כזה ניסיתי: RiF6 Cube

מעולם לא התחברתי למקרנים. למען האמת, קיבלתי מספר הצעות לבדוק כמה כאלו, וסירבתי בנימוס. מקרן הוא יצור שיש לו לא מעט יתרונות, ובראשם האפשרות להקרין סרט על פני שטח ענק. מצד שני, ים של חסרונות: צריך להחשיך את הסביבה, המקרן עצמו כבד ומסורבל לנשיאה, (גם מקרני PICO שאמורים להיות יותר קומפקטיים), וגם למקם אותו במקומו, בצורה שתאפשר צפייה נוחה בסרט, זה חתיכת סיפור. ה-Cube, המקרן היחיד שמייצרת חברה אמריקאית בשם RiF6 הוא המקרן הראשון שהסכמתי לבחון. הוא אמנם לא פותר את רוב הבעיות שציינתי, אבל הוא קטן להפליא, עשוי ממתכת ונראה כמו המקרן הכי מגניב שאי פעם ראיתי.

ה-RiF6 Cube על החצובה שלו (צילום: גד גניר)


זהו ללא ספק המקרן הכי קטן שיצא לי לעשות בו שימוש (אם לא מחשיבים את ה-Lenovo Yoga Tablet 2 Pro,  אם כי שם המקרן היה מובנה בתוך גוף הטאבלט הגדול). איכשהו, הצליחו לדחוס לתוך קוביית מתכת מאוד אטרקטיבית בגודל 5 ס"מ על 5 ס"מ על 5 ס"מ,  את כל החומרה הדרושה כדי להקרין תמונה או וידאו על משטח לבן בגודל של עד 120 אינטש. זה ממש קטן, זה בערך כמו שלוש קופסאות גפרורים שנערמו זו מעל זו, קטן יותר מתפוז ממוצע, זה נראה מעולה, וקשה להשאר אדיש לזה. גם באריזה שבה ה-RiF6 מגיע הושקעה המון מחשבה: זו קופסא מרובעת שמעוצבת בדיוק כמו המקרן עצמו, רק בגדול. כאשר פותחים אותה, ישנן כמה שכבות, כאשר בתוך כל שכבה יש חלק אחר והכל נראה כמו משהו מאוד יוקרתי ומפואר. למעט המקרן, תמצאו באריזה כמעט את כל מה שדרוש כדי להשתמש במקרן הזה: מטען, חצובה קטנה, שלט, ושלל כבלים: כבל טעינה, כבל Mini HDMI ל- HDMI(לחיבור למחשב), ושני סוגי כבלי MHL, כבלים לחיבור המקרן למכשירים עם חיבור Micro USB, דהיינו טלפונים וטאבלטים שאינם של אפל): אחד עם חיבור 11 פינים, והשני עם חיבור 5 פינים. מה חסר כאן? מתאם לחיבור למכשירי אפל: הוא קיים, אבל צריך לרכוש אותו בנפרד, החברה לא כוללת אותו בתוך האריזה המרשימה. בנוסף, קניתם טלפון עם חיבור USB Type C? תנחומיי. נכון לעכשיו אין איך לחבר אותו ל-Cube.



RiF6 Cube (צילום: גד גניר)


ה-Cube הוא גאדג'ט פשוט מאוד לתפעול: לחיצה ארוכה על כפתור ההדלקה בצד מפעילה אותו, ובתוך שניות בודדות הנורה מתחממת, נדלקת והתמונה מופיעה על הקיר או על מה שבחרתם להקרין אותה. ניתן למקד את התמונה באמצעות גלגלת קטנה בצד וזהו פחות או יותר. בחרתם לחבר את את הטלפון/טאבלט שלכם ל-Cube? השליטה בוידאו תתבצע דרכו וגם השמע יגיע ממנו. כבל ה-MHL מחבר בין מקור התוכן לבין המקרן אך הוא דורש גם מתח חשמלי משלו, כך שתצטרכו לחבר אותו לחשמל בנפרד, או לסוללה חיצונית. מרגע שחיברתם ביניהם, מסך הטלפון שלכם יוקרן באופן מיידי על הקיר, אין צורך להגדיר משהו לא בטלפון ולא במקרן.

ה- RiF6 Cube ביחס לדברים אחרים שמצאתי בבית (צילום: גד גניר)


הבשורות הרעות כאן הן שלא כל המכשירים תומכים ב-MHL. הטאבלט הביתי שלנו לדוגמא,
 ה-Samsung Galaxy Tab S לא זוהה ע"י המקרן. מצד שני, מכשיר אחר שבדקתי זוהה ללא שום בעיה. שיטוט קל ברשת העלה כי מכשירים של סמסונג מאוד בררנים לגבי סוג החיבור הזה, ועובדים רק עם מתאם רשמי של סמסונג. בכל מקרה, ה-RiF6 Cube מאפשר לכם לצפות בסרטים שטענתם על גבי כרטיס זכרון מסוג MicroSD אשר נכנס לחריץ בצד המקרן. השליטה במקרן תתבצע במקרה הזה באמצעות השלט (הנושא דמיון מדהים לזה של ה-(Apple TV וממשק פשוט שמשהו במראהו מזכיר קצת ממשקים של מכשירי DVD סיניים זולים מתחילת העשור. זה קצת פוגם ברושם היוקרתי שהמקרן הזה משדר, אם כי הוא נוח לשימוש. אגב, את השלט תהיו חייבים לכוון אל חזית המקרן, אם ברצונכם להצליח לשדר אליו פקודות. בכל מצב אחר המקרן פשוט יתעלם מבקשותיכם.
 
RiF6 Cube לצד הקופסא שלה (צילום: גד גניר)
השאלה המסקרנת ביותר לגבי ה-Rif6 Cube היא כמובן מהי איכות ההקרנה שלו. מבט במפרט הטכני של המקרן כנראה ינמיך את הציפיות שלכם: ניגודיות של 1:1000 והבהירות (או עוצמת התאורה) שלו היא 50 לומנס, נמוך יחסית למקרנים אחרים (אך גם גדולים יותר) בשוק, מה שאומר שאם תרצו לראות תמונה ברורה, תהיו חייבים לוודא שהסביבה חשוכה מאוד. מעבר לכך הרזולוציה הטבעית של המקרן הזה היא 854 על 480 פיקסלים, כלומר, לא HD. עד כמה זה מפריע? תלוי בגודל ההקרנה. אם תציבו את המקרן במרחק המקסימלי, ותנסו להציג תמונה בגודל 120 אינטש, יהיה קל להבחין בחוסר החדות. על תמונה קטנה יותר זה פחות יורגש.

למרות כל האמור לעיל, צריך לזכור שמדובר במקרן, כלומר, איכות ואופי התמונה שונים ממה שהייתם מצפים בטלויזיה. מדגם לא מייצג של אנשים שהצגתי בפניהם את המקרן הזה דווקא התלהבו מאיכות התמונה כך ששוב, הכל עניין של ציפיות. תנמיכו ציפיות גם לגבי הסאונד. הרמקול המובנה מייצר את שמע באיכות איומה. זה לא מפתיע לאור העובדה שמדובר ברמקול זעיר הממקום בתוך גוף זעיר. הרמקול הזה גם צריך להתמודד עם איוושת המאורר הפנימי שאמנם אינה מחרישת אזניים, אבל עדיין יש לה נוכחות. עצה שלי, ותרו מראש על השימוש ברמקול הזה. במקום זאת, חברו את הטלפון שלכם לרמקול חיצוני ושמעו דרכו.

שלט ה-RiF6 Cube (צילום: גד גניר)


סוללת המקרן תספק לכם שעה וחצי של שימוש רצוף ללא חיבור לחשמל. זה אמנם פחות מסרט ממוצע, אך ניתן לטעון את המקרן בזמן ההקרנה. נורת ה-LED של המקרן תספיק לכם לכ-20,000 שעות שימוש, או במילים אחרות, צפייה בכ-10,000 סרטים באורך ממוצע.


מחירו של ה-RiF6 Cube הוא 1990 ש"ח, כמו מחיר של מקרן גדול רגיל שעדיף עליו כנראה בכל הקשור לאיכות תמונה. מצד שני, לא קונים את ה- Cube כדי להתרשם מאיכות התמונה או כדי לקבל יחס טוב של שקל פר מ"ר של פלסטיק/מתכת. ה-Cube הוא המקרן הכי נייד שקיים בשוק. כל כך נייד שתוכלו לאכסן אותו בתוך תיק צד קטן. אם אתם פדנטים בכל הקשור לאיכות התמונה, עברו הלאה. אם אתם זקוקים למקרן שניוד שלו ממקום למקום הוא לא פרוייקט בפני עצמו, ה-Cube בהחלט יכול להיות פתרון מצוין.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר