כזה ניסיתי: Asus Zenfone 2 4GB

לפני קצת יותר מחצי שנה הושק מכשיר הזנפון 5 של חברת אסוס ושינה ללא היכר את עולם הטכנולוגיה והחדשנות האישיים. נכון, רק האייפון קיבל את הכבוד להיות מוזכר בסטטוס בפייסבוק של שר החלל דני דנון, אך אם לשפוט לפי רמת העניין של הקוראים בבלוג הזה ב-Zenfone 5, והציפיה להגעתו הרשמית לארץ של ממשיך דרכו, ה- Zenfone 2, נראה שאסוס נמצאת בכיוון הנכון. נכון להיום, המכשיר טרם הגיע באופן רשמי לישראל, אך זה לא מפריע לחנויות המייבאות אותו באופן עצמאי להציע אותו למכירה בארץ.

Asus Zenfone 2 (צילום: גד גניר)


בהשקה של סדרת ה-Zenfone הראשונה, הכל היה נורא פשוט וברור. Zenfone 4 היה המכשיר הזול והבסיסי, ה-Zenfone 6 היה הפאבלט שבסדרה, וה-Zenfone 5, מכשיר המיינסטרים, הגיע בשתי גרסאות עיקריות: אחת בעלת מעבד של קוואלקום ויכולות דור רביעי. הגרסה השניה הגיעה עם מעבד אינטל ויכולות דור שלישי בלבד, אך בעלת סים כפול ומחיר שטלטל את שוק הסלולר הישראלי (לפחות בתחום מכשירי הבינים): קצת פחות מ-1000 ש"ח. ההשקה של סדרת ה-Zenfone 2 נתנה את האות לפתיחתו של בלאגן אחד גדול. המכשירים בסדרה מגיעים עם שלל קונפיגורציות של מעבדים ונפחי זכרון אחסון שונים, זכרון RAM ומצלמות עם כמות מגה פיקסלים שונה, וכולם נושאים את השם Zenfone 2.


הדגם שאני קיבלתי לבדיקה הוא דגם ZE551ML, הדגם החזק ביותר שנמכר בישראל נכון להיום. הדגם הזה תומך בדור רביעי, בעל שני חריצי סים ומגיע עם מעבד אינטל מדגם Z3560, בעל ארבע ליבות במהירות של 1.83 גיגהרץ. הנתונים האלו מציבים אותו במקביל פחות או יותר ל-Snapdragon 600, המעבד של ה-Samsung Galaxy S4 בגרסת ה-LTE, וגם ה-HTC One M7. מה בכל זאת ההבדלים? המעבד של אינטל תומך ב-64 ביט, מהירות השעון של הליבות שלו היא 1.83 גיגהרץ לעומת 1.7 גיגהרץ במעבד של קוואלקום, הוא חדש יותר, והוא נבנה בארכיטקטורת 22 ננו מטר, מה שאומר שהוא מסוגל להציג ביצועים טובים יותר אך לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר.
Asus Zenfone 2 מאחור (צילום: גד גניר)

עם כל הכבוד למעבד, הנתון הבאמת מעניין במפרט הטכני של ה-Asus Zenfone 2 שאני קיבלתי לבדיקה הוא זכרון ה-RAM, בנפח 4 גיגה בייט. את כמות המכשירים  בשוק המגיעים עם נפח זכרון RAM כזה ניתן לספור על יד אחת. שתבינו, אפילו מכשירי הדגל הנוכחיים של LG וסמסונג מגיעים עם נפח זכרון RAM של 3 גיגה "בלבד". מי צריך כל כך הרבה זכרון? כולם. רבות נאמר על היכולת של אנדרואיד לנהל בעצמה את הזכרון שלה, ולסגור יישומים בשעת הצורך כדי לשפר את ביצועי המכשיר, מבלי לעשות שימוש ב-Task Managers שונים ומשונים שלא באמת מועילים לפעילות של המכשיר. בסופו של דבר, מה שבאמת עוזר זה זכרון RAM בנפח גדול. במילים פשוטות, זכרון RAM גדול יותר מאפשר לכם להשאיר יותר אפליקציות פתוחות ברקע. כאשר הן פתוחות ברקע, לא צריך להמתין שייטענו מחדש והתחושה היא שהן עולות מיד. באופן כללי, ה-Zenfone 2 בגרסת ה-4 גיגה ומעבד ה-Z3560 הוא מכשיר מאוד יציב, אפליקציות לא קורסות בו, והוא נותן תחושה מהירה למדי. הוא לא מהיר בצורה קיצונית, אבל הוא בסה"כ מכשיר מהיר, בטח ביחס למה שניתן למצוא בטווח המחיר שלו.

אסוס בחרה להגדיל את המסך מ-5 אינטש ל-5.5 אינטש ב-Zenfone 2, וגם לשפר את הרזולוציה מ-720 על 1280 פיקסלים, ל-1080 על 1920 פיקסלים. כמו ב-Zenfone 5 גם המסך של ה-Zenfone 2 הוא לא מהבהירים בקטגוריה, אך ניתן לחיות עם זה, ובעוצמה מקסימלית ניתן אף לעבוד עם המכשיר  בצורה סבירה למדי גם באור יום. אסוס שילבה בתפריט ההגדרות אפשרות של "סינון אור כחול", שאמור לסייע בשמירה על בריאות העינים. הפעלת המסנן הזה הופכת את המסך לצהבהב וכהה יותר. גם לזה ניתן להתרגל, אך במקרה הזה העדפתי לוותר על המסנן ולהשאר עם הצבעים המקוריים של המסך, שנראים תוססים ומלאי חיים.

תפריט ניהול דף הבית ב-Asus Zenfone 2 (צילום: גד גניר)

אפליקציית הפנס ב-Asus Zenfone 2 (צילום: גד גניר)


הגדלת המסך ל-5.5 אינטש, יחד עם נדיבותה של אסוס בפלסטיקה, יוצרים כאן מכשיר גדול, ולא רזה במיוחד. חלקו האחורי מעוגל, מה שמשפר את נוחות האחיזה בו, אך אם אתם נוטים להקליד על המכשיר בעודו מונח על השולחן, כאן זה בלתי אפשרי מאחר וכל הקלדה תגרום לו להתנדנד. אסוס מיקמה את כפתור ההדלקה בחלקו העליון, במרכז, אחד המיקומים האיומים ביותר שניתן לתת לכפתור ההדלקה, בטח במכשיר כה גדול. לשמחתי, אסוס שילבה כאן אפשרות הקשה במסך לצורך פתיחה וסגירה, אפשרות שעובדת מצוין וחוסכת את הצורך במתיחת האצבעות באופן לא סביר כדי להגיע אל הכפתור הסורר. בניגוד למכשירים הקודמים שלה, אסוס לקחה ב-Zenfone 2 השראה מ-LG, ומיקמה את כפתורי הווליום בחלקו האחורי של המכשיר. הביצוע כאן פחות טוב. הכפתורים מעט קשים מדי, וצרים מדי, ולוקח זמן להתרגל אליהם. אם לשפוט עפ"י התגובות של הסובבים אותי, כפתורי הווליום הם לא המקום היחיד בו לקחה אסוס השראה מ-LG, וקרה לא פעם שנשאלתי אם המכשיר שאני בודק הפעם הוא ה-G3 או ה-G4. גב המכשיר עשוי מפלסטיק בגימור דמוי אלומיניום מוברש, וחלקו הקדמי פלסטיק שחור מבריק. מתחת למסך ממוקמים 3 מקשי הניווט הסטנדרטיים של אנדרואיד. לצערי גם כאן, כמו במכשיריה הקודמים, בחרה אסוס להשאיר אותם ללא תאורה, מה שמקשה קצת על תפעול המכשיר בחושך מוחלט.





Asus Zenfone 2 (צילום: גד גניר)


ממשק ה-ZenUI עוטף את מערכת ההפעלה אנדרואיד (כאן בגרסה 5.0 Lollipop) בעיצוב נאה, עם לא מעט תוספות. מבחינה ויזואלית, ניתן לשלוט בשקיפות ה-Wallpaper, לעשות שימוש בערכות אייקונים מה-Google Play Store (בניגוד לכל Launcher מובנה אחר), לשלוט על סגנון אנימציית המעבר בין דפי הבית ומה לא. אסוס העמיסה גם כמות גדולה מאוד של אפליקציות מובנות משלה, וגם אפליקציות של שותפותיה העסקיות. לשמחתי גיליתי שניתן להסיר לחלוטין את אפליקציית ניקוי הקבצים הזמניים, אפליקציית אבטחה מיותרת, Trip Advisor ואחרות שהגיעו מותקנות מראש, אך עם שלל האפליקציות המובנות של אסוס זה לא עובד ככה. מצד שני, עם זכרון של 4 גיגה, זה לא ממש מפריע, ולמרות הממשק הכבד והעמוס יחסית, המכשיר פועל כאמור בצורה חלקה מאוד.




ממשק ה-Zen UI (צילומים: גד גניר)
המצלמה של ה-Zenfone 2 בגרסה שאני קיבלתי לבדיקה היא ברזולוציית 13 מגה פיקסל. בזמנו, טענתי שמצלמת ה-8 מגה פיקסל של ה-Zenfone 5 לא יוצאת דופן בביצועיה, וגם כעת קשה לי לצאת מגדרי מהמצלמה הזאת, למרות תוספת המגה פיקסלים. שלא תבינו לא נכון, אי אפשר להגדיר אותה כמצלמה גרועה. באופן כללי, היא מפיקה תמונות באיכות לא רעה, אך אין בה ייצוב תמונה, היא מתפקדת בצורה מאכזבת בתאורה נמוכה (גם במצב לילה), והייתי שמח אם היא היתה מהירה יותר, הן בצילום עצמו והן במשך הזמן שלוקח לאפליקציית המצלמה להיפתח. ראיתי מצלמות גרועות יותר, ועם יד יציבה יותר משלי וסבלנות, ניתן להוציא ממנה יופי של תוצאות. יש למצלמה 18 מצבי צילום: HDR, ידני, מצב עומק שדה ועוד רבים אחרים.

(צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)


כטלפון, ה-Zenfone עושה את העבודה, ולא יותר מזה. עוצמת השמע באפרכסת חזקה מספיק וגם האיכות לא רעה בכלל. עם הרמקול הצלחתי לבצע שיחות בזמן נסיעה, אך זה לא היה תענוג גדול. ב-Zenfone 5 התרשמתי לטובה ממצב החסכון בסוללה שהצליח לעשות פלאים עם סוללה בקיבול של 2110mAh בלבד. ב-Zenfone 2  שילבה אסוס סוללה מכובדת הרבה יותר, בקיבול של 3000mAh, ואכן גם במצב הפחות חסכוני בסוללה, הצלחתי לסחוט מהמכשיר כמעט יום שלם (07:00- 21:00) בשימוש סטנדרטי. בשימוש במצב חסכון בסוללה הצלחתי להגיע אף מעבר לזה, ולהשאר ב-23:00 עם בערך 15 אחוזי סוללה.

כפי שציינתי קודם, ה-Zenfone 2 שקיבלתי לבדיקה הוא דגם הזנפון החזק ביותר שניתן לרכוש בישראל. באופן לא מפתיע, הדגם הזה הוא גם היקר ביותר הנמכר כרגע בישראל, ועולה כ-1699 ש"ח.  במונחי עלות מול תמורה, עדיין יש כאן עסקה לא רעה בכלל. המכשיר הזה נראה ומתפקד כמו משהו שיכול היה להימכר במחיר יקר יותר.  מצד שני, לא מדובר כאן במציאה מטורפת כפי שהיה קודמו. במחיר הזה הוא כבר נכנס לטווח המחיר של מכשירי דגל משנה שעברה, בעלי מצלמה מוצלחת יותר, ביצועים לא פחות טובים ומחירים שהספיקו להשחק. השאלה שצריך לשאול במקרה של ה-Zenfone 2 היא מה רמת הציפיות שלכם. לא תקבלו כאן מכשיר שבאמת מתחרה במכשירים כמו ה-Samsung Galaxy S6, או ה-LG G4. יחד עם זאת, בהשוואה לקודמו, ובהשוואה לסמארטפונים משתלמים אחרים בטווח המחיר הזה כמו ה-OnePlus One, יש כאן מכשיר בהחלט ראוי.

המכשיר נמסר לבדיקה באדיבות אתר Wallashops.co.il

5 תגובות

  1. כבעליו הלא-גאה של טאבלט ASUS TF-700 שנחשב בזמנו לחזק מאד (מבחינת חומרה לפחות) וקיבל ביקורות מהללות, הבנתי שתיפקודו של המכשיר נגזר ממידת ההתאמה בין התוכנה לחומרת המכשיר, ובזה אסוס מאד מאכזבים. נפלתי פעם אחת בפח החומרה, לא אקנה מכשיר של אסוס פעם שניה...

    השבמחק
  2. אסוס מאד חזקים בדיבורים ובפרסום ומאד גרועים במתן שירות. מרגע שקנית מהם משהו הם מפסיקים לספור אותך. השירות הכי דפוק ועלוב בו נתקלתי. לא אקנה מהם כלום גם אם ישארו חברת המחשבים האחרונה בעולם.

    השבמחק
  3. שלום גד,
    נהנה מאוד לקרוא את הסקירות הכנות שלך.
    רציתי לשאול, איזה דגם מסדרת הzenfone 2 הכי מומלץ. אני רוכש אותו מחו"ל, , ולכן לא מוגבל לדגמים המיובאים לארץ.
    תודה

    השבמחק
  4. אכן אני מסכים איתכם שהשירות של אסוס באמת גרוע וכן חלק מן המוצרים שלהם לא הכי טובים אבל יש לי את האסוס זנפון 2 ואני יכול לומר שלא הייתי קונה טלפון אחר,ב1600 שקל (יותר זול מבאיביי)בחנות eline שגם השירות בחנות הוא ממש טוב!!ככה שאני מציע בחום לקנות אותו!!

    השבמחק
  5. אכן אני מסכים איתכם שהשירות של אסוס באמת גרוע וכן חלק מן המוצרים שלהם לא הכי טובים אבל יש לי את האסוס זנפון 2 ואני יכול לומר שלא הייתי קונה טלפון אחר,ב1600 שקל (יותר זול מבאיביי)בחנות eline שגם השירות בחנות הוא ממש טוב!!ככה שאני מציע בחום לקנות אותו!!

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר