כזה יש לי: Nexus 6P

בניגוד למה שרבים עשויים לחשוב, בלוגר טכנולוגיה נהנה ממספר מועט יחסית של הטבות שמגיעות כחלק מהתחביב הזה. הטבה אחת מאוד משמעותית נובעת ממהות הבלוג שלי: היכולת להתנסות בכל סמארטפון שיש לי התלבטות האם לקנות אותו, התנסות ארוכה מספיק כדי לגבש לגביו דיעה, לטוב ולרע. במקרה של ה-Nexus 6P, מכשיר הפרימיום החדש של Huawei ו-Google, החלטתי שזה המכשיר הבא שלי כבר על סמך המידע שדלף לגביו טרם ההשקה, ובאופן מאוד אימפולסיבי פשוט ויתרתי על ההטבה הזאת. בעזרתו האדיבה של חבר טוב שחי בארה"ב, הזמנתי את המכשיר לפני שאפילו נקבע עבורו תאריך השקה רשמי בישראל. לזכותי ייאמר שהתאפקתי קצת ולא הזמנתי אותו באותו יום בו הפך זמין לרכישה. מיד לאחר ההשקה באוקטובר, התחלתי לחפש בגוגל לפחות פעמיים ביום את הצירוף "Nexus 6P Review". בחו"ל, כמו בארץ, כשמדובר בהשקה חשובה, המכשירים נשלחים אל מערכות האתרים החשובים והגדולים ביותר בו זמנית. כשמדובר במכשירים ממש חשובים, הסקירות גם מתפרסמות כמעט בו זמנית בכל האתרים האלו. במקרה של ה-Nexus 6P, רוב האתרים פרסמו סקירות ראשוניות כבר ב-20 באוקטובר, אבל זה לא היה מספיק כדי שאוכל להזמין אותו בראש שקט. עבר עוד שבוע עד שהסקירות האלו התעדכנו עם נתונים על משך זמן הסוללה וביצועי המצלמה, שני פרמטרים שחייבים להיבדק לאורך זמן. לאחר שכל האתרים פרסמו סקירות נלהבות ומהללות עליו (חלקם אף הכתירו אותו בתואר "מכשיר האנדרואיד הטוב ביותר בשוק"), נותר לי רק לבצע את ההזמנה ולהמתין בסבלנות שיגיע אליי.

Nexus 6P (צילום: גד גניר)


לטובת מי שלא טרח לקרוא את הפוסט שכתבתי בסמוך להכרזה על ה-Nexus 6P, הנה תקציר: בניגוד לשנים קודמות, בהם השיקה גוגל בכל פעם מכשיר נקסוס אחד, הפעם היא בחרה באסטרטגיה שונה והכריזה על שני מכשירים: ה-Nexus 5X של LG הקטן והעממי יותר, וה-Nexus 6P של Huawei, הפאבלט המתכתי היוקרתי. לפי ההשערות, חלק מתנאי המכרז לייצור מכשירי הנקסוס נגעו לחומרה הספציפית אותה אמורים לכלול המכשירים. במקרה של Huawei מדובר בחתיכת פשרה: ככל הנראה, כדי לעמוד בתנאי המכרז, היא ויתרה על שילוב מעבד ה-Kirin שלה ב-Nexus 6P לטובת ה-Snapdragon 810 של קוואלקום האמריקאית. נכון להיום עדיין מדובר באחד המעבדים החזקים ביותר בשוק והדבר ניכר היטב בתפקוד המכשיר: הוא זריז, יציב ומגיב היטב, בדיוק כפי שהייתי מצפה ממכשיר ממשפחת הנקסוס. Huawei וגוגל ציידו את ה-Nexus 6P בזכרון RAM בנפח 3GB. קיימים בשוק כבר לא מעט מכשירים עם נפח של 4GB, מכשירים כמו ה-One Plus Twoה-Asus Zenfone 2 וכמובן ה-Note 5 וה-+S6 Edge של סמסונגכמו במכשירים אחרים עם נפח כזה "צנוע" של זכרון RAM גם כאן אין הבדל מהותי בתפקוד המכשיר ביחס למכשירים עם 4GB. מעבר לכך, העובדה כי מדובר במכשיר נקסוס שעתיד לקבל עדכונים למשך תקופה ארוכה מאששת את ההשערה שככל הנראה לא יהיה צורך ביותר מ-3GB גם בגרסאות עתידיות של מערכת ההפעלה. כמו כל מכשיר אחר שעושה שימוש במעבד הזה, גם ה-Nexus 6P נוטה להתחמם. עם זאת, פיזור החום נעשה כראוי ואין בו איזורים לוהטים. גם כאשר עושים בו שימוש אינטסיבי, ההתחממות בהחלט נסבלת וסבירה. נפח האחסון אגב, כמו בכל מכשירי הנקסוס מאז ה-Nexus S, אינו ניתן להרחבה. בישראל צפויה להימכר רק גרסת ה-32 גיגה בשלב זה. אני קניתי את גרסת ה-64 גיגה, וקיימת גם גרסה בעלת נפח של 128 גיגה.


Nexus 6P, הבליטה שבתוכה מאוכסנת המצלמה (צילום: גד גניר)

לפני שלושה חודשים הציגה גוגל לראשונה את מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסא 6.0 שקיבלה את השם Marshmallow. עד היום רק מכשירים בודדים בשוק עודכנו לגרסה זו, פרט כמובן למכשירי הנקסוס שקיבלו אותה מספר ימים לכל היותר לאחר ההכרזה. ה-Nexus 6P וה-Nexus 5X היו המכשירים הראשונים שיצאו לשוק מלכתחילה עם הגרסה הזאת. מה כל כך טוב ב-Marshmallow? כמה דברים: בראש ובראשונה, גוגל עשתה סדר בכל מה שקשור להרשאות שניתנות לאפליקציות. זוכרים את רשימת ההרשאות שכל אפליקציה ביקשה לפני התקנתה, רשימה שכלל לא טרחתם לקרוא כי רציתם כבר להתקין אותה? החל מ-Marshmallow, לאחר התקנת האפליקציה, בפעם הראשונה שהיא תזדקק להרשאה כדי לבצע משהו במכשיר שלכם, יקפוץ חלון השואל אם אתם מאשרים לה לעשות זאת. אחת התלונות העיקריות על Lollipop, גרסת האנדרואיד הקודמת היתה על השינויים שביצעה בתפריט הסאונד ועל "העלמת" האפשרות להכניס את המכשיר למצב שקט. Marshmalow הביאה איתה שליטה נפרדת (סוף סוף, זה היה קיים במכשירים אחרים במשך שנים) על הווליום של המכשיר עצמו, של המדיה ושל ההתראות, היישר מהחלונית שנפתחת כאשר לוחצים על כפתורי הווליום. כמו כן, נוסף מצב שקט חדש שניתן להתאמה ולהפעלה מתוזמנת אוטומטית (החל משעה מסוימת), תלוי אירוע (בכל פגישה בלו"ז שלכם שאישרתם השתתפותכם, המכשיר יעבור למצב שקט) ועוד. התכונה המדוברת ביותר שנוספה ל-Marshmallow היא ה-Google Now On Tap, תפריט החיפוש הקונטקסטואלי. בתוך כל אפליקציה במכשיר, תוכלו ללחוץ ממושכות על כפתור הבית ולהעלות את את תפריט ה-Google Now שינסה להבין מהו הנושא העיקרי בו עוסק הדף בו אתם נמצאים ויציע לכם תוצאות חיפוש לגביו מגוגל, ויקיפדיה, יוטיוב ועוד, מבלי שבכלל סימנתם משהו בדף עצמו. מוכרח להודות, הפיצ'ר הזה לא הרשים אותי בצורה יוצאת דופן. לא מצאתי את עצמי שואל איפה הוא היה כל חיי, וגם כשהשתמשתי בו זה היה יותר בגדר של משחק שבו אני בודק אם גוגל תצליח לנחש בצורה מדוייקת מה אני מחפש. Marshmallow היא גם גרסת האנדרואיד הראשונה שמביאה עמה תמיכה מובנית בקורא טביעות אצבעות, משהו שוודאי יעזור לסטנדרטיזציה של כל הנושא, לאחר שעד כה, כל יצרנית ששילבה קורא טביעות אצבעות במכשיר שלה, נאלצה לפתח את התוכנה שלו בעצמה.

Google Now On Tap, כמו משחק שבו אני בודק עד כמה גוגל מבינה על מה מדבר הדף בו אני נמצא (צילום:גד גניר)

כאמור, גוגל השיקה השנה, בשונה מכל שנה אחרת, שני מכשירי נקסוס. כיאה למכשיר הפרימיום מבין השניים, ה-Nexus 6P מגיע עם גוף מתכת שעוצב בצורה ייחודית: בחלקו האחורי העליון ישנו פס זכוכית קמור בצידיו שמשתלב לתוך גוף המתכת של המכשיר. פס הזכוכית הזה נמצאים המצלמה, הפלאש ומנגנון המיקוד שלה. התוצאה נראית שונה ומרשימה ביחס למכשירים אחרים בשוק, אם כי דיווחים מטרידים של משתמשים ברחבי העולם מצביעים על כך שהזכוכית הזאת נוטה להיסדק באופן ספונטני. עד כמה זה נכון? לא ברור. בינתיים מדובר רק על דיווחים בודדים אבל ליתר בטחון, ומאחר ומדובר במכשיר האישי שלי, רכשתי כיסוי שאמור להגן עליו. הכיסוי אמור לתת פתרון לבעיה תיאורטית נוספת: בדיקות כיפוף שבוצעו ע"י משתמשים מראים כי כמו ה-iPhone 6 בשעתו, גם ה-Nexus 6P נוטה להתכופף כשמופעל עליו לחץ. לא ניסיתי להעמיד את הטענה הזאת במבחן, אך בכל מקרה עדיף לא לנסות לכופף את הטלפון או לעשות דברים שעלולים לכופף אותו כמו לשים אותו בכיס האחורי של המכנסיים. 

Nexus 6P מאחור (צילום: גד גניר)

אם אשים לרגע בצד את החששות האלו, ה-Nexus 6P נראה בהחלט כמו מכשיר פרימיום, בנוי היטב והודת לפינות המעוגלות, הוא גם נוח לאחיזה. בחלקו האחורי נמצא קורא טביעות אצבעות משובח. הוא אמנם לא זריז כמו זה של ה-Mate S אך הוא מדויק יותר ממנו ולמעשה מדויק יותר מכל קורא אחר שיצא לי להתקל בו עד כה, עם אחוז אפסי של ניסיונות כושלים לשחרר את המכשיר מנעילה. המסך של ה-Nexus 6P קטן ב-0.3 אינטש מזה של ה-Nexus 6 של שנה שעברה. בגוגל התגאו על כך שצמצמו גם את גודל מסגרת המסך כדי להקטין את גודלו הכללי של המכשיר ואכן, ביחס לפאבלט הענק של גוגל משנה שעברה, ה-Nexus 6P אכן נוח יותר לשימוש ביד אחת. יחד עם זאת, הוא עדיין אחד מהמכשירים הגדולים בקטגוריה, אפילו יותר מה-Note 5 בעל המסך בגודל זהה. כמו בנקסוס 6, גם כאן המסך מציג רזולוציית 2K (או אם תרצו, 1440 על 2560 פיקסלים). Huawei בחרה בפאנל ה-AMOLED המתקדם ביותר של סמסונג והתוצאה היא מסך מרהיב שכמו כל מסך AMOLED  אחר מציג שחור מאוד עמוק וכהה, צבעים חיים ותוססים ובאופן כללי כיף להתבונן בו. כטלפון, הוא עושה את העבודה כראוי: השמע באפרכסת חזק בצורה מספקת. שני הרמקולים שלו שממוקמים בחזית המכשיר מספקים שמע חזק יחסית, אך איכות סטנדרטית בלבד.

מבט מקרוב על הרמקול בחלק התחתון של ה-Nexus 6P (צילום: גד גניר)

מבט על הצד של ה-Nexus 6P, כפתור ההדלקה וכפתורי הווליום (צילום: גד גניר)

מבט על חלקו האחורי של ה-Nexus 6P, הוא לא רק נראה גדול, הוא אכן כזה (צילום: גד גניר)


באופן מסורתי, המצלמות ששולבו במכשירי הנקסוס היו תמיד בנחיתות מסוימת מול מצלמות של מכשירי הדגל של אותן יצרניות. השנה החליטו בגוגל לתת דגש מיוחד לנושא זה ובחרו במצלמה מעולה של סוני עבור ה-Nexus 6P וה-5X. בגוגל הבינו סוף סוף כי רוב הצילומים שמשתמש ממוצע מצלם, הם בתוך הבית, בתאורה שאינה בהכרח אידיאלית. כדי לשפר את התמונות בסיטואציות האלו, ציידו את המצלמה הזאת בחיישן גדול יחסית, "2.3/ 1, אך שמרו על רזולוציית 12.3 אינטש "בלבד", מה שיוצר פיקסלים גדולים יחסית שמסוגלים לקלוט יותר אור ולהתמודד טוב יותר עם תאורה חלשה יחסית. זה לא יעזור במקומות חשוכים, ואין כאן ניסים, אבל זוהי מצלמה מעולה, בין הטובות בשוק, שגם יודעת להתמקד ולצלם במהירות.
מבט נוסף על הבליטה המאכלסת את מערך הצילום של ה-Nexus 6P (צילום: גד גניר)

לכאורה, ל-Nexus 6P יש את כל מה שצריך כדי לספק זמן סוללה ארוך מהרגיל. קודם כל, יש לו את אחת הסוללות הגדולות בשוק, בקיבול של 3450mAh. בנוסף, ה-Nexus 6P הוא המכשיר הראשון שכולל את Doze, פיצ'ר ייחודי ב-Marshmallow אשר יודע לנהל את הסוללה בצורה טובה יותר בזמן שהטלפון אינו פעיל. כמו כן, ההשערה היא שמאחר שמדובר במכשיר נקסוס, עם מערכת הפעלה "נקייה" משטויות, אפליקציות Bloatware למיניהן, הדבר יעשה גם חסד עם הסוללה שלו. בסופו של דבר, אכן מדובר בסוללה לא רעה. היא יודעת לשרוד יממה שלמה בשימוש סטנדרטי. כאשר המכשיר דולק אך אינו בשימוש הסוללה שלו כמעט ואינה נפרקת והיו מקרים בהם במשך לילה שלם היא ירדה באחוז בודד או שניים. יחד עם זאת, אני חייב להודות שאני טיפה מאוכזב. עם תנאי פתיחה כאלו ציפיתי ליום וחצי של שימוש לפחות וזה לא קרה. מכשירי הנקסוס של 2015 הם הראשונים שמגיעים עם שקע ה-USB החדש, Type C. התקן הזה מאפשר טעינה מהירה ביותר וגם טעינה הפוכה, כלומר טעינה של מכשירים אחרים. ובכל זאת, היתרון הגדול ביותר של Type C היא העובדה שבניגוד ל-MicroUSB, החיבור החדש הוא סימטרי. כן, נגמרו הניחושים באיזה צד צריך להכניס את הכבל למטען. עם זאת, מאחר ומדובר בכבל מסוג חדש, המשמעות היא שצריך להחליף את כל כבלי ה-MicroUSB הישנים שלכם בכבלי USB Type C חדשים. אם זה לא מטריד אתכם כי עד כה קניתם כבלי MicroUSB זולים בדולרים בודדים, הרשו לי לבשר לכם את הבשורות הקשות: זה הולך להיות עסק יקר. השוק אמנם מוצף בכבלי USB Type C זולים אך מסתבר ששימוש בכבל שאינו עומד בהגדרות המאוד ספציפיות של התקן, עשוי לגרום לנזקים לא רק למכשיר עצמו, אלא גם למחשב או למטען דרכו אתם טוענים את המכשיר. המקום היחיד בינתיים שניתן לקבל בו מידע אמין על כבלים איכותיים שנבדקו ובטוחים לקנייה הוא דף ביקורות המוצרים של Benson Leung באמאזון, מהנדס בגוגל אשר בודק עשרות סוגים של כבלים וקובע אם הם עומדים בתקן ובטוחים לשימוש או שלא. נכון להיום, רוב הכבלים שהוא אישר לשימוש יקרים משמעותית מהכבלים הזולים אליהם התרגלתם.

Nexus 6P (צילום: גד גניר)



במשך שנים, רוב האנשים שקנו מכשירי נקסוס, עשו זאת מסיבות שקשורות בעיקר לתוכנה שלו: מכשירי נקסוס מתעדכנים לגרסת האנדרואיד החדשה ביותר לפני כולם, וממשיכים להתעדכן לאורך זמן רב יותר מכל מכשיר אנדרואיד אחר. עם זאת, היתרון הזה בא עם פשרה בנושאים אחרים: מכשירי הנקסוס מעולם לא הצטיינו בצילום, במשך זמן שימוש בין טעינה לטעינה, ולמען האמת גם נראו פחות יוקרתיים ממכשירים מקבילים. ה-Nexus 6P קורא תיגר על המוסכמות האלו, ועושה זאת במחיר נמוך יותר מפאבלטים אחרים ברמה הזאת. בישראל הוא עולה 3000 ש"ח לגרסת ה-32 גיגה. זה לא זול, וזה יקר יותר ממה שאני שילמתי על ה-Nexus 6P בנפח 64 גיגה שקניתי בחו"ל. ככה זה כשקונים מכשיר במדינה בה גוגל מסבסבסדת את מחיר המכשיר מתוך ידיעה שתרוויח עליו עוד כמה דולרים על סרטים, מוזיקה ואפליקציות. מצד שני, זה זול יותר ממה שתשלמו בארץ על מכשירים כמו  ה-LG V10, ה-Samsung Galaxy Note 5 או ה- Sony Xperia Z5 Premium והתמורה שמקבלים למחיר הזה טובה לא פחות. למרות שהתוכנה וקורא טביעות האצבעות הגיעו מגוגל, המצלמה מסוני, המעבד מקוואלקום והמסך מסמסונג, צריך להוריד כאן את הכובע בפני Huawei ששילבה את כולם בתוך סמארטפון מעולה אחד, שמקבע בצורה מאוד ברורה את מעמדה של היצרנית הסינית כיצרנית אנדרואיד מהשורה הראשונה. 



9 תגובות

  1. תתחדש, גם אני הבעלים של אותו מכשיר בדיוק (אפילו אותו צבע), בינתיים נהנה מאוד...

    השבמחק
  2. הסלולר שלי רוצה לעדכן לגרסא 6 אבל אני לא רוצה בשום אופן את GOOGLE NOW
    יש דרך לנטרל את הפיצ'ר הזה מהמערכת ?

    השבמחק
  3. מכשיר נחמד מאוד מהיר וחזק אבל עדין ביותר
    אישתי גרמה לסדק במסך תוך כדי ישיבה :(

    השבמחק
    תשובות
    1. יש לך מזל כי לי נסדק המסך ועלה לי 800 שקל

      מחק
  4. היי לכולם
    אשמח למי שיש את המכשיר פה , תחוו עליו דעה לטובה ולשלילה
    מפני שאני מתלבט בינו לבין הנוט 5,כמובן מחפש מכשיר לטווח ארוך,לא מתכוון להחליף ב 4-5 שנים בקרובות.(כיום עם גלקסי 4-מקרטע)
    תודה.

    השבמחק
  5. יש לי את המכשיר מעל חודשיים, כל מה שנכתב לגבי היתרונות שלו נכון.
    אני רוצה לכתוב על 2 חסרונות שמצאתי.
    1. אי אפשר לשמור את אנשי הקשר על כרטיס הסים.
    2. כשמצלמים עם פלש הצבע שמתקבל הוא עם גוון חום לא לטעמי, בלי פלש התמונות יפיפיות - בתנאי שיש תאורה מספיקה.

    השבמחק
  6. שאלה: אם אקנה מסלקום את ה-6p, כך אני מקבל אותו בחינם, האם הגרסה שסלקום תוקעים עליו תחסום את העדכונים מגוגל?
    בבקשה לענות רק אם יודעים, ולא מהשערות.

    השבמחק
    תשובות
    1. ממה שידוע לי אין לסלקום את המכשיר הזה

      מחק
  7. גם אני אמא מאושרת לנקסוס 6P אבל פתאום כשרציתי להעלות מוזיקה לא מצליח לי, חיברתי למחשב ולא נפתחות לי תיקיות מתאימות אלא רק תיקיה אחת כללית שלא מוכנה לקבל קבצי מוזיקה,
    מה עושים?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר