כזה ניסיתי: Lenovo Ideapad 510S -14

בשנת 2005 רכשה לנובו הסינית את חטיבת ייצור המחשבים הניידים של IBM ואת המותג העסקי המצליח שלה, Thinkpad. שלוש שנים לאחר מכן, הציגה לנובו מותג חדש של מחשבים ניידים משלה, IdeaPad שנשען על הפופולריות של הסדרה העסקית, אך פונה לשוק הפרטי ומציע גם תמחור מתאים יותר לקהל הרחב. ה-Ideapad 510S היה התשובה של לנובו לבקשה שלי לקבל לבדיקה מחשב שמתאים לסטודנטים/תלמידים. הוא אולי לא מרשים חיצונית כמו ה-HP Pavilion X2 שבדקתי כאן לאחרונה, אך הוא זול ממנו משמעותית ולפחות על הנייר הוא מסתמן כמחשב אמיתי לכל דבר, עם מפרט שאמור להספיק עבור מי שלא זקוק ליכולות עיבוד חזקות במיוחד או כוח גרפי משמעותי.

Lenovo Ideapad 510S - 14 בתמונה שלא נותנת לכם יותר מידע על איך נראה המחשב ובכך מסקרנת אתכם להמשיך הלאה (צילום: גד גניר)

Lenovo Ideapad 510S (צילום: גד גניר)
Lenovo Ideapad 510S (צילום: גד גניר)
הקונפיגורציה הספציפית שאני קיבלתי לבדיקה (עונה למק"ט 80TK001JIV), מגיעה כאמור עם מפרט בסיסי, אבל כזה שממקם את המחשב הזה בבירור מעל מה שנהוג להתייחס אליו כאל טאבלט או נטבוק. המעבד הוא אינטל Core i3, דגם 6100U המוגדר כ-ULV, כלומר חסכוני בצריכת חשמל. אם אני צריך להגדיר איך הוא מבחינת ביצועים, אז בעבודה יומיומית המעבד הזה נותן למשתמש הממוצע את כל מה שהוא צריך, כל עוד מדובר בעבודה עם אופיס, צפייה בסרטי HD ופעולות בסיסיות אחרות. המעבד שהוכרז לפני קצת יותר משנה, קרוב למעשה בביצועיו לאלו של ה-i5 4200U מ-2014, ויחד עם זכרון RAM בנפח של 4 גיגה מסוגל לספק חויה לא רעה של ריבוי משימות. כרטיס המסך הוא HD Graphics 520, שלא נועד אמנם למשחקים, אבל אמור לאפשר חויה נסבלת של גיימינג, בתנאי שתקפידו שאלו יהיו משחקים שלא יצאו לשוק מאוחר יותר מ-2015 ועל הגדרות הגרפיקה הנמוכות ביותר. ה-Ideapd 510S מגיע בקונפיגורציה הספציפית הזאת עם כונן היברידי: מערכת ההפעלה Windows 10 מותקנת על מחיצה נפרדת מסוג SSD שלא ניתן לשנות או להשתמש בה לאחסון. בשביל זה יש למשתמשים אחסון סטנדרטי בנפח מעט קטן יותר מ-500 גיגה. התצורה ההיברידית של האחסון, כפי שכבר סיפרתי לכם בפוסט שלי אודות ה-Yoga 300, המחשב האישי שלי, תורמת רבות למהירות התגובה של המחשב בעבודה יומיומית במיוחד בכל הקשור לזמני העלייה שלו ממצב כבוי או מצב שינה. לסטודנטים (שאינם מתכנתים או מעצבים, או אחרים הזקוקים ליכולות גרפיות חזקות), המחשב הזה יספיק לא רק לכתיבה וסיכום בשיעור, כי אם גם לשימושים פרטיים בבית. פתחי האוורור של המחשב ממוקמים בצמוד לציר פתיחת המסך (בדומה למחשבים העסקיים של אסוס), זהו תכנון נהדר מאחר והוא מצמצם משמעותית את ההתחממות של המחשב בחלקו התחתון, ואכן ה-Ideapad 510S בשימוש סטנדרטי שומר על טמפרטורה סבירה שמאפשרת להניח אותו על הברכיים.

פתחי האוורור נמצאים בציר פתיחת המסך, Lenovo Ideapad 510S (צילום: גד גניר)

מעבד Core i3 של אינטל, ה-Ideapad 510S - 14 (צילום: גד גניר)

אני באופן אישי מעדיף מחשבים עם מסכים קטנים יותר ממסך ה-14 אינטש של ה-Ideapad 510s, אם כי ביחס למחשב עם מסך בגודל כזה, הוא שומר על מימדים סבירים. ה-S בשם הדגם מייצגת את המילה Slim ולא במקרה: עוביו הוא 19.3 מ"מ בלבד. זה לא Macbook Air, אבל זה בהחלט דקיק יותר מרוב המחשבים בגודל המסך ובטווח המחיר הזה. גם משקלו נמוך ביחס למחשבים עם מסך 14 אינטש, ועומד על 1.7 ק"ג. ה-Ideapad 510S הגיע אליי בצבע אדום מטאלי (לנובו קוראת לזה: Flamenco Red, אולה!) אך ניתן להשיג אותו גם בצבע לבן או כסוף, למי שמעוניין במחשב במראה סולידי יותר. המסך עצמו הוא אחד המקומות בהם ה-Ideapad 510s מצטיין: זהו מסך IPS ברזולוציית FHD, רזולוציה גבוהה ביחס לממוצע בטווח המחיר של המחשב הזה. גימור המסך הוא מט, מה שמונע השתקפויות, ויחד עם עוצמת תאורה לא רעה, ה-Ideapad מאפשר עבודה נוחה גם במקומות מוצפים באור.

מגיע בצבע Flamenco Red וגם בצבעים פחות מושכי תשומת לב (צילום: גד גניר)

Lenovo Ideapad 510S - 14 (צילום: גד גניר)


אם בגזרת המסך ה-Ideapad מצטיין, בכל הקשור למקלדת הייתי שוקל השעייה מבהי"ס למספר ימים. מדובר בהתנהגות שחוזרת על עצמה בדגמי מחשבים רבים של לנובו. ליצרנית הסינית יש נטייה לבצע שינויים אקספרימנטליים במיקום המקשים והפעם היא מיקמה את מקש ה-PageUp היכן שהייתם מצפים למצוא את מקש ה-Shift, וצמצמה את גודלו של ה-Shift לגודל של מקש אות רגיל, חצי מגודלו בכל מחשב אחר. זה לא שאין לה מקום, זה מחשב עם מסך בגודל 14 אינטש. זה לא T100 שצריך לדחוס בו מקשים לתוך שטח של 10.1 אינטש, יש ללנובו מלא מקום שבו היא יכולה היתה לסדר את המקשים היכן שהם אמורים להיות.  נסו לדמיין לעצמכם אותי יושב ומנסה לכתוב פוסטים ארוכים, משפטים בעברית שמשובצים בהם שמות מוצרים באנגלית, ובכל פעם שאני מנסה לשנות שפה, אני מגלה שבאופן מפתיע קפצתי שורה למעלה והתחלתי לכתוב במקום הלא נכון. זה לא סוף העולם, ואחרי שבוע-שבועיים של שימוש במחשב מתרגלים לזה, אבל בימים הראשונים קיללתי לא מעט את ה-510S רק מהסיבה הזאת. גם משטח העכבר לא מושלם: הוא אמנם רחב ותומך במחוות של שימוש בשתי אצבעות, אולם הוא רגיש מדי, ומצאתי עצמי לעיתים קרובות מגדיל ומקטין את מידת ההתקרבות למסך מבלי שבכלל רציתי לעשות זאת.

סידור מקשים סאדיסטי  - Lenovo Ideapad 510S - 14 (צילום: גד גניר)


ל-Ideapad 510S סט חיבורים נאה שכולל שני חיבורי USB 3.0 (סטנדרטיים, בתקן A לא C), חיבור USB 2.0 המאפשר טעינה גם כשהמחשב כבוי, חיבור HDMI בגודל סטנדרטי וכמובן חיבור רשת, שקע אזניות וקורא כרטיסי SD. הסוללה של ה-Ideapad 510S מגיעה בקיבול של 45WHr, שהספיק לי בממוצע לכ-6 שעות שימוש. זה לא חיי נצח, ובימים ארוכים לא תוכלו להשאיר את המטען במעונות, אבל זה עדיין מכובד.

Lenovo Ideapad 510S מצד שמאל (צילום: גד גניר)

Lenovo Ideapad 510S מצד ימין (צילום: גד גניר)


ה-Ideapd 510S 14 בקונפיגורציה הספציפית שבדקתי עולה כ-2450 ש"ח. למרות המקלדת שלוקח זמן להתרגל אליה, הוא נותן תמורה נהדרת לסכום הזה בייחוד כל הקשור לביצועים והמסך. עבור סטודנטים שהתעכבו קצת עם קנייה של מחשב ומחפשים אחד שיכול לספק את צרכיהם גם בשיעור וגם בבית, ה-Ideapad 510S 14 הוא אופציה לא יקרה במיוחד שכדאי בהחלט לקחת בחשבון.

2 תגובות

  1. אחלה מחיר למחשב סביר בהחלט . אם לא הייתי משתמש באילוסטרייטור אולי הייתי קונה :-)

    השבמחק
  2. אני מחפשת לקנות את המחשב הזה, מישהו יודע היכן אני יכולה למצוא אותו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר