כזה ניסיתי: Huawei Watch

הם קיימים בשוק כבר למעלה משנתיים, חלק מהיצרניות הספיקו כבר להשיק יותר מדור אחד של מוצרים בסדרות שלהם, ועדיין, הציבור תופס אותם בתור משהו מוזר ויוצא דופן. אני מדבר כמובן על שעונים חכמים. סמסונג היתה הראשונה מבין היצרניות הגדולות בשוק להשיק שעון עם מערכת הפעלה המיועדת במקור לטלפונים סלולריים, ומאז היתה היחידה שמחזיקה נוכחות משמעותית של המוצרים האלו בקטלוג המוצרים שלה בישראל, כאלו שזוכים לפרסום ושלטי חוצות. יצרניות אחרות כמו LG הסתפקו בהשקות שקטות יחסית בארץ (של ה-Urbane), ויצרניות אחרות כלל לא טרחו להביא לישראל את השעונים שלהן באופן רשמי. על רקע המצב הזה בשוק הישראלי, ההחלטה של וואוי, להשיק בישראל את ה-Huawei Watch, השעון היוקרתי והיקר ביותר בשוק, נראית כמו הימור די מסוכן. מצד שני, אם הם החליטו לקחת את ההימור הזה ולהשיק את השעון הזה בארץ, מי אני שאתנגד לקבל אותו לבדיקה?

Huawei Watch (צילום: גד גניר)

ה-Huawei Watch מתהדר בחומרה זהה לזו הקיימת ב-LG Urbane הראשון. בתוכו תמצאו את מעבד ה-Snapdragon 400, וזכרון RAM בנפח של 512 מגה. בנוסף, יש בו שטח אחסון בנפח של 4 גיגה בלבד. זו חומרה חזקה יחסית והיא מריצה את Android Wear בגרסה החדשה ביותר שלה בזריזות, ללא בעיות, השהיות, לאגים, איתחולים וכל בעיה אחרת שלא הייתם מצפים למצוא בשעון רגיל.


מסך השעון הוא בגודל 1.4 אינטש, ברזולוציה של 400 על 400 פיקסלים, בטכנולוגיית AMOLED. זהו מסך מאוד איכותי, גם ביחס למה שקיים בשוק, ומציג צבעים חיים, בהירות גבוהה וחדות מרשימים. החל מהדור הראשון של ה-Moto 360, שעון ה-Android Wear של מוטורולה, רוב השעונים החכמים שיוצאים כיום לשוק הם עגולים ולא מרובעים, כמו שרוב השעונים בעולם הם עגולים ולא מרובעים. במוטורולה, העיגול הזה אינו מושלם. בחלק התחתון שלו יש שטח פחוס, שזכה לכינוי המעליב "פנצ'ר". ב-Huawei Watch הפנצ'ר הזה לא קיים, והמסך עגול בצורה מושלמת. השעון, אם תהיתם, עמיד במים ו-Huawei מתחייבת על תקן IP67, כלומר, עמידות במים בעומק של עד 1 מטר, למשך פרק זמן שלא יעלה על חצי שעה.

Huawei Watch (צילום: גד גניר)



ה-Watch Face האהוב עליי ב-Huawei Watch (צילום: גד גניר)
באופן מפתיע, שעונים המריצים את מערכת ההפעלה Android Wear הם עדיין נדירים יחסית בשוק. חשוב לא להתבלבל: אני לא מדבר על שעוני אנדרואיד המריצים גרסה שהותאמה באופן עצמאי ע"י היצרנית עצמה, בדומה למה שעשתה סמסונג עם ה-Gear הראשון, או כמו מאות שעונים שניתן למצוא באתרי קניות סיניים. כאן מדובר על Android Wear, גרסה שנבנתה ע"י גוגל בכבודה ובעצמה והותאמה למחשוב לביש. כיום, כמעט שנתיים אחרי השקתה, ניתן למצוא מגוון מצומצם בלבד של שעונים כאלו, בעיקר של היצרניות הגדולות בשוק. הממשק, בדומה למכשירי האנדרואיד הראשונים, זהה בכל שעוני ה-Android Wear וההבדל היחיד הוא במבחר ה-Watch Faces המגיעים עם המכשיר. לפיכך, אם אתם בעליהם של שעון Android Wear אחר, אל תצפו למצוא פה משהו יוצא דופן או חדש במיוחד.

Huawei Watch סופר צעדים (צילום: גד גניר)


במידה וטרם יצא לכם להתנסות, שעוני Android Wear הם השעונים המותאמים בצורה הטובה ביותר למכשירי אנדרואיד. בנוסף, הם יודעים לעבוד גם מול מכשירי אפל המריצים את iOS מגרסה 8.2 ומעלה. החיבור בין השעון לטלפון כמו תמיד מתבסס על בלוטות'. לא נדרשתי להגדיר יותר מדי דברים כשחיברתי לראשונה את ה-Huawei Watch לטלפון. רק להפעיל, להוריד לטלפון את אפליקציית Wear של גוגל, לזווג בין השניים בבלוטות', לאשר קבלת התראות (אם אני מעוניין בכך) לשעון וזהו פחות או יותר.

מה ניתן לעשות איתם? פחות או יותר כל מה שניתן לעשות עם שעונים חכמים אחרים: לקבל את התראות מכל אפליקציה המסוגלת להציג התראות על וילון ההתראות בטלפון שלכם: Whatsapp, פייסבוק, SMSים, התראות מלוח השנה, התראות של Google Now ומה לא. על הודעות וואטסאפ וכדומה תוכלו לענות באמצעות מספר הודעות מוגדרות מראש במערכת, או ע"י הזיהוי הקולי של גוגל שעובד לא רע, גם בעברית. אם תרצו לקבל יותר מידע מאפליקציה שהציגה התראה על השעון שלכם, תוכלו לפתוח את האפליקציה בטלפון, היישר מהשעון, זאת בתנאי שלא הוגדרה בו נעילת מסך עם טביעת אצבע או כל מנגנון אבטחה אחר. את ההתראות ניתן לגלול באמצעות סיבוב פרק היד, אך גם ניתן לעשות זאת באמצעות החלקת האצבע על המסך.


אפשר גם לנווט איתו, Huawei Watch (צילום: גד גניר)


מה עוד ניתן לעשות איתו? לא מעט: לשלוט על המדיה במכשיר, לא תאמינו כמה נוח להעביר שירים בפאבלט שנמצא אצלכם בכיס, היישר מהשעון. תוכלו לבדוק את תחזית מזג האויר. השעון הזה ימדוד לכם דופק ויעקוב אחר הפעילות הספורטיבית שלכם דרך אפליקציית Google Tit. כמו כן, אם זה לא היה ברור עד כה, ניתן לחפש דרכו בגוגל, פשוט התחילו את משפט השאלה ב-"Ok Google", ושאלו את השאלה. מאחר ו-Android Wear מפותחת ע"י גוגל עצמה, הסיכוי שמגוון האפליקציות התומכות בה יגדל, גבוה מזה של פלטפורמות ייחודיות יותר, לדוגמא Tizen של סמסונג. לא זוכרים היכן הנחתם את הטלפון? אין בעיה, דרך אפליקציית Find My Phone, תוכלו לגרום למכשיר לצלצל, גם אם הוא במצב שקט.

בשעונים קודמים שבדקתי, המסך היה כבוי רוב הזמן, כאשר מחוות היד לבדיקת השעה היתה מדליקה אותו. לפעמים זה עבד, אך לרוב זה לא עבד בעיקר כשרציתי להראות לאנשים סביבי כמה נפלא זה עובד. לאחרונה נוספה ל-Android Wear אפשרות Always On, כלומר, השעון מציג באופן קבוע גרסה כהה וחסכונית בסוללה של ה-Watch Face שלכם, ונדלק רק כאשר מבצעים את המחווה הרגילה. ככה, אם כל מה שברצונכם לעשות זה לבדוק מה השעה, זה לא ממש משנה אם השעון זיהה את המחווה או שלא. חוששים שהשעון יפריע למישהו בסביבה הדורשת חושך מוחלט? עברו למצב Theatre Mode, שבו המסך מוחשך לחלוטין ונדלק רק עם לחיצה על הכפתור בצד השעון.

ל-Huawei Watch יש סוללה בנפח של 300mAh. עיקר הביקורת על שעונים חכמים בימינו היא העובדה כי רובם לא מסוגלים לצלוח יותר מיממה אחת בין טעינה לטעינה. בימים הראשונים לשימוש בשעון, כאשר החלפתי Watch Face אחת לרבע שעה ושיחקתי עם כל אפליקציה אפשרית, הסוללה אכן נפרקה בסוף היום לחלוטין. כעבור כמה ימים כשהשימוש בטלפון התייצב לרמה נורמלית, הצלחתי למשוך יממה וחצי ללא טעינה. זה מכובד, אבל לא פותר אתכם מהצורך לטעון את הסוללה מדי לילה אם אינכם רוצים למצוא את עצמכם עם צמיד מאוד יוקרתי אך חסר שימוש באמצע היום השני. הטעינה מתבצעת באמצעות דיסקית מגנטית המתחברת ישירות אל ארבעה מגעים בגב השעון.

Huawei Watch (צילום: גד גניר)
אז מה בעצם שונה ב- Huawei Watch? בעיקר העיצוב והתחושה. זה מתחיל מהאריזה עצמה. השעון מגיע בתוך קופסה מהודרת עם ריפוד עור בהיר. השעון עצמו נראה נהדר. מתכתי, עגול, עם רצועת עור שחורה (ביחידה שאני קיבלתי. יש גם רצועות מתכתיות אם תרצו) ונראה בדיוק כפי ששעון יוקרה גברי צריך להראות. לא מגושם, לא עתידני, פשוט כמו שעון, רק עם מסך במקום מחוגים. בניגוד לשעונים אחרים שניסיתי בעבר שזכו לתגובות מעורבות מהסביבה, במקרה של ה-Huawei Watch התגובות היו חיוביות באופן גורף, וזה כולל את חברים, עמיתים לעבודה, ואפילו את המוכרת הנחמדה בארומה שמצאה לנכון להגיד לי כמה השעון שלי יפה ולשאול שאלות לגביו בעוד האנשים מאחורי בתור ממתינים. חשוב להדגיש שההתלהבות מהשעון חצתה גם את הגבולות המגדריים, ועוררה בקרב בנות שאני מכיר את התהייה מדוע שעונים חכמים מעוצבים בהתאמה לידיים גבריות בלבד.

Huawei Watch בתוך האריזה המהודרת שלו (צילום: גד גניר)
מבט על החלק התחתון של השעון, מד דופק ומגעי טעינה (צילום: גד גניר)


עור, Huawei Watch (צילום: גד גניר)

Huawei Watch (צילום: גד גניר)


התגובות למחיר לעומת זאת, היו פחות נלהבות. השעון הזה עולה לא פחות מ-1800 ש"ח. השאלה הנשאלת היא למי Huwaei מכוונים עם מחיר שכזה. התשובה היא כנראה לא לקהל הרחב. אני אישית נהניתי מאוד מהשעון הזה, הן מהפן הפונקציונלי שלו וחשוב לא פחות מהתגובות שקיבלתי עליו. זה לא משנה את העובדה שלא הייתי מוציא כרגע 1800 ש"ח על שעון חכם. מצד שני, ישנם לא מעט אנשים שהיו מוכנים לשלם סכום כזה או סכומים גבוהים יותר על שעון רגיל, ונראה ש- Huawei פונה בדיוק אל האנשים שנמצאים בצומת ההחלטה הזאת: לקנות שעון של מותג יוקרה כמו ארמני, Tissot, Ceratina ואחרים, או להכנס לעולם השעונים החכמים עם השעון הזה. לפיכך, אם הייתי מעוניין לקנות היום שעון חכם, סביר להניח שהייתי בוחר באופציות זולות יותר שמבחינה פונקציונלית מספקות חויית שימוש דומה. מצד שני, אם הייתי רוצה להשקיע 1800 ש"ח בקניית שעון, זהו ללא ספק השעון עליו הייתי מוציא סכום כזה.

4 תגובות

  1. העתיד מצוי בשעון החכם .... :)

    השבמחק
  2. העתיד מצוי בשעון החכם .... :)

    השבמחק
  3. אני מאוד מעוניין לרכוש שעון חכם, אבל שני דברים עוצרים אותי: המחיר המופרז, ואורך החיים המוגבל. אני לא מצפה משעון ממוחשב להחזיק שלוש שנים על סוללה כמו שעון רגיל (או לנצח אם מדובר בשעון קינטי או סולארי), אבל שלושה שבועות/חודש נראה לי סביר - עם התראה קופצת לקראת היום-יומיים האחרונים. במסגרת עבודתי הקודמת ככתב טכנולוגיה, סיקרתי וקראתי רבות על טכנולוגיות חדשות ומרתקות לסוללות ואגירת אנרגיה - אבל גם אחרי שנתיים לא רואים עדיין שיפור משמעותי במוצרים החדשים שיוצאים לשוק. השאלה האמיתית היא: למה?

    השבמחק
  4. מחיר השעון בארצות הברית הוא 300 דולר. כלומר 1145 ש"ח. מטורף מי שמשלם עליו בארץ 1800 שח.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר