כזה ניסיתי: UE MEGABOOM

למצוא שם לחפיץ זו לא משימה פשוטה. הוא צריך לשדר את ערכי המותג, לרמוז על האיכויות הייחודיות של המוצר הזה, על התכונות שלו, וליצור עניין. ב-UE התהליך הזה מסתיים לרוב בשמות אידיוטיים. שנה שעברה זה היה ה-BOOM, והשנה ממשיך דרכו הוא ה-BOOM2. ואיך קוראים לרמקול האלחוטי החדש, היקר והגדול ביותר של החברה? "MEGABOOM". אז נכון, החברה הזאת לא ממש מצטיינת בשמות, אבל רמקולים היא בהחלט יודעת לעשות.


UE MEGABOOM (צילום: גד גניר)


חיצונית, ה-MEGABOOM חולק עיצוב זהה לחלוטין לזה של ה-Boom 2, רק שה-MEGABOOM גדול הרבה יותר ממנו: קוטר של 8.3 ס"מ וגובה של 22.6 ס"מ. חוץ מההפרש בגדלים, גם מבחר הצבעים שבו הוא מגיע שונה מעט: סגול, אדום, כחול או שחור כמו זה המופיע כאן בתמונות. כל מה שסיפרתי לכם על העמידות של ה-BOOM2 תקף גם כאן: ה-UE MEGABOOM נושא את תקן IPX7, ורק מחכה שתרטיבו אותו, תפילו אותו לבריכה, ואם לשפוט לפי ההדגמה החיה של נציג UE שהגיע לאירוע ההכרזה, ניתן גם לעמוד עליו, אם כי אני לא ממש רואה מה הטעם בכך. במהלך שהותו אצלי הרמקול הזה בילה רוב הזמן בחדר האמבטיה וסיפק מוזיקת רקע למקלחות של הבנות. הבת הקטנה שלי, בת השנה וחצי פיתחה חיבה אליו, והוא מצידו לא ממש התרגש מהנטייה שלה להפיל אותו על הרצפה או לרייר עליו. כשמדובר ברמקול אלחוטי שאתם רוצים להציב במקום כלשהו ולשכוח ממנו, לעמידות הזאת יש יתרון עצום, ויצרניות רמקולים אלחוטיים מתחילות להפנים זאת לאחרונה.


UE MEGABOOM משומש (צילום: גד גניר)

שני הרמקולים הקודמים שבדקתי של UE הציגו איכות שמע טובה, וה-MEGABOOM ממשיך את הקו הזה. למען האמת, זהו הרמקול הטוב ביותר של UE מהבחינה הזאת לטעמי. מספרית, אם להסתמך עפ"י הנתונים באתר UE, עוצמת השמע של ה-BOOM2 וה-MEGABOOM זהות: 90dBA. בפועל, ה-MEGABOOM מספק סאונד עמוק ועצמתי יותר. המוזיקה שנוגנה באירוע, במקום פתוח בסמוך לחוף הים, בקעה מרמקולים שהונחו בין זרועות השמשיות, וסיפקו מוזיקה שהפתיעה לטובה הן בעצמה שלה והן באיכות. למעשה, עד שגילינו שמדובר ברמקולים האלו, היינו בטוחים שמדובר במערכת ההגברה הקונבנציונלית של המקום.

כפתורי ההדלקה וההצמדה ב-MEGABOOM (צילום: גד גניר)

UE MEGABOOM, גם מהזוית הזאת, כמו מכל זוית אחרת, הרמקול ישמע מצוין (צילום: גד גניר)


אז מאיפה מגיע ההבדל הזה בתחושה שמייצר השמע? מההבדל בטווח התדרים: בעוד טווח התדרים של ה-BOOM2 עומד על  90Hz – 20kHz, טווח התדרים של ה-MEGABOOM מתחיל מ-65Hz, וההבדל בבאסים עצום. הצליל עמוק הרבה יותר ובמקרים מסוימים לא כל כך מתאים לסיטואציה. למשל, ניסיתי להאזין לתכנית אקטואליה בגלי צה"ל בבוקר. במצב הסטנדרטי, הבאסים היו פשוט חזקים מדי וכדי להבין כל מילה הייתי צריך להגיע לעוצמות ווליום שהיו משפיעות לרעה על יחסיי עם השכנים. בחירה במצב "Voices" הרגה את הבאסים, אך לפחות אפשרה המשך האזנה. הבאסים במצב "The Standrad" לא מספיקים לכם? אתם לא שפויים, אבל UE דואגת גם לכם ומאפשרת לכם לשמוע מוזיקה במצב "Bass Jump". חושבים שאתם יודעים לאזן את הצליל טוב יותר ממהנדסי הסאונד של UE? אין בעיה, יש לכם אקולייזר ידני בשביל זה. הצד השלילי של ההצטיינות הזאת בבאסים הוא העובדה שהסאונד מעט חסום, כאילו תחום המיד והגבוהים פחות מדויקים, אם כי לרוב המאזינים זה לא באמת יפריע. בניגוד לחלק מהרמקולים בשוק, ב-UE MEGABOOM זה לא ממש משנה אם אתם עומדים מול צד מסוים של הרמקול. הסאונד נשמע זהה לא משנה היכן תעמדו מסביב לרמקול. מעוניינים להכפיל את עוצמת הסאונד, ולשמוע באופן סטריאופוני? אין שום בעיה, התארגנו על עוד רמקול MEGABOOM ובאמצעות האפליקציה תוכלו לחבר ביניהם.

ה-UE MEGABOOM והערכה בה הוא הגיע (צילום: גד גניר)

שקע הטעינה והכיסוי שלו (צילום: גד גניר)


בזמן ההכרזה על הרמקולים, ה-BOOM2 נהנה מיתרון מסוים על פני ה-MEGABOOM. הראשון כלל בתוכו מספר פיצ'רים שהדגם החזק והיקר יותר של החברה לא ניחן בהם. חלפו מספר ימים ו-UE שחררה עדכון גרסה ל-MEGABOOM, וכעת הוא יודע לעשות כל מה שאחיו הקטן יודע. התוספת הראשונה שהעדכון הזה כלל היא אפשרות שליטה על הפעלה, עצירת הנגינה והעברת שיר באמצעות מחוות מגע (מכה על ראש הרמקול עוצרת את הנגינה, מכה נוספת מפעילה אותה מחדש, שתי מכות מעבירות שיר קדימה). התוספת השנייה נקראת Block Party והיא עובדת כך: מספר חברים יכולים להתחבר בו זמנית אל הרמקול. החבר הראשון שהיה מחובר אל הרמקול יכול דרך האפליקציה של UE לבחור אילו שירים יתנגנו מתוך כל אחד מהמכשירים המחוברים. שתי התכונות האלו מתווספות לשעון מעורר, ולאפשרות הנפלאה והשימושית להדליק את הרמקול היישר מהטלפון, מבלי להצטרך ללחוץ על כפתור כלשהו על הרמקול עצמו. בנוסף, האפליקציה מאפשרת לכם להימנע מהשמעת התראות דרך הרמקול כדי שהמוזיקה לא תיפסק בכל פעם שאתם מקבלים מייל או הודעה ב-Whatsapp. עוד לגבי האפליקציה, היא לא תדריך אתכם בתהליך ההצמדה הראשוני של הרמקול. היא תהיה שמישה רק אחרי שזיווגתם בין הרמקול לטלפון שלכם דרך תפריטי הטלפון ולחיצה על כפתור ה-Bluetooth ברמקול עצמו, או לחילופין, אחרי שהצמדתם בין המכשירים ונתתם ל-NFC לעשות את שלו. מרגע שהתחברתם אל הרמקול, תוכלו להתרחק ממנו למרחק של עד כ-30 מטר. במידה ומדובר בשטח פתוח, ההתחייבות ל-30 מטר אכן מתממשת. במידה ויש קירות, דלתות סגורות ומכשולים אחרים בדרך, צפו לקיטועים במוזיקה.

UE MEGABOOM (צילום: גד גניר)


הסוללה של ה-MEGABOOM אמורה להספיק ל-20 שעות נגינה, והיא אכן עומדת ביעד השאפתני הזה. דרך האפליקציה תוכלו לדעת מהו מצב הסוללה של הרמקול. את הסוללה מטעינים דרך חיבור MicroUSB סטנדרטי בתחתית הרמקול, המכוסה בכיסוי גומי לטובת הגנה ממים.

זהו ללא ספק הרמקול הטוב ביותר של MEGABOOM. הוא מפיק סאונד איכותי וחזק ובנוסף הוא מביא איתו את העמידות ולא מעט פיצ'רים שימושיים. עם זאת, ה-MEGABOOM הוא מגה-יקר. כדי להנות ממנו תאלצו להיפרד מ-1799 ש"ח. לא מעט כסף, ולא בטוח שההבדל באיכות השמע מצדיק את ההפרש במחיר בינו לבין רמקולים אחרים, או אפילו בינו לבין ה-BOOM2 הזול יותר של UE עצמה.

3 תגובות

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. אפשר לקנות את הרמקול הגדול ב-1,276 ש"ח במקום 1800 כולל משלוח לארץ ומכס ישראלי :-)
    אמזון שולח אותו לארץ, אפשר לבחור 5 צבעים: http://amzn.to/1LwgjIV

    השבמחק
  3. Where to Bet on Sports To Bet On Sports In Illinois
    The best sports bet 토토사이트 types and bonuses available in Illinois. The most common sports betting options available. Bet ford escape titanium $20, 바카라 Win $150, aprcasino Win $100 or

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר