כאלו ניסיתי: JBL Everest Elite 700

לקראת סוף שנת 2015 הכריזה JBL על ליין אזניות חדש: Everest. זוהי סדרת הכוללת 5 סוגי אזניות בתצורות שונות. דגמי האזניות האלו הגיעו לאחרונה לארץ וכשניתנה לי האפשרות לבחור אילו אבדוק, בחרתי בדגם המתקדם ביותר מבין כולם, ה-JBL Everest Elite 700. אלו הן אזניות Bluetooth בתצורת Over The Ear, עם מנגנון אקטיבי לביטול רעשים המגיעות בשלל צבעים בתנאי שמדובר בצבעים שחור או לבן.

JBL Everest Elite 700 (צילום: גד גניר)



זהו סוג האזניות שאני הכי אוהב לבדוק. בניגוד נניח לאזניות ספורט שמחייבות אותי לרוץ רחמנא ליצלן, אזניות Over The Ear אלחוטיות הן האזניות האידיאליות שאני יכול לקחת ולבדוק ב-Open Space במקום העבודה שלי. מעבר לעובדה שהן חוסמות רעשים באופן אקטיבי ופאסיבי, העדרו של הכבל המעיק שמחייב אותי לשבת במרחק קבוע מהשולחן הוא פינוק יקר, אבל בהחלט משדרג את החויה.



JBL Everest Elite (צילום: גד גניר)


בניגוד לתחומים אחרים כמו רמקולים לבית ולרכב, ההיסטוריה של JBL כמותג אזניות לא ארוכה במיוחד. זה לא משנה את העובדה שזו חברה שמבינה בסאונד, וה-JBL Everest Elite 700 נשמעות מעולה: הצליל חם, הן עושות עבודה נאה בתחום המיד, ועבודה מצויינת בצלילים הגבוהים. אלו אינן אזניות לתאבי באסים. המצב היחיד שבו שמעו בהן מספיק באסים לטעמי (לא אוהב באסים חזקים מדי, לא אוהב שאין אותם, האג'נדה שלי בסאונד דומה לפוסטים בפייסבוק של יאיר לפיד), היתה הגדרת האקולייזר שלהן באפליקציה על מצב Bass. במצב זה הסאונד נשמע אידיאלי, מאוזן ועשיר.


כיאה לאזניות ברמה הזאת, JBL מאפשרת למשתמשים להוריד אפליקציה השולטת על ה-JBL Everest Elite 700. זוהי ללא ספק אחת האפליקציות הטובות מסוגה: בנוסף לדברים הרגילים  כמו חיווי מצב סוללה, שליטה על אקולייזר, בדיקת עדכוני קושחה לאזניות וכו', יש כאן שני דברים ייחודיים: TruNote -  בלחיצת כפתור האזניות יבצעו קליברציה אוטומטית של הסאונד כדי להתאים אותו לסביבה ולסוג המוזיקה, ו-Ambient Aware - אפשרות שליטה על רמת סינון הרעשים. על TruNote אין לי הרבה מה להרחיב מסיבה פשוטה מאוד: לא הרגשתי שום הבדל בסאונד, לא משנה מתי ואיפה ניסיתי את האפשרות הזאת. את השפעת ה-Ambient Aware דווקא מרגישים היטב, אבל קודם צריך להתרגל לכך שהשליטה היא למעשה הפוכה: במקום לשלוט על עוצמת סינון הרעשים, אתם שולטים על רמת המודעות שלכם למה שקורה בסביבה. במילים אחרות, Ambient Aware במצב High הוא למעשה סינון רעשים ברמה נמוכה. השליטה ב-Ambient Aware אמנם מחולקת לשלוש דרגות, אבל לא חייבים להיצמד דווקא לדרגות האלו, וניתן לשלוט ברמת המודעות שלכם לרעשי הרקע ברזולוציה גבוהה יותר. מעבר לכך, ניתן להגדיר לכל אוזן רמה אחרת של מודעות לסביבה, כך שאם אתם מעוניינים לשמוע פחות את החפרן שיושב לימינכם, אבל לא רוצים לפספס את מה שיש לזה שמשמאלכם להגיד, זו גם אפשרות. באופן כללי סינון הרעשים עובד כאן מצוין. כששומעים מוזיקה ממילא קשה לשמוע רעשי רקע, אך ברגעי שקט בשירים, או כשסתם בא לכם להתנתק מהסביבה, ה-JBL Everest Elite 700 מבטלות את רוב הרעשים בסביבתכם, או לפחות מנמיכות אותם משמעותית. האזניות האלו עושות גם עבודה מצויינת במניעת זליגת המוזיקה החוצה, ובניגוד ל-Audio Technica ATH ANC9, הסובבים אתכם לא ישמעו את המוזיקה שאתם שומעים.


מתוך האפליקציה של ה-JBL Everest Elite 700 (צילום: גד גניר)



באופן כללי, ה-JBL Everest Elite 700 נוחות לשימוש, אבל יש לי השגות על הנדסת האנוש שלהן. אתחיל מהדברים הרעים: כפתורי האזניות לא נוחים במיוחד לשימוש. הם נוקשים מדי, צרים מדי וקצת קשה לתפעל אותם מבלי לראות אותם (כשהאזניות על הראש שלכם). כפתור ההדלקה דורש לחיצה ארוכה מדי לטעמי, הנורה המסמנת שהאזניות עובדות זעירה ונדלקת רק כשהן מתחברות לטלפון שלכם. מצד שני, האזניות לא כבדות מדי על הראש, כריות העור המקיפות את האזניים נעימות למגע ונוחות גם בשימוש ממושך. בחלקה הפנימי של הקשת ישנו ריפוד איכותי, ואף ניתן לקפל את האזניות ולהכניס אותן לנרתיק המצורף. כמו רוב האזניות האלחוטיות בשוק, גם ה-JBL Everest Elite 700 מצוידות בשקע אזניות לחיבור למקור השמע באמצעות כבל. חבל רק שהחיבור של הכבל אל האזניות עצמן הוא חיבור בקוטר 2.5 מ"מ, חיבור פחות נפוץ, מה שאומר שכדאי לשמור על הכבל המקורי היטב.
מקופלות, ה-JBL Everest Elite 700 (צילום: גד גניר)

מבט מקרוב על כרית האזניה (צילום: גד גניר)




ה-JBL Everest Elite 700 מבטיחות לכם זמן שימוש של 15 שעות. מההתנסות שלי, האזניות האלו גם עומדות בהבטחה השאפתנית הזאת בכבוד. מעבר לכך, הן יודעות להיכבות אוטומטית לאחר פרק זמן שבו לא נעשה בהן שימוש.

מחירן של ה-JBL Everest Elite 700 עומד על 1199 שח. לא זול, אבל סביר ביחס לאזניות אחרות המשלבות בין תצורת Over The Ear, חיבור Bluetooth ומנגנון לסינון רעשים אקטיבי. הייתי נהנה מהן יותר אם היו מתכננים את הכפתורים שלהן קצת אחרת, אך בסופו של דבר אלו אזניות שנשמעות מצוין, נוח לשים אותן על הראש, יש להן אפליקציה שיש בה את כל מה שצריך (ואף מעבר לכך) ומנגנון סינון הרעשים שלהן עושה יופי של עבודה.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות רשת באג

5 תגובות

  1. קניתי וחברתי לטעינה ללילה שלם ןיוק, מאוד מסובך להפעלה ההוראות לא מפורטות, קניתי אתמול והיום אחזיר, פשוט לא ניתן לטעינה ועזבתי שעות לנסות להבין מדוע לא נטען

    השבמחק
    תשובות
    1. בקופסא של האוזניות רשום את כל מה שצריך לדעת...

      מחק
  2. "על TruNote אין לי הרבה מה להרחיב מסיבה פשוטה מאוד: לא הרגשתי שום הבדל בסאונד, לא משנה מתי ואיפה ניסיתי את האפשרות הזאת"
    TruNote מכייל את האוזניות לצורת הראש שמסביב לאוזן שלך. אין סיבה ללחוץ יותר מפעם אחת אלא אם הראש שלך משתנה :-)

    השבמחק
  3. בעקבות הסקירה(כמובן שחפרתי בעוד אתרים אבל לך היה את רוב המשקל ��) קניתי אותן והן פשוט פנטסטיות למעט הקשת שמידי פעם לוחצת מעט

    השבמחק
  4. jbl לא עשו שעורי בית בהשוואה ל qc35
    50 דולר יותר בחו"ל והבדל שמיים וארץ

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר