כאלו ניסיתי: Jabra HALO Smart

גם גוגל וגם אפל רואות אותנו מתקשרים בעתיד עם הסמארטפונים שלנו בדיבור. Siri ו-Google Now (והחל מהשנה גם Google Assistant) הולכים ומשתפרים עם הזמן בזיהוי הפקודות שלנו והופכים למגוונים יותר במידע ובשירותים שהם מציעים. יצרניות האזניות מתחילות להבין את זה, ומתחילות להציע גישה ישירה לשירותים האלו ישירות מהאזניות. ה- HALO Smart אזניות בלוטות' שג'אברה רוצה שילוו אתכם לאורך כל היום, הן הראשונות שמגיעות אליי עם כפתור יעודי להפעלת השירותים האלו.

Jabra HALO Smart (צילום: גד גניר)


ה-Jabra HALO Smart מגיעות בתצורה שהולכת ותופסת פופולריות בשנים האחרונות, המשלבת אזניות In Ear וקשת שיושבת על הצוואר שלכם, במקום על הראש. היתרון בתצורה הזאת - בניגוד נניח לאזניות Bluetooth In Ear סטנדרטיות, הוא שהקשת מבטיחה שהאזניות ישארו עליכם ולא יחליקו מהצוואר שלכם אל הרצפה. הקשת של ה-Jabra HALO Smart גמישה ונוחה. היא לא לוחצת יותר מדי על הצוואר, היא גמישה, בנויה היטב ומעוצבת באופן שמתאים לנקודת החיבור בין הצוואר לכתפיים. יש בהן אפילו חלק שניתן לכיפוף או יישור כדי להתאים אותן לרוחב הצוואר שלכם בצורה נוחה.



מבנה משולב של אזניות In-Ear וקשת, ה-Jabra HALO Smart (צילום: גד גניר)

הכפתורים ממוקמים בקצוות החיצוניים של הקשת, קל להגיע אליהם והתבליטים על כל אחד מהם מקלים על מלאכת הזיהוי שלהם באמצעות מישוש בלבד. כפתורי עוצמת השמע וההפעלה בצד ימין, וכפתור הפעלת הפקודות הקוליות בצד שמאל. את ראשי האזניות ניתן להצמיד באמצעות מגנט אל הקשת עצמה או זה אל זה, כשאתם מוציאים אותם מהאזניים, על מנת שלא יתטלטלו בחופשיות מהצוואר שלכם. בניגוד למייזו EP-51 , ובדומה ל-Jabra ROX, פעולת המיגנוט עוצרת את המוזיקה כדי לחסוך בסוללה. אל תבנו יותר מדי על המגנטים האלו, הם די חלשים, ומשיכה קלה של האזניות תפריד אותם בקלות מהקשת. אורך החוטים המקשרים בין האזניה לקשת מצוין, לא ארוך מדי ולא קצר מדי, אבל זה רק אני. לאנשים עם ראש או צוואר במידות אחרות, ייתכן וזה לא יספיק, ובניגוד לאזניות של חלק מהיצרניות האחרות, אין כאן אפשרות לשנות את אורך הכבלים האלו.

שני דגמי האזניות האחרונים של Jabra שבדקתי, ה-Coach וה-Pulse, היו יצירת מופת בכל הקשור להתאמה שלהן לאוזן. בהכרזה על תחילת היבוא שלהן לארץ, הגיע נציג רשמי של Jabra שסיפר לכתבים על "קיר אזניים" במרכז הפיתוח של החברה, קיר המכיל עשרות יציקות של אזניים בצורות וגדלים שונים. כל אזניה של ג'אברה מעוצבת באופן שיתאים לאזניים על הקיר הזה. במקרה של ה-Jabra HALO Smart, נראה שפסחו על הקיר הזה, או שמישהו חיפף שם ולא באמת עבר על כל אוזן ואוזן בקיר הזה. בדר"כ כשאני מקבל אזניות של Jabra, אני רק מכניס אותן לאוזן והן מתמקמות בה נפלא. עם ה-Jabra HALO Smart זה היה לגמרי אחרת. יחד עם האזניות מגיעים 4 זוגות של מתאמי סיליקון לאוזן בגדלים שונים. על הזוג הגדול ביותר ויתרתי מראש, ממילא הם אף פעם לא מתאימים לי. ניסיתי כל אחד מהגדלים ואף צירופים שונים וכלום, פשוט סירבו להשאר באזניים. במשך שבועיים קיללתי אותן וחשבתי על דימויים אכזריים שאוכל להשתמש בהם בביקורת הזאת (זה חלק נורא כיפי בתחביב הזה, שתדעו לכם) כדי לתאר את נוחות השימוש בהן, ואז החלטתי לנסות את המתאמים הגדולים ביותר, אלו שאף פעם לא מתאימים לי. לא קרה משהו בסדר גודל של נס, אבל הן הפסיקו לנשור מהאזניים שלי. ציון מצטיין על נוחות שימוש הן לא יקבלו, אבל הן בהחלט התרחקו מציון נכשל.

האזניה עצמה, Jabra HALO Smart (צילום: גד גניר)

האזניה עצמה, מבט על החלק הפנימי, Jabra HALO Smart (צילום: גד גניר)


איכות הסאונד של ה-Jabra HALO Smart מצויינת. הצליל מפורט ועשיר, תחום המיד נשמע מעולה וכך גם הצלילים הגבוהים. הבאסים טיפה תוקפניים מדי לטעמי. זה בא לידי ביטוי בשירים כמו Hella Good של No Doubt, בהם המכות מהבאס מאיימות לחורר את עור התוף שלכם. יש אנשים שאוהבים את זה, וזה גם לא באמת מאפיל על צלילים אחרים, אבל זה מרגיש לא מאוזן ולא הכי מדויק. ולמרות זאת, האזניות האלו הן איכותיות מאוד והשמע שהן מפיקות בהחלט הולם את מחירן, ואפילו עולה על מה שבדר"כ מקבלים במחיר הזה באזניות Bluetooth. גם שיחות טלפון נשמעו נהדר, וברוב הזמן הצד השני כלל לא הבחין שאני מדבר באמצעות אזניות. בתוך הקשת ישנו מנגנון רטט אשר נכנס לפעולה כאשר נכנסת שיחה או כאשר מדליקים ומכבים את האזניות.

כאמור, מעבר להאזנה למוזיקה ולביצוע שיחות, ה-Jabra HALO Smart מציעות גם גישה מהירה ל-Google Now ו-Siri. אם לא הייתם רגילים (כמוני) לדבר אל הטלפון שלכם ולבקש ממנו דברים, סביר להניח שהפיצ'ר הזה לא ירגש אתכם כל כך. לצורך הבדיקה הכרחתי את עצמי לנסות להתחיל לעבוד בצורה הזאת עם הטלפון. לצורך כך, נאלצתי לבצע שתי הקרבות: הראשונה, קיימת אמנם עברית בשני הסייענים, אבל חויית השימוש משמעותית פחות טובה משימוש בהם בשפה האנגלית. זיהוי פקודות בעברית עדיין לא שם, ובין אם ניסיתי לדבר אל הטלפון דרך האזניות ובין אם בלעדיהן, כשניסיתי לדבר אליו בעברית, זה היה כרוך תמיד במספר ניסיונות. ההקרבה השניה היא לחצות את מחסום הפאדיחה. אנחנו בשנת 2016 אמנם, אבל עדיין מביך לדבר אל הטלפון, בטח ליד אנשים אחרים ובטח לא בשפת האם שלי. אם אתם רגילים לזה, או שיודעים שרוב הזמן אף אחד ממילא לא ישמע את השיחות ביניכם לבין הטלפון שלכם, אשריכם. ה-Jabra HALO Smart יאפשרו לכם גישה מהירה אל השירותים האלו בלי שתצטרכו אפילו להוציא את המכשיר מהכיס. כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ על הכפתור הייעודי.

הכפתור להפעלת Siri/Google Now/Google Assistant (צילום: גד גניר)


באמצעות אפליקציית Jabra Assist תוכלו לקבל לא רק מידע על אחוזי הסוללה שנותרו עד שתתרוקן, כי אם גם הערכה של מספר השעות שתוכלו לעשות בהן שימוש לצורך דיבור, האזנה למוזיקה או להשאיר אותן בהמתנה. מעבר לכך, האפליקציה אפילו תדע לנתח את אופן השימוש הממוצע שלכם באזניות ולהמליץ לכם מתי כדאי לכם לטעון אותן. האפליקציה מאפשרת לאזניות להקריא לכם הודעות שמתקבלות אל הטלפון, פגישות קרובות ביומן והודעות אימייל. הכל באנגלית כמובן. עברית הן עדיין לא יודעות.

תצורת קשת הצוואר מאפשרת שימוש בסוללה גדולה יחסית, מה שמתורגם בדר"כ לזמן סוללה ארוך יותר מאזניות בלוטות' In Ear סטנדרטיות. ה-Jabra HALO Smart ייתנו לכם 15 שעות שימוש בין טעינה לטעינה, זמן שרוב אזניות הבלוטות' האחרות שבדקתי יכולות רק לחלום עליו. 15 שעות בין טעינה לטעינה אומרות שעבור רוב האנשים אין באמת צורך להטעין אותן מדי יום. שקע הטעינה ממוקם בתחתית האזניות מתחת למכסה פלסטיק. זהו שקע Micro USB סטנדרטי. לאור העובדה שהשוק מתחיל לאמץ את תקן USB Type C יותר ויותר לאחרונה, אני מקווה להתחיל לראות אזניות גם עם השקע הזה בקרוב, כדי להמנע מהצורך בכבלים מסוגים שונים.

מתמגנטות אל הקשת, ה-Jabra HALO Smart (צילום: גד גניר)


מחירן של ה-Jabra HALO Smart בישראל הוא 349 ש"ח. מחיר מצוין ביחס לתמורה שהן מספקות בשני פרמטרים סופר חשובים באזניות מהסוג הזה: איכות השמע וזמן סוללה. בנוסף, הן עמידות לאבק והתזוזת מים, ובנויות טוב באופן כללי. ייתכן ואני מיושן, אבל דווקא  לחלק של השימוש בהן עבור פקודות קוליות פחות התחברתי, אבל זה רק אני וזה פחות קשור דווקא לאזניות הספציפיות האלו.

5 תגובות

  1. תודה על הביקורת . הבעיה שלי עם אוזניות IN EAR היא שהן מכאיבות לי , מה שאוטומטית מקטין את האופציות עבורי ...

    השבמחק
  2. גם לי.
    מחפש אוזניות מסוג צווארי אבל שהאוזניה עצמה תשב ממש קרוב לפתח האוזן אבל לא בתוכה

    השבמחק
  3. ישנם ראשים של חברת Comply , הם עשויים ספוג ולי הם מאוד עזרו, מעבר לאטימה המצויינת שלהם הם מתאימים את עצמם לאוזן כי החומר רגיש לטמפרטורה, התחושה היא כמו של אטמי אוזניים מספוג.

    היום אני בוחר אוזניות בלי להתייחס לעניין ההתאמה לאוזן ומחליף את הראשים לאלו.

    השבמחק
    תשובות
    1. נשמע מעניין . אתה יכול לפרט קצת ? האם זה יאפשר לי להשתמש בכל אוזניית IN EAR ןלעקוף את בעית הכאב? אפשר להלביש אותן על כל אוזניית IN EAR ?

      מחק
    2. לדעתי אפשר בכל אוזניה, לא נתקלתי בזוג מחברה סבירה שלא התאימו לראשים.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר