כאלו ניסיתי: Superlux HD-661

למי שלא שם לב, בימים אלו חוגג הבלוג הזה חגג שלוש שנים להקמתו. אחד הפוסטים הראשונים שלי עסק במחקר שוק שעשיתי לפני קנייה של אזניות כשהגעתי למקום העבודה הנוכחי שלי. התהליך הזה הביא בסופו של דבר לבחירה באזניות של יצרן סיני בשם Superlux, מדגם HD-330. בשבועות האחרונים קיבלתי הצעה לבחון את ה-HD-661, דגם שאמנם נמצא בשוק כבר מזה זמן, אבל לאחרונה מחירו בחו"ל ירד באופן משמעותי ולאור העובדה שהיצע אזניות ה-Over The Ear במחיר של מתחת ל-200 ש"ח די מצומצם, החלטתי שלמרות הזמן שעבר, ובשל החיבה שלי למותג, לקחת אותן לסיבוב.


Superlux HD-661 (צילום: גד גניר)



הרושם הראשוני שה-HD-661 משאירות לא מדהים במיוחד. האזניות עשויות ברובן מפלסטיק אפור מבריק שמשדר משהו די זול. ניתן להשיג אותן גם בשחור, לבן, כתום, אדום ושלל צבעים אחרים, אך הפלסטיק הוא אותו פלסטיק מצועצע. איכות הבנייה דווקא לא רעה ולא מצאתי איזורים מועדים לפורענות. החלק היחיד שזז כאן הוא הצירים המחברים את האזניות לקשת. הצירים די אסרטיביים, אך גם אם יישחקו מעט ויהיה קל יותר להזיז את האזניות, זה לא ממש יפריע. ל-Superlux יש חיבה לעיצובי אזניות של יצרנים גדולים אחרים, אך בניגוד נניח ל-HD-330, כאן הדמיון לא ממש מובהק, והעיצוב לא מועתק מדגם ספציפי.



סופרלוקס משתמשת בחלק גדול מדגמיה ב"כנפיים", במקום בקשת סטנדרטית. לא ניתן להרחיב ולהצר כאן את רוחב הקשת אך המבנה הזה מייתר את הצורך בכך. הקשת בנויה משני צירי מתכת קשיחים שמחזיקים ביניהם שתי זרועות שאינן מחוברות ביניהן במרכז. שתי הבליטות בסוף הזרועות נשענות על הקרקפת ובאופן מפתיע ולא ברור, כל המבנה הזה יושב בצורה נוחה גם על הראש שלי, וגם על ראשים של אנשים אחרים שהסכימו שאנסה עליהם את האזניות. התלונה היחידה שקיבלתי היתה שהאזניות מעט לוחצות על האוזן כך שאם אתם רגישים לעניין הזה, חפשו אזניות אחרות. כריות האזניות עשויות מחומר שלא ברור לי אם הוא עור אמיתי. לי אישית התחיל להיות לא נוח עם המגע הזה על האזניים שלי בערך כעבור שעה וחצי של האזנה, אבל גם כאן, מדובר במשהו די סובייקטיבי. הן תופסות לא מעט מקום בתוך התיק, בין השאר בגלל שב-Superlux בחרו שלא לשלב בהן מנגנון קיפול כלשהו. מצד שני, הן עמידות ושרדו בלי בעיה מסעות משותפים יחד עם לפטופ שאינו רך במיוחד בתוך תיק צפוף למדי.

הקשת והכנפיים, Superlux HD-661 (צילום: גד גניר)


Superlux HD-661 (צילום: גד גניר)



בסופרלוקס יודעים לייצר אזניות שנשמעות טוב, הן ביחס למחיר והן באופן כללי. ה-HD-661 בהחלט שומרות על המוניטין הזה. הן נשמעות לא רע בטח ביחס למה שאפשר למצוא אצל מותגים מוכרים יותר ברמת המחיר שלהן. יש להן באסים עם נוכחות, תחום המיד עושה עבודה לא רעה, ורק בתחום הגבוה הן קצת פחות מדויקות. לא מדובר בסנסציה בתחום השמע. ב-Beyerdynamic וב-Audio Technica יכולים לנשום לרווחה. חייבים לזכור שעדיין מדובר באזניות זולות, אבל ככאלו, הן מספקות איכות סאונד מצויינת ולא אגזים אם אומר שלפחות בתחום איכות השמע הן לא נופלות גם מכמה זוגות אזניות יקרות יותר שיצא לי לנסות.



Superlux HD-661, האזניות עצמן מסתובבות (צילום: גד גניר)

Superlux HD-661 (צילום: גד גניר)



ה-Superlux HD-661 מגיעות בתוך קופסת קרטון ענקית ודי מכוערת. בתוך הקופסה תמצאו חיבור אזניות גדול, ונרתיק בד אדום, שאחרי שתראו אותו, לא ממש תרצו לעשות בו שימוש. בנוסף, תמצאו באריזה שני כבלי אזניות (ניתן לנתק את כבל האזניות מהאזניות עצמן, משהו די נדיר באזניות ברמת המחיר הזאת), באופן מפתיע, אף אחד מהם לא כולל מיקרופון. שמעתם נכון, סופרלוקס לא חושבת לנכון לצרף לאזניות שלה כבל שיאפשר לכם לבצע שיחות טלפון. כבל חלופי, שכולל מיקרופון מובנה אמנם לא עולה הרבה, אבל עדיין מרגיז שאין כזה בתוך האריזה, ועד שלא תקנו כזה, בכל פעם שתתקבל שיחה, תצטרכו לנתק את האזניות מהטלפון שלכם כדי לענות.

מחירן של ה-Superlux HD-661 בישראל עומד על 369 ש"ח. בחו"ל, תחזיקו חזק, מחירן נכון להיום נע בין 37 ל-40 דולר. יש המון נסיבות מקילות למי שמייבא מוצרים לארץ: יש צורך בהתאמות לשוק המקומי, מכס, מע"מ, מתן אחריות ועוד סיבות אחרות שמקפיצות את המחירים הסופיים לצרכן. במקרה של האזניות האלו, רוב הסיבות האלו אינן באמת רלוונטיות. המחיר בחו"ל הוא מתחת לרף המכס והמע"מ, להזמין אותן לא נחשב בשום מצב להברחה, וכל התאמה שצריך לעשות בהן היא לא באמת משהו שמשפיע בסופו של דבר על הקונה עצמו. אין לי ספק שבמחיר של 369 ש"ח לא הייתי קונה אותן. לעומת זאת, במחיר של 38 דולר (ללא תוספת על משלוח, הן נשלחות חינם לארץ), מקבלים כאן אזניות שאינן יפות במיוחד, ושלא תוכלו לענות איתן לשיחות טלפון. מצד שני, מבחינת איכות שמע, ואיכות בנייה, יש כאן יופי של עסקה.

האזניות נמסרו לבדיקה באדיבות אתר Gearbest

7 תגובות

  1. בוא ונאמר ככה . אם האופציה היחידה שלי היתה לקנות אותן בארץ , הייתי בודאות מוותר עליהן ובמחיר הזה רוכש אוזנייה של חברה שיודעת מה זה לייצר אוזניות . לדעתי , כל הטרנד הסיני הזה שמתגבר בשנים האחרונות הוא מבורך , אבל רק בשביל מוצרים ספציפיים . ישנם תחומים שבהם לדעתי כדאי לנו להשאר עם יצרניות שיודעות מה הן עושות , תוך כדי שהן מציעות מגוון מוצרים לפלחי שוק שונים כך שמי שלא מעוניין להשקיע הון עדיין יוכל לקנות אוזנייה במחיר סביר ולקבל את האיכות של חברה אמיתית . הטרנד הסיני מתאים בעיני בעיקר למצורים כמו כרטיסי זיכרון ועוד כל מיני מוצרים אחרים . אבל אם אני מעוניין לקנות אוזניות הן לא יהיו של איזו חברה שקמה לפני שתי דקות ואין לה שמץ מה היא עושה ( בנינו , תסכים איתי שלקנות אוזניות של חברה כמו אודיו טכניקה/AKG זה מהלך הרבה יותר מוצלח ) . אז לשלם 400 ש"ח עבור אוזנייה עלומת שם ? אגב , גם במחיר שהיא עולה בחו"ל לא הייתי קונה אותה , פשוט כי אני מעדיף חברות מוכרות שעוסקות בכך שנים וצברו מוניטין . אגב , אותו הדבר בסמרטפונים . אני רואה לא מעט אנשים שקונים רדמי נוט , ומכשירים של מייזו ובתכלס אני פשוט לא רואה את עצמי קונה מכשיר של אחת מהן . המכשיר הבא שלי יהיה , כמו תמיד , של חברה כמו סמסונג , גוגל וכ'ו . בוא נאמר לעל שיואמי אני מוכן להעיף מבט , על דגמים מאוד מסויימים .

    השבמחק
    תשובות
    1. מבין אותך לגמרי, לא בהכרח מסכים. בתקציב זהה, אצל היצרניות הגדולות אתה מקבל בעיקר שם, אבל מוצר שמציע פחות, בעיקר באזניות. למרות זאת, אי אפשר להגיד שאני לא מבין אותך: למוצרים זולים יש נטייה להתקלקל מהר יותר וזו ריזיקה שגם אותה צריך לעשות. האזניות האלו, והטלפונים שציינת פונים מלכתחילה לאנשים שהתקציב שלהם פחות גמיש. אני בעצמי קניתי אזניות של סופרלוקס לפני קצת יותר משלוש שנים מתוך החלטה מודעת לא להתפרע עם התקציב. עשיתי את זה רק על סמך ביקורות וממש לא התאכזבתי. גם כשקונים זול, צריך לדעת איך לעשות את זה ואני למשל לא אוכל להמליץ על מוצרים שלא בדקתי בעצמי. לגבי כרטיסי זכרון - חד משמעית כאן אני הולך על מותגים מוכרים. זה המקום בו אני שומר את המידע שלי ועל זה אני לא מתפשר במחיר.

      מחק
    2. אני יכול לסייג חלק מהדברים שאמרתי בכך שנניח הסוללות החיצוניות של שיאומי הן אלטרנטיבות זולות וטובות עבור המחיר. וזו דוגמא למשהו שדווקא הוא זול ומהווה תחליף לא רע ( לא ניסיתי אבל קראתי המון ביקורות חיוביות , כולל אצלך) לגבי כרטיסי זיכרון , האמת את כל המידע שממש חשוב לי אני שומר בענן . קטלוג המוסיקה שלי נמצא בגוגל מיוזיק , אבל לאחרונה נרשמתי לשירות של אפל ואני לא רואה את עצמי מתנתק ממנו , אז גם כאן , כל המגמה של ענן . האם לא כדאי לך דווקא לשלם סכום חודשי קבוע עבור נפח משמעותי במקום להסתמך על כרטיסי זיכרון ?

      מחק
  2. רק הערה חשובה אחת: גם אם קנית ב38$ ועשית משלוח - עדיין אתה אמור לשלם עוד כמה זוזים למכס

    השבמחק
    תשובות
    1. היי עקיבא!
      לא נראה לי שזה מדויק, ואני מצטט מאתר רשות המיסים:

      "יבוא משלוח שערך הטובין הכלולים בו הינו עד 75$

      משלוח המכיל טובין שערכם הכולל עד 75$ - פטור לחלוטין ממסי יבוא.
      הפטור אינו חל על מוצרי טבק, כוהל ומשקאות משכרים.
      ערך כולל של עד 75$ - לא כולל הובלה וביטוח אם הם מחושבים בנפרד מערך הטובין.

      לדוגמא: משלוח בגדים שערכם הכולל 65 דולר ודמי המשלוח החלים הם בסך 20 דולר (סך כולל של 85 דולר) – עדיין יהיה פטור מתשלום מסים על הטובין."

      מחק
    2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

      מחק
  3. איפה אפשר למצוא את הכבל עם המיקרופון?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר