כאלו ניסיתי: Plantronics Backbeat Pro

בקטלוגים של היצרניות הגדולות, זהו לרוב סוג האזניות היקר ביותר: אזניות בלוטות' סטריאופוניות המשלבות מנגנון אקטיבי לביטול רעשים. גם לפלנטרוניקס יש אזניות בסגמנט הזה, ה-BackBeat Pro, והיה לי קשה לפספס את ההזדמנות לנסות אותן. זו לא הפעם הראשונה שאני בודק אזניות מהסוג הזה. הקודמות היו ה-Parrot Zik 2.0, וה-Beats Studio Wireless, שתיהן עולות 1800 ש"ח וצפונה. כמה הפלנטרוניקס עולות? הרבה פחות, אך אל המחיר אגיע בסוף.

Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)


אז קודם כל הכירו, ה-BackBeat Pro, אזניות בתצורת Over The Ear, כאלו שמכסות לחלוטין את האזניים (כמו האזניות שציינתי קודם, וגם ה-Philips SHB7000, וה-Superlux HD330). מאוד רציתי לכתוב כאן רצף של מספרים ונתונים טכניים כמו טווח תדרים, רגישות או אפילו קוטר דרייברים, אבל מסתבר שהם לא מופיעים לא באתר היצרן, ואפילו לא על הקופסא של האזניות. איזה נתונים טכניים בכל זאת הצלחתי לדלות? בעיקר דברים שקשורים לבלוטות': ה-Backbeat Pro  הן אזניות Bluetooth בתקן 4.0, עם EDR (מנגנון ניקוי רעשים ושיפור הסאונד), התומכות בפרופיל A2DP (סטריאו בבלוטות') ו-AVRCP (שליטה בניגון המוזיקה דרך האזניות). הן תומכות בחיבור לשני מכשירים במקביל, ותיאורטית אמורות לאפשר האזנה בטווח של עד 100 מטר. כראוי לאזניות ברמת המחיר הזאת, גם הן כוללות קישורית NFC להצמדה פשוטה ומהירה למכשירים אחרים. המכשיר שלכם לא תומך ב-NFC? לא נורא, תמיד תוכלו להצמיד אותן אליו באופן ידני. ה-Backbeat Pro אף תומכות ב-APTX פרופיל שמע מתקדם שאמור לשפר את איכות השמע ב-Bluetooth ע"י הגדלת כמות המידע המוזרם מהמכשיר לאזניות, אך גם כאן הדבר תלוי בתמיכת המכשיר אליו חיברתם אותן.

הקשת מכוסה בעור איכותי, Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

מבט כללי - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

אזניה ימנית - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

אזניה שמאלית - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

תצאו עם אזניות שנראות ככה אל הרחוב? Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)


חיצונית, איך לומר זאת בעדינות, לא התלהבתי מהן. בגדול, הן פשוט נראות כמו אזניות גיימרים, אזניות גדולות, מגושמות, מלאות בליטות, כפתורים וחוגות. במשרד זה עוד איכשהו סביר להניח אותן על הראש, אבל לצאת איתן לרחוב זה קצת מביך. מצד שני, ברמת השימושיות, הן נהדרות. מה הכוונה? קל נורא לתפעל אותן במישוש: מענה לשיחה והפעלת המוזיקה נעשים באמצעות לחיצה על החלק החיצוני של האזניות. ההדלקה שלהן וההפעלה של מערכת סינון הרעשים האקטיבית נעשים ע"י הסטת שני מפסקים מאוד קלים לאיתור, שינוי הווליום דרך החוגה על אזניה ימין, ומעבר בין שירים דרך החוגה באזניה שמאל. פטנט נחמד שנתקלתי בו גם ב-Parrot Zik 2.0: האזניות מזהות מתי הורדתם אותן מהאזניים והמוזיקה נעצרת. הנגינה מתחדשת אוטומטית כששמתם אותן בחזרה, מגניב. קשת האזניות מכוסה בעור איכותי, וכך גם כריות האזניים. כל שאר האזניות עשויות פלסטיק שחור כשבתוכו משולבות רשתות מתכת. סה"כ למרות שלא אהבתי את המראה שלהן, הן בנויות היטב ונראות עמידות למדי.

לא תצטרכו להתאמץ יותר מדי להבין איך לשים על הראש את ה-Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

אזניה שמאלית, שימו לב לחוגת העברת השירים - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

אזניה ימנית, קלוז אפ על כפתור ההדלקה והכיבוי - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)


ה-Parrot Zik 2.0 וה-Beats Studio Wireless סיפקו איכות סאונד מעולה. ה-Plantronics Backbeat Pro לא נשמעות נפלא כמוהן, אך נשמעות מצוין באופן כללי. התחושה הבולטת ביותר היא של צליל פתוח ואוורירי. הנמוכים כאן עוצמתיים למדי והבאסים עמוקים ומהנים מאוד. גם הצלילים הגבוהים נשמעים כאן מצוין. כמו אזניות רבות אחרות, גם ה-Plantronics Pro מתאפיינות בחולשה מסויימת בטווח המיד, אך זה כנראה בגלל שהבאסים והטרבלים מודגשים יותר. באופן כללי, הצליל שלהן פשוט כיפי להאזנה. זוכרים את Jam של מייקל ג'קסון? הולך מצוין עם האזניות האלו עם כל רעשי הרקע הקטנים שזוכים להדגשה, והתופים שמכים בעוצמה ברקע. ה-Backbeat Pro הבריקו במיוחד בעוד שיר של ג'קסון, They don't realy care about us, וגרמו לי להרגיש שאני ממש פיזית ברחוב יחד עם המתופפים ושומע את רשתות הקשר המשטרתיות בבירור. ב-Girl You'll be a women soon של Urge Overkill ניתן היה להרגיש כאילו הפריטה על מיתרי הגיטרה נעשית סנטימטרים בודדים ליד האוזן שלי, ו-Skyfall, שיר הנושא של סרט ג'יימס בונד האחרון (המבוצע ע"י אדל) נשמע דרמטי מתמיד. הן פחות הצטיינו בשירי רוק או בשירים עם כמויות דיסטורשנים נכבדות, כמו Electric Uncle Sam, של Primus, או אפילו בשיר כמו All i really want של אלאניס מוריסט.

כאמור, ה-Backbeat Pro מצויידות במנגנון ביטול רעשים אקטיבי. במידה ואינכם מאזינים למוזיקה הוא לא ישתיק לחלוטין את כל הסביבה שלכם, אך רעשים קבועים כמו רעש מיזוג האויר יעלמו לחלוטין, וקולות דיבור בסביבתכם ייחלשו באופן משמעותי. כאשר מאזינים למוזיקה כשהמנגנון מופעל, אתם מתנתקים לחלוטין מהסביבה. במשרד לדוגמה מצאתי את עצמי מספר פעמים מופתע לגלות שאנשים עומדים ומדברים ממש לידי מבלי ששמתי לב, שלא לדבר על מספר החפצים שעפו לעברי כשאנשים הבינו שלקרוא לי ולנסות לדבר אליי זה לא ממש אפקטיבי.

אזניה שמאלית, מבט מקרוב על מפסק ההפעלה של מנגנון ביטול הרעשים האקטיבי - Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)


פלנטרוניקס מצהירה כי ה-Backbeat Pro אמורות לספק 24 שעות האזנה בטעינה אחת. אני הצלחתי להגיע איתן ל-23 שעות שעות (לא רצופות) שזה מרשים מאוד. יותר מרשימה העובדה שאם אתם נוהגים לעשות שימוש פחות קבוע באזניות, הן ייכנסו למצב שינה עמוקה, מה שיאפשר להן לשמור על הסוללה טעונה למשך תקופת זמן של עד חצי שנה. האפליקציה של פלנטרוניקס לא כוללת פיצ'רים מעניינים במיוחד, ומציגה בעיקר הוראות שימוש באזניות. הדבר השימושי היחיד בה הוא האפשרות לראות במדויק כמה שעות שימוש נותרו באזניות. מעבר לכך, בשורת ההתראות, ליד חיווי חיבור ה-Bluetooth, תוכלו למצוא סימון קטן שמעיד על מצב הסוללה, גם מבלי להכנס לאפליקציה.

הצעת המחיר הזולה ביותר ל-Plantronics Backbeat Pro בזאפ עומדת על 920 ש"ח. זה אמנם נשמע לא זול, אך זה כמעט חצי ממה שיעלה לכם לקנות את ה-Parrot Zik 2.0 וה-Beats Studio Wireless. מעבר לכך, גם בהשוואה לאזניות Bluetooth אחרות הכוללות מנגנון לביטול רעשים, מדובר במחיר נסבל. במחיר הזה תקבלו אזניות עם סאונד לא רע בכלל, שבאמת מנתקות אתכם מהעולם בחוץ, מחזיקות מעמד שעות ארוכות, ונוחות מאוד לתפעול, גם אם הן לא יפיפיות במיוחד.

Plantronics Backbeat Pro (צילום: גד גניר)

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר