כאלו השויתי: Samsung Galaxy S6 Edge ו-HTC One M9

כמו שנה שעברה, גם השנה, השוק הישראלי נושא את עיניו לארבע יצרניות: סמסונג, LG, HTC, וסוני. השנה, סוני בחרה להשיק את ה-Z4 שלה רק לשוק היפני, ו-ה-LG G4 ינחת רשמית על אדמת ארץ הקודש רק ביום שלישי הקרוב. רגע לפני שזה קורה, יצא לי לבלות עם ה-HTC One M9 ועם ה-Samsung Galaxy S6 Edge, בו זמנית למשך מספר ימים. החלטתי שלא להמתין ל-G4, ולנסות ולבחור את המכשיר המועדף עליי מבין השניים שמיטב כספכם יוכל לקנות כרגע בישראל. בדקתי כרגיל כל אחד מהם בפני עצמו, אך בחלק מהמקרים העברתי את שניהם את אותם מבחנים כדי לבדוק מי עדיף מבין השניים בכל אחד מהפרמטרים.

HTC One M9 ו-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)



ביצועים - תיקו
ברמת המפרט הטכני, שני המכשירים מציגים מעבדים מתקדמים בעלי מעבדי 8 ליבות. בעוד סמסונג בחרה מעבד מקורי משלה, HTC הלכה על ה-Snapdragon 810 , מעבד שהצליח למשוך תשומת לב גדולה יותר מהרגיל, אבל מהסיבות הלא נכונות. השמועות שחזרו על עצמן יותר מכל התייחסו להתחממות של המעבד. זכרון ה-RAM המינימלי הנדרש ממכשיר דגל מבוסס אנדרואיד בשנת 2015 עומד 3 גיגה, וזה בדיוק מה שמציעות סמסונג ו-HTC. במשך שנים סמסונג סבלה מתדמית בעייתית בכל הקשור למהירות המכשירים שלה, ביחס למתחרות. השנה היא ביצעה עבודת שיפוץ רצינית לממשק שלה, Tochwiz, קיצצה אותו היכן שצריך והפכה אותו לקליל וזריז. על HTC עבר תהליך דומה בגרסאות ה-Sense האחרונות שלה, ולפני כשנה, ה-One M8 סיפק את חויית השימוש הזריזה ביותר מבין ארבעת המכשירים שבדקתי. הרצתי את מבחן הביצועים Antutu על שני המכשירים, והתוצאה שהתקבלה הצביעה על פער רציני לטובת ה- Samsung Galaxy S6 Edge. בפועל, בתחושה האישית, המכשירים זהים כמעט לחלוטין בתגובה שלהם ובמהירות בה נפתחות בהם אפליקציות (להוציא את אפליקציית המצלמה, עליה אדון בהרחבה בהמשך). משדרגי סמסונג יהנו משיפור משמעותי בתחושת המהירות של המכשיר. משדרגי HTC יבחינו בשיפור, אבל מינורי. גם בגזרת ההתחממות, התחושה היא שאמנם ה-HTC One M9 נוטה להתחמם יותר, אבל גם הגלאקסי אס 6 אדג' לא נשאר קריר בעת שימוש אינטנסיבי

תוצאות מבחן הביצועים Antutu: מימין Samsung Galaxy S6 Edge, משמאל HTC One M9


מסך - Galaxy S6 Edge
במבט על הנתונים היבשים של המסכים, ישנו מנצח ברור, ה-Galaxy S6 Edge, בזכות רזולוציה כפולה מזה של ה- HTC One M9. אז נכון, במשך חודשים אני חוזר וטוען שאין צורך ברזולוציה כל כך גבוהה בשימוש יומיומי, שהיא מכבידה על חומרת המכשיר, שהיא מכבידה על הסוללה, ובמסכים בגודל 5 אינטש ממילא לא ניתן לחוש בהבדל. כל זה נכון עד שמביטים בתמונות ברזולוציה גבוהה, כמו אלו שצולמו במצלמת המכשיר. במצבים כאלו הרזולוציה המטורפת באה לידי ביטוי ואין מה לעשות, התמונה נראית משמעותית טוב יותר. מעבר לכך, מאחר ומדובר בבלוג שלי, אני נותן להעדפות האישיות שלי להשפיע על התוצאות, ומה לעשות, אני חובב מסכי Super AMOLED, עם הצבעוניות העזה והשחור העמוק. שני המסכים מתפקדים טוב תחת השמש, אם כי במכשיר של סמסונג המסך נכנס למצב יום, הגוונים משתנים מעט והרבה יותר קל להבין מה הולך על המסך ולהשתמש במכשיר בצורה הזאת. לפיכך, המנצח בסעיף הזה הוא ללא ספק, ה-S6 Edge.
HTC One M9 ו-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

עיצוב ונוחות שימוש - Galaxy S6 Edge
מזה שלוש שנים, HTC מעדכנת את העיצוב של המכשירים שלה בצורה מאוד עדינה, ומשתדלת לא לשנות יותר מדי את העיצוב היוקרתי שהעניק לה המון מחמאות והערכה. העניין הוא שלאחר שלוש שנים, במיוחד במצב שבו אין חידושים מסעירים מדי ברמה הטכנולוגית או ברמת ה-UI, מצופה שיצרנית תחדש לפחות בעיצוב החיצוני. אז נכון, HTC ניאותה סוף סוף להעביר את כפתור הנעילה מהחלק העליון של המכשיר, למיקום הגיוני הרבה יותר - צד ימין, אבל מצד שני, בניסיון ליצור איזשהו בידול מהדגמים האחרים, התעקשו שם על תוספת למסגרת המכשיר שבפועל יוצרת הפרש גבהים. ההפרש הזה מכער קצת את המכשיר והופך אותו לטיפה פחות נוח לאחיזה מקודמיו. גם סמסונג לא חפה מטעויות. אם HTC זכתה בשנים האחרונות למחמאות, העיצובים שסמסונג מציגה בשנים האחרונות זכו להמון ביקורת, בעיקר בגלל השימוש הנרחב בפלסטיק, חלקי פלסטיק בגימור כאילו מתכתי, ופלסטיק בגימור דמוי עור. האס 6 ובייחוד האס 6 אדג' נראים כמו הנקודה שבה לסמסונג נמאס לחטוף את הביקורת הזאת. מעטים המכשירים שמושכים יותר תשומת לב מהאדג', ולדעתי האישית מדובר במכשיר היפה ביותר בשוק כיום. כאמור, לעיצוב המרשים הזה יש מחיר בשימושיות: המסגרת החיצונית דקה מדי, ולא מאוד נוחה לאחיזה, וגם הכפתורים הממוקמים עליה אינם נוחים במיוחד לשימוש. לאי הנוחויות ששני המכשירים מציבים למשתמשים ניתן להתרגל בקלות ובתוך זמן קצר. לכן, הדילמה בין המכשירים בנושא הזה היא בעיקר דילמה סובייקטיבית לגבי איזה מכשיר יפה יותר. אם בשנה שעברה, ה-One M8 היה המלך הבלתי מעורער בנושא הזה, השנה, לדעתי לפחות, סמסונג ניצחה בהתמודדות הזאת.

מצלמה -Galaxy S6 Edge
ברוב הסעיפים בהשוואה הזאת, הפער, אם קיים בין המתמודדים הוא מינורי. כאן המצב שונה. ל- HTC One M9 יש מצלמה לא רעה, אך ל-Samsung Galaxy S6 Edge יש מצלמה מדהימה, לא פחות מזה. אפליקציית המצלמה נפתחת מהר יותר, יודעת להתמקד הרבה יותר מהר, התמונות חדות ומציגות גוונים וחשיפה מושלמים, הטווח הדינאמי (היכולת של המצלמה להתמודד עם ניגודיות גבוהה בין איזורים מוארים מאוד ואיזורים חשוכים מאוד, והיכולת להציג תמונה מפורטת גם באיזורים חשוכים) בסמסונג טוב באופן משמעותי מזה של ה-HTC. קוראים את ההשוואה הזאת רק כדי להשתכנע שלקנות את ה-HTC One M9 זו החלטה טובה? אתם יכולים להיות רגועים, המצלמה של ה-HTC תוציא לכם יופי של תמונות. מצד שני, אם תקלעו לויכוח עם בעל גלאקסי אס 6 למי יש מכשיר יותר טוב, כשתגיעו לנושא המצלמה, ותרו מראש.


השוואת ביצועי מצלמות
Posted by ‎חפיצים‎ on Wednesday, May 20, 2015


סאונד - HTC One M9
אחת המקומות בהם HTC מצטיינת בשנים האחרונות באופן די קבוע הוא תחום הסאונד. ב-M9, כמו בשני הדורות שבאו לפני, HTC בחרה למקם שני זוג רמקולים אשר מופנים קדימה ומייצרים איכות סאונד מצויינת. סמסונג לעומתה בחרה לעשות שימוש ברמקול בודד בחלקה התחתון של המסגרת. הרמקול הזה נשמע לא רע, אבל אם משווים בין שני הרמקולים ישנו הבדל לטובתו של ה-HTC One M9. עוצמת השמע שמפיקים שני המכשירים זהה, אך בשל הפער לטובתו באיכות השמע, ה-M9 מנצח בהיבט הזה.

סוללה - HTC One M9
חיי הסוללה הוא תחום שבו שני המכשירים בהתמודדות הזאת לא מציגים נתונים מרשימים בצורה יוצאת דופן, אך גם לא מפשלים שם. שניהם לא מצליחים לשרוד יממה שלמה, אך מסוגלים להחזיק מעמד במשך יום עבודה שלם בשימוש סטנדרטי. בדפוס השימוש שלי, המכשיר של HTC הצליח להחזיק מעמד בין 45 דקות לשעה בממוצע יותר מהמכשיר של סמסונג. על הנייר זה לא נשמע הרבה, אבל במציאות, 45 דקות נוספות של פייסבוק/טוויטר/וואטסאפ/אינסטגרם יש ערך שקשה לוותר עליו.

HTC One M9 ו-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


אנשים שמתלבטים בין מכשיר שעולה 3900 ש"ח, למכשיר שעולה 4300 ש"ח, לא באמת מייחסים למחיר חשיבות גבוהה במיוחד. זו גם הסיבה, שאישית, אם הייתי נדרש לבחור אחד מבין שני המכשירים, סביר להניח שהייתי הולך על היקר יותר, ה-Samsung Galaxy S6 Edge. בסה"כ שני המכשירים מציגים ברוב הסעיפים ביצועים דומים: שני המכשירים מהירים מאוד, המסך של סמסונג טיפה מרשים יותר, אבל גם זה של HTC לא רע בכלל, הסאונד של ה-HTC One M9 קצת איכותי יותר, וגם הסוללה שלו מחזיקה קצת יותר זמן מעמד. ולמרות זאת, שני דברים מטים מבחינתי את הכף לטובת סמסונג. בראש ובראשונה, המצלמה. HTC בחרה לוותר על טכנולוגיית האולטרא פיקסל במצלמה הראשית, וללכת על מצלמה יותר סטנדרטית, בעלת רזולוציה של 20 מגה פיקסל. אני אישית תליתי המון תקוות במצלמה הזאת, אך בסופו של דבר  בהתמודדות מול המצלמה של ה-Galaxy S6/S6 Edge, היא נמצאת בעמדת נחיתות. המצלמה של ה-Galaxy S6 היא מהמצלמות הטובות ביותר שיצא לי לעשות בהן שימוש. עד כאן הפרטים היבשים.

HTC One M9 ו-Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


בבחירה של טלפון סלולרי כיום יש הרבה מעבר לרשימת דרישות ונתונים מספריים יבשים. סמסונג הבינה זאת בזמן, וה-Edge מכוון בדיוק לשם. הוא יקר יותר, הוא לא מאוד נוח לאחיזה (גם ה-HTC One M9 לא), המסך הקמור לא נותן לו יתרון שימושי במיוחד וקשה להאמין שישרוד נפילה על הרצפה. את מי זה מעניין? הוא יפיפה. הוא גורם לכל שאר המכשירים שבדקתי השנה להראות מיושנים, וכשמדובר בשני מכשירים שברוב המקומות נותנים פחות או יותר את אותו הדבר, העיצוב הזה (וכאמור, המצלמה הנפלאה) מנצח בעיני את ההשוואה.

Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

1 תגובות

  1. אז יש לי חדשות שרד נפילה מגובה מטר וחצי על יציע בבלומפילד אין אפילו שריטה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר