כזה ניסיתי: Sphero 2.0

לא יודע אם סיפרתי לכם זאת בעבר, אבל אני לא גיימר. אני לא יכול להגיד שמעולם לא הייתי, ואני גם לא יכול להבטיח לכם שאני לא אתמכר למשחק כלשהו. כשהייתי תלמיד תיכון אהבתי בעיקר סימולטורים, ומשחקי אסטרטגיה. בשלב מסוים אחרי הצבא איבדתי את הסבלנות לשבת שעות מול המחשב ולשחק. זה לא מנע ממני להתמכר מדי פעם למשחקים, בעיקר בסמארטפון. זה קורה לעיתים רחוקות, אבל יש לי בעיית התמכרות קשה שהתפרצה אי שם באמצע העשור הקודם כשביליתי ימים כלילות ב-iCopter ב-Bejeweled ובעוד משחקי מובייל אחרים וזה קרה לי לפני שנה וחצי בערך עם 2048. למזלי, מ-Candy Crush ומ-Flappy Bird הצלחתי להתחמק. בגלל שאני מכיר את עצמי עוד מלידה, אני משתדל שלא להתעניין יותר מדי במשחקים שאנשים אחרים משחקים בהם, ונכנע רק כשאני כבר מרגיש שאני נותרתי לבד עם ההתעקשות הזאת.


Sphero 2.0 בתוך עמדת הטעינה שלו (צילום: גד גניר)



לפני חודש וחצי הייתי בין הראשונים לבדוק את ה-BB8, רובוט אשר נשלט ע"י אפליקציה ונבנה בצלמו ודמותו של הרובוט שכבש את המסך בסרט האחרון של מלחמת הכוכבים. את המשחק ב-BB-8 מיציתי בתוך שעתיים בערך. הוא חמוד, ללא ספק, ואם הייתי חובב נלהב יותר של סדרת סרטי מלחמת הכוכבים, סביר להניח שהייתי מתלהב ממנו יותר, בעיקר כפריט מרצ'נדייז מאוד מרשים. מצד שני, כצעצוע, כמשחק, הוא היה ההיפך מממכר. היתה לזה סיבה טובה: היתה רק אפליקציה אחת ששולטת בו, אפשרות להסיע אותו ממקום למקום, אפשרות לתת לו לסייר קצת לבד, וזהו בגדול. שום דבר שאמור לגרום לי לרצות להמשיך ולשחק איתו אחרי שהבנתי את הקטע.



ואז הגיעה ההצעה לבדוק את ה-Sphero 2.0, הכדור עליו מבוסס ה-BB8. הדבר הראשון שבולט ב-Sphero 2.0 הוא שבניגוד ל-BB8, ה-Sphero 2.0 הוא כדור לבן חלק, נקי מהדפסים או דוגמאות, למעט לוגו היצרן. היצרן טוען שהמעטפת החיצונית שלו עשויה מפוליקרבונט חסינת חבטות, אך יחד עם זאת מבקש מהמשתמשים לא להפיל אותו מגובה העולה על חצי מטר. בנוסף, אין כאן את ה"ראש" שהיה ל-BB8. כזכור, הראש של ה-BB8 , המחובר באמצעות משיכה מגנטית, נטה להתנתק בעת התנגשויות בקיר, וגם הגביל אותו לנסיעה במהירות נמוכה יותר. העדרו של הראש הזה הופך את ה-Sphero 2.0 להרבה יותר זריז. ב-Sphero 2.0 טוענים שמהירות הגלגול שלו היא 2.13 מטרים בשניה. זה לא אומר שהוא מסוגל לעבור בשניה 2.13 מטר, או שלפחות אצלי הוא לא הגיע למהירות הזאת, אבל כנראה גם לא רחוק מזה. ככה גם יותר מעניין וכיף לנווט איתו. הוא מתקשר עם הסמארטפון או הטאבלט שלכם באמצעות Bluetooth. זה אומר שהטווח שלו מוגבל ל-30.5 מטר, כאשר בתוך בית ממוצע זה אמור בהחלט להספיק, במיוחד בהתחשב בעובדה שאתם רוצים שהוא ישאר בטווח הראייה שלכם. כל טעינה שלו מספיקה לשעה של משחק, מניסיון, זה הספיק אפילו לקצת יותר מזה. בתוך האריזה, מלבד ה-Sphero, תמצאו שתי רמפות קטנות מהן הוא יכול לזנק, עמדת טעינה ומתאם חשמל.


Sphero 2.0 (צילום: גד גניר)



גם האפליקציה הראשית של Sphero 2.0 שונה לחלוטין מזו של ה-BB8, אך השליטה ברובוט די דומה. הרובוט אמור להיות חכם, אבל קצת קשה לו להבין כיוונים. לכן, כדי שתוכלו לשלוט ב-Sphero 2.0, לפני שתצאו לדרך, תידרשו לכוון נקודת אור שנעה על היקף הרובוט אל הכיוון שלכם. באופן הזה, אתם וה-Sphero 2.0 תהיו מיושרים על הכיוונים אליהם תשלחו אותו. שיניתם זוית עמידה? רדפתם אחרי הספירו? ברכותיי, איבדתם את היכולת להבין לאיזה כיוון הוא יחליט לנסוע, עד שלא תתייצבו שוב מול הנקודה המוארת, או שתכוונו אותה אליכם. לוקח כמה דקות, אבל מתרגלים לזה. מלבד שליטה בתנועת הרובוט עצמו, האפליקציה גם מציעה מגוון משימות לביצוע. המשימות הן הדרך שלכם להפגין מיומנות בשליטה ב-Sphero 2.0. ישנן משימות הדורשות מהשחקן להגיע למהירות המקסימלית של נסיעה, ישנן משימות שדורשות להמנע מפגיעה בעצמים במשך פרק זמן מוגדר, וישנן משימות בהן תידרשו לעשות את ההיפך - להתקע בעצמים כמה שיותר. כל משימה תזכה אתכם בנקודות. הנקודות האלו, מלבד אושר וגאווה, ייקנו לכם טריקים מוגדרים מראש שה-Sphero 2.0 ידע לבצע לבד, בלחיצה על כפתור באפליקציה. ישנם טריקים מלהיבים יותר וישנם כאלו שמלהיבים פחות. בין אלו שיותר הלהיבו אותי היו פקודה הגורמת ל-Shero "להשתגע" ולהתחיל לרטוט במקומו ולהבהב ופקודה אחרת גורמת לו להתחיל לנוע סביב עצמו בספירלה. המנגנון הקפיטליסטי הזה של משימות תגמולים וקניות, הוא הרסני עבור אנשים כמוני, וממכר באופן שקשה להיגמל ממנו. הצגתי את ה-Sphero 2.0 לשתי בנותיי (בת שנתיים ובת חמש). הן התלהבו ממנו מאוד, במיוחד מהנטייה שלו להתנגש בהן, מהיכולת להחליף את צבעי התאורה שלו, ובמיוחד מהרגעים בהם גרמתי לו "להשתגע". ההתלהבות עברה להן בתוך מספר דקות והן פרשו לעיסוקיהן. אני לעומתן, נשארתי בשלי למשך שעה, כי היי, יש עוד טריקים לקנות. נמאס לכם? זה השלב להתחיל להוריד אפליקציות אחרות. כ-30 אפליקציות (!) שונות מחכות לכם בחנויות האפליקציות: משחקים אשר עושים שימוש במציאות רבודה שבה אתם יכולים למחוץ זומבים באמצעות הכדור, ישנן אפליקציות בהן ניתן להשתמש ב-Sphero 2.0 כבקר שליטה, וישנם גם משחקי כדור יותר מוכרים כמו גולף או באולינג, כולם באפליקציות נפרדות. מה עוד? ניתן להשתמש ב-Sphero 2.0 כשעון מעורר שיאיר, יצור קשת של צבעים, יהבהב, ואם זה לא יעזור, יתחיל גם להסתובב במקומו כדי לייצר רעש. לא כל האפליקציות פותחו ע"י Sphero 2.0, חלקן פותחו ומפותחות ע"י צד שלישי. מעבר לכך, אם תרצו, ישנן אפליקציות המאפשרות לתכנת עבור Sphero 2.0, בקיצור, יש המון מה לעשות איתו.  

תאורת הסנכרון, הנקודה הכחולה שתצטרכו  לעקוב אחריה (צילום: גד גניר)

מתוך אפליקציית הגולף של Sphero

מדגם קטן מתוך מבחר האפליקציות של ה-Sphero (צילום: גד גניר)



צילום מסך מתוך האפליקציה הרשמית של Sphero

מחירו של ה-Sphero 2.0 לא זול: 799 ש"ח. טסים לחו"ל? בדיוטי פרי הוא יעלה לכם קצת פחות: 179 דולר. התעודה שהילדים שלכם יביאו הביתה צריכה להיות ממש מרשימה כדי לזכות אותם במתנה כזאת. מצד שני, בניגוד ל-BB8 היקר במעט ממנו, כאן באמת יש מה לעשות עם הכדור הזה, והזמן שייקח לכם למצות אותו גדול בהרבה.

ה-Sphero 2.0 נמסר לבדיקה באדיבות רשת סקאל

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר