כאלו ניסיתי: Xiaomi Piston 3

הטוקבקיסטים באתר הארץ (בו מתפרסמים חלק מהפוסטים מהבלוג הזה) קבעו: אני מנותק, צבוע, שייך לאחוזון העליון ואין לי שום זכות לדבר על יוקר המחייה. מדוע קיבלתי את המוניטין הזה? כנראה בגלל שבתקופה האחרונה בדקתי כאן בעיקר אזניות שמחירן עומד על 800 ש"ח וצפונה מכך. ובכן, הפנמתי. הפוסט הזה יעסוק באזניות הזולות ביותר שיצא לי לבדוק במסגרת הבלוג הזה, ה-Piston 3 של Xiaomi.

Xiaomi Piston 3 (צילום: גד גניר)


את Xiaomi פגשתי כאן כשסיפרתי לכם על הסוללה הנטענת המצויינת שלהם, וגם על ה-Mi4. הסטארטאפ הסיני מנסה להשיג דריסת רגל בתחומים רבים. בקטלוג המוצרים שלהם תמצאו טאבלט, ראוטר, סוללות ניידות, סטרימר, מצלמת אקסטרים, מפצל חשמל, ואפילו טלויזיה. סדרת אזניות ה-In Ear של החברה, סדרת Piston אמנם לא נחשבת כסדרה המיועדת לאודיופילים, אך לאור הרקורד המצוין שיש לי עם Xiaomi, ולאור המחיר הזול שלהן (אליו אגיע בסוף) הגעתי למסקנה ששווה לקחת אותן לסיבוב.

אוסף מילים חמות ממגיבי אתר הארץ



אתחיל מקצת נתונים טכניים. ה-Piston 3 הן כאמור אזניות חוטיות בתצורת In Ear, בעלות טווח תגובה של 20-20,000 הרץ, התנגדות של 32 אוהם, ורגישות של 98 דציבל. באתר של Xiaomi מתארים בפירוט את הדיאפרגמה, מעין מסננת בתוך מבנה האזניה המורכבת משלוש שכבות של חומרים מתקדמים, אשר אמורה לספק איכות שמע מעולה לאורך כל טווח תדרי הצליל. עוד מדברים שם על הפתחים במבנה האזניה אשר נועדו לרסן ולאזן את הצליל, ולשפר את הביצועים בטווחי הצליל הנמוכים והמיד. איך כל הגאונות התכנונית הזאת באה לידי ביטוי בפועל? ה-Piston 3 מספקות צליל כיפי, מלהיב, אך לוקה בחסר בדיוק שלו. מה הכוונה? הטרבלים נשמעים נהדר, וגם הבאסים עוצמתיים אך לא מוגזמים. עיקר הבעיה כאן היא בתחום המיד, טווח הצליל שבו ניתן לשמוע את הקול האנושי, את השירה עצמה, ואת רוב כלי הנגינה. הבאסים חזקים, הצלילים הגבוהים מדויקים וחדים, אבל המיד חלש מדי ולכן נוצר כאן מצב שהאזניות האלו מספקות סאונד שנשמע בהתחלה מצוין כי הוא מבליט בסאונד את הדברים שמרשימים את רוב האנשים, אבל כשמשווים אותן לאזניות אחרות, יקרות יותר, שמים לב להבדל משמעותי בדיוק ובהפרדת הצלילים השונים. חשוב לי בנקודה זאת להבהיר: סביר מאוד להניח שחולשת טווח צלילי המיד היתה מפריעה לי הרבה פחות אם לא הייתי משווה את ה-Piston 3 לאזניות אחרות. מעבר לכך, איכות הסאונד שלהן ביחס לאזניות אחרות בטווח המחיר שלהן היא מעולה.

Xiaomi Piston 3 (צילום: גד גניר)


ב-Little Bird של Annie Lennox (הידוע גם בתור השיר עם הקליפ שבו היא עפה על עצמה ועל כל הדמויות שגילמה בקליפים הקודמים שלה), בערך בשניה 57 נכנסת גיטרה חשמלית. באזניות איכותיות יותר הגיטרה נכנסת עם נוכחות, בצורה חדה. כאן הכניסה של הגיטרה היא אנמית וחלשה יחסית. ב-Bizarre Love Triangle של New Order החולשה בתחום הצלילים הזה באה לידי ביטוי בהאפלה של הבאסים והצלילים בתדר הגבוה על פני השירה עצמה. Song 2 של Blur הוא שיר שאזניות רבות מתקשות להתמודד עם הדיסטורשנים לכל אורכו, וה-Piston 3 כצפוי לא מפתיעה גם כאן לטובה, כאשר כל הצלילים מתערבבים ביחד לסלט אחד גדול. יש שירים בהם ה-Piston 3 נשמעות נהדר כמו אינני אוהב אותה וחלליות של ברי סחרוף, וודו של מרסדס בנד ו-Sexx Laws של Beck, שירים שמבליטים את ההצטיינות של האזניות האלו בבאסים אפקטיביים וצלילים גבוהים.

כריות האזניות ממוקמות בזוית של 120 מעלות כדי לשפר את נוחות ההתאמה לאוזן (צילום: גד גניר)

החלק המרכזי של האזניה נוטה ב-70 מעלות כדי לשפר את היציבות שלהן כשהן בתוך האוזן (צילום: גד גניר)


ה-Piston 3 מתאפיינות בעיצוב שונה לחלוטין משני הדורות הקודמים של הסדרה. את מקומם של הגלילים השמנמנים שבסופם כריות הסיליקון, החליף מבנה קונבנציונלי יותר, כפי שניתן לראות בתמונות. ב-Xiaomi בחרו לעשות כאן שימוש באלומיניום בחלק החיצוני של האזניה, מה שגורם להן להראות נהדר, ולשדר תחושה מאוד איכותית ואלגנטית. האיזור המוארך המוביל אל כבלי האזניה נוטה בכ-70 מעלות פנימה כדי למנוע החלקה, וכרית הסיליקון נוטה ב-120 מעלות החוצה כדי לשפר את נוחות ויציבות האזניה בתוך האוזן. יחד עם משקל נמוך מאוד של 14 גרם, ה-Piston 3 יושבות מצוין בתוך האוזן ולא זזות ממנה, כל עוד מדובר על תנועה סבירה. כפי ש-Beats לימדה את כולנו, אזניות כבדות משדרות תחושה איכותית יותר, אך במקרה של אזניות In Ear, כל גרם עודף מערער את יציבותן בתוך האזניים, וה-Xiaomi Piston 3 לא נופלות למלכודת הזאת. לא הייתי לוקח אותן לפעילות ספורטיבית, מאחר ואין במפרט שלהן איזכור של עמידות כלשהי לרטיבות, וגם בגלל שאין בהם שום סוג של תוספת לייצוב האזניה וקיבועה בתוך האוזן. לאזניות מצורפים 3 סטים של כריות סיליקון לאוזן, בנוסף לשניים שכבר מורכבים על האזניה עצמה. האטימה שמספקות האזניות האלו לא רעה בכלל וחוסמת את רוב רעשי הרקע.

על אזניה ימין נמצא המיקרופון והשלט, גם הוא עשוי מאלומיניום. הכפתורים עליו דקיקים ונראים טוב, ושולטים על מענה לשיחה ועל עוצמת הווליום. הדקיקות הזאת לא מוסיפה לנוחות השימוש, אבל אפשר בהחלט לחיות עם זה. באתר של Xiaomi מתגאים בכך שהם עושים שימוש במיקרופון של Knowles. מודה, לא מכיר את החברה, אך לטענת Xiaomi מדובר ביצרנית הגדולה ביותר של מיקרופונים מהסוג הזה ועם הצהרה כזאת פיתחתי ציפיות גדולות לגבי הביצועים שלהן בשיחה. בפועל הן לא עמדו בציפיות. הצד השני בשיחה התלונן שאני נשמע גרוע. כששמעתי הקלטה שלי בשיחה הזאת הבעיה העיקרית היתה שהסאונד עמום. זה אכן נשמע לא מדהים אך זה עדיין בגדר הנסבל.

השלט והמיקרופון של ה-Xiaomi Piston 3 (צילום: גד גניר)

הכבל מצופה הקוולאר של ה-Xiaomi Piston 3(צילום: גד גניר)


הכבל הראשי, ממנו מתפצלים שני הכבלים אל שני חלקי האוזניה, עטוף בכבל העשוי סיבי קוולאר. קשה לי להאמין שהוא יצליח לעצור כדורים, אך הוא בהחלט נראה מצוין ומוסיף לתחושה האיכותית הכללית של האזניות האלו. גם האריזה מוקפדת ויוקרתית: האוזניות יושבות בתוך קופסא עם מכסה שקוף (שדומה באופן חשוד לזאת של ה-EarPods של אפל), בתוך משטח גומי. מתחת למשטח הזה מתחבאים שלושת הסטים של כריות הסיליקון לאזניים. בניגוד לרוב האזניות השוק, Xiaomi בחרה שלא להכניס את כל הסטים לתוך שקית ניילון זולה, והכניסה את הסטים האלו לתוך 6 פינים בתחתית הקופסא, שוב, מתוך כוונה לשדר משהו יוקרתי יותר ממה שניתן לקבל במחיר הזה.


ה-Xiaomi Piston 3 בתוך האריזה היוקרתית שלהן (צילום: גד גניר)


אז מה המחיר? 75 ש"ח. ייתכן ותמצאו אותן באתרי מכירות סיניים במחירים זולים אף יותר בשקלים בודדים, אם כי מסתבר שבמקרה של Xiaomi, גם היצרנית הסינית אינה מוגנת מתעשיית החיקויים המפותחת במדינה. לכן חשוב להזמין מאתר מוכר שאתם יכולים להיות בטוחים שאכן מוכר סחורה מקורית. לא מדובר באזניות מושלמות, והאמת שקיויתי מאוד למצוא באזניות האלו סנסציה, גילוי מרעיש שבסכום דו ספרתי ניתן למצוא אזניות איכותיות שאינן נופלות מאזניות יקרות בהרבה. זה אמנם לא קרה כאן, אולם עדיין, ביחס למחיר הנמוך שלהן, וביחס למה שניתן למצוא בשוק במחיר הזה, הן נראות מעולה, יושבות טוב באוזן ומספקות סאונד שלא יאכזב אתכם כל עוד לא תשוו אותן לאזניות הרחוקות מטווח המחיר שלהן.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות אתר ChinaBuy.co.il

6 תגובות

  1. כרגע אני משתמש באוזניות סטוק שהגיעו עם ה S6, היית ממליץ לשדרג לפיסטון או שאין הבדל גדול באיכות?

    השבמחק
    תשובות
    1. אישית לא הייתי משדרג. הסאונד שלהן די דומה.

      מחק
    2. אישית לא הייתי משדרג. הסאונד שלהן די דומה.

      מחק
  2. אהבתי את הירידה לעם. זה בהחלט מגדיל את העיניין, כשמדובר במוצרים שגם אוכל לקנות :)
    אשמח לראות המשך למגמה וגם התייחסות לעלות-תועלת

    השבמחק
  3. אני מסתכל באמאזון על האוזניות וכתוב שם Youth edition, על חלק מהאוזניות מהדגם הזול יותר. מה זו הגרסה הזו ומה ההבדל ביניהם?

    השבמחק
  4. ממליץ לך לנסות את KZ-ATE. בערך באותו טווח מחיר של הpiston, אבל עם איכות שמע כמה רמות מעל.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר