כזה ניסיתי: +Samsung Galaxy S6 Edge

מעטים המכשירים ששבו אותי השנה כמו שעשה זאת ה-Samsung Galaxy S6 Edge. הוא ניחן אמנם בכל התכונות שהפכו את ה-Galaxy S6 למכשיר נהדר, אבל המסך הקמור משני צידיו גרם לו להראות שונה מכל דבר אחר בשוק הסלולר. עד כמה התלהבתי מאיך שהוא נראה? נציגות סמסונג בישראל ציטטה את דבריי עליו בהארץ
ושילבה אותם בפרסומות שלהם. חלפה חצי שנה ואל ידיי הגיעה הגרסה המעודכנת שלו, ה- Galaxy S6 Edge+ (פלוס כמה אינטשים, RAM זכרון ועוד), או אם תרצו, גרסת ה-Edge החדשה של סדרת ה-Note של סמסונג (מינוס העט).

חפיצים וקימורים: +Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

שורשיו של ה-Galaxy S6 Edge Plus מתחילים ב-Galaxy Note Edge, שהושק במקביל לדור הקודם של מכשירי ה-Note, ה-Note 4. ה-Edge Note הגיע עם מסך קמור בצידו האחד וכלל עט, כמו כל מכשיר Note אחר. ראתה סמסונג כי המכשיר נמכר בעולם בהתאם לציפיותיה והפכה את הקימור הזה לסימן ההיכר של מכשירי הפרימיום שלה. הניסוי שהחל ב-Note Edge הפך לגרסא היוקרתית יותר של ה-Galaxy S6, ועם השקת ה-Note 5 הוחלט לנתק את הקשר עם סדרת ה-Note לחלוטין, לוותר על העט ולהפוך את המסך לסימטרי. קבוצות המיקוד של סמסונג העלו ככל הנראה כי המסך הקמור משני צידיו מושך מספיק קונים, בלי הצורך להוסיף לחבילה  גם את הסטיילוס של ה-Note . האם זה אומר שמדובר במכשיר עממי יותר? ממש לא, אבל לזה אגיע אח"כ.



+Samsung Galaxy S6 Edge מלפנים (צילום: גד גניר)

וזה מה שהיה לי להגיד על העיצוב של ה-S6 Edge

המעבד סביבו בנוי ה-+Galaxy S6 Edge הוא עדיין אותו מעבד שסמסונג שילבה ב-Galaxy S6 וב-Galaxy S6 Edge. זהו מעבד ה-Exynos 7420: מעבד בעל 4 ליבות הפועלות במהירות  1.5 גיגהרץ לפעולות שגרתיות, ו-4 ליבות הפועלות במהירות 2.1 גיגהרץ לפעולות יותר תובעניות. מה שהשתדרג כאן הוא נפח זכרון ה-RAM שכעת עומד על 4 גיגה (ולא 3 גיגה כמו ב-S6). במה שנראה כמו המדיניות (המרגיזה יש לציין) של סמסונג מעתה והלאה, נפח האחסון איתו מגיע המכשיר הוא קבוע ולא ניתן להרחבה באמצעות כרטיס זכרון. הנפח מתחיל מ-32 גיגה כאשר קיימת גם גרסה של 64 גיגה. החומרה הזאת מריצה את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסה 5.1.1 (שעתידה להתעדכן במכשיר זה לגרסה 6 בוודאות), ומעליה הממשק הייחודי של סמסונג, ה-Touchwiz. נכון להיום, לא נתקלתי עדיין במכשיר זריז כל כך. הוא עושה כל מה שאני מבקש במהירות, פועל בצורה חלקה, ולא מתחמם במיוחד בזמן עבודה אינטנסיבית. הוא לא חף מבאגים: קרו מקרים בודדים בהם לחיצה על כפתור הבית לא העירה אותו משנתו, והיו אף פעמים בודדות שהמכשיר קפא לשנייה-שתיים בעודי מנסה לפתוח אותו, אם כי מדובר בתופעות מאוד נדירות שניתן לספור את הפעמים שקרו על יד אחת. אחת התוספות המעניינות ב-Tochwiz של השנה האחרונה היא אפליקציה המנטרת את פעולת המכשיר ומספקת המלצות. למשל, Touchwiz זיהתה בשלב מסוים כי אפליקציית ה-Boom (האפליקציה המפעילה את ה-Boom 2 עליו כתבתי כאן לאחרונה) נוטה לקרוס לעיתים קרובות, ואף המליצה להסיר אותה. בנוסף, המכשיר יודע למטב את פעולת האפליקציות כך שיחסכו בצריכת חשמל, לסגור יישומים פתוחים ולבדוק מהו מצב ה-RAM הנוכחי.

+Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


מעטים המכשירים בשוק שמושכים תשומת לב כמו מכשירי ה-Edge למיניהם. קימור המסך הוא הברקה עיצובית שמצליחה לגרום למכשיר הזה לבלוט על רקע של כמעט עשור שלם שבו טלפונים סלולריים נראים זהים זה לזה. כפי שציינתי בפוסט שלי על ה-Note 5, העיצוב של שני המכשירים האלו זהה, פרט למיקום וצורת המסך. אם ב-Note 5 לא התחברתי לעיצוב הזה, אז כאן זה עובד ובגדול. המכשיר הזה יפיפה בעיקר בגלל המסך. כמו במכשירי ה-Edge הקודמים, אין לקימורים האלו תועלת שימושית או תרומה כלשהי לנוחות השימוש במכשיר, אם כבר אז להיפך. הקימורים האלו הופכים את שולי המכשיר שניתן לאחוז בהם לדקיקים יותר ופחות נוחים לאחיזה, ולפעמים המכשיר מזהה את האחיזה במכשיר כמגע במסך וה-+Galaxy S6 Edge לא מגיב או מגיב באופן לא צפוי. כל אלו בעיות שהיו קיימות גם ב-S6 Edge, וב-Plus הן רק מחריפות בגלל שהמסך גדל מ-5.1 אינטש, ל-5.7 אינטש, גודל בעייתי במכשירים קונבנציונליים, כל שכן במכשיר עם מסך לא שגרתי שכזה. על מנת להצדיק את הקימורים האלו, הוסיפה סמסונג אפליקציה ייעודית אשר שולטת בכל מה שאפשר לעשות איתם. מה אפשר לעשות איתם? המון דברים: להציג עליהם את השעה, מצב הסוללה, מזג אויר וכו', והכל זמין בהחלקה של האצבע לאורך דופן המסך. ניתן להגדיר שבלילה השעון הזה יוצג באופן קבוע באור חלש ולא מסנוור כך שלא תצטרכו להדליק את כל המסך כדי לדעת מה השעה. תוית קטנה בצד המסך פותחת רשימת קיצורי דרך לאפליקציות או קיצורי דרך לחמישה אנשי קשר מעודפים. כמו ב-Edge הראשון, לכל אחד מאנשי הקשר האלו יש צבע משלו. אם הטלפון מונח עם המסך על השולחן, כשאותו איש קשר יתקשר ניתן יהיה להבחין באור זוהר מצידי המכשיר. מגניב, חדשני מאוד, אך לא מהפכני ובטח שניתן לחיות בלי זה. המסך עצמו, כמיטב המסורת של סמסונג הוא בטכנולוגיית Super AMOLED, צבעוני וחי, חד מאוד (רזולוציית 2K) ומתפקד בצורה לא רעה גם באור יום.

+Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)

סרגל מידע ב-+Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


+Samsung Galaxy S6 Edge תמונות פרופיל (צילום: גד גניר)


ה-S6 Edge Plus הוא המכשיר הרביעי של סמסונג שאני בוחן, המגיע עם אותה מצלמת 16 מגה פיקסל משובחת, שאף כבשה את המקום השני במדד המצלמות הסלולריות הטובות ביותר של אתר DxO. המצלמה הזאת מתמקדת במהירות, יודעת להתמודד מצוין (ביחס למצלמה סלולרית) עם אובייקטים בתנועה, והתמונות יוצאות חדות, ממוקדות, מלאות פרטים ועם צבעים חיים ומאוזנים. התוצאה הסופית, התמונות עצמן, מרשימות מאוד. יותר מרשימה היא העובדה כי קל להגיע עם המצלמה הזאת לתוצאות כאלו בצילום ספונטני, זריז, מבלי להיות מומחה גדול בצילום.

כטלפון, ה-S6 Edge Plus עושה את העבודה כראוי: גם ברמקול וגם באפרכסת, הצד השני נשמע ברור ואיכות השמע מצויינת. העוצמה לא חזקה בצורה יוצאת דופן אך היא בהחלט מספקת. סוללת ה-3000 מיליאמפר של ה-S6 Edge+ תאפשר לכם שימוש סטנדרטי במכשיר למשך כמעט יום שלם. נתון סביר אבל לא מרגש במיוחד. מה שכן מרגש זו אפשרות הטעינה המהירה: 90 דקות בלבד ייקח לכם לטעון עד הסוף סוללה ריקה לחלוטין. בסמסונג מדגישים כי הטעינה המהירה אפשרית רק עם המטען המצורף, ואכן, ברוב המטענים שבדקתי, גם כאלו אשר מטעינים ב-2.1 אמפר, הטעינה היתה מהירה, אבל לא כמו זו במטען המקורי. מצד שני, כאשר טענתי את המכשיר עם מטען התומך ב-QC, תקן הטעינה המהירה של קוואלקום (ולמכשיר הזה אין מעבד או שום קשר אחר לקוואלקום), החיווי בוילון ההתראות על טעינה מהירה הופיע באופן מפתיע. כמו מכשיריה האחרים מהשנה, גם ה-S6 Edge Plus מסוגל להיטען באופן אלחוטי, וטעינה מלאה תארך כ-120 דקות.

+Samsung Galaxy S6 Edge (צילום: גד גניר)


ה-+Galaxy S6 Edge הושק במחיר של 4300 ש"ח, אך מחירו הספיק להישחק בינתיים וניתן להשיגו (בגרסת 32 גיגה, ביבוא רשמי) נכון לכתיבת שורות אלו ב-3800 ש"ח. בלתי אפשרי להגדיר אותו כמכשיר זול, אך כמו ה-Note 5, גם ה-+Galaxy S6 Edge זול בהרבה מה-iPhone 6S Plus בו הוא מתחרה. אל המחיר הזה צריך להוסיף את המחיר הארגונומי שתאלצו לשלם: המכשיר הזה פשוט אינו נוח לאחיזה ושימוש. אם תחליטו להתעלם מכך, תוכלו להנות ממכשיר מצוין מכל בחינה אחרת אך יותר מכל, נראה מעולה.

5 תגובות

  1. תודה על הסקירה.
    האם צפויות בקרוב סקירות על הנקסוסים החדשים והמכשירים החדשים של סוני ומוטורולה?

    השבמחק
  2. היי יובל, החודש הקרוב עומד להיות עמוס בטלפונים. עדיין לא קיבלתי את הנקסוסים החדשים, אבל גם הם יגיעו אליי בקרוב, בנוסף לשלושה טלפונים אחרים שנמצאים אצלי כרגע :)

    השבמחק
  3. נשמע נהדר: טלפון עם חסרון קטן: הוא לא נוח לשימוש... נו, אז למה בכלל לקנות אותו?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש אנשים שהמראה של הטלפון שלהם (במיוחד שמדובר בטלפון עם עיצוב כל כך ייחודי) חשוב להם יותר מנוחות השימוש. אם נוחות השימוש היתה הדבר היחיד שמשפיע על החלטת הקנייה של אנשים, לא היית רואה בשוק פאבלטים. לדעתי זה מכשיר יפיפה, עם בעיות ארגונומיות. לך זה נשמע לא הגיוני לקנות אותו, יש כאלו שיעדיפו להתעלם מזה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר