כזה ניסיתי: Roidmi 2S

לפני כעשור נתקלתי בבעיה. היה לי נגן מוזיקה, היתה לי מערכת סטריאו ברכב ושניהם לא דיברו בשפה משותפת. לא היה לי שקע USB או אפילו שקע AUX (כניסת 3.5 מ"מ) במערכת ברכב, ועל Bluetooth בכלל לא היה מה לדבר, הוא בקושי ידע להעביר מוזיקה באותה תקופה. לפני עידן הדיסקים, כדי לחבר נגן למערכת ברכב, אנשים עשו שימוש במעין מתאם שנכנס לתוך חריץ הקלטת במערכת, וכבל שהשתלשל ממנו היה מתחבר אל הנגן. עבור מי שהתקדם ועבר למערכת שמנגנת דיסקים, נדרש פתרון אחר. הפתרון שהגעתי אליו הוא משדר FM לרכב: מכשיר שמתחבר אל שקע המצית ואל הנגן או הטלפון, ומשדר בגלי FM את המוזיקה אל תחנה ריקה במערכת הסטריאו, כאילו הקמתם תחנת רדיו פיראטית משלכם בתוך הרכב.

Roidmi 2S (צילום: גד גניר)



זה היה פתרון גרוע ומייגע. המשתמשים נדרשו לחפש לבד במערכת הסטריאו לרכב שלהם תחנה ריקה בין עשרות תחנות רדיו פיראטיות, ולכוון את התדר הספציפי הזה במשדר. בשלב מסוים החלטתי לפרק את האנטנה ברכב, כדי למנוע ממנה לקלוט תחנות רדיו אחרות למעט המוזיקה ששידרתי ב-FM למערכת. בסופו של דבר, המוזיקה היתה מוזרמת, אך האיכות היתה איכות רדיו, כלומר, סבירה לכל היותר. חסרון נוסף: בנסיעה ממקום למקום, נוצרו מצבים בהם תחנה שהיתה ריקה בתחילת הנסיעה, לא נשארה כך במשך הנסיעה ונוצר צורך לחפש תחנה אחרת כדי להמנע מהפרעות. מעבר לכך, המשדרים ידעו להזרים מוזיקה בלבד ולא נתנו פתרון למי שהיתה דרושה לו דיבורית לרכב.



השנים חלפו, וכעת יש לי ברכב מערכת עם קישורית Bluetooth. כל מה שצריך זה לזווג בין הטלפון למערכת, ולשמוע מוזיקה באיכות לא רעה, ולענות לשיחות נכנסות. ברוב הרכבים מהשנים האחרונות, אם אין קישורית כזאת, יש לפחות חיבור AUX. ומה עושה מי שנתקע עם מערכת מובנית, מקורית מיצרן הרכב שאין בה לא Bluetooth, ולא חיבור AUX? שומע בעיקר רדיו או נאלץ להמשיך להשתמש גם בשנת 2016 במשדר FM.


Roidmi 2S בתוך שקע המצית של סוזוקי ליאנה. לא נכנס לתוך השקע הנוסף (צילום: גד גניר)



בחודש מאי האחרון עלה לאתר Indigogo פרוייקט שמטרתו מימון ייצורו של משדר FM חדש בשם Roidmi 2S. אם השם Roidmi מצלצל לכם מוכר, זה לא במקרה. שיאומי, היצרנית הסינית הידועה (שהשיקה לא מעט מכשירים בסדרת Redmi) תמכה בפרוייקט בשלבי התכנון שלו כחלק מהאסטרטגיה שלה להשקיע בטכנולוגיות חכמות לרכב, וכעת לאחר שהפרוייקט הסתיים היא גם מפיצה של המוצר באתרי מכירות סיניים. הפרוייקט עצמו היה הצלחה מסחררת: המשדר נמכר ב-29 דולר ליחידה, והפרוייקט עצמו השיג מימון גדול פי 20 מעבר ליעד שנקבע מראש.


מבחוץ, ה-Roidmi 2S נראה כמו מטען סטנדרטי לרכב. שום דבר במבנה שלו לא יכול להסגיר את העובדה שזהו משדר FM: אין בו מסך או כפתורים והוא מגיע בגודל של מטען סטנדרטי לשקע המצית ברכב. כדי לעשות בו שימוש כמשדר FM, תצטרכו להתקין את האפליקציה שלו שניתנת להורדה בחנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל, ולהכניס את פרטי המשתמש שלכם (או להרשם כמשתמש חדש) לחשבון ה-MI שלכם, כמו ב-Xiaomi Miband 2, וב- Yeelight שבדקתי כאן לאחרונה. לאחר תהליך התאמה קצר בין ה-Roidmi 2S לטלפון שלכם ב-Bluetooth, ה-Rodimi 2S יציע לחפש עבורכם תחנה ריקה ברדיו. סביר להניח שהמשדר יעשה עבודה טובה יותר באיתור תחנה ריקה, אבל אם בכל זאת תתעקשו, תוכלו לבצע זאת ידנית. לאחר מכן כל שעליכם לעשות הוא לכוון את הרדיו במערכת הרכב לתדר הרצוי, ולהאזין למוזיקה מהסמארטפון שלכם, גם מאפליקציות
כמו Apple Music או Tidal. האפליקציה של Roidmi 2S מספקת מידע על מתח הטעינה, ומאפשרת גם לבחור האם המוזיקה תתחיל להתנגן ברכב מיד כשהטלפון מתחבר ל-Roidmi 2S, ואפילו יש כאן מנגנון לסינון רעשים שלא ממש מסנן רעשים. האפליקציה מאפשרת גם להעביר שירים באמצעות ניעור הסמארטפון, אפשרות שימושית במיוחד עבור מי שמעוניין שכל עליה לא זהירה על פס האטה תגרום לסמארטפון להעביר שיר אחד קדימה.







איכות השמע לא רעה, אבל עדיין לא משהו שלא נראה בעבר במשדרי FM איכותיים. הסאונד נשמע טוב, אבל רק ביחס לתחנת רדיו, אין כאן הפתעות בהיבט הזה. בהשוואה לבלוטות' ולחיבור ישיר דרך כבל AUX, ה-Roidmi 2S מספק איכות שמע נחותה יותר, ולמי שעשה שימוש עד כה באחד משני החיבורים האחרים אין שום סיבה לקוות שה-Roidmi ישדרג את חויית ההאזנה למוזיקה ברכב. בכל הקשור לביצוע שיחות, ובכן, הנמיכו ציפיות למינימום האפשרי. בכל הפעמים שניסיתי לעשות זאת, אנשים התלוננו על רעשי רקע או על כך שבקושי שומעים אותי, אפילו כשהרכב חונה, עם חלונות סגורים ומזגן בעוצמה מינימלית, שלא לדבר על אתגרים קשים יותר.


מלבד משדר FM, ה-Roidmi 2S משמש גם כמטען USB בעל שתי יציאות. הוא מסוגל לספק זרם של 2.4A בטעינה של מכשיר בודד, או 3.8A כולל בטעינה של שני מכשירים במקביל. לטענת היצרן מדובר בזרם המאפשר טעינה במהירות כפולה מזו של מטענים סטנדרטיים, אם כי צריך לקחת את הטענה הזאת בערבון מוגבל. ישנם כיום לא מעט מטענים בשוק המסוגלים לייצר זרם של למעלה מ-2A, שלא לדבר על מטענים התומכים בתקן טעינה מהירה של קוואלקום או תקנים ייחודיים של היצרניות השונות. ה- Roidmi 2S אכן מייצר זרם גבוה שמאפשר טעינה מהירה, אם כי רק בהשוואה למטענים חלשים יחסית. שקע ה-USB במטען מואר בצבע טורקיז מבפנים. הצבע הזה לא מתכתב עם תאורת לוח המכוונים האדומה? באפשרותכם לשנות את הצבע דרך האפליקציה. משהו אחד שחשוב לקחת בחשבון - תקע המטען לא מתאים לכל רכב ולכל שקע. ביונדאי שלי ישנם שני שקעים - שקע המצית עצמו, ושקע נוסף. לא הצלחתי לגרום ל-Roidmi 2S לשבת כראוי בתוך השקע הנוסף, וכך גם בסוזוקי של אשתי. עם זאת, בשקע המצית של שני הרכבים הוא התאים בצורה מושלמת.


Roidmi 2S, מטעין ב-2.4A בחיבור לשקע אחד, ב-3.8A לשני השקעים (צילום: גד גניר)



ה-Roidmi 2S הוא בסופו של דבר משדר FM. הוא מגניב, הוא הוא נוח לשימוש, ומבצע באופן אוטומטי את הפעולה הכי מייגעת שמשדרי FM דורשים מהמשתמשים לבצע - לחפש תחנת תדר נקי ללא הפרעות. ביחס למשדרי FM אחרים, הוא נשמע מצוין, אבל עדיין, נשמע כמו משדר FM, פתרון שיכול לשרת רק את מי שאין לו פתרון אחר להשמעת מוזיקה ברכב. מחירו אגב זול יחסית למשדרים של מותגים מוכרים יותר כמו Belkin ו-Philips, ועומד על 68 ש"ח, זול יותר אף מהמחיר בו נמכר במהלך הפרוייקט.

Gearbest promotion-summer-sale-storm promotion

10 תגובות

  1. לא לגמרי הבנתי - הטלפון מעביר למשדר את המוזיקה בבלוטות' והוא משדר בfm? אם כן - הויתור על הצורך להכניס את המשדר לחור האוזניות הוא משמעותי.

    השבמחק
    תשובות
    1. בדיוק. הבעיה שיש כאן שתי טכנולוגיות אלחוט שכל אחת פוגעת באיכות השמע - גם בלוטות' וגם שידור FM. יחסית לתנאי הפתיחה האלו הסאונד לא רע, אבל אם אתה אודיופיל, חפש פתרון אחרץ

      מחק
  2. זה אחלה דבר בסך הכל , אם כי מתפלא שזה כל כך הצליח . ברוב המכוניות היום לא באמת נזקקים לכזה דבר .

    השבמחק
    תשובות
    1. יש כנראה מספיק מכוניות בעולם שעדיין אין בהן פתרון טוב יותר. למשל, המזדה שלי...

      מחק
  3. זה זבל מניסיון.
    תודה על הכתבה בכל אופן.

    השבמחק
  4. תודה על המאמר.
    קיבלתי כזה והוא לא מתחבר לשקע המצית, הוא מתיישב שם אבל לא מהודק ולא נראה שזה נתפס וגם יוצא בקלות מידי,ממש מחליק.
    ידוע על אפשרות לפתור את זה ?
    תודה

    השבמחק
  5. קניתי כזה. והוא עובד מעולה והאיכות לדעתי ממש טובה. הבעיה היא שלא מצאתי עדיין תדר fm שפנוי בכל הארץ. וזה מציק לשנות תדר בכל פעם כי יש תחנת רדיו שפתאום עולה עליו.
    האם מישהו מצא תדר נקי שפנוי ?

    השבמחק
  6. קיימים פה מגוון משדרי fm איכותיים במחירים טובים.

    Https://www.deals4all.co.il

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר