כזה ניסיתי: Meizu MX6

לפני כחודש נחתה בישראל משלחת של בכירים מ-Meizu על מנת להשתתף בהשקה הגדולה ביותר של היצרנית כאן אי פעם. לא פחות מארבעה דגמי מכשירים חדשים של היצרנית הסינית אמורים להתחיל להימכר בישראל בתקופה הקרובה, אך המכשיר החשוב מבין הארבעה הוא ללא ספק ה-MX6, המכשיר החדש ביותר בסדרה הפופולרית של מייזו. מה עושה אותה כל כך פופולרית? הנוסחה הקבועה של מייזו: ניסיון לאזן בין חומרה חזקה יחסית, עיצוב וחומרים איכותיים, במחיר אטרקטיבי. במקרה של הבן הספציפי הזה לסדרת MX, המחיר נמוך אף מבעבר.

Meizu MX6 (צילום: גד גניר)

אז מה כוללת החומרה החזקה? ערכת שבבים Helio X20 של Mediatek בעלת 10 ליבות (2 במהירות 2.3 גיגהרץ, 4 במהירות 1.9 גיגהרץ ו-4 נוספות במהירות 1.4 גיגהרץ). על הנייר, המעבד הזה אמור להתחרות בסדרת Snapdragon 6XX של קוואלקום, כאשר הוא נחשב לחזק וחסכוני יותר בחשמל מה-617, אך חזק פחות מה-650 (המעבד שניתן למצוא ב-Xiaomi Redmi Note 3 Pro), כלומר, מעבד של הרף העליון של מכשירי ביניים. זכרון ה-RAM מגיע בנפח 4 גיגהבייט, נפח נדיר ברמות המחיר האלו. האחסון לעומת זאת, עומד על 32 גיגה בלבד שאינם ניתנים להרחבה. זה אמנם יותר מהנפח המינימלי הכמעט בלתי שמיש (16GB) איתו נמכר קודמו, ה-MX5, אך עבור מי שמצלם הרבה, מתקין הרבה אפליקציות ומצלם הרבה, ייתכן שזה יהיה קצת צפוף. ה-Meizu MX6 מריץ את Flyme 5.2.2.2, גרסת תוכנה וממשק ייחודי של מייזו, המבוסס על אנדרואיד בגרסה 6, הגרסה העדכנית ביותר בתקופה בה הוכרז המכשיר. ביום יום המכשיר מגיב בזריזות, יציב ברוב המקרים (למעט Apple Music אשר קרסה לעיתים קרובות מדי) וחזק מספיק כדי להריץ אפילו משחקים בצורה מכובדת.

Meizu MX6 (צילום: גד גניר)

מייזו כבר שנים משיקה בזה אחר זה מכשירים ששואבים השראה אגרסיבית ממכשירי האייפון, גם בממשק וגם בצורה החיצונית. ה-MX6 ממשיך את המסורת הזאת, אך נראה מלוטש יותר מכל מכשיר מייזו אחר שבדקתי: דפנות המכשיר מעוגלות יותר, הוא דקיק, כולו עשוי מתכת (בניגוד למכשירים קודמים ששילבו חלקי פלסטיק בגוון מתכתי), ואפילו הזכוכית בחזית המכשיר מעוגלת בקצוותיה כדי להשתלב בצורה טובה יותר עם שולי המכשיר. הכל בנוי היטב, באיכות גבוהה, ומשדר יוקרה שאינה אופיינית למכשירים ברמת המחיר שלו. הבעיה היחידה היא הדמיון ל-iPhone: לרוע מזלו של ה-MX6, הוא נחת אצלי שבועות ספורים לאחר השקת ה-iPhone 7, והשאלה שחזרה על עצמה מצד אנשים בסביבה שלי פעם אחר פעם היתה "מה, זה האייפון החדש??". אם אין לכם בעיה להסביר בסבלנות בכל פעם שזה לא אייפון, או לחילופין, אם אין לכם בעיה שאנשים יטעו ויחשבו שיש לכם אייפון שרשום על הגב שלו "Meizu", אז הדמיון הזה לא צריך באמת להפריע לכם.

Meizu MX6 (צילום: גד גניר)


ל-MX6 מסך בגודל 5.5 אינטש, ברזולוציית 1080p. כהרגלה, מייזו לא חוסכת בהיבט הזה, וגם כאן מדובר במסך איכותי מאוד, שמציג צבעים נאים, עם תאורה לא רעה בכלל. כפתור הבית הממוקם מתחת למסך משמש בין השאר כסורק טביעות אצבעות שקרוב מאוד בביצועיו לאלו של מכשירי דגל. למי שטרם יצא להתנסות במכשיר של Meizu, כפתור הבית של מכשירי החברה ייחודי בשל העובדה שיש לו תפקיד כפול: לחיצה פיזית על הכפתור מחזירה את המשתמש למסך הבית. נגיעה בכפתור מחזירה אותו מסך אחד אחורה. באופן הזה Meizu מוותרת על כפתורים פיזיים נוספים או כפתורים וריטואליים שגוזלים נדלן יקר על המסך עצמו. ואיך מגיעים ליישומים האחרונים? משיכת האצבע למעלה מימין או משמאל לכפתור הבית תפתח את רשימת היישומים הפתוחים. זה נשמע מוזר, ולוקח מספר שעות להתרגל לזה, אבל בסופו של דבר זה מאוד נוח וקשה להתרגל אח"כ למכשירים אחרים שכפתור הבית שלהם יודע לעשות רק דבר אחד. ההתעקשות של מייזו לעשות דברים בצורה אחרת באה לפעמים על חשבון פונקציונליות שקיימת באנדרואיד בצורתה הבסיסית. רוצים לגשת מהר לתפריט ה-Bluetooth? במכשירי אנדרואיד אחרים תוכלו פשוט לגלול למטה את וילון ההתראות וללחוץ ממושכות על פקד ה-Bluetooth. לא במייזו. במייזו תצטרכו לגשת לתפריט האפשרויות ומשם לגשת לתפריט ה-Bluetooth.
מבט מקרוב על כפתור הבית הייחודי של Meizu (צילום: גד גניר)


מעבר לכך, אני מחכה בקוצר רוח ליום שבו מייזו תאפשר שליטה נפרדת על עוצמות השמע במכשיר, היישר מחלון החיווי שנפתח בלחיצה על כפתורי הווליום. מה הכוונה? ברוב מכשירי האנדרואיד בשוק, כאשר תלחצו על כפתור הווליום, תוכלו להרחיב את חיווי הויזואלי על המסך, ולקבל מספר פקדי ווליום וירטואליים שונים: להתראות, לעוצמת שמע של שיחות ולמדיה. במייזו החיווי הזה הוא קונטקסטואלי, כלומר, רלוונטי רק לסוג הפעילות הנוכחית. אם אתם במסך הבית, לא תוכלו לשנות ממנו את השמע למדיה או את עוצמת השמע בשיחה. זה אומר למשל שאם שכחתם את עוצמת המדיה על המקסימום, הדרך היחידה שלכם לצפות בסרטון youtube מבלי להעיר את כל יושבי הבית היא לחכות שהסרטון יתחיל לרוץ, לקוות שהוא נפתח בצורה שקטה (או שהפרסומת שלפניו שקטה), וללחוץ בהיסטריה על כפתורי הווליום עד להנמכה מוחלטת. אמנם המצב באייפון זהה, ואתם לא שומעים שם אנשים מתלוננים שם כמוני, אבל כמעט בכל מכשיר אנדרואיד אחר תוכלו להנמיך את עוצמת המדיה כבר לפני כן, דרך הרחבת חלון חיווי הווליום שנפתח בלחיצה על כפתור הווליום. לזכותה של Meizu יאמר כי החל מגרסת ה-Flyme האחרונה, היא כן מאפשרת שליטה נפרדת בעוצמות הווליום, אך רק בגישה לתפריט הספציפי בתוך התפריט הראשי, שוב, כמו באייפון, אך במרחק לחיצה אחת יותר ממה שבמכשירי אנדרואיד אחרים.

חלק נכבד בהכרזה על הMeizu MX6 בישראל עסק במצלמת המכשיר. במייזו יודעים להתגאות בכך שה-MX6 הוא המכשיר הראשון שעושה שימוש בחיישן  IMX386, חיישן CMOS של סוני ברזולוציה של 12 מגה פיקסל. מספר הפיקסלים הנמוך יחסית אינו דבר  רע בהכרח. גודל החיישן סטנדרטי, מה שאומר שלכל פיקסל מגיעה כמות אור גדולה יותר, משהו שאמור לשפר את ביצועי המצלמה בתנאי תאורה שאינם אידיאליים. בנוסף, דיברו שם על עדשת ה-6P שאמורה למנוע עיוותים בתמונה. מה שבאמת משך את תשומת ליבי היה ההסבר המפורט על היכולת של המצלמה להתמקד במהירות. נציגי מייזו טיפסו שם על סולם מאוד גבוה וטענו כי הודות לשילוב בין חומרת המצלמה לתוכנה שלה, ה-MX6 יודע להתמקד במהירות לא פחות גבוהה מזאת של ה-Samsung Galaxy S7, המכשיר שהוכתר ע"י רבים כמכשיר עם המצלמה הטובה בשוק. מפרט לחוד ומציאות לחוד. המצלמה אכן מתמקדת במהירות, ובאור יום מפיקה תמונות נאות. עם זאת, בלילה ובתוך הבית, למרות המיקוד המהיר, היה לי קשה מאוד לקבל תמונות חדות. כשמצאתי את עצמי אומר למישהו בצילום "תנסה לא לנשום רגע", הבנתי שכנראה ההצהרות של מייזו היו מופרזות. שלא תבינו לא נכון: ביחס למכשירים כמו ה-Xiaomi Redmi Note 3 Pro או ה-Samsung Galaxy J5 שבדקתי כאן לאחרונה, המצלמה של המכשיר של Meizu כנראה עדיפה. עם זאת, כשבמייזו מדגישים באופן כל כך מובהק את עניין הצילום, ואף נוקבים בשמו של ה-S7, אני מצפה לתוצאות יותר מרשימות בפועל.
מבט מקרוב על המצלמה של ה-Meizu MX6 (צילום: גד גניר)
(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

ל-Meizu MX6 סוללה בקיבול של 3060mAh. זהו קיבול מכובד, אך לא ממש חריג בנוף הסמארטפונים של שנת 2016. למרות זאת, ה-MX6 הוא אחד מהסמארטפונים עם חיי הסוללה הארוכים ביותר שיצא לי לבדוק לאחרונה. באחת הפעמים הצלחתי לסחוט ממנו בשימוש סטנדרטי כמעט יומיים של שימוש (בחיאת Meizu, למה כאן לא הזכרתם את ה-S7?), כשבכל שאר הזמן, הצלחתי להגיע ללילה עם בין 25 ל-30 אחוזי סוללה. חיבור הטעינה של המכשיר הוא USB Type C, והוא מאפשר טעינה מהירה בתקן ייחודי של מייזו בשם MCharge המסוגל לטעון את סוללת המכשיר במלואה בתוך כשעה ורבע. במייזו אף מצהירים כי הסוללה תוכננה באופן שמאפשר לה לשמור על ביצועיה לאורך יותר מחזורי טעינה. בכל מה שקשור לביצועים כטלפון, ה-MX6 לא מציג משהו יוצא דופן, לא לטוב ולא לרע: השמע באפרכסת חזק מספיק ואיכותי. השמע ברמקול הוא בעוצמה סבירה, אם כי לא הייתי מתנגד לתוספת של כמה דציבלים. כהרגלה, מקפידה Meizu על איכות שמע גבוהה בחיבור לשקע האזניות (כן, אמרתי "שקע אזניות", כאן למזלנו מייזו לא קיבלה עדיין השראה מאפל), וגם במקרה של ה-MX6 מקבלים איכות שמע טובה באופן הזה.

מבט מקרוב על שקע הטעינה, הרמקול ושקע האזניות ב-MX6 (צילום: גד גניר)


מחירו של הMX6 בישראל עומד על 1499 ש"ח, המחיר הזול ביותר שבו נמכר מכשיר מהסדרה הזאת של של מייזו עד כה, ונפח האחסון של המכשיר הזה כפול מזה של קודמיו. עם זאת, נפח האחסון הוא לטעמי נקודת התורפה העיקרית של המכשיר הזה. רבים יודעים להסתדר עם 32 גיגה בלי אפשרות הרחבה, אבל לי אישית, כאחד שמצלם הרבה ומעדיף להחזיק את כל אוסף המוזיקה שלו על המכשיר, זה קצת צפוף. אם היתה גרסה אחרת עם 64 גיגה, הייתי ממליץ לכם בחום ללכת עליה, אבל פשוט לא קיימת כזאת, לא בארץ ולא בחו"ל. מכל בחינה אחרת, ה-MX6 הוא אחת העסקאות המשתלמות ביותר בשוק הסלולר, ובניגוד למכשירים אחרים ששואפים לתואר המכשיר המשתלם ביותר, כאן אתם מקבלים גם תחושת פרימיום: מכשיר מתכתי דק ויפה, עם מסך טוב, ביצועים טובים, סורק טביעת אצבע מהיר ומדויק, זכרון RAM בנפח זהה לזה של מכשירי דגל, סוללה מצויינת ומצלמה שמאכזבת בעיקר בגלל שהזכירו אותה בנשימה אחת עם המכשיר הלא נכון.

המכשיר נמסר לצורך הבדיקה באדיבות רשת Bug. לקנייה ב-eBay לחצו כאן.

14 תגובות

  1. 1. אפל מיוזיק לאנדרואיד די זוועתית באופן כללי ,בלי קשר לפליימי .
    2. למה שלא תנסה להתבסס רק על שרות הסטרימינג במקום לאחסן את כל אוסף המוסיקה שלך על המכשיר ? בגוגל מיוזיק אתה יכול אפילו לאחסן עד 50 אלף שירים בחינם

    השבמחק
    תשובות
    1. היי נועם! :)
      1. ב-OnePlus3 אפל מיוזיק עובדת נפלא.
      2. אני עושה גם וגם עם אפל מיוזיק - מוריד את השירים ישירות למחשב כדי לא לגמור את חבילת הגלישה שלי.

      מחק
  2. באייפון, החל מ - ios 10 (או אפילו בגרסאות הקודמות) ניתן לשנות את עוצמת שמע המדיה בחלון השליטה שנגרר מלמטה. ולכן לא צריך ללחוץ בהיסטריה על מקשי הווליום כאשר פותחים סרטון ביוטיוב. סתם לידיעה.

    השבמחק
  3. ברשותי הmx4 של מייזו כבר שנתיים.
    רכשתי ברשת באג.
    לאחר שימוש של שנה וחצי החלפתי סוללה (שהזמנתי מאליאקספרס) בפלאפון בגלל שהסוללה היתה מתרוקנת תוך 2 דקות לא היו לי שום בעיות עם הפלאפון.
    ממליץ מאוד על מייזו, איכות במחיר משתלם!

    השבמחק
    תשובות
    1. גם לי אותה ה“בעיה” רק עם הmx4pro
      כדי לשפר את חיי הסוללה שלך ולשמור עליה ממליץ לך לא להשאיר את הפלפון בטעינה בזמן השינה , להטעין אותו לפני כשעתיים שיגיע ל100 אחוז ואז לנתק מהחשמל , זה שומר על מחזוריות הסוללה ואורך חיים ארוך יותר.
      כנל לכל שאר הפלאפונים לא מומלץ להשאיר כל הלילה בטעינה.

      מחק
  4. היה לי mx4 מכשיר סביר מלא בבאגים קטנים
    כמו טעינת אנשי קשר שלקחה שעה ,קריסות של אפליקציות מדי פעם ,לוקח למיזו יותר משנה להוציא עדכון גירסה של אנדרואיד ושהם מוצאים אז יש בעיות חדשות עכשיו אחרי שעדכנתי המכשיר מקבל התראות באוצאפ אחרי שעה שעתים ממתי ששולחים .הקליטה נעלמת פתאום
    בקיצור מכשיר שעובד שנה וחצי גג וגורם לעצבים
    לפני זה היה לי גלקסי 3 ששימש אותי במשך 3 שנים ללא בעיות ועדין הוא עובד

    השבמחק
  5. קניתי שני מכשירים כאלה לבנות שלי (מבצע בבאג 1280 ש"ח).
    סה"כ יומיים אז אין לי שבחים /תלונות לפרסם עדיין, למעט זה שמייזו לא מאפשרים הפעלת פונקציית הדפסה מהטלפון. לפי הפורום שלהם העניין הוצג להם כבר לפני כמה חודשים טובים ועדיין לא טופל.
    זה מאד מעצבן שחברה משמיטה אופציות שקיימות בצורה מובנית בגרסת אנדרואיד שעליה מבוסס ממשק החברה.
    למי שזה חשוב (לי) כדאי שתדעו ותקחו בחשבון לפני קניה.

    השבמחק
  6. הי גד! נתקלת אולי בבעיה של חוסר פיקוס במצב אוטומטי? במצב ידיני התמונות טובות מאוד, אבל מאוד מוזר לי שאין פוקוס ב- AUTO....

    השבמחק
  7. אני רוצה לקנות עוד חודש את meizo mx6 אני רוצה לדעת האם זה באמת פלאפון ששווה לקנות כי לא באלי לקנות את כל הפלאפונים היקרים האלה רוצה לדעת עם שווה לקנות את הmeizo ?

    השבמחק
  8. קניתי לאשתי - מכשיר טוב, אפילו טוב מאוד. אבל, לא גמיש כמו המכשירים בסקלת המחירים הגבוהה יותר, וגם מצריך טיפה הסתגלות (שלא לדבר על התקנה ידנית של הגוגל פליי וכל האפליקציות של גוגל - שזה חתיכת תיק). אבל, בסופו של דבר - עלה דרך עליאקספרס משהו כמו 850 ש"ח כי איכשהו זה עבר בדואר בלי מיסים, ככה שלא תמצא אותי מתלונן. ולגבי המצלמה ששאלתי לגביה למעלה? פשוט התקנתי אפליקציה אחרת והפוקוס עובד מצוין.

    השבמחק
  9. היי, יש לי את המכשיר כבר כמה חודשים אני מאוד מרוצה ממנו, מבחינת איכות התמונות, המהירות , הוא באמת מכשיר מצוין.
    יש לי בעיה שאני לא מצליחה לפתור כבר הרבה זמן, אני לא מצליחה לצלם מסך, בפעמים הראשונות הצלחתי על ידי לחיצה על כפתור הבית והורדת הקול יחד אך עכשיו זה לא עובד? אשמח לפיתרון.

    השבמחק
    תשובות
    1. איזה יש לך את הmx6 ? כי אני רוצה לקנות אותו חודש הבא

      מחק
  10. אני רוצה לקנות את הmx6 עוד כמה זמן כדי לי?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר