כאלו ניסיתי: Soul Transform

לפעמים אני מרגיש שהשכונה שבה אני גר היא ריכוז יוצא דופן של אנשים שאוהבים לרוץ. בכל שעה במהלך שעות היום ניתן לראות אנשים רצים להנאתם ברחוב. מאחר ולא ניחנתי במשמעת העצמית הדרושה כדי לרוץ באופן קבוע, פיתחתי לעצמי תחליף לריצה: אני נוהג להתבונן על אנשים רצים (נניח כשאני נוהב ברכב) ולהזדעזע מהשעה שבה החליטו לרוץ (מי הפסיכופט שרץ ב-14:00?), מהתנאים בחוץ (כן, במהלך אוגוסט הם ממשיכים לרוץ), ומהאופן שבו בוחרים לעשות זאת (באוגוסט, ב-14:00, בלי חולצה. גאונות לשמה). מישהי ספציפית ששמתי לב אליה, נוהגת לרוץ (עם חולצה, למקרה שתהיתם) בשעות מעט סבירות יותר עם אזניות. למה שמתי לב אליה? כי האזניות איתן היא בוחרת לרוץ, הן אזניות Beats Pro. עזבו אתכם מהדיבור על כך שיש בהן חלקי מתכת מיותרים. אלו אזניות Over The Ear, עם כריות עור ענקיות שמיועדות בעיקר להאזנה למוזיקה בבית או בכל סביבה ממוזגת אחרת שיש בה מזגן. מי למען השם רוצה לרוץ עם מחממי האזניים האלו?
Soul Transform (צילום: גד גניר)

עד שקיבלתי לידי את ה-Soul Transform, די הדחקתי את העובדה שקיימות בשוק אזניות ספורטאים שאינן מגיעות בתצורת In Ear. למעשה, היצרנית המוכרת היחידה הנוספת שאני מכיר שמייצרת אזניות ספורט בתצורות דומות
 היא SMS Audio, שמציעה גם היא אזניות דומות. למה שתי היצרניות האלו בוחרות לייצר אזניות כאלו? כנראה כדי לספק אלטרנטיבה למי שלא מצליח להשאיר בתוך האוזן שלו אזניות In Ear תוך כדי פעילות גופנית.


ה-Soul Transform מוגדרות כאזניות On Ear, כלומר, הכריות אינן אמורות להקיף את האוזן, אלא לשבת צמוד אליה, על האוזן עצמה. הגדרה לחוד ומציאות לחוד. אצלי (ויש לי אזניים בגודל ממוצע) הן כיסו והקיפו את כל האוזן והרגשתי שמדובר באזניות בתצורת Over The Ear לכל דבר. הכריות שלהן עשויות בד אוורירי, והן ניתנות להסרה מהאזניות לצורך שטיפה. הקשת מרכבת משני חלקים, הפנימי, זה שנוגע בעור המיוזע שלכם עשוי לטענת Soul מחומר נושם, והמגע שלו אכן לא מציק. כיאה לאזניות ספורט, הן לא שוקלות יותר מדי (טיפה פחות מ-160 גרם), מה שמוסיף לנוחות השימוש שלהן. חיצונית לא ניתן לטעות לגביהן, ה-Soul Transform (לא הבנתי אגב למה הם בחרו דווקא בשם הזה, הן לא הופכות לכלום, אבל שיהיה) נראות כמו אזניות ספורט, אבל מעוצבות בצורה נאה, בנויות לתלפיות, ונראות כאילו ישרדו התעללויות סבירות. לא מצאתי בשום מקום איזכור על עמידות כלשהי של האזניות עצמן למים, לא לטבילה במים ואפילו לא להתזות, אז ילדים, לא לנסות זאת בבית.

כרית האזניה - Soul Transform (צילום: גד גניר)

רצועת הגומי בקשת של ה-Soul Transform (צילום: גד גניר)


לרוב, אזניות בתצורת On Ear מספקות אטימה פחות טובה מאזניות Over The Ear, או In Ear. ה-Soul Transform חריגות בהקשר הזה, ומספקת אטימה מצויינת לרעשים מבחוץ. יחד עם העובדה שהאזניות האלו הן אזניות סגורות, נוצרים פה שני תנאי פתיחה אידיאליים לאזניות באסיות, והאזניות האלו הן בהחלט כאלו. הבאסים עמוקים מאוד וחזקים מאוד. מצד שני, הבאסים האלו מאפילים על כל השאר: הגבוהים עוד יחסית סבירים, אך תחום המיד כאן לא מאוד מרשים. בהקשר הזה אני חייב להדגיש את הברור מאליו: סאונד הוא עניין מאוד סובייקטיבי. המון יצרניות בוחרות לייצר אזניות סגורות על מנת להגיע לסאונד מהסוג הזה שגם אם הוא לא עשיר ואוורירי במיוחד, אחרי כמה שניות של הסתגלות יש בו משהו מאוד כיפי, ואני יכול להבין אנשים שיתחברו אליו ויהנו ממנו. מכירים את השיר הזה שאתם שומעים, נהנים ממנו ומתביישים בזה עד עמקי נשמתכם? אצלי אחד השירים האלו הוא לא אחר מאשר "קבל". כן. השיר הזה של שי 360 והצל. הוא נשמע כאן מעולה הודות לבאסים והודות לעובדה שמבחינת סאונד, הוא לא כולל עירבוב של יותר מדי כלים וקולות יחד, ואז החולשה בתחום המיד לא ממש באה לידי ביטוי. ב"משיח" של שלום חנוך לעומת זאת, המצילות כמעט ולא מורגשות לאורך כל השיר. גם ב- Three Kilos של The Prodigy הצלילים בטווח המיד והטווח הגבוה נשמעים חסומים ולא חדים מספיק לטעמי, אך למשל שיר כמו Sure Shot של Beastie Boys מבליט דווקא את הבאסים הנהדרים של ה-Soul Transform. ככלל, האזניות האלו מתמודדות עם שירי היפ הופ טוב יותר מאיך שהן מתמודדות עם רוב סגנונות המוזיקה האחרים.

שלט ה-Soul Transform (צילום: גד גניר)


הכבל של ה-Soul Transform  הוא כבל שטוח שאמור למנוע הסתבכויות וקשרים. על הכבל תמצאו שלט שבאופן לא מפתיע נותן הרבה יותר למשתמשי אייפון מאשר למשתמשי אנדרואיד. אם לדוגמא תבחרו לחבר אותן לגלאקסי אס 6, תוכלו לבצע איתן שיחות באמצעות המיקרופון, ולענות/לנתק שיחה באמצעות הכפתור המרכזי, שגם מפעיל וועוצר את ניגון המוזיקה כשאינכם נמצאים בשיחה. אם אתם בוחרים לקחת לריצה את האייפוד, אייפון או מסיבה לא ברורה, את האייפד שלכם (סיפרתי לכם על בחורה שרצה עם Beats Pro, זה רעיון גרוע לא פחות), כפתורי הווליום יהיו פעילים עבורכם, והכפתור המרכזי יבצע את כל הפעולות שציינתי קודם, אך גם יוכל להעביר קדימה שיר (שתי לחיצות רצופות) או לחזור שיר אחד אחורה (שלוש לחיצות רצופות).


Soul Transform (צילום: גד גניר)

Soul Transform (צילום: גד גניר)


בסופו של דבר, ה-Soul Transform מהוות אלטרנטיבה טובה למי שלא הצליח למצוא אזניות In Ear שנשארות בתוך האזניים שלו בעת פעילות גופנית. הסאונד שלהן אמנם לא מושלם, אבל אם תשתמשו בהן בעיקר בפעילות ספורטיבית, ממילא זה לא מאוד יפריע לכם. במחיר שלהן, 449 ש"ח, סביר להניח שתמצאו אמנם אזניות On Ear סטנדרטיות (לא ספורטיביות) שנשמעות טוב יותר. מצד שני, כנראה שהן יהיו כבדות יותר, לא יחזיקו מעמד לאורך זמן, והכריות שלהן יהיו משהו שלא תרצו לקרב לאזניים שלכם אחרי מספר ריצות.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר