כזה ניסיתי: LG Stylus 2

עד שנת 2007, סטיילוס (עט חרט) היה חלק בלתי נפרד ממכשירי סמארטפון. באותם ימים, בהם סמארטפונים נחשבו בעיקר ככלי עבודה עבור אנשי עסקים אמידים או פריקים של גאדג'טים, פשוט לא היתה דרך אחרת להפעיל אותם, וכך גם תוכנן הממשק שלהם. מסכי מגע רזיסטיביים, כאלו שיודעים להגיב אך ורק ללחץ ע"י עט שלטו בשוק הזה, עד לרגע שבו סטיב ג'ובס החליט לשלב מסך מגע קפאסטיבי במכשיר האייפון הראשון. ליצרניות האחרות לקח בערך שנה להיפרד מהעטים ולעבור למסך מגע שיודע לזהות אצבעות. 4 שנים לאחר מכן, סמסונג החזירה את הסטיילוס לחיים, כחלק מהמפרט הקבוע של מכשיר ה-Note של החברה. מאז ועד היום, מספר יצרניות ניסו את מזלן, לא בהצלחה יתרה, להכנס לנישה החדשה-ישנה הזאת, של סמארטפון עם סטיילוס, אבל לא נחלו הצלחה מסחררת. מכשיר ה-LG Stylus 2 שקיבלתי לבדיקה הוא הדור השני לניסיון של LG להציע אלטרנטיבה משלה בשוק הזה. אין כאן ניסיון להתחרות ב-Note. ברמת המפרט (וכתוצאה מכך ברמת המחיר), מדובר למעשה בשני מכשירים שונים לחלוטין. בעוד ה-Noteים של סמסונג הם מכשירי דגל לכל דבר, מכשירי ה-Stylus הם מכשירים עם מפרט צנוע ונטול יומרות.

LG Stylus 2, התפריט שנפתח עם שליפת העט (צילום: גד גניר)


מה זה אומר צנוע ונטול יומרות? זה מתחיל במעבד, Snapdragon 410 בעל ארבע ליבות במהירות 1.2 גיגהרץ (אותו מעבד שהיה גם ב-Zenfone Max), זכרון RAM בנפח 2 גיגה (יש גם גרסה בעלת זכרון RAM של 1.5 גיגה בלבד, אבל ב-LG ישראל עשו איתנו חסד ובחרו להביא לארץ את הגרסה הטיפה נדיבה יותר ב-RAM וטוב שכך), ונפח אחסון של 16 גיגה פנימי, עם אפשרות הרחבה של עד 256 גיגה נוספים באמצעות כרטיס זכרון. החומרה הזאת מריצה את אנדרואיד בגרסא 6, Marshmallow, כשעליה הממשק של LG. הייתי די סקפטי לגבי המכשיר הזה: מעבד חלש יחסית שלא הרשים במיוחד ב-Zenfone Max, יחד עם הממשק הייחודי של LG שגם מכשירים חזקים יותר נוטים לגמגם איתו לפעמים, לא עוררו אצלי ציפיות גדולות. האמת? הופתעתי לטובה. אל תצפו למכשיר מהיר מאוד, אבל הוא בהחלט שמיש, יציב ולא נתקלתי בלאגים בלתי נסבלים. למעשה, עד כה זה המכשיר שמצליח להוציא את הביצועים הטובים ביותר שראיתי מהמעבד הזה.


LG Stylus 2, דקיק וקל (צילום: גד גניר)

גב ה"אלומיניום המוברש" של ה-LG Stylus 2 (צילום: גד גניר)

ב-LG חסכו גם במסך, אבל זה לא באמת מפריע: מסך בגודל 5.7 אינטש ברזולוציה של 1280 על 720 פיקסלים, עם פאנל IPS. הצבעים אמנם פחות מרשימים מאלו של ה-G5 ורוב מכשירי הדגל האחרים בשוק, והמסך נראה טיפה חיוור, אבל התמונה בסה"כ עדיין נראית לא רע, והוא מתפקד מצוין באור יום. מבחוץ הוא נראה מעולה: עשוי כולו פלסטיק, אבל LG יודעת לעשות פלאים עם פלסטיק. מכסה הסוללה שלו מגיע בגימור של מתכת מוברשת עם חריצים מעוגלים שבאמת מרגישה כמו מתכת, רק בלי הקרירות. למרות גודל המסך, ה-Stylus 2 נוח מאוד לאחיזה: הוא קליל (145 גרם בלבד) דקיק (7.4 מ"מ), והשוליים והפינות שלו מעוגלות בצורה שנעים להחזיק ביד. בניגוד ל-G5, ה-Stylus 2 ממשיך את הקו של מכשירי העבר של LG, ומרכז מאחור את כפתור הנעילה וכפתורי הווליום מתחת לעדשת המצלמה. לא ברור לי אם מדובר בבעיית תוכנה, בבעיית חומרה, או אולי סתם בפידבק גרוע של כפתור הנעילה האחורי, אך לעיתים הוא פשוט לא הגיב ללחיצות שלי. מצד שני, הקשה עם האצבע על המסך הכבוי, העירה תמיד את המכשיר.

LG Stylus 2 (צילום: גד גניר)

מה שהופך את ה-LG Stylus 2 מסתם עוד מכשיר ביניים למכשיר יוצא דופן הוא כמובן הסטיילוס. מאחר ומדובר במכשיר זול, אין פה את המנגנון הקפיצי לשליפת הסטיילוס, ועל מנת להוציא אותו החוצה תצטרכו לגשש עם הציפורן בגב המכשיר. זה פחות אלגנטי, פחות מגניב, אבל לפחות כאן אין סיכוי שתהרסו את המנגנון כפי שקרה לרבים ב-Note 5. המגע של העט על המסך נעים באופן מפתיע. בקצה העט ישנה מעין כרית רכה והמפגש בין העט למסך שונה מהתחושה הרגילה של מפגש בין פלסטיק לזכוכית. שליפה של העט פותחת תפריט אפשרויות: צילום מסך מיידי עם אפשרות שרבוט עליו, אפשרות ציור פתק, אפשרות ציור על פתק המופיע בחלון נפרד, וצילום תמונה וחיתוך שלה, שוב, באמצעות העט. הכתיבה בעט מזכירה קצת עט נובע: זוית העט משפיעה על רוחב הקו המצויר, וזה נראה יפה ומדויק. לי אישית זה לא שינה את החיים, אבל אם LG משיקה כבר מכשיר שני בסדרה שזהו כל ייחודו, וסמסונג מתכוונת להשיק בקרוב את הדור השישי למכשירי ה-Note שלה, כנראה שיש לזה שוק. לא מצאתי כאן זיהוי טקסט, לא בעברית, לא באנגלית, כך שאם בניתם על זה, דעו שזה חסר כאן.

שימוש בעט, LG Stylus 2 (צילום: גד גניר)

ראש העט מקרוב, LG Stylus 2 (צילום: גד גניר)

מה עוד מייחד את ה-Stylus 2 ממכשירים אחרים? לפי ההודעה לעיתונות, ה-LG Stylus 2 הוא המכשיר הראשון בישראל הכולל תמיכה בתקן +DAB, שידורי רדיו דיגיטלי בפורמט המתקדם ביותר בעולם. האזנתי לרדיו, הוא בהחלט נשמע מצוי והפתיע אותי לראות עד כמה טוב אני קולט רדיו בבניין שלי. מצד שני, חייב להודות, אין לי מושג אם הוא אכן קלט שידורי +DAB. אני מעריך שלא. ניסיתי לחפש ברשת מידע על כך, ולא מצאתי שום איזכור על תחילת השידורים בפורמט הזה בישראל. למען האמת, הפעם האחרונה שדובר על הפורמט הזה בישראל (לפי גוגל) היתה ב-2010, ומאז, דממה. לפיכך, בין אם יש שידורי +DAB בישראל ובין אם אין, לא הייתי קונה את ה-Stylus 2 רק בגלל הפיצ'ר הספציפי הזה.

לטענת מה שבאמת חסר לי ב-Stylus 2 זה קורא טביעות אצבעות. הרכיב הזה הפך בשנה האחרונה לציוד כמעט סטנדרטי בסמארטפונים, חלקם זולים יותר מה-Stylus 2. פעם, לפני שנתיים בערך, LG שיווקה את ה-Knock Code בתור הדבר הבא באבטחת מכשירים ובנעילתם. סדרת נקישות עם האצבע על המסך והוא נפתח. במכשירים קודמים הסתדרתי עם זה מצוין. הפעם, בתוך יום התייאשתי. המכשיר ננעל לי כל כך הרבה פעמים שהעדפתי כבר להשאר עם נעילת ה-PIN וזהו.

LG Stylus 2 - מבט קרוב על המצלמה, כפתור הנעילה וכפתורי הווליום (צילום: גד גניר)


בניגוד למעבד, המצלמה כאן לצערי לא הפתיעה. מצלמת ה-13 מגה פיקסל של ה-LG Stylus 2 תספיק לכם בקושי לתמונות שתעבירו בוואטסאפ, וגם זה אם יש לכם סטנדרטים די נמוכים. אין כאן ייצוב תמונה או משהו בסגנון, והתמונות בלילה נראות מטושטשות ולא ממוקדות ברוב הצילומים. באור יום המצב קצת יותר טוב, אם כי עדיין, קשה לה להתמקד, וגם כשהיא עושה זאת בהצלחה, התמונה חסרת פירוט ומעובדת יתר על המידה.






צילומי דוגמה מה-LG Stylus 2 (צילום: גד גניר)

הרמקול של ה-Stylus 2 ממוקם בחלקו האחורי. הוא חלש מאוד. גם אם תסובבו את המכשיר אליכם ותנהלו את השיחה כשהמכשיר הפוך, זה עדיין יישמע חלש ולשיחות ברכב זה יספיק רק אם הרכב שלכם שקט במיוחד. שיחות רגילות, דרך רמקול האפרכסת נשמעות חזק מספיק וברור. הסוללה, בקיבול 3000 מילי אמפר מחזיקה יום אחד בשימוש רגיל, כשברוב המקרים נשארתי עם בערך 20% סוללה בסוף היום. זה יכול היה להיות הישג נאה אם לא היה מדובר במפרט חלש יחסית. זוכרים את מכשירי הנוקיה הישנים, בהם קו הסוללה הראשון החזיק מעמד שעות, אך אלו שאחריו נעלמו מהר הרבה יותר? ככה זה גם עם ה-Stylus 2: מד הסוללה נשאר על 100% הרבה זמן, אבל ברגע שהוא יורד מ-100%, הירידה די תלולה.

מבט מקרוב על פתח הרמקול בגב המכשיר (צילום: גד גניר)


מחירו הרשמי של ה-Stylus 2 עומד על 1299 ש"ח, אם כי נכון לכתיבת שורות אלו, תוכלו למצוא אותו גם במחיר של 1234 ש"ח, שזה כמעט חצי ממחירו של Note 5. עם זאת, ה-Stylus 2 לא באמת מתחרה בפאבלט הפרימיום של סמסונג. המכשיר עם העט של LG מייצר נישה חדשה: מכשיר זול עם סטיילוס. בנישה הספציפית הזאת באמת אין לו מתחרים. למעשה, אין בשוק מכשירים אחרים עם עט בטווח המחיר הזה. אם אתם חייבים מכשיר עם עט אבל לא רוצים לקרוע את הכיס בשבילו, ה-Stylus 2 נוצר בדיוק עבורכם, והאמת? הוא גם טלפון לא רע בכלל. לא נעולים על סטיילוס? ישנן בשוק כמה וכמה אופציות טובות יותר, חלקן אף זולות יותר.

2 תגובות

  1. עם רדיו, מסך ברזולוציה כזו, סוללה נשלפת וכרטיס זיכרון - נשמע כמו מתחרה לnote 2.
    אפשר להשתמש במקלדת של גוגל לזיהוי כתב יד בעברית ואנגלית וכל שפה פופולרית.

    השבמחק
  2. השאלה אם לקחת את זה או את הסמסונג גלקסי J7 זאת השאלה ?
    ואל תענו לי ביחס למחיר רק ביחס לטכני וביצועים.
    מחיד אותי מעבד של 1.2 גיגה

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר