועת מתכת מקיפה אותו ומתחממת, ובכלל על הקשר של זה לנוחות השימוש ולקחת בישראל. יש על זה מחר ביקורות ודווקא פה אין התייחסות?

    השבמחק
  2. בקיץ בישראל - המכשיר יהיה חם ובלתי נסבל. מציינים את זה הרבה ביקורות. חפשו mx4 heat test ביוטיוב

    השבמחק
  3. סידרו את כפתורי הווליום הם עובדים בכל מצב נתון. מכשיר פצצה אגב.יש לי אותו שבועיים.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר