כזאת ניסיתי: Apple Music

אי שם לפני בערך 11 שנה נולדה MOG, רשת חברתית המתמקדת במוזיקה. הרעיון די מגניב: חבריה יכולים היו להציג שם לראווה את טעמם המוזיקלי, לשתף את אוסף המוזיקה שלהם, להכיר חברים בעלי טעם דומה, ובשלב מסוים אפילו הושקה שם מערכת המסוגלת לסרוק את אוסף המוזיקה הפרטים של המשתמשים ולבנות עבורו פרופיל באופן אוטומטי. בשנת 2009 השיקו ב-MOG שירות הזרמת מוזיקה בתשלום שאיפשר למשתמשים להאזין למוזיקה מהקטלוג של MOG דרך הדפדפן במחשב שלהם. שנה לאחר מכן הכריזו על אפליקציות ייעודיות לאייפון, אייפוד ומכשירי אנדרואיד.

Apple Music על מכשיר אנדרואיד של Xiaomi (צילום: גד גניר)


ב-2012 נמכרה MOG ל-Beats של ד"ר דרה בסכום של 14 מיליון דולר. ביטס שהיתה עד לאותה תקופה יצרנית של ציוד אודיו בלבד (ורוב בעלותה היה בידי HTC) החליטה לרכוש את החברה כדי לספק למשתמשים חויית מוזיקה כוללת, ורכשה את החברה כדי ליצור לעצמה שירות הזרמת מוזיקה משלה. שנתיים לאחר מכן נרכשה Beats ע"י אפל, והאחרונה סגרה את שירות המוזיקה הזה בדיוק שנה לאחר מכן, כאשר השיקה במקומו את החוליה האחרונה של החד גדיא הזה: Apple Music. באופן מפתיע, אפל פתחה את השירות הזה גם עבור משתמשי אנדרואיד, והאפליקציה שלו זמינה לבעלי חשבון אמריקאי בחנות האפליקציות של גוגל.



ביום רביעי האחרון יצא שירות Apple Music משלב הבטא, ובאותה הזדמנות הפך לזמין רשמית עבור משתמשים מישראל. בכך הקדים שירותים אחרים כמו Google Music ו-Spotify אשר ישראלים רבים אמנם משתמשים בהם, אך הגישה אליהם דורשת אלתורים למיניהם שכן רשמית הם לא מוצעים למשתמשים בארץ הקודש. מה כן היה לנו בישראל עד כה? בעיקר את שירותי המוזיקה בתשלום של המפעילות הסלולריות, את TIDAL של Jay Z שהושק כאן לפני מספר חודשים, ואפליקציות רדיו למיניהן, כדוגמת 99FM אשר מציעות אפשרות האזנה לפלייליסטים מוכנים מראש.

מסך בחירת סגנונות מוזיקה


אם לא סיפרתי לכם זאת בעבר, אני אישית אני שייך לאסכולה הישנה בכל הקשור להאזנה למוזיקה. אמנם אני כבר לא עושה שימוש במיני דיסק, ואני משתדל להשאר מעודכן בכל שירותי המוזיקה החדשים, אך הדרך בה אני מעדיף להאזין לשירים היא להעביר איתי ממכשיר למכשיר את אוסף המוזיקה בן ה-10 גיגבייט שלי. מעבר לעובדה שזו דרך חינמית להאזין למוזיקה, נחסכות ממני בעיות קליטת רשת וכרסום חבילת הגלישה. אוסף המוזיקה האישי שלי הוא אוסף מדוגם: כל אחד מהשירים מגיע עם תגיות ID3 מלאות הכוללות את שם השיר, שם האמן המבצע, האלבום והשנה בו הוא שוחרר למצעדים. למרות הגאווה שלי באוצר הזה, אני גם מתחיל להשלים עם העובדה שהגיע הזמן להתקדם, השאלה אם לאפל יש להציע לי את מה שיגרום לי לאפסן את האוסף הזה.

המוזיקה שלי ב-Apple Music

התפריט הראשי של Apple Music


באפל מיוזיק תמצאו כ-40 מיליון שירים. אפל חזקים בשירים חדשים, אך גם עושים עבודה טובה בשימור ההיסטוריה. ניסיונות לאתגר את האפליקציה עם שירים מעשורים קודמים לא ממש הצליחו. לצד השירים הכי חדשים של ביונסה, טיילור סוויפט והשאר, התקליטייה הצליחה להכות אותי ולאפשר לי להאזין לשירם של נינה ופרדריק Sucu Sucu. בעברית הסיפור קצת יותר מורכב: יש פה המון שירים בעברית, אוסף שגורם לזה של TIDAL להחוויר בבושה, כמו גם לזה של ספוטיפיי. מצד שני, הדרך להגיע לשירים האלו קצת עקומה. שמות השירים בעברית הם לפעמים בתעתיק עברי וחלק מהשמות מתורגמים. בשורת החיפוש ניתן להקליד בעברית את שם השיר, אך זה לא תמיד עובד. את "השמיים של יוליה" של שרון חזיז לא הצלחתי למצוא, אך את "לך תתרגל איתה" של אתי אנקרי, חד גדיא ולונדון של חוה אלברשטיין דווקא כן. יש כאן את כל אוסף שירי כוכב נולד, כמויות אדירות של שירים של אריק איינשטיין, משינה, זוהר ארגוב, היהודים, שבק"ס, כל האלבומים של שרית חדד (מי ידע שיש לה כל כך הרבה?!!), סטטיק ובן אל, ואפילו דדי דדון. לא מצאתי כאן שירים מתוך פרוייקטים ייחודיים, נניח My Game של גלעד כהנא יחד עם נינט טייב, או שירים של Red Band, אבל ייתכן שהם שם ופשוט לא הצלחתי למצוא את האופן המדויק שבו הם רשומים באתר. תוצאות החיפוש מאורגנות לפי קטגוריות (אלבום, שירים, אמנים וכו'). הכל מאוד אינטואיטיבי ומאוד נוח לשימוש אם כי, כאמור, לא מושלם ברמת החיפוש עצמו, בעיקר בעברית.

תעתיק עברי ושמות שירים מתורגמים, הכל יחד בתוך אלבום אחד

שבק"ס מופיעה פעמיים כשני אמנים נפרדים


הלשונית הראשונה באפליקציה, "For You" אמורה להציע לכם שירים נוספים שעשויים להתאים לטעם המוזיקלי שלכם. בהרשמה לשירות ישנו מסך עמוס בעיגולים, בתוכם רשומים שמות של סגנונות מוזיקליים. באמצעות שליטה על גודל העיגולים האלו, תוכלו לתת לאפל דרך לדעת מהי המוזיקה המועדפת עליכם. בהמשך התהליך גם תבחרו להקות ספציפיות שאתם יותר מתחברים אליהן, וכך, לפני שהוספתם בפועל שירים לרשימה שלכם, תוכלו לקבל מאפל הצעות לפלייליסטים אלבומים ושירים. לאחר מכן, כל שיר שהוספתם (בין אם ע"י הוספת פלייליסט שלם או הוספת שיר אחד באופן פרטני), יאפשר לאפל להציע לכם פלייליסטים נוספים. זה עובד טוב, אבל ספוטיפיי ואפילו 99FM (בכל מה שקשור לעברית לפחות) מציעים ממשק פלייליסטים נוח, מגוון ורחב בהרבה.


תחנות רדיו

הצעות מותאמות אישית

Connect, מעין פיד עדכונים על האמנים האהובים עליכם


מה עוד? רדיו אינטרנטי: מגוון לא קטן של תחנות רדיו מהעולם. רוב התחנות האלו משדרות מוזיקה נון סטופ, אך חלקן מציעות גם ראיונות, חדשות מוזיקה וכו'. השריד האחרון מאפליקציית Beats ז"ל, תחנת הרדיו Beats 1 מקודמת כאן באופן קבוע בראש רשימת תחנות הרדיו. ב-Contact תוכלו למצוא מעין פיד שמרכז בתוכו עדכונים מאמנים שבחרתם לעקוב אחריהם, כאן כבר מדובר בשריד מ-MOB.

איכות השירים נמוכה מזו של המתחרים. השירים מוזרמים ב-BitRate של 256kbps, בעוד בספוטיפיי, TIDAL (באיכות הבסיסית, הנמוכה יותר) ובגוגל מיוזיק מזרימים קטעי מוזיקה של 320kbps. להגיד לכם שזה הפריע לי? לא מסוגל, מצטער. רוב האנשים לא יצליחו להבחין בהבדל בין האיכויות. האמת שלביטרייט הנמוך יותר של השירים יש יתרון אחד - הם זוללים קצת פחות מחבילת הגלישה שלכם. הסטרימינג איכותי, רציף, אין קטיעות והתחושה היא שהשירים מאוכסנים על המכשיר שלכם. חוששים בכל זאת להשתמש בכל נפח הגלישה שלכם? אין בעיה, תמיד תוכלו להוריד את כל רשימת השירים ישירות אל המכשיר שלכם. קחו רק בחשבון שהקבצים האלו מוגנים ב-DRM, ותוכלו להאזין להם רק דרך אפליקציית Apple Music.

כל הכיף הזה עולה 20 ש"ח בחודש לחשבון אישי, ו-30 ש"ח לחשבון משפחתי אליו תוכלו לחבר כ-6 משתמשים. זה זול יותר אגב מהחבילה הבסיסית של TIDAL וגם מ-Google Music ו-Spotify. בחו"ל אגב, המחיר כמעט כפול: 10 דולר למשתמש יחיד ו-15 לחשבון משפחתי. לא בטוחים אם אתם מעוניינים? יש לכם שלושה חודשים ראשונים בחינם, ללא התחייבות כמובן. אני מוכרח להודות שמכל שירותי הזרמת המוזיקה שניסיתי עד כה, זה הקרוב ביותר להפוך לשירות מוזיקה הקבוע שלי. זה לא יתאים לכל אחד: האפליקציה של אפל מציעה מגוון מצומצם למדי של פלייליסטים בהשוואה לספוטיפיי, ויש מה לשפר בתחום החיפוש, אולם עבור מי שרוצה שליטה הדוקה יותר בשירים להם הוא מאזין, ולקבל המלצות מצוינות למוזיקה דומה, השירות של אפל עושה יופי של עבודה במחיר מאוד נגיש.

4 תגובות

  1. באנדרואיד שירות family למכשיר אנדרואיד נוסף לא עובד , גם עם חשבון apple id

    השבמחק
    תשובות
    1. כלל לא מדוייק, אנחנו מחוברים 6 אנשים כשלכל אחד 2 מכשירים : סלולרי ומחשב נייד. Works like a charm

      מחק
  2. באנדרואיד שירות family למכשיר אנדרואיד נוסף לא עובד , גם עם חשבון apple id

    השבמחק
  3. ללקוחות פלאפון, האפליקציה musix לא רעה בכלל - המבחר מצויין, והאפליקציה לא זוללת את חבילת הגלישה, כלומר השימוש בה אינו נספר לעניין ניצול חבילת הגלישה. אני מאוד נהנה ממנה.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר