כזאת ניסיתי: Xiaoyi YI Action Camera

לאחר שהשיגה דריסת רגל נאה בשוק הסמארטפונים והאביזרים הנלווים, שיאומי החליטה שהגיע הזמן לירות גם לכיוונים אחרים. באפריל בשנה שעברה היא נכנסה גם לשוק מצלמות האקסטרים, שוק ש-GoPRO, יצרנית שעסקתי בה כאן לא מעט, נחשבת לשם נרדף עבור כל המוצרים שבו. האמת שבמקרה של ה-YI Action Camera,  שיאומי היא לא ממש היצרנית, היא רק משקיעה בחברה המייצרת באופן נרחב. המצלמה אשר הוכרזה כאמור כבר בשנה שעברה, עושה רק כעת את העליה לישראל תחת שם המותג המקורי שלה (והבלתי אפשרי כמעט להגייה): "Xiaoyi". החברה האם, שיאומי משווקת את המצלמות האלו באתרה וההתייחסות בעולם אל המצלמות האלו הן כמצלמות האקסטרים של שיאומי למרות שכאמור, זה לא בדיוק ככה. כהרגלה, שיאומי מתעקשת להציע את מוצריה במחירים אטרקטיביים. השאלה אם המחיר הזה באמת אטרקטיבי, ואם הוא כזה, על מה ויתרו שם כדי להגיע למחיר הזה?

Xiaoyi Action Camera (צילום: גד גניר)




במפרט הטכני של המצלמה כך נראה, לא ממש חסכו. ב-Xiaoyi אמנם לא מייעדים את ה-Yi Action Camera להתחרות מול דגמי ה-HERO 4 המתקדמים של גו פרו, אבל אין להם בעיה להציב את המצלמה שלהם להשוואת נתונים מול דגמי הדור הקודמים של מובילת השוק. בהשוואה כזאת ניתן לראות שרזולוציית החיישן של ה-Yi עומדת על 16 מגה פיקסל (לעומת 10 בלבד ב-HERO3) ומעבד התמונה זהה (Umbarella A7LS). רזולוציית צילום הוידאו המקסימלית של ה-YI קצת גבוהה יותר מזו של ה-HERO3 אם כי מדובר בצילום ב-30 פריימים לשנייה בלבד. ב-60 פריימים, הרזולוציה זהה. גם מפתח הצמצם זהה (f/2.8), אך העדשה מעט רחבה יותר ב-YI ועומדת על 155 מעלות לעומת 150 מעלות ב-HERO3. בנוסף, בניגוד ל-HERO3, ה-YI כוללת קישורית   Bluetooth  (בתקן 4.0BLE המאופיין בצריכת חשמל נמוכה במיוחד).

ה-Xiaoyi YI Action Camera בתוך המארז העמיד במים ומכות שלה (צילום: גד גניר)


הנתונים האלו מתורגמים בפועל לאיכות צילום מצויינת באור יום. התמונה אמנם מעוותת קצת בגלל העדשה הרחבה, אך זו תופעה ידועה ואופיינית למצלמות אקסטרים, מה גם שניתן בהגדרות המצלמה לסדר את העיוות הזה. מלבד כך התנועה מאוד חלקה (בייחוד ב-60 פריימים בשנייה), החשיפה מאוזנת למדי, והתמונה מפורטת. הסאונד פחות מרשים, אבל לא משהו שלא ניתן לחיות איתו. בלילה, התמונה נראית פחות מלהיבה: מריחות, רעש דיגיטלי, ואובדן פירוט מאסיבי, אם כי לא באופן שלא נראה בעבר במצלמות מהסוג הזה. לצורך הבדיקה של המצלמה, לקחתי אותה איתי לשתיים מהסביבות האקסטרימיות הקשוחות והאלימות המוכרות לאדם: הספארי בר"ג ביום שבת נאה, והג'ימבורי ברעננה יחד עם ילדה בת ארבע וחצי. התוצאות בוידאו שלפניכם.



מבחוץ, בקוים כלליים, ה-YI Action Camera מזכירה מאוד את המצלמות של GoPRO. מעין מלבן קטן עם עדשה. בחזית ממוקם לחצן הפעלה גדול, בחלק העליון כפתור צילום, ומצד שמאל לחצן אשר מפעיל את הקישריות האלחוטיות של המצלמה. בתחתית ה-YI Action Camera מתחת לעדשה ישנו שקע הברגה סטנדרטי לחצובה. מאחור ישנם שני פתחים מכוסים: אחד מאובטח ע"י מנגנון, ומאכלס בתוכו את הסוללה, והשני סתם יושב על האיזור שבו תמצאו את חיבור הטעינה (MicroUSB), שקע כרטיס זכרון (Micro SD עד נפח של 64 גיגה, Class 10 ומעלה אם אתם רוצים לצלם ברזולוציית 1920x1080) ואפילו שקע MicroHDMI שיאפשר לכם לחבר את המצלמה למסך חיצוני ולצפות בתכנים היישר ממנה. המכסה הזה להערכתי הוא החלק הראשון שתאבדו במצלמה הזאת. לפחות אם היה מחובר באיזושהי דרך אל המצלמה עצמה כך כשגם כשהוא משתחרר הוא לא ייפול. בכל מקרה, שמרו עליו. מלבד הכיסוי הספציפי הזה, שאר המצלמה בנוי היטב. בניגוד לדגמים הזולים של בהם הכיסוי מגיע כחלק בלתי נפרד מהמצלמה, כאן, כדי לקבל עמידות במכות ומים, תאלצו לרכוש בנפרד כיסוי מגן.

שקע הברגת חצובה סטנדרטי בחלק התחתון של ה-YI Action Camera (צילום: גד גניר)
YI Action Camera מהצד, מבט מקרוב על לחצן הפעלת הקישוריות האלחוטיות (צילום: גד גניר)

חלקה האחורי של ה-Xiaoyi YI Action Camera (צילום: גד גניר)


יחד עם המצלמה הגיעו לארץ גם שלל אביזרים מקוריים שלה: מלבד המארז העמיד במים (עד לעומק של 40 מטר), הגיעו גם מוט סלפי טלסקופי עם שלט (ניתן לרכוש אותו בחבילה אחת יחד עם המצלמה), ידית אחיזה צפה, רצועת ראש, רתמת חזה והרשימה עוד ארוכה. הפתיחה של מוט הסלפי דורשת סיבוב של המוט שלו הצידה בכל פתיחה של שלב. לוקח קצת זמן להתרגל לזה ולהבין איך לפתוח אותו במהירות, אבל לומדים לחיות עם זה. שלט ה-Bluetooth דורש תהליך של סנכרון ראשוני עם המצלמה רצועת הראש אגב מגיעה עם שקע מלבני בדיוק במרכזה, היכן שהפלסטיק נוגע בעור המצח. אם אתם מתכננים להשתמש ברצועה הזאת, קחו בחשבון שכשתסיימו להשתמש בה ישאר על המצח שלכם סימן מביך.

ה-Xiaoyi YI על מוט הסלפי שלה (צילום: גד גניר)


כאשר המצלמה הזאת יצאה לשוק, האפליקציה שלה היתה עקב האכילס שלה. היא היתה בסינית בלבד ולקח קצת זמן עד שתרגמו אותה. אנחנו בישראל מקבלים אותה יחד עם האפליקציה כשהיא כבר מתורגמת לעברית. באמצעות האפליקציה ניתן לשלוט בכל הגדרות המצלמה: החל מאיכות הצילום, הרזולוציה וקצב הפריימים, דרך תיקון עיוות העדשה וכלה בהגדרות שליטה על קישוריות הבלוטות' וה-Wifi של המצלמה. מוכרח להודות, האפליקציה כנראה השתפרה רבות במהלך הזמן, אם כי היא עדיין לא מושלמת. תהליך החיבור למצלמה קצת מאתגר: המצלמה מייצרת רשת Wifi משל עצמה, אליה הטלפון שלכם צריך להתחבר. אם תנסו להתחבר אליה באיזורים בהם ישנן רשתות שהמכשיר שלכם מכיר ומעדיף להתחבר אליהן, החיבור למצלמה יתרחש רק אם תתחברו אל הרשת שלה באופן ידני, ואז תתחברו למצלמה דרך האפליקציה. אז נכון, אם אתם יוצאים לטיול אופניים בשטח, הסיכוי להיתקל ברשתות מוכרות קלוש, אבל אם תרצו לצלם בבית או בעבודה, קחו בחשבון שזה יהיה טיפה יותר מורכב. בשורה התחתונה האפליקציה של YI עושה את העבודה, האפליקציה של GoPRO עושות את העבודה טוב יותר.

הסוללה של YI Action Camera מחזיקה מעמד עד כשעה וחצי בצילום ברזולוציה של 1080p. זה נתון סביר, אך לא יוצא מן הכלל. היתרון כאן על פני דגמי GoPRO הזולים הוא האפשרות להחליף את הסוללה, מה שנותן לכם זמן שימוש ממושך יותר במידה וקניתם מראש סוללה נוספת.

Xiaoyi Action Camera (צילום: גד גניר)


ה-YI היא מצלמת אקסטרים לא יקרה שנותנת תמורה מעולה למחיר בה היא נמכרת. מחירה בישראל מתחיל מ-399 ש"ח. עם זאת, המחיר לא מסתכם ב-399 ש"ח האלו: קשה לי לראות מישהו קונה מצלמת אקסטרים ולא קונה לה מארז עמיד במים (200 ש"ח נוספים), רצועת ראש (שלא ניתן לחבר את המצלמה אליה בלי שתהיה בתוך המארז העמיד במים), או התקן עגינה לאופניים (129 ש"ח). בסופו של דבר, אמנם ישנם מקומות בודדים בהם ה-Yi Camera מציעה חויה פחות מלוטשת מזו של GoPRO, אך באופן כללי היא עושה את כל מה שהמצלמות (להוציא את ה-HERO4 ה-Black וה-Silver ) של החברה האמריקאית ובמחיר זול בהרבה.

המצלמה נמסרה לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug.

8 תגובות

  1. אפשר למצוא הרבה יותר זול, גם את כל התוספות (ואני לא מקבל אחוזים) http://www.chinabuy.co.il/hebrew/12-in-1-basic-common-outdoor-sports-kit-for-xiaomi-yi-sport-camera.html?utm_source=activetrail&utm_medium=email&utm_campaign=sales13-3

    השבמחק
    תשובות
    1. http://www.chinabuy.co.il/hebrew/xiaomi-yi-extreme-action-camera-basic-edition-1080p-sony-cmos-sensor-jungle.html?utm_source=activetrail&utm_medium=email&utm_campaign=sales13-3

      מחק
    2. אהלן יונו! מגניב, אבל לגבי האביזרים קח בחשבון שהם לא מקוריים של YI (לפחות לפי התמונות). במוט צף קצת קשה לפשל, אבל מארז אטום למים שלא עובד במאה אחוז, או כל אביזר אחר שמעגן למשהו את המצלמה ולא עושה את עבודתו כנדרש, ואתה מוצא את עצמך קונה YI Action Camera חדשה.

      מחק
  2. סקירה מצויינת אבל אני ממליץ לקנות הכול מחול
    אני קניתי מאתר bangood המון המון אביזרים בסכום של 500 שח בערך

    השבמחק
  3. טעות כתיב קלה בכותרת - Xiaoyi...

    השבמחק
  4. נתקלתי בבעיה קטנה, אני לא מצליח להתחבר עם האפליקציה בטלפון (אנדרואיד).
    האפליקציה דורשת 8 סימנים (אותיות או מספרים) וההוראות מדברות על 7 ספרות מתוך המספר הסדרתי...
    יש דרך לפתור זאת ???

    השבמחק
  5. ידוע לך אם המוט והשלט מותאמים למים?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר