כזה ניסיתי: Samsung Gear Fit 2

יצרניות גדולות הנכנסת לשוק חדש מסוגלות לעיתים לפצות על חוסר הניסיון שלהן ע"י מתן פרשנות שונה לדרך שבה צריכים לעבוד מוצרים. ה-iPhone הראשון הוא הדוגמה הקלאסית למצב בו יצרנית נכנסה לתחום שלא היתה קשורה אליו עד לאותו רגע, והביאה למהפכה באופן החשיבה כיצד צריך סמארטפון להראות ולתפקד. מן הסתם, היצרניות לא עושות זאת מתוך דאגה לבריאותכם או מתוך רצון לשפר את העולם. הן עושות זאת בניסיון למצוא מנועי צמיחה חדשים, וזה גם מה שעשתה סמסונג אי שם ב-2014 כשהשיקה את אפליקציית הספורט שלה S-Health יחד עם ה-Galaxy S5, ובאותה הזדמנות הכריזה גם על ה-Gear Fit, צמיד הפעילות הראשון שלה.

Samsung Gear Fit 2 (צילום: גד גניר)

בעוד שוק השעונים החכמים מדשדש, שוק צמידי הפעילות (Fitness Trackers) נמצא בצמיחה יפה, בשנת 2014 הוא גלגל כ-2 מיליארד דולר, וההערכות הן שיגיע ל-5 מיליארד דולר בשנת 2019. סמסונג זיהתה את הפוטנציאל הגלום בקטגוריה הזאת כבר לפני כשנתיים, אבל צמיד הפעילות הקודם שלה הושק כשהוא נתמך רשמית אך ורק במכשירים שלה. ה-Gear Fit 2, כמו ה-Gear S2, השעון החכם שלה משנה שעברה, מציגים כבר גישה פתוחה ומזמינה יותר, וניתן לעשות בהם שימוש יחד עם סמארטפונים מבוססי אנדרואיד אחרים.

המפרט הטכני של ה-Gear Fit 2 מזכיר מפרט של סמארטפון בסיסי מלפני שלוש שנים: מעבד כפול ליבה במהירות 1 גיגהרץ, זכרון RAM בנפח של 512 מגהבייט, ואחסון בנפח 4 גיגהבייט שניתן לעשות בו שימוש בעיקר לאחסון קבצי מוזיקה. מבחינת חומרה, יש לו את כל מה שצריך כדי להבטיח חויית שימוש זריזה ויציבה, ללא הפרעות או באגים כלשהם. כמו בכל שאר מוצרי המחשוב הלביש שלה, סמסונג עושה כאן שימוש במערכת ההפעלה הייחודית שלה TIZEN. ה-Gear Fit 2 נתמך במכשירי סמסונג המריצים את אנדרואיד בגרסה 4.3 ואילך, או מכשירי אנדרואיד אחרים עם גרסת אנדרואיד בגרסה 4.4 ואילך, עם זכרון RAM בנפח מינימלי של 1.5 גיגה. אלו הן למעשה דרישות הסף של אפליקציית הבריאות של סמסונג דרכה ניתן לשלוט ב-Gear Fit 2, ולנטר את הפעילות הגופנית שלכם.
מעקב אחר הרגלי השתייה (צילום: גד גניר)

מד דופק (צילום: גד גניר)


מד צעדים (צילום: גד גניר)

איזור ההתראות (צילום: גד גניר)


אז מה הגיר פיט 2 יודע לעשות? את אותם הדברים שרוב צמידי הניטור יודעים לעשות וקצת יותר מזה: למדוד צעדים, לנטר את איכות השינה שלכם, למדוד דופק (באופן ידני יזום וגם אוטומטית כל כמה דקות), לחשב איזה מרחק עברתם, ולחשב את הקלוריות ששרפתם תוך כדי. מה בכל זאת מיוחד בו? ה-Gear Fit 2 יודע אף לזהות בעצמו את סוג הפעילות הספציפית שעשיתם: הליכה, ריצה או סט באליפטיקל. הוא ידע גם לזהות כמה קומות עליתם ברגל באותו היום. אחד השינויים העיקריים ב-Gear Fit 2 השני לעומת הראשון הוא רכיב GPS שמייתר את הצורך לקחת את הסמארטפון איתכם לפעילות. ומה לגבי מוזיקה? ל-Gear Fit 2 נפח אחסון של 4GB עליו תוכלו לאחסן את קבצי המוזיקה שלכם (אין כאן פתרון עדיין למשתמשי אפליקציות הזרמת מוזיקה מהרשת כדוגמת Apple Music או ספוטיפיי), ולשמוע אותם באמצעות אזניות בלוטות' שתסנכרנו עם הצמיד. מרגישים שאתם שותים יותר מדי קפה ופחות מדי מים במהלך היום? ווידג'ט שניתן למקם על אחד ממסכי הבית יאפשר לכם לבצע רישום מהיר של כל כוס קפה וכוס מים ששתיתם ואז לכעוס על עצמכם בערב. בניגוד לרוב צמידי הניטור האחרים תוכלו לקבל כאן התראות שנשלחו אל הטלפון שלכם (במידה והוא באיזור, לא אם יצאתם לריצה בלי הסמארטפון, כן?), גם התראות בעברית. את רוב הדברים הוא עושה מצוין. עם זאת, ל-GPS לוקח לפעמים קצת זמן למצוא אות (ולפעמים באופן מיידי, לא הצלחתי להבין את החוקיות, ולא, לא ניסיתי לקבל אות GPS כשאני בתוך הבית, נודניקים), ומד הדופק נוטה לזייף מעט, בעיקר כשהדופק עולה. מד הצעדים היה דווקא מדויק למדי.

מדידת דופק ב-Gear Fit 2 (צילום: גד גניר)

התוצאות (גד גניר)

אז עכשיו סמסונג החליטה להכיר בעובדה שקיימים אנשים בעולם שלא בחרו דווקא בסמארטפונים שלה, והיא מאפשרת גם לבעלי מכשירי אנדרואיד אחרים להנות מה-Gear Fit 2. כדי לעשות זאת תצטרכו להתקין לא פחות מ-3 אפליקציות דרך ה-Play Store: אפליקציית שירותים מאחורי הקלעים, אפליקציה לניהול ה-Gear Fit 2 (דרכה ניתן לשלוט על רשימת האפליקציות שיעבירו התראות לצמיד שלכם, והגדרות אחרות של הצמיד), וכמובן S - Health שתעקוב אחרי הפעילות הגופנית שלכם, תשמור את הנתונים ותאפשר לכם לקבוע יעדים, לקבל התראות כשהגעתם להישגים כלשהם וכו'.

סגנונות שעון (צילום: גד גניר)




מבחוץ הוא נראה לטעמי מעולה, אבל זה כבר עניין של טעם אישי, והיו כאלו שלא התלהבו ממנו במיוחד. היחידה שקיבלתי לבדיקה הגיעה בצבע שחור, אך ה-Gear Fit 2 מגיע גם בצבע כחול בהיר או ורוד כהה. המסך, בטכנולוגיית סופר AMOLED, קמור ובגודל של 1.5 אינטש מציג צבעים מרהיבים וצבע שחור כהה במיוחד, ממש כמו במסכי הסמארטפונים שלה. למרות כל המחמאות, חייבים להודות שתחת אור השמש היה קצת קשה לראות את הכתוב עליו. מעבר לזה, לסוגר הרצועה היתה נטייה מפחידה להיפתח מעצמו. זה קרה פעמים אחדות בלבד, אבל זה הספיק כדי להכניס אותי לחרדות בכל התקופה בה הצמיד היה אצלי, שמא יפול ולא אשים לב ויהיה לי לא נעים מהחבר'ה בסמסונג שאליהם צריך להחזיר את הצמיד בסיום הביקורת. ה-Gear Fit 2 מציע עמידות למים בתקן IP68. זה אומר שלא ניתן לשחות איתו, אבל אפשר בכיף להתיז עליו מים או להזיע עליו.

הממשק של ה-Gear Fit 2 קל להתמצאות. כמו בסמארטפונים יש כאן מסכי בית עליהם תוכלו למקום ווידג'טים (אחד בכל מסך). קיימים גם יותר סגנונות מסך מאשר ב-Gear Fit  הראשון. זה לא משתווה לכמויות ה-Watch Faces שיש לשעוני Android Wear או אפילו למבחר שיש ל-Gear S2, אם כי בטוח תוכלו למצוא משהו שימצא חן בעיניכם. ויזואלית השילוב של המסך הצבעוני, עם הממשק הפשוט, אבל נאה, מתקבל פה חפיץ מאוד אטרקטיבי.

כמו ב-Gear IconX, הסוללה היא ככל הנראה נקודת התורפה העיקרית של הצמיד הזה. ביומיים הראשונים הצמיד הצליח להחזיק מעמד בקושי עד הערב, מה שאומר שיכולתי לשכוח מניטור שינה. עשיתי ניסיון והחלטתי לוותר על האפשרות שיציג את השעה באופן קבוע על המסך, כלומר, להסתמך על יכולתו של הצמיד להבחין כשאני מסובב את פרק היד, ולהדליק עבורי את המסך למספר שניות שאראה מה השעה. זה עבד והצמיד הצליח להחזיק מעמד למשך כיומיים וחצי. זה המון ביחס לשעונים חכמים אבל זה מביך ביחס לצמידי פעילות אחרים המסוגלים להחזיק מעמד שבועות ללא טעינה. צריך לזכור שלאף אחד מהם אין מסך כל כך מרשים, למעטים יש GPS, ולא כולם שומרים על חיבור קבוע עם הסמארטפון שלכם

ה-Gear Fit 2 הוא צמיד פעילות שקל להתלהב ממנו. מצד שני, כשמשתמשים בו לאורך זמן, מגלים שעם כל הרוח והצלצולים, הוא לא מצליח לספק את הסחורה בחלק מהתפקודים הבסיסיים של צמיד מהסוג הזה. הסוללה שלו מצליחה להציג זמן שימוש כמעט סביר כשמשתדלים להשתמש פחות במסך היפיפה, ב-GPS ובכל מה שמפריד למעשה בינו לבין צמידים פשוטים יותר וזולים יותר. אז נכון, הוא נראה חדשני יותר, אבל הצמידים הפשוטים עושים ברוב המקרים עבודה טובה לא פחות בתפקוד הבסיסי שלהם, ולא דורשים טעינות תכופות כל כך. האם הוא שווה את מחירו, 899 ש"ח? תלוי כיצד תבחרו להתייחס אליו: כשעון חכם, תוית מחיר שכזאת היא דווקא לא גבוהה במיוחד, ומקבלים כאן פונקציונליות דומה, בייחוד בנושא ההתראות מהסמארטפון, אם כי לא תהנו כאן מעושר האפליקציות שנהנים ממנו בעלי שעונים חכמים מבוססי Android Wear או שעונים חכמים של סמסונג עצמה. כצמיד ניטור הוא בעיקר מגניב מדי, יקר מדי, ומחזיק מעט מדי זמן ללא טעינה ביחס למתחרים.

4 תגובות

  1. אחלה סקירה. לטעמי קצת יקר עבור מה שמקבלים . כלומר , המסך מרשים מאוד וגם העיצוב , אבל זה תג מחיר גבוה מידי . הייתי משלם עליו 500 ש"ח

    השבמחק
  2. תודה רבה על הסקירה.
    אתה כותב שהוא יקר מדי לשעון פעילות, אבל בתור שעון-חכם הוא בהחלט במחיר טוב (למרות הפונקציונליות הדלה)
    אתה יכול להרחיב קצת? האם הוא יכול לספק אותי בתור שעון-חכם ראשון (כדי להתנסות בחוויה ולא להתאכזב)?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר