כזה ניסיתי: Switcher

לא בטוח מה אני יותר: עצלן או מפוזר. שתי התכונות האלו מתעצמות באופן מיוחד כשאני מגיע לרגע הזה ביום שבו אני קורס על הספה אחרי יום עבודה ושגרת ארוחת ערב/מקלחות והרדמה של הילדות. בחורף, יש רק דבר אחד שיכול לערער את הקריסה הזאת: הצורך להדליק או לכבות את הדוד. לפני שנתיים בערך קנינו טיימר שאמור לאפשר לנו לכוון את משך הזמן שבו אני רוצה שהדוד יפעל, או לתכנן הדלקה וכיבוי אוטומטיים שלו. העניין הוא שהלו"ז להדלקה וכיבוי הדוד הוא בשעות קבועות. בסופ"שים הלו"ז משתנה וזה מחייב אותנו לכוון בכל פעם מחדש את הטיימר הזה (עצלן, נו, הסברתי לכם). נניח שהתגברתי על סוגיית הדלקת הדוד, הכיבוי שלו זה כבר סיפור שונה לחלוטין. מכירים את הפרסומות של שקע ותקע? אני מימנתי אותן, בעצמי, בזכות עשרות הפעמים בהן אשתי ביקשה ממני לסגור את הדוד ושכחתי לעשות זאת. הטקס קבוע: היא מבקשת שאסגור את הדוד אחרי שאני מסיים להתקלח, וכעבור ארבע שעות אני אכן נזכר שזה מה שהייתי אמור לעשות.
Switcher (צילום: אתר switcher.co.il)


ה-Switcher שנמכר מזה מספר חודשים בבאג, אמור לשים סוף לתלאות האלו. בגדול זהו טיימר מתוחכם לדוד חשמל, המתחבר לרשת הביתית, וניתן לגשת אליו דרך אפליקציה בטלפון או בטאבלט שלכם מכל מקום בעולם, להדליק, לכבות, לקבוע לו"ז ועוד דברים אליהם אגיע בהמשך.



ב-Switcher מתגאים בקלות ההתקנה של החפיץ שלהם בבית. באתר הם כותבים את המשפט הפרדוקסלי הבא: "התקנה פשוטה שאינה מצריכה בעל מקצוע. על פי חוק יש להיעזר בבעל מקצוע מוסמך (טכנאי או חשמלאי)". במילים פשוטות, מה שהם אומרים כאן לכאורה זה "עפ"י חוק אתם צריכים שיהיה חשמלאי מוסמך באיזור, אבל תכלס אתם יכולים להתקין אותו לבד". הסוויצ'ר מתחבר לכל מקום שטיימר או מפסק אחר היה מתחבר אליו אך מדובר בקופסא גדולה יותר (מימדים: 8.5  X  14.5 ס"מ), אז חשוב שתוודאו שיש לכם מקום על הקיר ואין איזשהם משקופים או מכשולים אחרים שעלולים להפריע להתקנה. אחרי שהחשמלאי התקין אצלי פיזית את הסוויצ'ר לקיר, חיבר את החוטים והכל, נותר לחבר אותו לרשת הביתית, גם כאן מדובר בתהליך מאוד פשוט המתבצע דרך האפליקציה.

הטיימרים אותם מסוגל ה-Switcher להחליף והשקעים שלהם (צילום: אתר Switcher.co.il)



מרגע שהסתיימה סופית ההתקנה, ה-Switcher עושה את כל מה שהבטיח: מאפשר הדלקה וכיבוי מרחוק, כיוון טיימר, צפייה בהיסטוריית ההדלקה של הדוד, קביעת לו"ז שבועי, והגדרת זמן מקסימלי לפעולת הדוד. השליטה מרחוק היא הדבר הכי חשוב כאן: מעבר לעובדה שהיא חוסכת את המאמץ של לקום פיזית מהספה כדי להדליק או לכבות את הדוד, היא הופכת את השאלה "האם כיביתי את הדוד?" כשאני נמצא מחוץ לבית ללא רלוונטית מאחר ומאוד פשוט להכנס להאפליקציה ולכבות אותו. כנ"ל גם לגבי הדלקה: מכירים את הנסיעות הביתה בשעה מאוחרת עם ההלקאה העצמית על כך שלא כיוונתם מראש טיימר לדוד וכעת תצטרכו לחכות 30 דקות לפני שיהיו לכם מים חמים? עם הסוויצ'ר המקרים האלו יעלמו. הלו"ז יאפשר לכם לעשות משהו שהטיימר שלכם לא יודע לעשות - תכנון לו"ז עם שעות משתנות לכל יום בשבוע, בהתאם למה שנוח לכם: רוצים להדליק את הדוד ביום שלישי ב-20:00, וביום חמישי ב-02:00 בלילה? אין קל מזה.

האפליקציה של Switcher, מסך ראשי


מסך יצירת לו"ז להדלקת הדוד


מסך ניהול לו"זים להדלקת הדוד



לשונית ההיסטוריה באפליקציה נותנת לכם אינדיקציה, לפי תאריך, באיזו שעה ולכמה זמן. מעבר לעובדה שזה מידע מסעיר ומרגש, בגלל שמדובר בצרכן חשמל כבד יחסית, תוכלו לקבל מושג מסוים על חשבון החשמל הצפוי. אחת האפשרויות החשובות ביותר באפליקציה היא קביעת זמן מקסימלי להדלקת הדוד. האפשרות הזאת רלוונטית רק להדלקת הדוד במקרים בהם לא טרחתם לקבוע לו"ז מראש או שלא טרחתם להשקיע את המאמץ המינימלי לקבוע טיימר להדלקה הספציפית והספונטנית הזאת. כדי להמנע ממצבים בהם הדוד נשכח פועל במשך שעות, אתם יכולים לקבוע כי אינכם מעוניינים שהוא ישאר דלוק ליותר ממספר השעות שהגדרתם מראש באופן גורף.

מסך קביעת זמן מקסימלי לכיבוי הדוד

נקודת התורפה התיאורטית של הסוויצ'ר קשורה לחיבור שלו עם רשת האינטרנט האלחוטית. במשך 581 המילים האחרונות הפלגתי בתיאורים על כל הפיצ'רים המגניבים שמגיעים יחד עם החיבור הזה לאינטרנט, אבל מה קורה כשהאינטרנט לא פועל כראוי? ובכן, אם קבעתם לו"ז, הלוז יישמר גם אם היתה נניח הפסקת חשמל (אפשרות סבירה בתקופת החורף, התקופה העיקרית בה תעשו שימוש בסוויצ'ר) ואיכשהו הסוויצ'ר לא הצליח להתחבר מחדש לאינטרנט, למרות שהוא אמור להתחבר מחדש בעצמו. אגב, התרחיש הזה קרה לי וקצת הסתבכתי עם החיבור מחדש. בסופו של דבר עקבתי בדקדקנות אחרי ההוראות באתר החברה והצלחתי לשחזר את החיבור בעצמי, ומאז הכל עובד כשורה, גם כשאתגרתי אותו וכיביתי את הראוטר בבית. במידה ויש תקלה ממושכת בחיבור לאינטרנט, תוכלו תמיד ללחוץ במרכז הסוויצ'ר ולהדליק את הדוד באופן ידני, ואפילו לקבוע כך משך זמן עד לכיבויו.

הסוויצ'ר מותקן אצלי בבית (צילום: גד גניר)

הסוויצ'ר עולה 395 ש"ח. זהו סכום שיחזיר את עצמו דרך חשבון החשמל שלכם בהתאם לכמות הפעמים שאתם נוטים לשכוח את הדוד פועל מעבר למה שאתם צריכים. הצורך בסוויצ'ר תלוי בכמות השימוש שלכם בדוד חשמל. אם ניקח בחשבון שרוב הבתים בישראל מחוברים לקולטי שמש ובמשך רוב השנה נהנים ממים חמים הודות לאקלים הישראלי בלי הצורך להדליק את דוד החשמל, נקבל מוצר שהשימוש בו מתרכז למספר מצומצם של חודשים בשנה, כמובן בהתאם לאפקטיביות של קולטי השמש על הגג שלכם, ולמשך הזמן בו המים החמים נשמרים כך בדוד. מצד שני, מתי שכן תצטרכו להשתמש בו, אתם תהיו מאושרים על כל הזדמנות לבצע את הפעולה הבסיסית הזאת מבלי לקום מהספה, או מכל מקום אחר מחוץ לבית.


הסוויצ'ר נמסר לבדיקה באדיבות רשת Bug

2 תגובות

  1. מציע לנסות את www.SmartGrade.co.il , המוצר בעל תו תקן ישראלי וברישיון משרד התקשורת, במחירים הזולים בשוק.

    החברה מספקת מתג חכם לדוד שמש, מתג חכם למזגן, שקע חכם לקיר ועוד

    השבמחק
  2. ניתן להשיג באיביי מתג וייפיי חכם ב20 שקלים. קונטקטור כדי שיסחב דוד בעוד 20. יצאנו ב40 שקלים במקום 300

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר