כזה אני רוצה לנסות: OnePlus Two

הבהרה חשובה לפני שאתם מתחילים לקרוא את הפוסט הזה: אין לי מושג איך ה-OnePlus Two אך אני בחברה טובה. קשה לי להאמין שיש מישהו בסצינת אתרי הטכנולוגיה הישראליים שהספיק ביממה האחרונה להתנסות במכשיר החדש והמדובר, וסביר להניח שאם היה כזה, הייתי שומע עליו ומקנא בו מאוד. זה לא אמור להפריע לי להעריך איך המכשיר הזה יעבוד על סמך מה שאני מבין מהמפרט שלו, אבל להביע עליו דיעה יהיה יומרני מצידי.
 
תמונות ה-OnePlus Two שדלפו לרשת מספר שעות לפני ההכרזה הרשמית (מקור: http://www.droid-life.com/)

מי היה מאמין לפני שנתיים שסטארטאפ סיני יצליח למקד כל כך הרבה ציפיה וכל כך הרבה תשומת לב בהשקה של המכשיר השני שלו? מי היה מאמין שיצליח לעשות זאת לאחר שמכר מספר זעיר של מכשירים, לפחות ביחס למה שמכרו במקביל יצרנוית כמו סמסונג, אפל, או אפילו סטארטאפ מתחרה מבית, Xiaomi?


אם הייתי חושב שהמטרה הראשית של OnePlus היא לייצר באזז, אפשר היה לכתוב שהיא הצליחה במטרתה באופן מעורר התפעלות. המטרה הראשית של OnePlus היא גם לא באמת להוכיח שניתן לייצר טלפון ברמת מכשיר דגל, במחיר סביר. המטרה העיקרית של כל עסק, כל סטארטאפ, היא להרויח כסף. זה לא דבר רע בהכרח. ב-OnePlus למשל מודים שהמלאי הקטן של מכשירי OnePlus בתחילת דרכו נבע מהחשש של החברה להשאר עם עודפי מכשירים שלא נמכרו, כנות שלא נהוג לראות אצל יצרניות אחרות. אז מה ייחשב כהצלחה מבחינתה של OnePlus במכשיר השני שלה? סביר להניח שבונים שם על רווחים גבוהים יותר, וזה לא יהיה הימור גדול מדי להניח שהיא תמכור מספר רב יותר של מכשירים.

המפרט הטכני של ה-OnePlus Two עמוס בסימני שאלה. אחד מסימני השאלה הגדולים ביותר שיכול להשפיע מאוד על הצלחת המכשיר קשורה במעבד שבו בחרו, ה-Snapdragon 810. רבות דובר על בעיית ההתחממות של המעבד הזה, אך לפי מה שאומרים ב-OnePlus, מדובר בגרסא השניה של המעבד הזה, בו הבעיה טופלה לכאורה ע"י הגבלת מהירותו למהירות נמוכה יותר.  סימן שאלה נוסף קשור למצלמה במכשיר החדש: אמנם נוסף לה ייצוב תמונה אופטי, מפתח הצמצם גדל ונוסף גם מנגנון מיקוד העושה שימוש בלייזר, אך הרזולוציה נשארה כפי שהיתה קודם. המצלמה היתה אחת מנקודות התורפה של ה-One ועשתה את ההבדל בינו לבין מכשירי דגל מקבילים של יצרניות גדולות ומוכרות יותר. כנראה שלא תהיה כאן מצלמה ברמה של זו שיש ב-LG G4, או ב-Galaxy S6, אך אם היא תהיה מהירה מספיק, ותציג תוצרים מרשימים יותר בתנאי תאורה שאינה אידיאלית, ייתכן שהמכשיר יצליח לעניין אוכלוסיה גדולה אף יותר. עוד אחד מסימני השאלה הגדולים לגביו מתקשר לסוללה. אחד מיתרונותיו הבולטים של ה-OnePlus One היתה הסוללה האימתנית שלו בקיבול של 3100 מילי אמפר. ב-OnePlus Two הסוללה תפחה לקיבול של 3300 מילי אמפר אך לפחות לפי התרשמויות ראשונות של מי שכן הצליח להניח את ידיו על המכשיר, לא מצליחה לעורר התפעלות כמו זו של המכשיר הקודם.

לכך צריך להוסיף את החסרונות הידועים: לא ניתן להרחיב את זכרון המכשיר מעבר ל-16 או 64 הגיגה המובנים, וגם הסוללה לא ניתנת להחלפה. לאוהדי אפל זה מעולם לא הפריע, ב-OnePlus One זה גם היה ככה, ולא נראה שזה משהו שבאמת מרחיק קונים בימינו, מקסימום הנזק שהחלטה תכנונית שכזאת גורמת הוא כמה בלוגרים/עיתונאי טכנולוגיה עם פרצופים חמוצים. עוד משהו שודאי נשמע עליו בימים הקרובים הוא תלונות על העדר קישורית NFC (שהיתה קיימת במכשיר הקודם) ועל כך שאינו תומך בטעינה אלחוטית. שני החסרונות האחרונים פחות מרתיעים אותי, אך לאור האכזבה של משתמשים מירידת ביצועי הסוללה לאחר תקופת שימוש ממושכת במכשיר, העובדה שהסוללה אינה ניתנת להחלפה, מעוררת חשש מסוים.

למרות כל זאת, הבעיה העיקרית ב-OnePlus One לא היתה החומרה שלו כי אם התוכנה. מעבר לסכסוך המתוקשר עם Cyanogenmod, וההחלטה לעבור לגרסת אנדרואיד בפיתוח עצמאי, הבעיה העיקרית היתה שברמת הבאגים, המכשיר הזה לא הגיע עדיין לבשלות. פעולת עדכון גרסא, פעולה שמשתמשי מכשירים של יצרניות מוכרות יותר  ממתינים לה בקוצר רוח, הפכה ב-OnePlus One לפעולה שמשתמשים מפחדים ממנה, מתוך החשש לפגוש באגים ובעיות נוספות, כמו הבאג שגורם למכשיר שלא לזהות מגע כראוי.


ועדיין, ב-389 דולר לגרסא היקרה ביותר (עם זכרון RAM  בנפח של 4 גיגה, וזכרון אחסון בנפח 64 גיגה), מדובר בעסקה שמאוד קשה להתחרות בה. ה-OnePlus One ניצח בשנה שעברה כל מכשיר דגל אחר במונחי Value For Money, וה-OnePlus Two כנראה ילך בדרכו. האם מדובר ב-Flagship Killer? אם הוא יציע ביצועי סוללה טובים, המצלמה שלו תפיק תמונות טובות יותר והבאגים שאפיינו את המכשיר הקודם יעלמו, כנראה שכן. בכל אופן, תשובות ודאיות יותר לשאלות האלו יגיעו כשאניח עליו את ידיי.

1 תגובות

  1. אם למישהו או מישהי יש הזמנה ,אשמח.
    תודה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר