כזה ניסיתי: Logitech M330 Silent Plus

לפני עשר שנים עדיין גרתי בבית של אמי. עברו 3 שנים מאז שהשתחררתי מהצבא, עבדתי, הרווחתי כסף ובזבזתי כמות נכבדה ממנו על אבזור החדר שלי: טלויזיית CRT בגודל 25 אינטש, מערכת סטריאו עם מחסנית לשלושה דיסקים (!), DVD שידע לקרוא צרובים, מחשב שולחני, סט מקלדת ועכבר אלחוטיים ואפילו מסך LCD בגודל 15 אינטש. בגדול, לא היה לי ממש צורך לצאת משם, ואני ומי שלימים הפכה לאשתי, נזכרים מדי פעם בנוסטלגיה בחדר הזה. אשתי היתה באותה תקופה יותר טיפוס של לילה, בעוד אני הייתי דווקא טיפוס של בוקר, מה שאומר שברוב המקרים, הייתי נרדם מול הסרט לפניה, אבל מתעורר גם הרבה יותר מוקדם. מה הייתי עושה בזמן הזה? גולש נניח ל-Lionetwork כדי לבדוק איזה סרט ניתן להוריד דרך eMule, או מחפש חברים ברשת החברתית הלוהטת של אותה תקופה, "חבר'ה".

Logitech M330 Silent Plus (צילום: גד גניר)




זה השלב שבו האידיליה היתה מסתיימת. אני גולל. אני מאלו שאוהבים את הגלגלת של העכבר, ומשתמשים בה הרבה מעבר למה שאנשים נורמטיביים משתמשים בה. אני מסוגל לגלול קילומטרים במקום להשתמש בפס הגלילה השקט והחביב כדי לעבור מרחקים גדולים יותר בדף. ההרגל המגונה הזה העיר לא פעם את אשתי משינה אבל לא רק. גם בעבודה זה היה משגע את מי שאיתרע מזלו לשבת איתי באותו חדר ומספר אנשים איימו עליי כבר שיעקרו לי את הגלגלת, או את האצבעות.

Logitech M330 Silent Plus (צילום: גד גניר)




לאחרונה הגיעה אליי ההמצאה שיכולה היתה לחסוך את הסיוט הזה מהסובבים אותי: עכבר שקט של לוג'יטק, M330 Silent Plus, עכבר שמטרתו העיקרית היא לצמצם למינימום את כמות הרעש שמייצרים אנשים כמוני במרחב הציבורי. ה-Logitech M330 הגיע אליי בתוך ערכה המיועדת לעיתונאים, שנועדה לחבר אותנו למסר השיווקי של המוצר הזה, והיא צועקת "שקט!" בכל צורה אפשרית: היא כוללת המון מדבקות עם איורים שונים שקשורים לשקט, מעין כרטיס ברכה שמשמיע רעש מרגיז בכל פעם שפותחים אותו, ואפילו אזניות מגן. צרכנים רגילים לא מקבלים את הערכה הזאת, אבל לוג'יטק השקיעה כל כך באריזה המופרכת הזאת, אז היה לי חשוב לספר לכם עליה.

ערכת העיתונאים של ה-Logitech M330 Silent Plus. אתם לא תקבלו כזאת כשתקנו אותו (צילום: גד גניר)




M330 Silent Plus נראה די סטנדרטי. זהו עכבר אלחוטי קומפקטי עם זוג כפתורים וגלגלת. חייב להודות שאני לא משתגע על הקונספט של עכברים קומפקטים המיועדים לשימוש עם מחשבים ניידים, אך העכבר הזה מעוצב באופן שמאפשר שימוש נוח יחסית גם לבעלי אצבעות ארוכות כמו שלי. העיצוב הזה, לצערם של קוראיי השמאליים, מתאים רק לימניים. טווח העבודה המוצהר שלו הוא עשרה מטרים והוא אכן עומד בהצהרה הזאת. Logitech M330 Silent Plus פועל על סוללת AA אחת ואמור להחזיק מעמד כשנתיים על אותה סוללה בשימוש ממוצע, מרשים.


Logitech M330 Silent Plus (צילום: גד גניר)


הוא באמת שקט. הגלגלת שקטה מהרגיל, ובמיוחד המקשים שכמעט אינם נשמעים. עם זאת, חשוב להבין שלא מדובר בעכבר שהשייטת תיקח איתה לפעולות בעומק שטח האויב, זה לא שקט מוחלט. ניסיתי להשוות את הרעש שהוא בכל זאת מייצר לעכברים אחרים. חלק מהם, בעיקר הישנים שבהם, ייצרו הרבה יותר רעש ממנו. עכברים אחרים, חדשים יותר ייצרו אמנם קצת יותר רעש ממנו, אבל במידה פחות משמעותית. מה שמעניין ב-Silent Plus הוא העובדה שלוג'יטק הצליחה לגרום לו להיות שקט מבלי להתפשר על הפידבק בלחיצה או בגלגלת. במילים אחרות, לחיצה על כפתור תרגיש כמו לחיצה על כפתור, וגלילה תרגיש כמו גלילה, אבל הכל יתבצע באופן שקט יותר. ניתן היה לייצר גלגלת בלי שלבים, וניתן היה לעשות שימוש בכפתורים שקטים יותר אך יספקו פידבק שונה בלחיצה. המטרה של לוג'יטק בעכבר הזה היתה לצמצם את כמות הרעש, ועדיין לספק תחושה של שימוש בעכבר רגיל לחלוטין. ה-M330 הוא לא רק שקט, הוא גם חמקן. ה-F35 של העכברים הוא עכבר אופטי שלא מוציא אור אדום. הוא לא מוציא שום סוג של אור, ככה שתוכלו לעשות בו שימוש מבלי להפריע לסביבה בחושך, למעט כמובן כמויות האור שפולט מסך המחשב שלכם.



את המטרה שלשמה הוא נוצר, הוא אכן מממש. אם אתן אמורות לישון או לעבוד באותו חדר עם מישהו שגולל באובססיביות כמוני, והרעש שמייצר העכבר הוא הנושא שעליו אתם שמים הדגש העיקרי בבחירה של עכבר חדש, אז העכבר הזה הוא מה שאתם מחפשים. מחירו בחנויות הוא 175 ש"ח, מה שאומר שאתם משלמים פרמיה מסויימת על השקט הזה, אבל לא משהו רציני. יקר לכם, או לחילופין, אתם שמאליים ומחפשים עכבר שקט? העכבר השני בסדרה, ה-M220 נמכר ב-130 ש"ח, מגיע בעיצוב פשוט וסימטרי יותר, אבל ישמור באותה צורה על הזוגיות שלכם, ויחסי עבודה תקינים עם האנשים במשרד.

2 תגובות

  1. מה הגודל שלו?
    הוא נראה פיצי ליידים גדולות.

    השבמחק
  2. הבעייה עם עכברי לוג'יטק זה שאם הם מתקלקלים (בתקופת האחריות, כן?) אתם יכולים לחפש את החברים שלכם, כי שירות לא תקבלו. קניתי עכבר משחקים יקר שלהם. הוא התקלקל. החנות שבה קניתי שלחה את זה ליבואן (בנדא מגנטיק) ושם הודיעו לי שמבחינתם העבר תקין...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

חדש יותר ישן יותר