כזאת ניסיתי: ANKER PowerCore 10000 QC

לפני כחודש נחתה אצלי סוללה חיצונית ניידת של המותג המוכר ביותר בעולם בשוק הסוללות מהסוג הזה: Anker. היבוא הרשמי שלהן לישראל החל בתזמון מושלם: בדיוק בשיאה של קדחת הפוקימון כאשר זומבים מחופשים לאנשים נורמטיביים חיפשו באופן אובססיבי דמויות וירטואליות שהיה ניתן לראות רק דרך מסך הסמארטפון שלהם. מה קורה כאשר משלבים מסך דלוק לפרק זמן ארוך יחד עם קישורית GPS שעוקבת אחר המיקום שלכם וחיבור קבוע לאינטרנט הסלולרי? נכון, הסוללה מתרוקנת. כל המטענים המהירים בעולם לא יעזרו למי שנמצא ברחוב ופספס את ההזדמנות לתפוס את אחת הדמויות הללו. מה כן יכול היה לעזור? הסוללה שקיבלתי לבדיקה, ה-Anker PoweCore 10000 QC.


ANKER PowerCore 10000 QC (צילום: גד גניר)


זו לא סוללת ה-Anker הראשונה שלי: ההיכרות שלי עם המותג החלה בסמוך להקמת הבלוג עם ה-SlimTalk. כעבר שנה בערך קניתי דגם מתקדם יותר, עם קיבול גדול יותר, ה- Astro Slim 2. שתיהן היו שייכות למשפחות שונות של סוללות מבית אנקר, סוללות עם קיבול בינוני, אבל עיצוב דק שמאפשר להכניס אותן (עם מאמץ מסוים) לתוך הכיס יחד עם הטלפון. היתרון הוא בעובדה שהן קומפקטיות. החסרון הוא שהטלפון והסוללה מתחממים בתהליך ולא בטוח עד כמה כל העסק בריא. חסרון נוסף - סוללה דקה היא לרוב סוללה עם קיבול נמוך יותר. ה-Anker PowerCore 10000 מגיעה עם קיבול גדול פי 2 ויותר משתי הסוללות הקודמות שלי, ניחשתם נכון, 10000 מילי אמפר.

לפני שאמשיך לספר לכם עליה, הבהרה קטנה בנוגע לקיבול. אנקר מצהירים כי ה-PowerCore תספיק לכם ל-4 טעינות מלאות של סמארטפון. סמארטפונים מגיעים בשלל צבעים, צורות ומצוידים בסוללות שונות בגודלן ובטכנולוגיית הטעינה שלהן. בפועל, הקיבול האפקטיבי של סוללה חיצונית לטעינה נמוך משמעותית, באיזור ה-70 אחוז מהקיבול המוכרז, בשל התחממות הסוללה תוך כדי הטעינה. עוד פרמטרים שמשפיעים על כמות הטעינות בפועל: התחממות המכשיר הנטען, משך הזמן שנמשכת הטעינה, בלאי המכשיר והסוללה ואופן השימוש במכשיר בזמן הטעינה. גורם קריטי נוסף הוא קיבול הסוללה: רוב מכשירי הדגל הנוכחיים מגיעים עם סוללה בקיבול של בערך 3000 מיליאמפר. קחו את הגורמים שציינתי קודם ואתם מקבלים בפועל בערך שתי טעינות של סמארטפון, וזה מה שאכן קיבלתי בטלפונים שאותם טענתי. זה אמנם לא הארבע טעינות בתנאי מעבדה שהצהירה עליהן אנקר, אבל זה עדיין לא מעט, ואם יש לכם מכשיר אייפון SE לדוגמה, עם סוללה קטנה יחסית, ניתן ככל הנראה להגיע קרוב יותר לנתון המוצהר.

ANKER PowerCore 10000 QC. שקע ה-USB הירוק הוא סימן מוסכם לתמיכה בתקן QC 3.0 (צילום: גד גניר)


באנקר מכריזים כי ה-PowerCore 10000 QC היא הסוללה הקטנה ביותר בעולם הכוללת טעינה מהירה בתקן Quick Charge 3.0. תיאורטית, התקן מאפשר טעינת 80% מקיבול הסוללה בתוך כחצי שעה, במכשירים אשר תומכים בתקן הזה. מעבר לכך, יש כאן גם תמיכה בטעינה מהירה בתקן הקודם, Quick Charge 2.0. התקנים האלו הם משהו ייחודי למכשירים המבוססים על מעבדים של קוואלקום: מעבדי Snapdragon 820 של מכשירי הדגל הנוכחיים תומכים בתקן QC 3.0, ו-Snapdragon 810 משנה שעברה ב-QC 2.0. האם חויתי טעינה במהירויות מטורפות? ממש לא: ה-Nexus 6P שלי אמנם מגיע עם מעבד Snapdragon 810, אך גוגל בחרה לאפשר בו טעינה מהירה אך ורק עם המטען המקורי שלה. כך גם המצב ב-OnePlus 3 ששהה אצלי בתקופה הזאת. הוא אמנם מבוסס על ה-Snapdragon 820, אך בוואנפלוס החליטו לעשות שימוש בטכנולוגיית טעינה מהירה משלהם - Dash Cahrge אשר מספקת מהירות טעינה מרשימה, אך רק עם המטען המקורי שלו. איזה מכשירים בכל זאת יוכלו לנצל נכון להיום את טכנולוגיית הטעינה המהירה של קוולאקום ששולבה בסוללה של אנקר? בערך שישה מכשירים, המוכרים יותר ביניהם בשוק הישראלי הם ה-LG G5 ו-HTC 10. עם זאת, יש כאן שתי בעיות: האחת, ב-Anker בחרו לצרף כבל טעינה עם חיבור MicroUSB ולא USB Ttype C, החיבור הקיים בשני המכשירים שציינתי. למה הם עשו זאת? ובכן, החבר'ה באנקר יודעים מה הם עושים. זוכרים את בנסון? המהנדס מגוגל שלקח על עצמו משימה לבדוק מאות כבלי ומתאמי USB Type C? בחודש אפריל הוא יצא בהכרזה בעייתית עבור LG ו-HTC: תקן QC 3.0 משיג מהירויות טעינה מרשימות בגלל שהוא טוען מכשירים במתחים שמגיעים ל-9 ו-12V, אבל תקן USB Type C אמור לתמוך במתח של עד 5V, כלומר, יש התנגשות בין תקן הטעינה, לחיבור בו נעשה שם שימוש. עם זאת, מאחר ובינתיים HTC ו-LG עדיין מפיצות את המכשירים עם מטעני QC 3.0, ועדיין לא הצטברו דיווחים על מכשירים שעלו באש, כנראה שאין סכנה לחבר את שני המכשירים האלו ל-Power Core 10000, וגם תוכלו לקבל מהם את מהירויות הטעינה הגבוהות, אם כי הייתי עושה זאת עם כבל איכותי שבנסון בדק והמליץ עליו. גם שקע הטעינה של ה-PowerCore 10000 QC הוא שקע MicroUSB, כנראה מאחר והשוק עדיין נמצא רק בתחילתו של תהליך הטמעת חיבור ה-Type C, ואנקר מעוניינת להגיע לקהל הרחב יותר שעדיין מחזיק ברשותו מטענים ומכשירים מהדור הקודם. המכשיר היחיד שגם תומך ב-QC 3.0, וגם מגיע עם שקע MicroUSB הוא ה-HTC One A9 מכשיר שחוגג שנה בשוק בימים אלו.

ANKER PowerCore 10000 QC וכל מה שכלול יחד איתה באריזה (צילום: גד גניר)


ואם כבר דיברנו על מכשירים שעולים באש, ואתם מגיעים לפוסט הזה אחרי שקראתם במשך הסופ"ש האחרון את הדיווחים על ה-Recall שסמסונג עושה למכשירי ה-Note 7, ודאי תשמחו לשמוע ש-Anker שילבה ב-PowerCore 10000 QC מנגנוני אבטחה אשר מנטרים את טמפרטורת הסוללה ויודעים לזהות נחשולי זרם כדי למנוע התלקחויות בזמן טעינה. אגב, לא מומלץ לטעון את ה-Anker PowerCore 10000 QC ובמקביל להשתמש בה כדי לטעון מכשיר אחר.

כלפי חוץ אין כאן משהו מפואר מדי: גוף הסוללה עשוי פלסטיק שחור פשוט עם דפנות מעוגלות. ארבע נורות זעירות נותנות חיווי על מצב הסוללה בזמן שטוענים אותה, בזמן שהיא טוענת מכשיר אחר, וגם כשהיא לא מחוברת לכלום, ע"י לחיצה על כפתור בצידה. ה-PowerCore קופמקטית יחסית לסוללות אחרות בקיבול שלה, והגודל שלה קרוב מאוד לזה של קופסת סיגריות ממוצעת. מה חסר לי כאן? אפשרות לטעון שני מכשירים במקביל. ה-PowerCore כוללת רק שקע USB אחד, במיוחד עבורכם, אלו שאינם אוהבים לחלוק.

מחירה של ה-PowerCore 10000 בישראל עומד על 199 ש"ח. זה לא זול, אבל זה גם צפוי כשמדובר במותג כמו ANKER שגם בחו"ל מגיע במחיר גבוה יותר מהמתחרים. אם אין לכם מכשיר שתומך ב-QC 3.0או אפילו QC 2.0, תוכלו לחסוך כ-50 ש"ח ולרכוש את הדגם שאינו כולל את התמיכה הזאת ב-149 ש"ח. עדיין לא זול, בטח לא כשמשווים את המחיר הזה למחיריהן של סוללות סיניות מקבילות, אבל המחיר הזה קונה לכם קצת יותר שקט נפשי ואחריות.

הסוללה נמסרה לבדיקה באדיבות רשת באג

6 תגובות

  1. Qc 3.0 גם ב Htc A9 / SD617 ��

    השבמחק
  2. גד, היחידה שבה הקיבולת של הסוללה הזאת ואחרות נמדדת היא מילי-אמפר שעה, לא מילי אמפר. הקיצור ברור כנראה לכל מי שקורא את הכתבה, אבל זה עדיין לא מדוייק.

    השבמחק
  3. כן, גם לי הפריע המילי אמפר.

    השבמחק
  4. אני לא מבין למה בחרת דווקא בסוללה הניידת הזאת אם רצית כבל USB C. יש לאנקר עוד מטענים אשר באים עם חיבור USB C להטענת המכשיר/המטען עצמו.

    השבמחק
  5. אתה כותב כאילו ציפית למשהו הרבה יותר גדול, סף הכל יש להם מוצרים מצויינים ובאיכות טובה, זה נשמע כאילו אתה די מאוכזב ממנו.
    מטען מצויין, חברה מצויינת קצת יקר בארץ לא יותר מזה.
    אגב טכנולוגית הIQ של החברה אחד הדברים השימושיים שיצא לי להיתקל בו

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר