כזה ניסיתי: Xiaomi Redmi Note 3 Pro

בין שלל המכשירים של Xiaomi שעלו ארצה לאחרונה באופן רשמי, הגיע גם ה-Redmi Note 3 Pro. שיאומי השיקה בשנה האחרונה מגוון עצום של דגמים וקצת קשה להתמצא בהם, אבל אנסה לעשות סדר כדי לתת לכם מושג לגבי ההיררכיה של המכשיר הספציפי הזה בקטלוג המורכב של החברה הסינית. Redmi היא סדרת מכשירים שהוכרזה עוד ב-2013, המתמקדת במכשירים זולים יותר ממכשירי ה-Mi המובילים של החברה. מכשירי Redmi מציעים רכיבים פשוטים יותר, כדוגמת מעבד של MediaTek הטייוואני, מצלמה בסיסית יותר וזכרון RAM בנפח צנוע יותר משל מכשירי הדגל של החברה. בתוך תת הסדרה הזאת, ישנה חלוקה למכשירים בגודל סטנדרטי ולמכשירי Note, פאבלטים המגיעים עם מסך בגודל 5.5 אינטש. המכשיר בו עוסקת הביקורת הזאת הוא פאבלט מהדור השלישי של הסדרה הזאת, אבל יש כאן טוויסט בעלילה: במקביל ל-Redmi Note 3 הרגילים, השיקה השנה Xiaomi תת סדרה בשם Pro, שההבדל העיקרי בה הוא מעבר למעבד מתוצרת קוואלקום, במחיר מעט יקר יותר. מבולבלים? לא מאשים אתכם.
Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)


כאמור, ה-Xiaomi Redmi Note 3 Pro מצויד בערכת שבבים של קוואלקום, ה-Snapdragon 650. המעבד הוא בעל 6 ליבות, 4 מהן פועלות במהירות של 1.4 גיגהרץ, ושתיים נוספות במהירות של 1.8 גיגהרץ. בגרסה הספציפית שאני קיבלתי לבדיקה זכרון ה- RAM מגיע בנפח של 3 גיגה, ואחסון בנפח של 32 גיגה אם כי בישראל נמכרת גם הגרסה הזולה יותר של המכשיר הזה, עם מעבד זהה אך עם 2 גיגה RAM בלבד, ו-16 גיגה אחסון עליה הייתי ממליץ לאנשים שמתקינים מספר מועט יחסית של אפליקציות. לא יודע למי מהמרכיבים בתערובת לתת את הקרדיט כאן, אבל כנראה השילוב בין ערכת השבבים, לזכרון ה-RAM ומערכת ההפעלה יוצר כאן מכשיר יציב, חזק וזריז מאוד ב-99% מהמזמן, יותר מרוב המכשירים ברמת המחיר שלו. מה לגבי האחוז הבודד? לכך אגיע בהמשך.



ה-Redmi 3 Note מריץ גרסה עתיקה במונחי אנדרואיד: 5.1.1. מאחר ומדובר במכשיר של Xiaomi, העובדה הזאת צריכה פחות להטריד אתכם. ממשק ה-MIUI הייחודי של החברה הסינית מתעדכן על בסיס שבועי (כעת גם בגרסה שנמכרת ע"י היבואן הרשמי) ומעבר לתיקוני באגים, מתווספות לו אפשרויות ותכונות חדשות, חלקן מקבילות לכאלו שניתן למצוא בגרסאות אנדרואיד מתקדמות יותר. מה שחסר לי כאן זו אחת מהתכונות המבורכות יותר באנדרואיד 6.0: בקשת האישור לכל הרשאה בנפרד בפעם הראשונה שאפליקציה מנסה לעשות בה שימוש. כאן זה אמנם לא קיים, אך מצד שני מרכז האבטחה של המכשיר מאפשר שליטה מתקדמת בכל ההרשאות הקיימות, כולל מתן הרשאה לאפליקציה להפעיל את עצמה באופן עצמאי (לדוגמא, הפעלת אפליקציית המוזיקה בחיבור ל-Roidmi 2S). מאחר ולמכשיר לקח קצת זמן לעלות ארצה, ועוד קצת זמן עד שהגיע אליי לבדיקה, קיבלתי אותו כשכבר מותקנת עליו MIUI בגרסה 8, הכוללת חידושים כמו "שטח שני", המהווה מעין סביבת עבודה נוספת בטלפון שבה ניתן להכנס עם חשבונות שונים, משהו שמאפשר נניח להפריד בין כל מה שקשור לעבודה ובין מה שקשור לשימוש בטלפון בשעות הפנאי. יצירת "שטח שני", גוזלת משאבי מערכת כמו זכרון, אחסון וכוח עיבוד. חלופה אפשרית היא שכפול פרטני של אפליקציות. במידה ויש לכם משום מה שני חשבונות פייסבוק, או וואטסאפ באפשרותכם "לשכפל" את האפליקציה, ובכל אחד מהם להשתמש בחשבון אחר.


גרסת התוכנה שמותקנת כרגע על ה-Redmi Note 3 Pro שבדקתי (צילום: גד גניר)



כלפי חוץ, איך לומר זאת בעדינות, ה-Redmi Note 3 Pro לא מסובב ראשים. הוא אמנם עשוי מתכת ברובו, אבל לא ניכרת השקעה מיוחדת בעיצוב שלו. מעבר לכך, הוא שמנמן מעט, אך יש לכך סיבה טובה: סוללה בקיבול גבוה מהממוצע. כפתור הנעילה וכפתורי הווליום ממוקמים בצד ימין של המכשיר ונוחים לגישה. הסורק הביומטרי של המכשיר נמצא בגב, כמו ב-Nexus 6P, אך בניגוד אליו (זוכרים את האחוז הבודד שדיברתי עליו קודם?), לוקח לו קצת יותר זמן להעיר את המכשיר מתרדמת: אתם מניחים את האצבע על הסורק ולוקח טיפה פחות משניה עד שהמסך נדלק והמכשיר משוחרר מנעילה. זה לא נשמע הרבה אבל במציאות זה מעט מעיק. מעבר לכך, כמו במכשירים רבים אחרים יש כאן כשל UX: סריקה שנכשלה נותנת פידבק ברטט. סריקה נכונה לא נותנת פידבק בכלל, ופשוט פותחת את המכשיר מנעילה. כשאתם מחזיקים את המכשיר ביד זה לא ממש מפריע, אבל במצב בו אתם מוציאים את המכשיר מהכיס ונוגעים בטעות עם האצבע בסורק, אתם עלולים לשחרר את המכשיר מנעילה בעודו בכיס שלכם ולחשוף אותו ללחיצות מיותרות.


Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)

Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)

Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)



המסך של ה-Redmi Note 3 Pro הוא כאמור בגודל 5.5 אינטש ומציג רזולוציית FHD, זהה לזו שבמכשירי דגל כמו OnePlus 3, Huawei P9 וגם מכשיר הדגל של שיאומי עצמה, ה-Mi5. מדובר במסך IPS LCD שאמנם לא מציג צבעוניות עזה ושחור עמוק כמו מסכי AMOLED, אך בהחלט אין למסך הזה במה להתבייש. בדומה ל-OnePlus 3, חיישן התאורה קצת אגרסיבי מדי ומנמיך את הבהירות באופן דראסטי, אך במידת הצורך ניתן לבטל אותו ולהגיע לתאורה המקסימלית ובמקרה של ה-Redmi Note 3 Pro מדובר בתאורה לא רעה בכלל.


Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)



יש לי חלום. ובחלום הזה אני מוצא מכשיר במחיר נמוך מ-2000 ש"ח עם מצלמה ראויה. ה-Redmi Note 3 Pro עם מצלמת ה-16 מגה פיקסל שלו לא מגשים לצערי את החלום הזה. המצלמה מתמקדת במהירות לא רעה, ובחוץ, באור יום התמונות יוצאות מפורטות יחסית, אך לא מדובר באמת באתגר. תמונות שצולמו בלילה בחוץ או בתוך חדר עם תאורה ממוצעת סבלו מעיוות מסוים בגוונים, אבדן פירוט ונראו חשוכות באופן כללי. זו לא מצלמה גרועה, אך היא לא מביאה בשורה יוצאת דופן למכשיר בטווח המחיר שלו. המצלמה הקדמית לא רעה ומספקת תמונות מפורטות ואיכותיות. היא כוללת מצב "יופי" שיודע לזהות את מין וגיל המצולמים ולתקן פגמים וכתמים בעור. הזיהוי מתבצע בזמן אמת ומופיע על המסך, מה שהופך את כל העניין למשחק מאזוכיסטי: כל אחד בתורו מחזיק את המכשיר ויכול לדעת בן כמה ה-Redmi Note 3 Pro חושב שהוא. למה מאזוכיסטי? כי כמעט אף פעם הוא לא חושב שאנשים הם צעירים יותר מגילם האמיתי. לי אישית הוא מוסיף באופן קבוע בין 5 ל-10 שנים, לפחות הוא מזהה תמיד שאני זכר.


(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)

(צילום: גד גניר)
תודה שיאומי, אבל אני לא בן 45



סוללה בקיבול של 4000mAh זה עדיין משהו נדיר בנוף הסמארטפונים של 2016, והיא אכן מאפשרת שימוש ארוך מהממוצע ללא טעינה. בימים הראשונים הצלחתי לסחוט ממנה כמעט יומיים של שימוש סטנדרטי, אך ההישג הזה הגיע עם מחיר נכבד: מסתבר שהגדרות צריכת הסוללה איפשרו למכשיר לכבות סנכרון של אפליקציות מסוימות כאשר המכשיר לא בשימוש. פירוש הדבר הוא שאם המכשיר היה מונח על השולחן ללא שימוש, לא הייתי מקבל במשך זמן רב הודעות וואטסאפ, תמונות לא היו מגובות לי ל-Google Photos ועוד. שינוי הגדרות צריכת הסוללה אמנם שיפר את המצב, אך גם קיצר קצת את משך זמן השימוש. בכל מקרה, סיימתי גם ימים של שימוש אינטסיבי יותר במכשיר עם בין 20 ל-30% סוללה, מכובד ביותר. מעבדי Snapdragon 650 תומכים באופן רשמי בתקן QC 3.0 לטעינה מהירה, אך ה-Redmi Note 3 Pro לא תומך משום מה בתקן הזה, לא עם המטען המקורי המצורף וגם לא עם מטענים תואמים שכן תומכים בתקן הזה. בשימוש כטלפון, עוצמת השמע באפרכסת מספקת, וכך גם עוצמת השמע ברמקול. לזכותו של ה-Redmi Note 3 Pro יאמר שהצד השני בשיחה לא הצליח להבחין שאני מדבר באמצעות הרמקול, גם בשעת נסיעה ברכב.

Xiaomi Redmi Note 3 Pro: שקע טעינה Micro USB, ללא טעינה מהירה (צילום: גד גניר)

Redmi Note 3 Pro - מתכתי (צילום: גד גניר)

גריל הרמקול של ה-Xiaomi Redmi Note 3 Pro (צילום: גד גניר)


ה-Redmi Note 3 Pro הוא בפירוש לא מכשיר שחולמים עליו. הוא לא יפה במיוחד, המצלמה שלו סבירה בלבד והוא מריץ גרסת אנדרואיד די עתיקה. זה לא משנה את העובדה שעבור הסכום שנדרש עבורו, הוא נותן תמורה נאה ומצטיין בדברים שחשוב להצטיין בהם: הוא מהיר, יש לו מסך גדול,חד, איכותי ובהיר וסוללה שיהיה לכם קשה מאוד לחסל לפני סוף היום. מחירו 1599 ש"ח ביבוא רשמי, יקר יחסית למחיר בו נמכר בחו"ל או ביבוא פרללי, אך בתמורה לכך מקבלים אחריות למשך תקופת זמן לא שגרתית של חמש שנים.

16 תגובות

  1. שווה לציין שהמחיר שלו בחו"ל נע בין 650-700 ש"ח כולל משלוח לארץ. גם אם נתפס במכס עלותו הסופית תנוע בין 900 ל950 ש"ח. מה שהופך אותו כדאי עד מאוד

    השבמחק
    תשובות
    1. זה לא הכי משתלם לשלם מחיר כמעט כפול רק בשביל אחריות בארץ שסביר להניח שהיבואן בכל מקרה ינסה להתנער ממנה.אם הוא מתקלקל, במחיר בזה פשוט קונים חדש.

      מחק
  2. וגם ראוי לציין שאחריות של חמש שנים היא רק על הנייר . בפועל אני בספק שזה ממומש .

    השבמחק
    תשובות
    1. בימים בהם ג'י4 של אל ג'י נכנס לבוט לופ בגלל תקלת ייצור, וגלאקסי נוט 7 עולה באש ומפסיק להיצכר, הצורך באחריות יצרן מתחדד. נכון, אחריות יצרן זה לא ביטוח למכשיר וזה לא מכסה שבר או נזקים, אבל זה בהחלט יכול לתת שרט מסוים לקונה. מעבר לכך, יש במתן אחריות ל-5 שנים סוג של הצהרת אמון במכשיר שאתה מוכר.

      מחק
    2. שטויות, למה לשלם מחיר של שני מכשירים (כמעט שלושה) על אחריות שבתכלס ברגע האמת לא תכסה דבר ללא השתתפות מצד הלקוח, בספק אם בכלל תקבל את המכשיר לבדיקה ואם תקבל לוודאי תחפש כל נקודה להפיל את האשמה על הלקוח...

      מדובר בפיתיון טיפשי וניצול פחד הרוכש מרכישת מכשיר יחסית זול ופחות מוכר, בפועל ברור כי המכשיר להלן לא יחזיק ל5 שנים לא מצד עמידות המכשיר עצמו ולא מבחינת חלקים.

      מחק
  3. * אנדרואיד 6 קיים למכשיר וכרגע בגרסת בטא, גרסה עמידה צפויה לצאת בזמן הקרוב.
    רוב מכשירי הביניים משנת 2016 הגיעו וחלקם עדיין מגיעים עם אנדרואיד 5.1 לוליפופ, לא מדובר בגרסת אנדרואיד עתיקה בכלל.
    * יחסית לתג המחיר הזול של המכשיר (המחיר המקורי) איכות ועיצוב המכשיר מעל לכל ביקורת.
    * snapdragon 650 הוא מעבד מצוין שנדיר למצוא במכשירים בתג מחיר כזה.
    * שוב יחסית למחיר המצלמה מצוינת +המצלמה מסוגלת לצלם ברזולוציית 4K.

    השבמחק
  4. קניתי את המכשיר והמצלמה הקדמית מצלמת לא בפוקוס.
    למישהוא יש פתרון?
    תודה מראש

    השבמחק
  5. היי אני רוצה לקנות היום
    אשמח לדעת אם שווה לי להשקיע 250 שח יותר על הגרסא של 32גיגה עם 3 ראם לעומת 2?
    האפליקציות שאני מורידה בסיסיות (פייסבוק, אינסטגרם, ווצאפ, פייסבוק מסנגר. וזהו)
    לא מורידה משחקים בכלל
    אבל כן אוהבת שהטלפון עובד מהיר בין האפליקציות שציינתי. האם ה2 ראם יספיק לי? או ששוה את ההשקעה?

    השבמחק
    תשובות
    1. לפי דעתי, עדיף להשקיע יותר ולרכוש 3 ראם

      מחק
  6. קיבל עדכון לאנדרואיד 6.0.1

    השבמחק
  7. סקירה מקצועית ומפורטת, תודה.

    השבמחק
  8. אחרי כמה חודשים איתו.... חוץ מצילום בלילה, טלפון פצצה שעלה 160$... חלום

    השבמחק
  9. טלפון מדהים קניתי אותו ב1100 ש"ח +אחריות יבואן רשמי 5 שנים .הוספתי עוד 65 ש"ח קיבלתי מגן זכוכית +מגן סילקון+מטען לרכב +אוזנית+מעמד לרכב .אם זה לא מספיק אז מה עוד?אני לא יפרסם את שם החנות שלא תחשבו שזה פרסומת אבל לדעתי זה מחיר הוגן למכשיר מעולה .בהצלחה עוד טיפ תמקחו על המחיר כמו בשוק זה עוזר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הייי אור ממש אשמח לדעת מאיפה מגן הזכוכית שלו.. כי לכל חנות שנכנסתי יש מגן לנוט 3 רגיל שקטן יותר בשלושה מילימטר ממה שצריך בפרו.. לצערי כבר שברתי מסך אחד בחודשיים שהוא אצלי.. עלות תיקון 500 ש"ח

      מחק
  10. ממליצה להזמין רק מאתרים סיניים... עולה גרושים יחסית למחירים בארץ.

    השבמחק
  11. נשבר לי המסך הזמנתי מסין חדש אבל הגיע דגם קטן ב3-4 מ"מ איזה דגמים יש ואיזה דגם צריך להזמין בשביל לקבל את המסך הגדול.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר