כאלו ניסיתי: Trekz Titanium

יצרניות אזניות משקיעות שנים של מחקר וסכומים אדירים של כסף כדי לאטום אותן לרעשים מבחוץ. חלקן משתמשות במנגנונים אקטיביים כדי לבטל רעשי רקע, חלקן עושות זאת בצורה פאסיבית ע"י עיצוב מיוחד, וחלקן משלבות בין שתי הטכניקות. המשותף לכולן: בחוברת ההוראות המצורפת אליהן תמיד תופיע אזהרה שלא להשתמש בהן בעת רכיבה על אופניים. אם אתם מהאנשים שאשכרה מצייתים להוראות האלו, או לחילופין לא יודעים לרכב על אופניים ללא גלגלי עזר (כמוני, בחיי) אבל עדיין מחפשים אזניות שיאפשרו לכם להשאר מחוברים לסביבה, תשמחו לשמוע שבדקתי לאחרונה את ה-Trekz Titanium של AfterShokz, אזניות שזו המטרה העיקרית שלהן.


Trekz Titanium לא יושבות על האוזן עצמה, וגם לא אמורות לעשות זאת (צילום: גד גניר)

אז איך אזניות, מכשיר שנועד לדחוף מוזיקה היישר לאזניים שלכם, מסוגל להשאיר אתכם מחוברים למה שקורה מסביבכם? ובכן, את ה-Trekz אתם לא מניחים על האזניים. ה-Trekz הן אזניות שעושות שימוש ב"הולכת עצם" (Bone Conduction), טכניקה שבה הצלילים הגבוהים מועברים בצורה קונבנציונלית, ומחוזקים ע"י ויברציות שמועברות אל העצם ומעניקות לצליל את העומק וההדגשה של התדרים הנמוכים. בפועל, הסאונד לא רע, אבל משמעותית פחות טוב מאזניות קונבנציונליות בטווח המחיר הזה. ב-Aftershokz יודעים לספר על "PremiumPitch+™", טכנולוגיה ש"מבטיחה חווית שמע איכותית הכולל מנעד רחב ודינמי ובס עשיר", העניין הוא שהשמע ב-Trekz הוא שטוח, ולוקה בחסר בעיקר בבאסים. בנוסף,מבטיחים למשתמשים אקולייזר מתקדם המאפשר הגברה של הבאסים והפחתת הרטט. בפועל זה פשוט בחירה בין מעט באסים לממש מעט באסים עם פחות רטט. אלו ממש לא אזניות גרועות, אבל איכות הסאונד זו לא הסיבה שבגללה הייתי ממליץ לכם לקנות אותן.

חויית השימוש באזניות היא משהו שצריך זמן כדי להתרגל אליו. ככל שמגבירים את עוצמת השמע, האזניות רוטטות חזק יותר על הראש שלכם. עוד טכנולוגיה שמתגאים בה ב-Aftershokz ולא מספקת את הסחורה היא ה-LeakSlayer™ שמטרה למנוע זליגות רעש. אין זליגות רעש. יש שיטפון של רעש, ובחדר שקט כולם ישמעו היטב את המוזיקה שלכם. אם מדברים על זליגות: ה-Trekz כמו אזניות ספורט רבות, עמידות במים בתקן IP55, בעיקר נגד התזות וגשם, לא יותר מזה. לי אישית, הויברציות מאוד הציקו בפעמים הראשונות בהן ניסיתי את ה-Trekz, אך בסופו של דבר למדתי להתרגל לתחושה. מעבר לכך, בעת הליכה בחוץ עם כל הרוח והרעש, הרטט מפריע הרבה פחות. מאחר ומדובר בחוייה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, החלטתי לתת לעוד אנשים בסביבתי להתנסות בהן. אף אחד לא הזדעזע כמוני מהרטט הזה, אבל חלק ציינו בפניי שהתחושה היא כמו להניח אזניות קשת סטנדרטיות על הראש בסמוך לאוזן ולא עליה.


Trekz Titanium על האזניים שלי. בעצם... (צילום: גד גניר)


ה-Titanium Trekz הן אזניות בתצורת קשת, אשר עוברות מעל האוזן ומאחוריה. לא ניתן לשנות את גודלן והדרך היחידה להתאים אותן (לי הן התאימו מעולה) במידה והן גדולות מדי על הראש שלכם היא להשתמש בשני מתאמי גומי שמצורפים לערכה. עוד בערכה: אטמי אזניים, למקרה שתרצו בכל זאת להתנתק מהסביבה. שימוש באטמים האלו משפר משמעותית את חויית השמע, אבל זה פתרון מסורבל מדי ומעבר לכך, זה מבטל את היתרון העיקרי שלהן.

כפתורי השליטה בעוצמת השמע, האקולייזר והפעלת האזניות (צילום: גד גניר)

וכך נראה החלק שרוטט לכם על הראש (צילום: גד גניר)

לאפל יש את סירי, למיקרוסופט את קורטנה, ול-TREKZ TITANIUM יש את Audrey, שאמנם זכתה לשם פרטי אנושי, אבל מסוגלת להגיד בקול רק סט מאוד מוגבל של משפטים: "Welcome to Trekz Titanium", "Mute On/Off", "Battery High/Medium/Low, בקיצור, הבנתם את הקטע.

הסוללה ב-Trekz Titanium מפתיעה לטובה: כ-6 שעות שימוש בממוצע. אני מניח שניתן לזקוף זאת לזכות תצורת האזניות שמאפשרת שילוב סוללה גדולה מאלו שתמצאו באזניות Bluetooth ספורט אחרות. מחירן עומד על 625 שח והן זמינות בשלושה צבעים שונים: שחור-צהוב, שחור-אפור ושחור כחול. את המטרה שלהן, ה-Trekz אכן משיגות: האזניות הללו מאפשרות לכם להסתובב ברחוב, לשמוע מוזיקה ועדיין לשמוע מה שקורה בחוץ. זהו בהחלט יתרון ייחודי שיכול לדבר לאנשים רבים, אם כי חשוב להבין שהיתרון הזה בא על חשבון דברים אחרים: בסביבה שאינה רועשת, כולם ישמעו את המוזיקה שאתם שומעים, הרטט עשוי להיות מרגיז לחלק מהאנשים ואיכות הסאונד טובה פחות מזו של אזניות סטנדרטיות בטווח המחיר הזה. לפיכך, לפעילות גופנית, בחוץ, האזניות האלו יכולות להתאים מצוין. לכל סיטואציה אחרת - פחות.

Post a Comment

חדש יותר ישן יותר